Skocz do zawartości

Kupno przyczepy-kilka pytań


maciejpa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Stoje przed wyborem przyczepy kempingowej do mojego auta Vw Golf 2. Jako że w przyszłym roku na wiosne chciałbym zrobić sobie tourne po europie i poprostu pozwiedzac. Już kilka dni ogladam przyczepki na allegro i dochodze do wniosku ze do takiego małego auta jakim jest golf 2 chyba najbardziej pasowałaby przyczepka niewiadów 126, ogladałem też zagraniczne typu : Chateau 364,Adria 305, Tec 365, Sprite Ci Ariel. Te zagraniczne mają juz ogrzewanie gazowe co duzo poprawia komfort podrózy. Miałbym kilka zagadnien co mnie trapią :

 

1. Jak w praktyce wyglada jazda z hamulcem najazdowym, w mądrych ksiązkach jest napisane że jak sie jedzie przyczepą bez tego hamulca to można ciągnąc maks. połowe wagi auta co dawało by mi ok 450-500 kg a z ów hamulcem 750 kg.

2. Na allegro jest wiele niewiadówek, te z poczatka produkcji( wersja a) waża ok.320 kg ale nie mają hamulca, czy nie lepiej byłoby np. kupic taką przyczepe, dokupic hamulec najazdowy i w mysl zasady że można zapakowac przyczepe do 750 kg ? Czy dobrze mysle ?

3. Czy remont tych zagranicznych przyczep jest inny niż np. niewiadówki? czy można dostac czesci zamienne np. łozyska koł,bebny itp. Czy lepiej nie cudowac i kupic polską przyczepe.

4. Ogrzewanie w niewiadówce(brak) :

-znalazłem na allegro takie ogrzewacze benzynowe Katalyt, które służyły niemcom do grzania sie w okopach. Ogrzewacz ma 4kw,spalanie katalityczne a co przedewszystkim przemawia na korzysc tego wynalazku to ogolnodostepność benzyny ekstrakcyjnej na każdej stacji benzynowej.

-kolega ma w domu ogrzewanie typu Webasco ale na rope? Olej napedowy można wszedzie kupic wiec pomysł mi sie podoba.Zbiornik paliwa to 5 L, starcza na kilka nocy

-ogrzewanie typu Truma jest za drogie dla mnie, zostają jeszcze jakies farelki itp ale nie wiem jak wyglada możliwość nabica butli gazowej(ponoc rożne kraje mają inne przejsciówki), można też wymienic butle

5. Zastanawiałem sie nad ociepleniem i wpadł mi do głowy pomysł żeby podczas remontu przyczepy okleic sciany wewnątrz np. karimatą(5-10mm) tak żeby byłą jakąs minimalna izolacja od zewnatrz. karimaty są zrobione z pianki polietylenowa oraz warstwy ALU( tutaj pytanie do wtajemniczonych...przykleić warstwe ALU do skorupy przyczepy czy odwrotnie ? )

 

 

ps. auto którym jade juz ma troche lat ale jest zrobione, silnik po remoncie i na autobanie spokojnie mozna jezdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1. Jak w praktyce wyglada jazda z hamulcem najazdowym, w mądrych ksiązkach jest napisane że jak sie jedzie przyczepą bez tego hamulca to można ciągnąc maks. połowe wagi auta co dawało by mi ok 450-500 kg a z ów hamulcem 750 kg.

 

poczytaj, bo to temat dość obszerny i dobrze omówiony na forum

przede wszystkim kluczowe jest co masz w dowodzie rejestracyjnym, są tam masy przyczepy z hamulcem i bez

reszta wynika z uprawnień na kategorię B prawa jazdy

 

2. Na allegro jest wiele niewiadówek, te z poczatka produkcji( wersja a) waża ok.320 kg ale nie mają hamulca, czy nie lepiej byłoby np. kupic taką przyczepe, dokupic hamulec najazdowy i w mysl zasady że można zapakowac przyczepe do 750 kg ? Czy dobrze mysle ?

dołożenie hamulca nie wiele zmieni, bo przyzczepka dalej w DR ma masy jak ta bez hamulca, trzeba by to zmieniać ... nie wiem czy się da

inna sprawa że to zupełnie nie opłacalne, lepiej szukać przyczepy z hamulcem

3. Czy remont tych zagranicznych przyczep jest inny niż np. niewiadówki? czy można dostac czesci zamienne np. łozyska koł,bebny itp. Czy lepiej nie cudowac i kupic polską przyczepe.

dwa różne światy, inna technologia wykonania, inne materiały ... częsci do zachodnich są chyba dostępne

chyba że kupisz jakąś egzotykę, ale większość EU budek ma podwozie ALKO, lub PETZ (przyczepy Hobby)

 

4. Ogrzewanie w niewiadówce(brak) :

-znalazłem na allegro takie ogrzewacze benzynowe Katalyt, które służyły niemcom do grzania sie w okopach. Ogrzewacz ma 4kw,spalanie katalityczne a co przedewszystkim przemawia na korzysc tego wynalazku to ogolnodostepność benzyny ekstrakcyjnej na każdej stacji benzynowej.

-kolega ma w domu ogrzewanie typu Webasco ale na rope? Olej napedowy można wszedzie kupic wiec pomysł mi sie podoba.Zbiornik paliwa to 5 L, starcza na kilka nocy

-ogrzewanie typu Truma jest za drogie dla mnie, zostają jeszcze jakies farelki itp ale nie wiem jak wyglada możliwość nabica butli gazowej(ponoc rożne kraje mają inne przejsciówki), można też wymienic butle

temat rzeka, polecam forum niewiadówek gdzie temat dokładania ogrzewania jest dość mocno przerobiony

jednak Truma to najlepsze wyjście, używka to koszt ok 500zł

5. Zastanawiałem sie nad ociepleniem i wpadł mi do głowy pomysł żeby podczas remontu przyczepy okleic sciany wewnątrz np. karimatą(5-10mm) tak żeby byłą jakąs minimalna izolacja od zewnatrz. karimaty są zrobione z pianki polietylenowa oraz warstwy ALU( tutaj pytanie do wtajemniczonych...przykleić warstwe ALU do skorupy przyczepy czy odwrotnie ? )

moim zdaniem szkoda roboty, nakleić jakąś grubszą wykładzinę, dobre ogrzewanie i dasz radę

 

kiedy chcesz jeździć, że tak pytasz o ogrzewanie i izolacje ?

jeden z Kolegów ma eNkę (ta większa) jeździ w zimie i daję radę, a z tego co wiem to budka nie izolowana, ale ma Trumę

 

ps. auto którym jade juz ma troche lat ale jest zrobione, silnik po remoncie i na autobanie spokojnie mozna jezdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zacznij od sprawdzenia w dowodzie auta, co możesz pociągnąć ( będziesz miał tam wagę przyczepy z hamulcem i bez hamulca). Niewiadów wydaje się dobrym wyborem, szczególnie na początek przygody:

- konstrukcja nie jest sandwiczem ( blacha, styropian, sklejka) - tak jak zachodnie przyczepy, tylko masz laminat, oklejony od środka materiałem.

- przyczepy z Niewiadowa są lekkie i nie obciążą za bardzo auta

- za podobną kasę kupisz dużo lepiej utrzymany egzemplarz

- przyczepa nie jest za długa ( łatwe manewrowanie)

- a szczegóły technicze odnośnie przerabiania przyczep Niewiadów, pozostawiam kolegom, którzy się na tym znają i mają, lub mieli te przyczepki. Sam już kilka razy widziałem bardzo fajnie zaadoptowane Niewiadowy.

 

Przyczepy mają określoną ładowność ( na podstawie konstrukcji przez producenta ). Dołożenie hamulca najazdowego nie da Ci dodatkowych kilogramów bagażu gratis.

 

Aha,

nie montuj żadnych wynalazków na benzynę, naftę i t.p. Co z wentylacją? A smród paliwa?

Jeśli nie chcesz się bawić w ogrzewanie gazowe ( Truma, Carver), to załóż zwykły grzejnik elektryczny, o nie za dużej mocy ( tak, żeby na kempingach zasilania nie wywalało).

 

No i zdublowałem się z Konradem. W tym samym czasie pisaliśmy.:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce jechac przełom marca-kwietnia, zaczynam od skandynawi wiec dlatego pisze o ociepleniu :).

 

:ok:

gdzieś na forum jest relacja z sylwestra, spory mróz i niewiadka ... warunek Truma

nie baw się w wynalazki to potrujesz siebie i bliskich :(, pamiętaj że ogrzewanie musi być z zamkniętą komorą spalania

czyli spaliny na zewnątrz, ciepło do środka ...

Nie spotkałem alternatywy do Trumy, oczywiście tańszej a równie wygodnej i bezpiecznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Trochę obok tematu. :blagac:

 

Wiem że odwaga i często niewiedz przecierają szlaki ale !

 

Jak czytam że Ktoś kupuje cepe i jedzie na narty w Alpy lub do Skandynawii zimą to włos mi się jeży. :look:

 

Ale jestem pod wrażeniem. :ok:

 

A może Kolego ! kolega wypożyczy przyczepę i na własne plecy się przekona jak to jest.

 

Jeżeli ktoś ustawia się na ekstremalne wyjazdy to musi brać pod uwagę jakieś ryzyko i posiadać chociaż minimalną wiedzę co robi. :ok::]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo zależy też od budżetu na zakup budy. Jak niski to tylko niewiadówka - kup z ogrzewaniem (jak znajdziesz) albo dołóż trumę używkę - koszt nie jest powalający i robota nie jest szczególnie trudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj oglądałem reklamę z Castoramy mają grzejnik elektryczny z nadmuchem za 79 zeta.

Może się nada do przyczepki. :niewiem:

 

nada się, ale uzależniasz się od 220V, a jeśli Kolega planuje objazdówki po EU to IMO bez sensu wiązać się z prądem

będziesz się chciał kimnąć na trasie i co ?

 

przykład - jedziesz na kemping, ale po drodze pogoda się załamuje, tworzą się korki i wiesz że dojedziesz w środku nocy

a może wcale, bo droga na kemping będzie biała ... co robisz ? próbujesz jechać po śliskim czy stajesz na stacji i czekasz do rana aż "posypią"

jak masz trumę to wiadomo ... jak nie masz, to ciśniesz bo wyboru nie ma

to jest prawdziwa historia :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Truma to truma wiadomo że jest super, ale taki grzejnik jak ktoś niema nic to też wystarczy.:niewiem:

 

:niewiem: czy wystarczy, ja między innymi z tego powodu zmieniłem budkę

jak policzyłem ile muszę zainwestować w eNkę to ... przy braku czasu łatwiej było kupić gotowca :-]

 

dzisiaj wiem że muszę mieć grzanie niezależne od 220V ...

nawet teraz jadąc na zlot w listopadzie, trzeba się liczyć że może być awaria i co wtedy ?

 

a Kolega pisał o wyjeździe marzec/kwiecień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.