Skocz do zawartości

DMC PRZYCZEPY - wirtualnie i w rzeczywistości


barwol

Rekomendowane odpowiedzi

Ciąg dalszy ważenia pustej ( jak poprzednio opisałem ) przyczepy.

  • Skład 1 690 kg
  • skład 2 750 kg !
  • skład 3 690 kg

quote name='Krzysztof57' timestamp='1343213091' post='282146']

Moje doświadczenie z ważeniem wygląda tak :

 

Zgodnie z sugestiami innych forumowiczów pojechałem na skład węgla. Samochód troszkę przypakowany.

 

 

  • skład 1 - 1940 kg
  • skład 2 - 1900 kg

różnica ok 2 % ale przy DMC 2230kg jest pole manewru. Z analizy MW i bagażu w samochodzie wydaje mi się że te wagi przekłamują o ok 100 kg.

 

Teraz ważę przyczepę z 80% wyposażenia wyjazdowego.

 

 

  • skład 1 - 900 kg !!!!! ( przy DMC 750kg !!!)

Nie podobają mi się te wagi węglowe.

 

Jadę (tym razem z pustą przyczepą ( pozostało w niej tylko koło zapasowe, korba do podpór, i trójkąt ) na Stację Kontroli Pojazdów. Uprzednio skonsultowałem temat: Nacisk na oś a ciężar pojazdu.

 

 

  • SKP 1

Oś przód - 937 kg , Oś tył - 930 kg, Oś przyczepy - 659 kg

 

 

  • SKP 2

Oś przód - 1011 daN, Oś tył - 915 daN, oś przyczepy - 638 kg Przy okazji wg. Pana z SKP 1daN = 1kg i nabieram wątpliwości w jakich jednostkach jest wynik z SKP 1.

 

 

Aktualnie szukam jeszcze innej wagi. Panowie w ITD nie potrafią wskazać wagi na której można wiarygodnie zważyć samochód osobowy lub przyczepę lekką.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witajcie.

 

Jestem nowa i całkiem zielona. W piątek wybieramy się do Włoch. To nasz pierwszy wyjazd z przyczepą. Mamy problem, bo nie umiemy jej zważyć. Ważymy koła i to małe ale nie wiemy jak to zsumować. I jeszcze jedno pytanie. Ubranie pakować do samochodu w walizkach czy prosto do szafek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz pojechać z zapakowaną przyczepą na wagę np. na skup złomu. U mnie np. jest taka do 16 ton ;)

Zważysz auto (zapakowane) i przyczepę (załadowaną) i wszystko się wyjaśni.

 

Należy również zmierzyć nacisk dyszla na hak, np: podstawiając listwę drewnianą taką jaką wysokość ma hak pod zaczep i stawiasz na wagę łazienkową. Możesz nabyć specjalne wagi do mierzenia nnacisku: http://allegro.pl/listing.php/search?category=18553&sg=0&string=waga+nacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy wagę do ważenia przyczepy ale nie potrafimy jej odczytać. Na jednym kole pokazała 760, na drugim 680 i już nie pamiętam ale coś około 70 na małym kole. Samochód waży około 1500 kg. Nie ukrywam, że trochę boję się tej podróży. Mamy do przejechania 850 km. Startujemy już jutro około 16 z zamiarem przespania nocy jeszcze w Niemczech. O godzinie 11 w sobotę mamy być tu : www.vti.it

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wychodzi Ci prosta kalkulacja 760 + 680 = 1440 o ile Wasza waga dobrze pokazuje i do tego 70 kg nacisku na hak samochód tego 70kg nie dodajesz nigdzie. 70kg na hak to idealny nacisk w przypadku jak macie hak na 75kg. Jeżeli go zmniejszysz przekładając bagaże na tył przyczepy, to wtedy będzie miała większe tendencje do tańczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam w jakim celu jest to ważenie przyczepy :niewiem: ? Czy tu chodzi o przepisy czy o komfort jazdy?:przyczepa:

 

Jeśli chodzi o przepisy to odsyłam do tematu DMC gdzie jest szereg postów wyjaśniających temat.

Jeśli zaś chodzi o komfort jazdy to tak jak się to już pojawiło, należy zachować odpowiedni nacisk na hak i ile się da upchnąć do przyczepy (ale bez przesady), jak najwięcej na przód przyczepy(zmniejsza się możliwość "wężykowania") i raczej nie upychałbym do szafek bo po dojechanieu i tak trzeba będzie wszystko układać na nowo :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na haku napewno nie masz uciągu 80kg. 80kg to jest maksymalny nacisk dyszla przyczepy na hak, uciąg będziesz miała w dowodzie rejestracyjnym w rubryce O1. Już teraz nie pamiętam dokładnego zalecanego współczynnika różnicy pomiędzy masą auta a przyczepy. W każdym razie przy wadze przyczepy bardzo zbliżonej do wagi auta będzie ona bardziej wpływać na zachowanie samego samochodu tzn efekt wężykowania będzie się mocno przekładał na samochód i będzie go ciężej wyprowadzić, hamowanie auta będzie dużo gorsze, już nie mówię o wariancie najgorszym tzn przyczepa łatwiej może wyciągnąć auto z drogi do rowu jak się rozbuja. Polecałbym tak jak napisał kolega Novicjusz zagłębienie się w forum i poczytanie właśnie na temat różnic w wagach jakie są zalecane i jakie są skutki nieprzestrzegania ich.

 

EDIT

 

Jeżeli dobrze udało mi się znaleźć to możecie ciągnąc przyczepę z hamulcem do 1500kg a MW auta wynosi 1540 kg i ma 560kg załadunku. Nie liczę że auto pojedzie puste więc nie będzie źle, ale radzę cięższe przedmioty przełożyć właśnie do niego

Edytowane przez bartosz_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie upychałbym do szafek bo po dojechanieu i tak trzeba będzie wszystko układać na nowo :hehe:

 

:niewiem: od zawsze ciuchy wożę w przyczepce poukładane w szafkach, a kurtki wiszą w szafie, łóżko zaścielone gotowe do spania

nie bardzo rozumiem czemu trza będzie układać na nowo ? - masz zamykane szafki ?

(w niewiadce w niezamykanych szafkach faktycznie wszystko spadało, ale po dorobieniu zamykania problem zniknął)

 

to że można poukładać ciuchy w szafkach to dla mnie jeden z większych plusów dużej przyczepy :yes:

a co do masy, to ile te ciuchy ważą ? 50kg ? ... to wolę nalać mniej wody do zbiorników :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:niewiem: od zawsze ciuchy wożę w przyczepce poukładane w szafkach, a kurtki wiszą w szafie, łóżko zaścielone gotowe do spania

nie bardzo rozumiem czemu trza będzie układać na nowo ? - masz zamykane szafki ?

(w niewiadce w niezamykanych szafkach faktycznie wszystko spadało, ale po dorobieniu zamykania problem zniknął)

 

to że można poukładać ciuchy w szafkach to dla mnie jeden z większych plusów dużej przyczepy :yes:

a co do masy, to ile te ciuchy ważą ? 50kg ? ... to wolę nalać mniej wody do zbiorników :-]

 

 

Jasne że mam zamykane szafki, ale w tym roku zabrałem wyjątkowo mało własnych ubranek i mi się mix w szafce zrobił:lol: .

A kurteczki to faktycznie wiszą. Gary lepiej zabezpieczyć.

 

 

Ale Wydra nadal nie podała celowości ważenia. To i do końca nie wiadomo o co chodzi :niewiem:

Edytowane przez Novicjusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiecie, ja jako nowa i całkowicie nie zorientowana w praktyce jestem przygotowana na to, że trzeba zrobić tak jak jest napisane. Nasz znajmy powiedział nam wczoraj, że on pakuje się "na oko" ale my tego oka jeszcze nie mamy. Jedziemy z dziećmi i raczej chciała bym mieć bezpieczną podróż. Nie wiem jak jest w austrii i włoszech ale w niemczech jak są dzieci w aucie i coś jest nie takprzy kontroli to jest z tego duuuuuuuuuży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.