Skocz do zawartości

Problem przy rejestracji Chateau


Adam1988

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Problem dotyczy mojego nowego nabytku. Zebrałem się dzisiaj w sobie i pojechałem do WK.

Przy okienku zaczęły się schody... Dotychczas poprzedni właściciel miał wpisane "Przyczepa specjalna kempingowa" a DMC budki było 712kg :hmm: trochę mi to podpadało od samego początku ale cóż. Po półgodzinnej dyskusji z panem i panią w okienku okazało się że: według WK przyczepa specjalna nie może być przyczepą lekką z bezterminową rejestracją. Jeśli jest specjalna to musi przechodzić badania techniczne. Gdybym się uparł, że chce bezterminową rejestracje to musiałbym pozwolić na zmiane z przyczepy specjalnej kempingowej na przyczepę lekką kempingową.

 

Nie dokońca wiem jaka jest wogle różnica ale napisałem wniosek o nie zamawianie DR i chcę udać się na przegląd w celu potwierdzenia masy przyczepy.

Dodatkowo pan w okienku powiedział mi(nastraszył mnie) że jeśli się okaże, iż przyczepka waży powiedzmy 900kg to bedzie potrzebna zgoda producenta na zmiane masy w DR :lol:

Co więcej: zapytałem w takim razie jakim cudem udało się wpisać na DR Przyczepa specjalna kempingowa skoro to nie możliwe według klasyfikacji w komputerze?

Uzyskałem odpowiedź, że to musiał być poprostu ludzki błąd.

 

Pytałem dalej. Skoro przyczepka była sprowadzona z NL to przecież na dowodzie rej NL musi być napisana jej waga. Dowiedziałem się że z NL nie ma dowodów rejestracyjnych przyczep i ta masa którą miałem na DR czyli 712kg musiała być podana przez diagnostę na początkowym przeglądzie w kraju.

 

Dowiedziałem się też, że mimo to iż w DR masa przyczepki nie przekracza 750kg (w domyśle przyczepa lekka) nie może zostać zarejestrowana jako specjalna kempingowa z bezterminową rejestracją. Jeśli udowodnie, że przyczepka ma 712kg DMC i bede chciał mieć przyczepe specjalną kempingową to według ekipy z okienka i tak bede musiał co rok jeździć na przegląd. Jednak może powstać problem na przeglądzie bo diagnosta może nie mieć klasyfikacji przyczep do 750kg skoro mają bezterminową rejestracje :pad:

 

 

Ogólnie wolę się przekonać faktycznie ile waży przyczepka co by mi jakaś wzmożona wakacyjna kontrola nie popsuła humoru na wyjeździe.

Co o Tym sądzicie? Mieli oni wogle racje w tym WK? :krzykacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z mojego DR:

 

Rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna

 

Przeznaczenie: kempingowa

 

F1: 650 kg

 

 

F2: 650 kg

 

G: 650 kg

 

 

Termin badania technicznego: nie podlega

 

 

 

 

Mogę Ci zrobić skan i pokaż w swoim WK że w innych miastach można

Edytowane przez marmur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okienku zaczęły się schody... Dotychczas poprzedni właściciel miał wpisane "Przyczepa specjalna kempingowa" a DMC budki było 712kg :hmm: trochę mi to podpadało od samego początku ale cóż.

 

Czy chodzi o Chateau Cantara 908 z lat 89 - 92 ?

Jeśli tak to ten typ przyczep miał w rzeczywistości MW 712kg a DMC 1000kg.

A jeśli miał DMC 1000kg to wcześniej ta przyczepa powinna posiadać Holenderski dowód rejestracyjny.

Myślę że jest on w posiadaniu poprzedniego właściciela ale ci go nie pokazał bo by ''wyszło szydło z worka''.

Może ktoś wcześniej zrobił mały przekręt i odchudził przyczepkę ?

A co pisze na tabliczce znamionowej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z mojego DR:

 

Rodzaj pojazdu: przyczepa specjalna

 

Przeznaczenie: kempingowa

 

F1: 650 kg

 

 

F2: 650 kg

 

G: 650 kg

 

 

Termin badania technicznego: nie podlega

 

 

 

 

Mogę Ci zrobić skan i pokaż w swoim WK że w innych miastach można

 

Tu też jest coś nie tak.

Wszystkie parametry identyczne :look:

Czyli nic nie możesz do przyczepy załadować bo przekroczysz MW i DMC równocześnie ?

A co pisze na tabliczce znamionowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu też jest coś nie tak.

Wszystkie parametry identyczne :look:

Czyli nic nie możesz do przyczepy załadować bo przekroczysz MW i DMC równocześnie ?

A co pisze na tabliczce znamionowej ?

 

 

 

 

Ten temat (MW = DMC) już był przerabiany na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie jest 908 z roku 88'. :sciana:

 

Specjalnie dzisiaj jeszcze raz pojechałem do przyczepki żeby zobaczyć tabliczkę znamionową.

 

Merk: Chateau

Modeljaar 1988

Type 908

P.V.A.Nr-pusto

Chassis Nr (VIN 9088***)

 

Z tego co widzę nie ma na tabliczce znamionowej DMC wybitego, chyba że DMC jest gdzieś na ramie :niewiem:

Jak diagnosta na przeglądzie określi mi DMC?

 

Wydaje mi się że może być nawet 1000DMC bo budka do najmniejszych nie należy.

Jak to odkręcić? Chce mieć wpisane tyle ile w rzeczywistości jest. Nie chce mieć problemów gdzieś za granicą. Mam solidny holownik wiec nie musze zaniżać masy przyczepy.

Jak to jest kiedy MW=DMC? bo nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie jest 908 z roku 88'. :sciana:

 

Specjalnie dzisiaj jeszcze raz pojechałem do przyczepki żeby zobaczyć tabliczkę znamionową.

 

Merk: Chateau

Modeljaar 1988

Type 908

P.V.A.Nr-pusto

Chassis Nr (VIN 9088***)

 

Z tego co widzę nie ma na tabliczce znamionowej DMC wybitego, chyba że DMC jest gdzieś na ramie :niewiem:

Jak diagnosta na przeglądzie określi mi DMC?

 

Wydaje mi się że może być nawet 1000DMC bo budka do najmniejszych nie należy.

Jak to odkręcić? Chce mieć wpisane tyle ile w rzeczywistości jest. Nie chce mieć problemów gdzieś za granicą. Mam solidny holownik wiec nie musze zaniżać masy przyczepy.

Jak to jest kiedy MW=DMC? bo nie mogę znaleźć.

 

Twoja budka ma 1000 DMC.

Jeśli przyczepa była zarejestrowana po raz pierwszy w Polsce przez poprzedniego właściciela to musiał on mieć na przeglądzie i podczas rejestracji oryginalny Holenderski dowód rejestracyjny jako że przyczepa tego typu przekracza DMC 750kg a tym samym zgodnie z prawem w Holandii musi być wyposażona w dowód rejestracyjny. W tym dowodzie są prawie wszystkie parametry przyczepy w tym jej MW oraz DMC. Wątpie w to aby na naszych stacjach diagnostycznych były ważone przyczepy. Diagności biorą parametry przyczep z zagranicznych dowodów rejestracyjnych. Jeszcze jedno. Każdy pojazd zarejestrowany w Polsce ( a Twoja przyczepa też do nich należy ) posiada w Wydziale Komunikacji poprzedniej rejestracji własną teczkę z wszystkimi dokumentami które umożliwiły jej rejestrację ( w tym z ksero oryginalnego Holenderskiego dowodu rejestracyjnego ). Oryginał Holenderskiego dowodu rejestracyjnego podczas rejestracji wraca do składającego wniosek o rejestrację i jest w jego posiadaniu. Myślę że poprzedni właściciel do tej pory posiada w/w dowód rejestracyjny a tylko z nieznanych nam bliżej powodów ( może chodzi o uniknięcie corocznych przeglądów technicznych i zaoszczędzeniu kilkudziesięciu PLN ) w jakiś sposób zaniżył DMC przyczepy a Tobie przekazał podczas kupna tylko nasz dowód rejestracyjny ? Zapytaj go o oryginalny dowód rejestracyjny. A może jest jakaś możliwość wglądu w teczkę z dokumentami przyczepy w jej miejscu poprzedniej rejestracji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie. Problem dotyczy mojego nowego nabytku. Zebrałem się dzisiaj w sobie i pojechałem do WK.

Przy okienku zaczęły się schody... Dotychczas poprzedni właściciel miał wpisane "Przyczepa specjalna kempingowa" a DMC budki było 712kg :hmm: trochę mi to podpadało od samego początku ale cóż. Po półgodzinnej dyskusji z panem i panią w okienku okazało się że: według WK przyczepa specjalna nie może być przyczepą lekką z bezterminową rejestracją. Jeśli jest specjalna to musi przechodzić badania techniczne. Gdybym się uparł, że chce bezterminową rejestracje to musiałbym pozwolić na zmiane z przyczepy specjalnej kempingowej na przyczepę lekką kempingową.

 

Nie dokońca wiem jaka jest wogle różnica ale napisałem wniosek o nie zamawianie DR i chcę udać się na przegląd w celu potwierdzenia masy przyczepy.

Dodatkowo pan w okienku powiedział mi(nastraszył mnie) że jeśli się okaże, iż przyczepka waży powiedzmy 900kg to bedzie potrzebna zgoda producenta na zmiane masy w DR :lol:

Co więcej: zapytałem w takim razie jakim cudem udało się wpisać na DR Przyczepa specjalna kempingowa skoro to nie możliwe według klasyfikacji w komputerze?

Uzyskałem odpowiedź, że to musiał być poprostu ludzki błąd.

 

Pytałem dalej. Skoro przyczepka była sprowadzona z NL to przecież na dowodzie rej NL musi być napisana jej waga. Dowiedziałem się że z NL nie ma dowodów rejestracyjnych przyczep i ta masa którą miałem na DR czyli 712kg musiała być podana przez diagnostę na początkowym przeglądzie w kraju.

 

Dowiedziałem się też, że mimo to iż w DR masa przyczepki nie przekracza 750kg (w domyśle przyczepa lekka) nie może zostać zarejestrowana jako specjalna kempingowa z bezterminową rejestracją. Jeśli udowodnie, że przyczepka ma 712kg DMC i bede chciał mieć przyczepe specjalną kempingową to według ekipy z okienka i tak bede musiał co rok jeździć na przegląd. Jednak może powstać problem na przeglądzie bo diagnosta może nie mieć klasyfikacji przyczep do 750kg skoro mają bezterminową rejestracje :pad:

 

 

Ogólnie wolę się przekonać faktycznie ile waży przyczepka co by mi jakaś wzmożona wakacyjna kontrola nie popsuła humoru na wyjeździe.

Co o Tym sądzicie? Mieli oni wogle racje w tym WK? :krzykacz:

 

 

Witaj

Po pierwsze: przyczepy sprowadzane z NL mają DR, a w nim MW przyczepy oraz DMC. Twoja była juz rejestrowana w PL z tego, co piszesz, więc istnieje domniemanie (raczej na 100%), że jej parametry zaniżył pierwszy właściciel w kraju. Najprawdopodobniej zrobił to w porozumieniu z diagnostą :czerwona: .

 

Po drugie:

 

Nie daj się zwieść, że wszystko zależy od interpretacji przepisów w WK. i niektórym "udaje" się zarejestrować przyczepę z bezterminowym przeglądem. Taki manewr "uda się" do pierwszej kolizji, potem juz tylko kłopoty.

Po trzecie:

 

Jedź po prostu z przyczepą do uczciwego diagnosty z homologowaną wagą - będziesz wiedział wszystko o swoim nabytku.

 

Epilog:

 

W maju br również nabyliśmy chateau ( 330). Masa własna 560 kg DMC 850 kg - nic, tylko kombinować...:bevil: nas kusił, żeby "zrobić z niej lekką" , ale odpuściliśmy i nie żałujemy. Kilka przykładów z faktów na drodze przekonało nas, że nie warto.

 

Pozdrawiam

 

Jacek

 

 

P.S. Jak przebrniesz szczęśliwie przez formalności, nie zapomnij dopisać sie do listy w klubie CHATEU :thank:

Edytowane przez Skalniaki (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Jak to jest kiedy MW=DMC? bo nie mogę znaleźć.

 

Tak to jest, że MW=DMC oznacza p-pę całkowicie załadowaną bagażem, wodą w zbiornikach, butlą z gazem, bambetlami, piwem itp i to razem do kupy nie może przekraczać określonego DMC a im bardziej odchudzisz p-pe z bambetli, tym lżej i bezpieczniej na haku.

Zatem , nie jest powiedziane, że puszki z piwem nie wolno Ci w p-pie wieźć bo przekroczysz DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, dzisiaj zadzwonie do poprzedniego właściciela i poproszę go o ten dowód rej albo chociaż o jego skan. Dla mnie coroczny przegląd to nie problem, większym problemem jest stres podczas wyjazdów poza granicę RP a troche tych wyjazdów w planach mam :brawo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje (przynajmniej ja tak miałem) że oryginał dowodu został w WK gdzie pierwszy raz rejestrowano przyczepę w PL. Rejestrującemu zostawiają ksero dowodu.

Adam a sprawdzałeś czy jest tabliczka na osi? (W sumie oś nie jest żadnym wyznacznikiem ale u mnie w Dethleffsie oś miała taką nośność jak DMC przyczepy, w Adrii oś ma nośność 100 kg większą od DMC budki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje (przynajmniej ja tak miałem) że oryginał dowodu został w WK gdzie pierwszy raz rejestrowano przyczepę w PL. Rejestrującemu zostawiają ksero dowodu.

( ... )

 

Teraz tak właśnie jest :ok: ( od kilku lat ) a to dlatego by nie wykorzystywać DR - po jakiś "przeróbkach" - do rejestracji innych, kolejnych przyczep. ( taka polityka MSWiA )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje (przynajmniej ja tak miałem) że oryginał dowodu został w WK gdzie pierwszy raz rejestrowano przyczepę w PL. Rejestrującemu zostawiają ksero dowodu.

Adam a sprawdzałeś czy jest tabliczka na osi? (W sumie oś nie jest żadnym wyznacznikiem ale u mnie w Dethleffsie oś miała taką nośność jak DMC przyczepy, w Adrii oś ma nośność 100 kg większą od DMC budki).

 

 

No własnie nie połozyłem się pod oś :czerwona: i to mój błąd. Jeśli się dodzwonie do własciciela to poprosze chociaż o skan tego dowodu. Bede wiedział jak gadać na przeglądzie, zeby mi diagnosta wpisał tyle ile trzeba... i może obejdzie się bez ważnenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.