Skocz do zawartości

Dethleffs i inne dwuosiowe monstra


piotrekbb

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie czy ma ktos doświadczenie w holowaniu takich dużych przyczep?

http://otomoto.pl/dethleffs-camper-klima-prysznic-full-jak-now-T2190373.html link tylko przykładowy szukam takiego modelu lub innej marki tej wielkości.

Zdecydowaliśmy o sprzedaży naszej budki i pewnie niebawem kupię coś inego, czy mój holownik Ford Transit da sobie z tym radę .Max w dowodzie ma 2000kg ale chodzi o relne możlwości (115KM ,270Nm)

Jak przeglądałem oferty to taka przyczepe mozna kupic juz za ok 5tys ÔéČ tylko dlaczego tak tanio (zakładamy,że jest szczelna itp.) czy to przez duża mase jest problem z odsprzedażą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Piotrku, wydaje mi się, że ze względu na użytkowników (jednak wiele osób nie posiada BE, a co więcej - mało który przeciętny holownik ma takie możliwości.

Stąd cena jest zdecydowanie atrakcyjniejsza :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Dethleffs Camper 650 SK . Długość ca. - 850 cm. Szer. - 250 cm. MW - 1582 kg. DMC - 2000 lub 2500 kg w zależności od rejestracji. Jeżeli do Transita założysz niskoprofilowe opony to masz szansę. Włączysz 5 bieg - będziesz mniej palił. I manewrowanie na campingu będzie łatwiejsze ( sprzęgło Cię pokocha za małe kółka ) . Na dużych kołach przejdzie Ci ochota po pierwszym razie. W realu p-ka ważyć będzie pewnie 1800 minimum i zapomnij o ręcznym manewrowaniu. Na trawie tuzin ludzi popchnie ją tylko po prostej.

Po pierwszej nocy docenisz luksus dużego domku. Za to spalanie to + 5 l.

Moja jest ciut dłuższa i cięższa i manewrowanie z pomocą R. ESPACE to porażka ( ma długą jedynkę ). Dlatego zmieniłem holownik.

Twój holownik to dostawczak - to zdecydowanie lepsza opcja. Im bardziej zmniejszysz przełożenie ( małe koła ) tym będzie lepiej.

Pozdrawiam

AdamH

Edytowane przez AdamH (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam nie starsz, jak moja to przeczyta to mam pozamiatane, ona nie chce dużej przyczepy a ja tak.

Musze miec DMC max bo tak jest w dowodzie , holownika nie zmienie bo dopiero co go kupiłem, mam małe koła 15 i skrzynie 6. Jesli pwoaznie spalanie skoczy o 5 litrów na mam gdzies taki interes :hehe:

 

Teraz to mam klina, myślałem,że kupię w dobrych pieniądzach fajną duża budę ... nasza juz zaliczkowana więc co namiot ?:look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Adam nie starsz, jak moja to przeczyta to mam pozamiatane, ona nie chce dużej przyczepy a ja tak.

Musze miec DMC max bo tak jest w dowodzie , holownika nie zmienie bo dopiero co go kupiłem, mam małe koła 15 i skrzynie 6. Jesli pwoaznie spalanie skoczy o 5 litrów na mam gdzies taki interes :hehe:

 

Teraz to mam klina, myślałem,że kupię w dobrych pieniądzach fajną duża budę ... nasza juz zaliczkowana więc co namiot ?:look:

 

Piotrek, ale duża buda wcale nie musi być na podwójnej osi i aż tak ciężka. Jednoosiowe do 1500/1700 kg DMC mają 5,5 m w środku (7,5 m z dyszlem). Ja mam taką właśnie i miejsca w środka jest bardzo dużo. Ważne, że można spożywać posiłki w środku, bez składania łóżek. Łóżko w sypialni mam tak samo duże jak w domu - 140 cm szerokości, a dzieciaki mają łóżka piętrowe, po 80 cm szerokości (w innych modelach bywają 70 cm, a to już za mało). Osobiście spałem kilka razy na dolnym łóżku, a mały i lekki nie jestem i byłem wyspany. W jednym może być sporo racji, że wielka buda będzie tańsza.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoim holownikiem jadę codziennie do pracy. Spalanie wychodzi mi około 10 l. W miejskich korkach litr więcej. Z p-pką palę 15 niezależnie gdzie jadę. Mniej gdy wieje mocny fordewind. To wychodzi 5 więcej. Mam 190 KM i 440 Nm. Stąd sądzę, że tyle spalisz.

AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrekbb skromnie zaproponuje ci cos w rodzaju mojej cepki... np hobby 560... prawie 6 metrow w srodku, 2,5 szerokosci i jedna os... fajnie sie toczy, manewrowanie na kempingu nie stanowi problemu - wystarcza 3 osoby i spokojnie mozna cepke ustawic

masa takiejcepki to 1200/1300MW i DMC 1500/1600 w zaleznosci od wersji

 

jak znajdziesz cepke z duzym lozkiem z przodu to spokojnie moga na nim spac 2 dorosle osoby z dzieckiem... po rozlozeniu podkowy rowniez 2+1

szerokosc w srodku jest na tyle duza ze gdy stoi jedna osoba przy kuchni czy zlewie droga swobodnie przejdzie...

 

cepki z indeksem 540-> sa z regoly na jednej osi dopiero te ktore maja 600 i wiecej maja 2 osie

 

duze i szerokie "piecsetki" robia hobby, lmc, fendt... knausa tez kupisz takiego ale nie jestem pewny jak tam z szerokoscia

 

ceny moze nieco wyzsze niz 5000 euro... ale na te cepki jest wieksze branie bo takie moga ciagac np duze kombiaki

 

przy mojej cepce poprzedni holownik z silnikiem diesla spalal "akceptowalnie" wiecej - z cepka w trasie tyle co solo po miescie...

przy obecnej benzynce spalanie z ceka rowniez porownywalne ze spalaniem w cyklu miejskim

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na przeglądzie i spotkałem gościa z dużym Hobby ,chyba 560 jak moja to zobaczyla to powiedział,że absolutnie -jest za duża i za szerkoka....:niewiem:

 

Niestety, moja przyczepka wczoraj znalazła nowego szcześliwego posiadacza i nie wiem czy znajde coś na szybko, teraz tak na chłodno to mysle ,że jednak max ok5m jedna oś.

koniecznie stałe nierozkąłdane łóżka -to najbradziej denerwowało mnie w mojej.Dodatkowo chce roletę i dobrze by było napęd.

Co do cen te 5tysÔéČ podąłem przykład bo mpnstra można za tyle kupić, jesli mam wydac dużo więcej to juz przyczepa max 5 letnia , do 5tysÔéČ max 10 letnia.

 

 

linki mile widziane , może ktos ma coś na oku

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwnie niska cena :niewiem: , zapowiada sie,że pojade po taki model do niemiec, jesli wszystko bedzie OK to w weekend wrócę jako klubu Hobby :brawo:

Może kots chce sie przejchać polukac na przyczepki , chyba będe miał wolne miejce bo moja nie bardzo chce jechać, oczywiście gratis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczne manewrowanie dwuosiową przyczepą jest możliwe, ale TYLKO na twardym podłożu - mówię to z autopsji. No i jak ktoś nie chce się nabawić przepukliny to lepiej poprosić kogoś o pomoc. Pchanie przód -tył jest jeszcze proste, ale żeby skręcić, trzeba "nadrzucać" dyszlem tzn. szarpiąc za niego skokowo zmieniać kierunek.

Na trawie tylko mover (do przyczep dwuosiowych - czyli mocniejszy) albo holownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manewrowanie dwuosiówką o długości ponad 8m. - zwykle tyle mają - zwłaszcza na trawie czy piachu to rzeczywiście problem. A jeżeli trzeba dopchać domek do drzewa dyszlem to bez pomocy kilku osiłków się nie obejdzie. Jest na to rada - kiedyś już o tym pisałem. Należy dorobić sobie hak z przodu. Można go wkręcić w miejsce, gdzie wkręca się zaczep do holowania. Wszystkie auta taki zaczep mają. W dorabianym haku środek kuli ma być w osi gwintu - wtedy hak nie będzie się wykręcał.

Pozdrawiam AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.