Skocz do zawartości

Butla gazowa leżąca,,,,


cyryl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - mam takie pytanie,bo kiedyś czytałem na forum,że butli nie można używać gdy jest leżąca. I teraz chciałbym uzyskać wiedzę,czy np.butle 11kg mogę położyć w schowku przyczepy i podłączyć i używać,,,???

 

Pozdro,,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butli nie możesz położyć ponieważ reduktor jest przystosowany tylko do pracy z gazem, a nie cieczą :czacha: .

Musiałbyś poszukać reduktora który może być "zalany" ewentualnie ustrojstwa zabezpieczającego

przed dostaniem się ciekłego gazu do reduktora.

Nie wiem czy coś takiego jest dostępne :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie możesz użyć zwykłej butli na leżąco :nono: Butle "leżące" są inaczej oznaczone a do tego potrzeba jeszcze parwonik (a dopiero potem odpowiedni reduktor) a to dlatego że oddają gaz w postaci ciekłej a nie lotnej jak zwykłe butle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie możesz użyć zwykłej butli na leżąco :nono: Butle "leżące" są inaczej oznaczone a do tego potrzeba jeszcze parwonik (a dopiero potem odpowiedni reduktor) a to dlatego że oddają gaz w postaci ciekłej a nie lotnej jak zwykłe butle

 

A co to jest parwonik?

Mam takie przemyślenie - czy można od leżącej butli,przedłużając ją najpierw wężem a potem nad butlą dopiero podpiąć reduktor.

Czy to spełni warunki????

 

pozdro,,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te do widlaków to jak dzialają:niewiem: to chyba tylko sprawa innego reduktora ale głowy nie dam ,na wózkach widzialem zwyczajne niebieskie butle 11kg.

 

 

No właśnie jak to jest z tymi wózkami - tam butle są na leżąco (11kg). czyżby ten parownik wchodził w rachubę????

 

pozdreo,,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie przemyślenie - czy można od leżącej butli,przedłużając ją najpierw wężem a potem nad butlą dopiero podpiąć reduktor.

Czy to spełni warunki????

 

pozdro,,,,,,

 

To nic nie zmieni. Ciśnienie wypcha Ci ciecz do góry :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parownik zmienia gaz z postaci ciekłej do lotnej , jest w układzie LPG samochodu.

 

I o ile się orientuję układ jest dodatkowo podgrzewany z instalacji chłodzącej silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wózków widłowych stosuje się butle na leząco, ale są one z innym zaworem. To nie są te same butle co w domu. No i tak jak w samochodzie jest parownik w wózku.

 

To są te same butle , które my używamy 11 kg.- i muszą mieć ten sam zawór. Chociaż ja wcześniej myślałem ,że są to butle napełniane metanem,dlatego są na leżąco.

 

pozdro,,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie zmieni. Ciśnienie wypcha Ci ciecz do góry :niewiem:

 

Może zmienić. Jest czas na odparowanie skromny.gif - wystarczy do takiego układu termodynamicznego dostarczyć odpowiednią ilość energii i z przedłużonej rurki robi Ci się najprostszy parownik zlosnik.gif. Sprawa tylko taka skąd wziąć energię potrzebną na zmianę fazy smirk(1).gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zmienić. Jest czas na odparowanie skromny.gif - wystarczy do takiego układu termodynamicznego dostarczyć odpowiednią ilość energii i z przedłużonej rurki robi Ci się najprostszy parownik zlosnik.gif. Sprawa tylko taka skąd wziąć energię potrzebną na zmianę fazy smirk%281%29.gif

 

Tylko Cyrylowi chodzi prawdopodobnie o miejsce, a takie ustrojstwo zajęło by Mu pewnie cały luk bagażowy :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to ja się jeszcze trochę powymądrzam bo koledzy mówią że nie można a nie bardzo tłumaczą dlaczego.

Więc jest tak reduktory w naszych przyczepach działają mechanicznie. W momencie gdy do reduktora dotarł by gaz w fazie ciekłej, podczas redukcji ciśnienia następowała by zmiana fazy z ciekłej na gazową. Zmiana faz zawsze wiąże się z pobieraniem/odbieraniem energii z otoczenia (dzięki temu działają nam lodówki, pompy ciepła oraz łatwiej poparzyć się parą niż wrzącą wodą). W tym przypadku ciepło pobierane by było z otoczenia do tego stopnia że reduktor mógłby najzwyczajniej zamarznąć a co za tym idzie - przestał by odpowiednio działać i na instalacje mogło by pójść ciśnienie większe niż ciśnienie robocze na jakie przystosowane są odbiorniki w przyczepie jak i sama instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są te same butle , które my używamy 11 kg.- i muszą mieć ten sam zawór. Chociaż ja wcześniej myślałem ,że są to butle napełniane metanem,dlatego są na leżąco.

 

pozdro,,,,,,

 

 

Kolego Mylisz się

 

To nie są te same butle. Założysz zwykłą do widlaka to pojedzie tylko do połowy butli później zdechnie.

 

Ciecz w palniku to chyba miotacz ognia prawda??:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.