Jump to content
Maras

Niemiecki TüV -100km/h na przyczepę zarejestrowaną w Polsce

Recommended Posts

Maras

U naszych zachodnich sąsiadów czyli w Niemczech przepisy ruchu drogowego zezwalają na jazdę z przyczepą 80km/h i mimo corocznych zmian lub porawek nadal jest to obowiązujaca prędkość z jaką możemy jechać z przyczepą.Niemcy przewidują jednak odstępstwo od przepisów ruchu drogowego i jak spełnimy dodatkowe wymogi odnośnie holowania przyczepy to możemy legalnie jezdzić z przyczepą z predkością do 100km/h na autostradach i drogach ekspresowych.

 

Zainteresowałem się tym tematem i postanowiłem ,że skoro Niemcy mogą to pewnie obcokrajowiec też będzie mógł podróżować w ten sposób.Do niemieckiej granicy mam kilka minut jazdy więc czemu nie spróbować.

 

W internecie zlokalizowałem najbliższą stację diagnostyczną DEKRY ,która znajduje się zaledwie 35 km od mojego domu a mieści się w Pasewalku.Zadzwoniłem z pytaniem o "setkę" na przyczepę kempingową i usłyszałem miły głos : WILLKOMMEN....

Nie pozostało nic innego jak zapiąć przyczepę i pojechać do Niemiec na stację DEKRY.

Na miejscu na tej stacji, diagnosta po sprawdzeniu przyczepy oraz danych w swoim prawie pancernym laptopie wypisał kwity zezwalające na jazdę z predkością do 100km/h.

Następnie udałem się do Miejskiego Urzędu a dokładnie wydziału komunikacji w celu wydania nalepki .Miła Pani sprawdziła dokumenty z DEKRY i wypisała kwity do wydania nalepki ze znaczkiem gdzie nadano taką decyzję.

Z mojej strony pozostało tylko naklejenie jej z tyłu przyczepy.

 

Szkoda tylko ,że w Polsce zezwolenie te nie jest honorowane a naklejka jest tylko ozdobą .Ale w jakimś celu zostało to wyrobione i na pewno będzie przydatne.

post-208-0-83757200-1305025104_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Marek a jakieś koszty ponosiłeś, opłaty itd? i jakie dokumenty musiałeś mieć ze soba i przedstawić? :hmm: Faktycznie fajna sprawa legalnie jechać 100km/h :ok: szkoda że u Nas ta opcja jeszcze w gre nie wchodzi :oslabiony:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Ciekawe czy gdziekolwiek można jechać z taką prędkością oprócz naszych zachodnich sąsiadów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spablo1

Nie mam za bardzo w tej chwili czasu aby zająć się poszukaniem konkretów, więc zadam pytanie:

czy myślicie, że w Polsce też można takie badania przeprowadzić, które będą honorowane w Niemczech ?

http://www.dekra.pl/Article/71/Stacje%20kontroli%20pojazdow/Specjalistyczne%20badania%20techniczne

 

Niby naklejka się zgadza :):ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras

Tomek , z dokumentów to miałem dowód rejestracyjny przyczepy i po sprawdzeniu nr. VIN diagnosta przystąpił do dalszych czynności.

Co do kosztów to :

 

1. badanie przyczepy na stacji - 47 ÔéČ

2. naklejka ze znaczkiem - 2,50 ÔéČ

 

I tyle mnie to kosztowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
piotrekbb

Ciekawe czy gdziekolwiek można jechać z taką prędkością oprócz naszych zachodnich sąsiadów

 

Austria, bez homologacji jeśli przyczepa jest lekka czyli 750kg , ja tyle smigam moją i radary tego nie łapią , moja jest troszku cięższa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil_K

Nie mam za bardzo w tej chwili czasu aby zająć się poszukaniem konkretów, więc zadam pytanie:

czy myślicie, że w Polsce też można takie badania przeprowadzić, które będą honorowane w Niemczech ?

http://www.dekra.pl/Article/71/Stacje%20kontroli%20pojazdow/Specjalistyczne%20badania%20techniczne

 

Niby naklejka się zgadza :):ok:

 

Tak stacja DEKRY w Warszawie jako jedyna w Polsce (przynajmniej tak było w zeszłym roku) ma uprawnienia do dokonywania "niemieckich przeglądów" ale to że zdzierają jak mogą to już inny temat ... przykład:

naklejka "ekologiczna" do wjazdu do miast w DE u nich kosztuje 79zl sic!!

http://www.dekra.pl/Article/25/Nalepka%20ekologiczna/Nalepka%20ekologiczna%20%20%20kup%20w%20DEKRA%20Polska%20%20od%20reki

 

normalnie w DE kosztuje 4,90ÔéČ ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Odświeżę trochę temat. Czy ktoś z Was orientował się może czy takiego badania nie można przeprowadzić na zwykłej okręgowej stacji badawczej która robi przeglądy przyczep? Czy to musi być tylko i wyłącznie ten TUV niemiecki. Szczególnie że w moim Hobby jest w przednim kufrze naklejka prducenta na której jest napisane że maksymalna prędkość z jaką może jechać przyczepa to jest (teraz nie pamiętam dokładnie) 100 albo 110 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karlik

Nie można ... jest chyba jedna DEKRA pod Warszawą ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil_K

Czyli najlepsza opcja to wycieczka do DE na pierwszą przy granicy stację kontroli pojazdów ;)

 

Albo tak zaplanować trasę przez Niemcy żeby odwiedzić na początku podróży stację kontroli i dalej pomykać już z prędkością 100km/h :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karlik

Z tego co słyszałem , jak masz amortyzatory i AKS to bez problemu :banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Napisałem maila do Dekry w Warszawie w sprawie tej homologacji która się ładnie nazywa T100 i o to co dostałem w odpowiedzi:

"

Witam Panie Bartoszu,

 

Informuję, że sieć Stacji Kontroli Pojazdów Partner DEKRA na terenie Polski może wykonać badanie T-100 dla przyczepki.

 

Najbliższe SKP Partner DEKRA ( w pobliży Bielska Białej) znajduje się w Żywcu, Wiśle oraz Skoczowie.

 

W razie dokładniejszych ustaleń lub pytań proszę o kontakt

 

pozdrawiam

 

Hubert Banasiewicz

Koordynator Techniczny

 

Stacji Kontroli Pojazdów Partner DEKRA

 

---------------------------------------------------------------------

 

DEKRA Polska Sp. z o.o.

 

Dział Stacji Kontroli Pojazdów

 

Aleja Krakowska 2a, 02-284 Warszawa

 

tel: +48.22.5773 637, fax: +48.22.5773 636

 

Mobile: +48 660 728 331

 

hubert.banasiewicz@dekra.pl, http://www.dekra.pl

"

 

Tak więc trzeba pisać do Dekry i pytać się o stacje partnerskie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kamil_K

A pytałeś przy okazji o koszt tego badania na terenie Polski?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Karlik

No proszę , jak niemieckie stacje wchodzą na polski rynek , nie wiedziałem :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

O koszty się nie pytałem ale dzwoniłem i przekierowali mnie na stacje diagnostyczną i w ogóle się okazuje że do zrobienia takiego certyfikatu trzeba załatwić sobie oświadczenie producenta o tym że dana przyczepka może poruszać się z taką prędkością i dodatkowo najlepiej też od producenta (jak nie ma takiej możliwości to wystarczy oświadczenie właściciela przyczepy z dokumentacją zdjęciową) wykaz wyposażenia czyli rodzaj hamulca najazdowego, amortyzatorów, opon i zaczepu stabilizowanego. Jak ma się to wszystko to razem z kserem dowodu rejestracyjnego można to do nich wysłać i na tej podstawie wystawiają TUV.

Aktualnie jestem po napisaniu maila do Hobby i zobaczymy czy przyślą mi potrzebną dokumentację.

 

 

Właśnie sprawdziłem maila i mam odpowiedź (myślałem że dłużej to będzie trwać) w przypadku Hobby nie ma problemu wystarczy im podesłać skan dowodu rejestracyjnego i zdjęcie tabliczki znamionowej i przysyłają potrzebne oświadczenie

Edited by bartosz_b (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...