Skocz do zawartości

jaka DMC przyczepki przy 88KM 1,5 v16 - realnie


Bartekzg

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Serdecznie dziękuje za zainteresowanie tym wątkiem, decyzja w zasadzie jest już podjęta... zrezygnowałem z PB i poszukuje diesla. Oglądałem Golfa IV w kombi 1,9D 90KM; poszukam jeszcze innej marki, choć ten egzemplarz wydaje się przyzwoity. Myślę, że znajdę coś odpowiedniego;

Jeszcze raz wszystkim dziękuje.:dzieki:

 

:]no i ciesze się, że niektórzy też się czegoś nauczyli :bravo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patriks -> był już wątek o DMC=MW w DR, Chyba nawet Karlik tłumaczył że powinno się to wyprostować, ale wykroczeniem nie jest rejestracja wg starych zasad.

 

W naszym urzędzie komunikacja jeszcze do niedawna wszyscy żyli w nieświadomości przepisów i rejestrowali tak jak za komuny, czyli Pojazd Specjalny (kempingowy masz dopiero niżej wbite) nie posiada ładowności, czyli masz razem wbite wszędzie DMC (MW jest znacząco niższe, tylko nie widać go w DR). Dopiero od niedawna po pokazaniu kilku wydrukowanych przepisów Pani Naczelnik przyczepki kempingowe mają wpisywaną MW do dowodu i tym samym widać ładowność (mówię o Ostrowie Wielkopolskim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak sobie myślę że Wojtek miał na myśli nie uczciwych handlarzy co sprzedają wszystko co ma ściany i koła w nie wiadomo w jakim stanie . Ale nie wszyscy wiadomo są nie uczciwi i myślę sobie że mamy kolegę co sprzedaje przyczepy i będzie pomocny w sprawach kupna przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuje za zainteresowanie tym wątkiem, decyzja w zasadzie jest już podjęta... zrezygnowałem z PB i poszukuje diesla. Oglądałem Golfa IV w kombi 1,9D 90KM; poszukam jeszcze innej marki, choć ten egzemplarz wydaje się przyzwoity. Myślę, że znajdę coś odpowiedniego;

Jeszcze raz wszystkim dziękuje.:dzieki:

 

:]no i ciesze się, że niektórzy też się czegoś nauczyli :bravo:

 

Myślę że wersja 110 KM lub 115 KM w vw golfie będzie o wiele lepsza , spalanie podobne, a jazda to inna bajka

Edytowane przez kazik1976 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Drogi Kolego

Napisze tak: jeszcze w zeszłym roku tj 2010 jeżdziłem Renault Scenic 98 rok 1,6 benzynka 74 koniki i jak go kupiłem miał zamontowany gaz jeżdziłem nim przez 5 i 5 roku z czego przez 3 lata jeżdzilem na urlopy z przyczepą m-ki Hobby 850 kg (a jadąc na urlop z dwoma kobietami -zona i córka to uwierz mi na słowo na przyczepie miałem grubo ponad 1000kg -sprawdzone na wadze w porcie-Szczecin) i moje kochane "byłe" autko dawało radę na gazie i pod górke i pod wiatr.I tak jak mówisz słuzyło mi równiez na dojazdy do pracy i wakacje.A prawda jest taka im lżej na haku tym lepiej (czt oszczędniej) Pozdrawiam Iron Jack Szczecin :przyczepa:

Witam i o drogę pytam!

 

Sytuacja wygląda tak:

Niebawem muszę kupić samochód i wpadł mi do głowy pomysł ciągania przyczepki ze sobą ( obecnie mam stacjonarnego beduinka 5,5m i kocham go)

 

Problem polega na tym, że samochód musi być oszczędny bo na co dzień będzie jeździł do pracy - 110 km/dzień - więc spalanie jest ważne,

Latem chcemy jednak po podróżować trochę i zastanawiam się nad wyborem przyczepy i samochodu

 

Co do samochodu to mam na oku mazdę 323 1,5 16v - po pewnym znajomym ( 5,5l/100km)trasa 88KM DMC przyczepy 1200 z hamulcem

martwi mnie silnik - nie wiem czy warto ciągać nim przyczepę ok 1000 DMC ? na prostej pewnie ok, ale co z wiatrem, wzniesieniami?

 

Dodatkowo mazde chciał bym zagazować - jednak jazda z przyczepą i na gazie jakoś mi nie leży - wiem, że można wyłączyć gaz i jechać na Pb ale może macie jakieś doświadczenie w tej materii?

 

aaaa jest nas dwójka więc nie muszę mieć wielu łóżek zatem mała salonka też może być, tylko w życiu tak już jest, że zawsze chce się więcej....

 

Jak rozsądnie wybrać masę własną przyczepy do mocy samochodu :niewiem:???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie na temat - więc gdyby to wywalcie.

Mój szwagier - mechanik ma do sprzedania Golfa IV kombi 1,9 TDI 110 KM na pompie ( nie na pompowtryskach ). Auto ma hak, rok prod 2001. Gdyby ktoś chciał to szczegóły na PW.

Nie jest to forma ogłoszenia, lecz moja oferta pomocy dla poszukujących podobnego auta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że nie mogę browara wieźć w lodówce? :piwko:

 

 

 

mozesz wozic folie po czteropaku i ewentualnie jedna pusta puszke...

a tak powaznie to jesli ci nie szkoda czasu i nerwow to mozesz temat mas wyprostowac... ale ogolnie to sobie daruj bo z tego powodu nikt sie nie przyczepi... MW w rzeczywistosci masz napewna mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diesle 110 moim zdaniem to jedno z lepszy rozwiazan raz ze pompa wtryskowa a nie pompowtryski a dwa ze diesel to traktor stworzony do tego :)

 

co do tych 88KM ja bym sie nie obawial, przy masie wlasnej do ok.800kg bedzie znosnie na gazie juz nieco gorzej... przy silnikach wiekszej pojemnosci i wiekszym obciazeniu Gaz lepiej jest znoszony i moc tu nie ma aż takiego wplywu. Nawet jesli chodzi o holownik majac lawete za autem leiej jezdzilo sie 2,8 Vr6 niż 1,8 w turbinie (choc zaznaczam moce takie same)

 

i teraz opinia co do jazdy na GAZIE i z kempingiem (choć cześciej woziłem przyczepę towarowa obciązona do jakiej 1t)

u mnie 1,8 na jedno punkcie 90KM (ma na gazie zrobione juz ok 130tys, choc jest juz drugi reduktor) auto radzi sobie przyzwoicie, wiadomo najgorsze są górki a w moich okolicach jest ina naprawdę dużo... z przyczepa co ja mam masa wlasna 680kg jeżdzi się ok, 100km/h można jechac... ale już np z towarowa dociązona o macie całkowitej 1300kg, to powiem że zaczynają sie schody, bywa że i dwa i do spodu jesli górka. ze sprzeglem nie mam problemów nie slizga (choc na obecna chwile ma zrobione moze 50tys. Napewo co moge powiedzieć na gazie naprawdę szybciej można zgrzac silnik i najgorsze są korki.

 

Jeżdzę na gazie (mam przyspieszony zapłon i uważem że nawet i lepiej jezdzi teraz na LPG niż na PB) wychodzi tak:

Bez przyczepy:

w miescie 13-14l LPG,

trasa 11-12l (jeśli klima działą to max więcej ok 0,5l)

Z przyczepą

w mieście nie moge powiedzieć bo takich danych nei mam

cykl mieszany: ok 14l

w trasie 13,5l do 15l

z klima faktycznie do ok 15,5l

jakoś więcej spalić (choć chcialem) to nie udalo mi się, różnica w moim wypadku przy obciązonym aucie czy nie, wcale nie jest duża jak widac jakieś 2 litry, inna sprawa że auto wogole dużo pali!

 

Przymierzam się do Opla Zafiry z 1,9 101KM z lat 2000 - 2004, i może tu poznam opinie innych?

Edytowane przez demko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i stało się tak.....

kupiliśmy na co dzień do pracy forda fieste 1,4 cdti. Małe, zgrabne i oszczędne. Z założenia nie ma ciągać przyczepki.

Niestety na zakup drugiego autka muszę poczekać minimum 2 miesiące. - to ma już ciągać ale małą budkę.

Czasu było sporo - jednak wczoraj sprzedałem mojego Beduina i nie mam nic :(

 

Kombinuje sobie tak...kupić chcemy małą budkę - 600-650 kg MW ( jest na dwoje więc starczy)

 

i tak myślę, że skoro maluchy ciągały niewiadówki to nasza Fieścina powinna poradzić sobie z podobnym okazem - prawda???

Wyjazdy nie będą długie do 100km w jedną stronę bez gór a fordzik ma w dowodzie 900dmc przyczepy z hamulcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.