Skocz do zawartości

NIE DZIAŁA 12V...


Chateau

Rekomendowane odpowiedzi

Przypominam, że istnieje instalacja 13 pinowa. Po co kombinować jeśli można mieć dodatkowo światło cofania, lodówkę itd. Na początek można wymienić ganiazdo w samochodzie i wtyk w przyczepiem, a stopniowo dodawać dodatkowe obwody ... nie ma z tym wiele zachodu. Wtyk i gniazdo 13 pinowe ma dodatkową zaletę, że o wiele pewniej łączy bo się skręca jedno z drugim polecam :slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Instalacja światła przeciwmgielnego w samochodzie nie wytrzyma obciążenia lodówką (to 6-8A zależności od mocy grzałki), tym bardziej że monterzy haka zaciskają przewody do gniazda na przewodach w samochodzie w dosyć prymitywny sposób. Wytrzymują one obciążenie tylko żarówkami. Najlepiej w samochodzie wykonać dodatkową instalację z dwóch przewodów o przekroju 4 mm kw. (masa i plus). i dodatkowe gniazdo. Mało kto zwraca uwagę na przewód masy on również powinien mieć odpowiedni przekrój nim wraca suma wszystkich prądów z przyczepy. służe schematem instalacji w samochodzie -w moim autku taka instalacja spisuje się już od 10 lat bezawaryjnie.

1schemat zas lod.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyślałem jeszcze zrobic połączenie od zapalniczki samochodowej które dołącze do przewodów głównych w budzie o dopowiedniej grubosci takiej jak pisaliscie wczesniej czyli 4-6mm. Co o tym myślicie? lodówka oczywiscie nie bedzie caly czas właczana na 12V tylko na gaz ważne aby bylo oświetlenie w budzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po jakie licho kombinujecie z tymi wtyczkami?Jeśli się ma zwykłe gniazdko to pal licho.Kombinować po to żeby w trakcie jazdy działała lodówka?Moja działa w trakcie jazdy na gazie i nawet nie gaśnie.Jeśli chodzi o oświetlenie to w przypadku gdy spadnie mi napięcie w akumulatorze przyczepy to biorę przewód i podłączam przyczepę do zapalniczki w samochodzie-przecież żeby mieć prąd poprzez gniazdko to auto musi być stale sprzęgnięte z wtyczką przyczepy a nie zawsze da się na polu tak podjechać autem.Takie jest moje zdanie ale może się nie znam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego TOMII JA w tym roku jadac na wakacje też jechałem z lodowką na gaz i nie zgasła a nawet gdyby to przecież ma odcięcie gazu po około 30 sek. ( jak kuchnia gazowa w domu ), najwyżej produkty w lodówce będa ciepłe a nie schłodzone i zauważyłem że nawet lepiej chłodzi gdyż powietrze za lodówką jest lepiej wymieniane + oczywiście włączone wentylatorki.Miałem instrukcję POLARA (Polska na gaz )i nic tam nie było o jeżdzie z uruchomioną lodówką :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego siwy45, kolega Adam z forum ma nowiutkiego Dethleffsika pachnącego nowością. Na drzwiach szafki jego przyczepki jest informacja o tym, żeby nie jeździć z lodówką włączoną na gaz.

To że ktoś jeździ tak X lat i nic mu się nigdy nie stało mało mnie interesuje. Gazu się nie boję bo mam z nim sporo do czynienia jednak jeśli producent nowego urządzenia przestrzega przed używaniem podczas jazdy gazu to coś w tym musi być!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA nie piszę że będę tak robił to był eksperyment z którego staram się wyciągnąć wnioski chociażby taki że puszki pobrudziły Mi w drzwiach półkę i nie wiem czy doczyszczę, chodziło Mi o sprawdzenie jak lodówka zachowuje się gdy ma z tyłu lepsze chłodzenie aby udoskonalić wentylatorki. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent pozwolił na jazdę z lodówką uruchomioną na gazie

Czy istnieją przepisy określające warunki dotyczące gazy w trakcie ciągnięcia przyczepy?

Na terenie niemcowni butla z gazem ma być zakręcona ,a zawory gazowe w szawce zamknięte, w trakcie kontroli można zapłacić spory mandat za nie przestrzeganie tych zaleceń :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wiatr zgasi palnik to termopara odłączy gaz i po zawodach a przepisy?Zycia nie znacie?Każdy producent zabezpiecza się na wszystkie możliwe sposoby przed ewentualnymi procesami odszkodowawczymi.Wiadomo że w przypadku zderzenia istnieje możliwość uszkodzenia instalacji i ulatniania się gazu co nie znaczy że przyczepa wyleci w kosmos.Jeżeli wiatr zdmuchnie palnik to upłynie sporo czasu zanim wnętrze lodówki się nagrzeje.Nie ma obaw-kabanina na grilla nie zakwitnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że przyczepa ma światła przeciwmgielne to taki manewr jest niemożliwy.

Absolutnie jest możliwy. W aucie mam przełącznik zmieniający stałe zasilanie na standardowe światło przeciwmgielne, a w przyczepie światło przeciwmgłowe podłączone z instalacją 12V włożona spalona żarówka :niewiem: )

Oczywiście przewody stałego zasilania 2 x 4mm2, w przyczepie też (wyrzuciłem oryginalne 2,5mm). Lodóweczka w lipcu w trakcie jazdy nad morze zeszła z temperaturą do 2C- aż się zdziwiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za pomoc. przemyslalem wszystko i postanowilem ze najlepszym rozwiązaniem dla mnie bedzie podciągniecie kabli bezposrenio z akumulatora i podłączenie ich na wyjściu transformatora w przyczempie... :niewiem:

 

NIE MOŻESZ tak- jak piszesz- wykonać takiego połączenia. Uzwojenie wtórne trafo wykona klasyczne zwarcie akumulatora. Możesz podłączyć kable z akumulatora po prostowniku, który jest za transformatorem 220/12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za pomoc. przemyslalem wszystko i postanowilem ze najlepszym rozwiązaniem dla mnie bedzie podciągniecie kabli bezposrenio z akumulatora i podłączenie ich na wyjściu transformatora w przyczempie... :niewiem:

 

NIE MOŻESZ tak- jak piszesz- wykonać takiego połączenia. Uzwojenie wtórne trafo wykona klasyczne zwarcie akumulatora. Możesz podłączyć kable z akumulatora po prostowniku, który jest za transformatorem 220/12.

 

nie koniecznie.

uzwojenie wtórne trafo powinno zadziałać jak zwykła cewka i zacznie wytwarzać pole magnetyczne oczywiście na pierwotnym uzwojeniu nie pojawi się 230V bo to prąd stały a nie przemienny. zrobimy poprostu elektromagnes

 

ja proponuje podpiąć za układem prostowniczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.