Maras Posted May 10, 2011 U naszych zachodnich sąsiadów czyli w Niemczech przepisy ruchu drogowego zezwalają na jazdę z przyczepą 80km/h i mimo corocznych zmian lub porawek nadal jest to obowiązujaca prędkość z jaką możemy jechać z przyczepą.Niemcy przewidują jednak odstępstwo od przepisów ruchu drogowego i jak spełnimy dodatkowe wymogi odnośnie holowania przyczepy to możemy legalnie jezdzić z przyczepą z predkością do 100km/h na autostradach i drogach ekspresowych. Zainteresowałem się tym tematem i postanowiłem ,że skoro Niemcy mogą to pewnie obcokrajowiec też będzie mógł podróżować w ten sposób.Do niemieckiej granicy mam kilka minut jazdy więc czemu nie spróbować. W internecie zlokalizowałem najbliższą stację diagnostyczną DEKRY ,która znajduje się zaledwie 35 km od mojego domu a mieści się w Pasewalku.Zadzwoniłem z pytaniem o "setkę" na przyczepę kempingową i usłyszałem miły głos : WILLKOMMEN.... Nie pozostało nic innego jak zapiąć przyczepę i pojechać do Niemiec na stację DEKRY. Na miejscu na tej stacji, diagnosta po sprawdzeniu przyczepy oraz danych w swoim prawie pancernym laptopie wypisał kwity zezwalające na jazdę z predkością do 100km/h. Następnie udałem się do Miejskiego Urzędu a dokładnie wydziału komunikacji w celu wydania nalepki .Miła Pani sprawdziła dokumenty z DEKRY i wypisała kwity do wydania nalepki ze znaczkiem gdzie nadano taką decyzję. Z mojej strony pozostało tylko naklejenie jej z tyłu przyczepy. Szkoda tylko ,że w Polsce zezwolenie te nie jest honorowane a naklejka jest tylko ozdobą .Ale w jakimś celu zostało to wyrobione i na pewno będzie przydatne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kit Posted May 10, 2011 Marek a jakieś koszty ponosiłeś, opłaty itd? i jakie dokumenty musiałeś mieć ze soba i przedstawić? Faktycznie fajna sprawa legalnie jechać 100km/h szkoda że u Nas ta opcja jeszcze w gre nie wchodzi Quote Share this post Link to post Share on other sites
bartosz_b Posted May 10, 2011 Ciekawe czy gdziekolwiek można jechać z taką prędkością oprócz naszych zachodnich sąsiadów Quote Share this post Link to post Share on other sites
Spablo1 Posted May 10, 2011 Nie mam za bardzo w tej chwili czasu aby zająć się poszukaniem konkretów, więc zadam pytanie: czy myślicie, że w Polsce też można takie badania przeprowadzić, które będą honorowane w Niemczech ? http://www.dekra.pl/Article/71/Stacje%20kontroli%20pojazdow/Specjalistyczne%20badania%20techniczne Niby naklejka się zgadza Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maras Posted May 10, 2011 Tomek , z dokumentów to miałem dowód rejestracyjny przyczepy i po sprawdzeniu nr. VIN diagnosta przystąpił do dalszych czynności. Co do kosztów to : 1. badanie przyczepy na stacji - 47 ÔéČ 2. naklejka ze znaczkiem - 2,50 ÔéČ I tyle mnie to kosztowało. Quote Share this post Link to post Share on other sites
piotrekbb Posted May 16, 2011 Ciekawe czy gdziekolwiek można jechać z taką prędkością oprócz naszych zachodnich sąsiadów Austria, bez homologacji jeśli przyczepa jest lekka czyli 750kg , ja tyle smigam moją i radary tego nie łapią , moja jest troszku cięższa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kamil_K Posted May 19, 2011 Nie mam za bardzo w tej chwili czasu aby zająć się poszukaniem konkretów, więc zadam pytanie: czy myślicie, że w Polsce też można takie badania przeprowadzić, które będą honorowane w Niemczech ? http://www.dekra.pl/Article/71/Stacje%20kontroli%20pojazdow/Specjalistyczne%20badania%20techniczne Niby naklejka się zgadza Tak stacja DEKRY w Warszawie jako jedyna w Polsce (przynajmniej tak było w zeszłym roku) ma uprawnienia do dokonywania "niemieckich przeglądów" ale to że zdzierają jak mogą to już inny temat ... przykład: naklejka "ekologiczna" do wjazdu do miast w DE u nich kosztuje 79zl sic!! http://www.dekra.pl/Article/25/Nalepka%20ekologiczna/Nalepka%20ekologiczna%20%20%20kup%20w%20DEKRA%20Polska%20%20od%20reki normalnie w DE kosztuje 4,90ÔéČ ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bartosz_b Posted July 12, 2011 Odświeżę trochę temat. Czy ktoś z Was orientował się może czy takiego badania nie można przeprowadzić na zwykłej okręgowej stacji badawczej która robi przeglądy przyczep? Czy to musi być tylko i wyłącznie ten TUV niemiecki. Szczególnie że w moim Hobby jest w przednim kufrze naklejka prducenta na której jest napisane że maksymalna prędkość z jaką może jechać przyczepa to jest (teraz nie pamiętam dokładnie) 100 albo 110 km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
Karlik Posted July 12, 2011 Nie można ... jest chyba jedna DEKRA pod Warszawą .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kamil_K Posted July 12, 2011 Czyli najlepsza opcja to wycieczka do DE na pierwszą przy granicy stację kontroli pojazdów Albo tak zaplanować trasę przez Niemcy żeby odwiedzić na początku podróży stację kontroli i dalej pomykać już z prędkością 100km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
Karlik Posted July 12, 2011 Z tego co słyszałem , jak masz amortyzatory i AKS to bez problemu Quote Share this post Link to post Share on other sites
bartosz_b Posted July 13, 2011 Napisałem maila do Dekry w Warszawie w sprawie tej homologacji która się ładnie nazywa T100 i o to co dostałem w odpowiedzi: " Witam Panie Bartoszu, Informuję, że sieć Stacji Kontroli Pojazdów Partner DEKRA na terenie Polski może wykonać badanie T-100 dla przyczepki. Najbliższe SKP Partner DEKRA ( w pobliży Bielska Białej) znajduje się w Żywcu, Wiśle oraz Skoczowie. W razie dokładniejszych ustaleń lub pytań proszę o kontakt pozdrawiam Hubert Banasiewicz Koordynator Techniczny Stacji Kontroli Pojazdów Partner DEKRA --------------------------------------------------------------------- DEKRA Polska Sp. z o.o. Dział Stacji Kontroli Pojazdów Aleja Krakowska 2a, 02-284 Warszawa tel: +48.22.5773 637, fax: +48.22.5773 636 Mobile: +48 660 728 331 hubert.banasiewicz@dekra.pl, http://www.dekra.pl " Tak więc trzeba pisać do Dekry i pytać się o stacje partnerskie Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kamil_K Posted July 13, 2011 A pytałeś przy okazji o koszt tego badania na terenie Polski? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Karlik Posted July 13, 2011 No proszę , jak niemieckie stacje wchodzą na polski rynek , nie wiedziałem Quote Share this post Link to post Share on other sites
bartosz_b Posted July 13, 2011 (edited) O koszty się nie pytałem ale dzwoniłem i przekierowali mnie na stacje diagnostyczną i w ogóle się okazuje że do zrobienia takiego certyfikatu trzeba załatwić sobie oświadczenie producenta o tym że dana przyczepka może poruszać się z taką prędkością i dodatkowo najlepiej też od producenta (jak nie ma takiej możliwości to wystarczy oświadczenie właściciela przyczepy z dokumentacją zdjęciową) wykaz wyposażenia czyli rodzaj hamulca najazdowego, amortyzatorów, opon i zaczepu stabilizowanego. Jak ma się to wszystko to razem z kserem dowodu rejestracyjnego można to do nich wysłać i na tej podstawie wystawiają TUV. Aktualnie jestem po napisaniu maila do Hobby i zobaczymy czy przyślą mi potrzebną dokumentację. Właśnie sprawdziłem maila i mam odpowiedź (myślałem że dłużej to będzie trwać) w przypadku Hobby nie ma problemu wystarczy im podesłać skan dowodu rejestracyjnego i zdjęcie tabliczki znamionowej i przysyłają potrzebne oświadczenie Edited July 13, 2011 by bartosz_b (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites