Skocz do zawartości

kontrolka kierunkowskazów przyczepy


konrad_b

Rekomendowane odpowiedzi

A mi ostatnio jak jeździłem z towarówką przepalił się kierunek w budzie i kierunkowskaz migał szybciej (tak, jak po przepaleniu żarówki w aucie). Po wymianie żarówki w budzie częstotliwość migania wróciła do normy. Podobnie się dzieje jak wtyczka nie łączy. A instalację mam zwykłą, bez modułu.

Z kempingiem jeszcze nie miałem takich doświadczeń.

 

 

To nie jest chyba kwesti amodulu haka. U mnie w Lancii mam moduł haka ale bardzo prosty i on na pewno nie wyczuwa przpalonej żarówki. To poprostu chyba kwestia sterowania kierunkowskazów. W starych autach przyspieszone miganie kierunkowskazu przy przepalonej żarówce było spowodowane mniejszym obciążeniem obwodu.

 

Nie wiem jak to jest w dzisiejszych autach. Zauważcie że migacze i awaryjne pracują na tym samym przekaźniku nazwijmy to przerywaczu, jednak gdy mamy przepaloną jedną żarówke to cala jedna strona miga szybko jednak gdy załączymy awaryjne miga wszystko normalnie...

 

Nie wiem jak to działa ale jednak działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A mi ostatnio jak jeździłem z towarówką przepalił się kierunek w budzie i kierunkowskaz migał szybciej (tak, jak po przepaleniu żarówki w aucie). Po wymianie żarówki w budzie częstotliwość migania wróciła do normy. Podobnie się dzieje jak wtyczka nie łączy. A instalację mam zwykłą, bez modułu.

Z kempingiem jeszcze nie miałem takich doświadczeń.

 

w focusie ? tzn masz podłączone pod lampę ?

jeśli u Ciebie działa to u mnie też musi :hmm:

 

mnie ostatnio nie migał w przyczepie, ale jechałem vitarą,

w fordzie nie pamiętam już, ale chyba też tak było że coś nie stykało i nic się nie działo :hmm:

 

wg tego linka, to jeśli mruga szybciej to spełnia przepisy :ok:

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączymy pod lampy to chyba nie bedzie działać. Hak nawet bez modułu musi być chyba podpięty w odpowiednie miejsce. Tzn niektóre auta mają fabryczne moduly niektróre potrzebują dodatkowe.

 

Skąd auto bedzie wiedziało że ma przepaloną żarówkę jak na jednej stronie bedzie miało działające 3 żarówki? zamiast 4? (po podpięciu przyczepy)

To musi badać obciążenie obwodu!? Przynajmniej tak robi Merc Vito 2005r. po zamontowaniu żarówek 3W postojowych (innych w sklepie nie było) komputer sygnalizował przepaloną żarówkę mimo że wszystkie świeciły. :niewiem:

Edytowane przez Adam1988 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podłączymy pod lampy to chyba nie bedzie działać. Hak nawet bez modułu musi być chyba podpięty w odpowiednie miejsce. Tzn niektóre auta mają fabryczne moduly niektróre potrzebują dodatkowe.

 

W teorii prawda - w praktyce, nie wiedzieć czemu, jest inaczej :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie we wszystkich autach idzie podłączyć hak pod lampe. Przerabiałem taki temat w Lancia Kappa "rządowa" gdzie po podłączeniu haka pod lampe miernik pokazywał napięcie, jednak po podłączeniu przyczepy światla gasły i wyskakiwał na komputerze "check".

 

Komputer sprawdzał obciążenie układu i nie pozwalał na podłączenie dodatkowego odbiornika. Musiałem zmontować prowizoryczny moduł z 4 przekaźników bazujących jedynie na sygnałach z lampy a na prądzie z innego źródła zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie we wszystkich autach idzie podłączyć hak pod lampe. Przerabiałem taki temat w Lancia Kappa "rządowa" gdzie po podłączeniu haka pod lampe miernik pokazywał napięcie, jednak po podłączeniu przyczepy światla gasły i wyskakiwał na komputerze "check".

 

Komputer sprawdzał obciążenie układu i nie pozwalał na podłączenie dodatkowego odbiornika. Musiałem zmontować prowizoryczny moduł z 4 przekaźników bazujących jedynie na sygnałach z lampy a na prądzie z innego źródła zasilania.

 

 

jesli w aucie jest szyna CAN to lipa - nie da sie podlaczyc wiazki haka bezposrednio z lamp....

jesli jej nie ma - wszystko mozna podlaczyc pod lampy

 

w skrocie jak napisal Adam - jesli obciazenie jest wieksze od tego ktore przewidziano - wykryje usterke i z regoly wylaczy napiecie

 

moduly haka to taka puszka z taka iloscia przekaznikow ile jest obwodow - napiecie z akumulatora jest puszczane "bezposrednio" do cepki

informacja kiedy ma byc puszczone pochodzi z lapy i idzie na cewke przekaznika ktora zbytnio nie obciaza instalacji elektrycznej auta

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

np volvo nie pamietam modelu chodzi o suv tez wymaga modulu ale podlaczenie jego jego jest banalne bo aku jest z tylu a sygnal do modulu bierze sie i tak z lampy

 

 

umnie w aucie tez jest check i np nie moge wstawic zarowek diodowych ale przyczepka dziala nie pamietam czy dzialala mi dodatkowa lampka ale wiem tez ze z montarzem haka ktos zalozyl brzeczyk do kierunkow i wiem ze sie tego czepiaja jak ktos nie ma bynajmiej w uk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mondeo jest zielona kontrolka i bez cepki przy włączeniu kierunku raz mrugnie , a z podpietą cepką mruga przy włączonym kierunku. Co do awarii żarówek to jeszcze nigdy nie miałem, ale przy lepszej pogodzie pozwole sobie na kontrolowane uszkodzenia i sprawdzę .W instrukcji książkowej pojazdu o tym ani słowa,mimo ,że to fabryczna instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Monterey ściągany oczywiście z niemiec też ma kontrolkę. Ale bez przyczepy wogóle nie świeci ani nie mruga. Podczas jazdy z przyczepą mruga razem z kierunkowskazami. Modułów na bank nie ma. Hmmm, trzeba to rozgryźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Monterey ściągany oczywiście z niemiec też ma kontrolkę. Ale bez przyczepy wogóle nie świeci ani nie mruga. Podczas jazdy z przyczepą mruga razem z kierunkowskazami. Modułów na bank nie ma. Hmmm, trzeba to rozgryźć

 

to wytłumaczcie mi na jakiej zasadzie mruga ta dodatkowa kontrolka ?

 

 

poszperałem w serwisówkach forda i przy opisie wiązki haka do focusa/c-max'a jest informacja że po zastosowaniu oryginalne wiązki 7pin, w przypadku awarii oświetlenia kierunków, będzie on migał ze zwiększoną szybkością

czyli tak jak w aucie :yes:, ale musi być wiązka z modułem ... nie bardzo rozumiem jak inaczej mogło by to działać, być może starsze auta mają taki moduł fabrycznie, skoro jest fabryczna kontrolka

spotkałem się z opisem że w pasacie właśnie przekaźnik/moduł od przyczepy powoduje wariowanie kierunków, nawet gdy się jeździ bez przyczepki tzn dostaje się tam woda

 

u mnie na 100% nie ma modułu bo sam robiłem instalacje, jest podpięte wszystko pod kostki lamp, przy jakiejś okazji sprawdzę czy jest jakiś efekt gdy wyjmę żarówkę kierunkowskazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dodatkowa kontrolka kierunkowskazów, w moim przypadku, sygnalizuje jedynie działanie kierunkowskazów (ewentualnie świateł awaryjnych), gdy do pojazdu podłączona jest przyczepa. Gdy przczepy nie ma, kontorolka nie mruga.

Wymagana jest chyba u Niemców i montowana po założeniu haka w pojeździe. Montaż, przynajmniej w starszych samochodach grupy VW jest banalnie prosty, Polega na podmianie w tablicy bezpieczników i przekaźników jednego przekaźnika (czy też przerywacza) odpowiadającego za kierunkowskazy na taki z którego wychodzą 2 dodatkowe przewody do zielonej żaróweczki. Zestaw zawierający przerywacz i kontrolkę jest uniwersalny i dostępny na ebay, czasem też pojawia się na allegro jednak używany pochodzący z rozbiórki pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś z Was miał może bądź wie jak działa moduł przyczepy w Sharanie ?, Ale konkretnie w Sharanie . W moim hak jest podpięty niestety typowo na krótko bez modułu a z tego co gdzieś czytałem to te moduły w sharanach to fajna sprawa bo poza kontrolą oświetlenia przyczepy zawiaduje on zarazem ładowaniem dodatkowego akumulatora . O ile pamiętam , w komorze lewych tylnych świateł mam dodatkową wielopinową kostkę na ten właśnie moduł a gmerając w sofcie komputera auta zauważyłem opcje automatycznego wykrywania dodatkowego akumulatora i samej przyczepy na haku.

Pytam bo na wiosnę zamierzam pogrzebać przy samochodzie i zastanawiam się czy warto dokupić modulik i podłączyć hak na wypasie .

Pewnie nie skończy się to tylko na podłączeniu modułu bo w mojej przyczepie niema ani jednej żarówki (same ledy) i trzeba będzie dorzucić do wtyczki parę rezystorów ale może warto choć dla samej kontroli połączenia gniazda z wtykiem w czasie jazdy.

 

A tak przy okazji tematu to kolejne moje pytanie kieruje do posiadaczy nowych przyczep. Czy posiadacie możliwość właczenia świateł awaryjnych w samej przyczepie. Ja taki układ zbudowałem sobie w mojej staruszce na wypadek kiedy będę musiał pozostawić biedulkę samotnie na poboczu bez holownika. Tak dla bezpieczeństwa niech świeci sobie pozycjami i mruga kierunkami. Uważam że taki gadrzet jest dla bezpieczeństwa konieczny w w/w przypadkach i dziwi mnie że jeszcze nie spotkałem tego w przyczepach na fabrycznym wyposażeniu. Mam nadzieje że w nowszych modelach już to jest i dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne już nikomu to nie pomoże, ale w Wartburgu 353W były zdublowane kontrolki kierunków. Jedne dla auta, drugie do przyczepy :)

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.