Skocz do zawartości

wymiana okładzin ciernych AKS 2000 fotostory


kit

Rekomendowane odpowiedzi

przyczepy-wiola- dzięki za zainteresowanie.

Dodam tylko,że kula posiada odpowiednią średnicę nie ma zniekształceń i zarysowań,natomiast okładziny były odtłuszczone i przeczyszczone papierem ściernym , ich docisk jest prawidłowy według wskaźników- chodzi mi o boczne okładziny bo górna i przednia niestety nie mają wskaźnika(gdy kupowałem przyczepę był urwany). Nie wiem też co się działo z AKS-em przed moim zakupem przyczepy.

Mogę kupić okładziny i wymienić-żaden to problem ale jeśli po wymianie też będą zgrzyty to poco mam to robić?

A z drugiej strony słyszłam opinie,że po wymianie może zgrzypieć i jest to normalne.

pozdrawiam Irek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli wszystko masz ok ze stabilizatorem i hakiem a tylko dzwięki dziwne to się nie martw  :ok:  mi każdy stabilizator skrzypiał na zakrętach, dużych nierównościach czy przy manewrach W końcu chodzi tam wszystko na sucho i jest mocno dociśnięte więc może wydawać różne dzwięki :] Zresztą w wątkach o stabilizatorach większa część użytkowników wspomina o skrzypieniu piszczeniu itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest podobnie jak z hamulcami. Masz element cierny - klocek hamulcowy i metal - tarczę. Jak materiały są kiepsko dobrane to taki zestaw piszczy. W zaczepie i kuli haka masz dużo mniejsze tarcie i oczywiście mniejszą prędkość kątową, więc i odgłos jest mniejszy, takie skrzypienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie.

Odgrzeje starego "kotleta" ale specjalnie nie zakldam drugiego tematu - moze ktos bedzie mial podobna watpliwosc w przyszlosci i trafi na ten temat.

 

Pierwsze co chcialem to podziekowac Koledze Kit za super instrukcje !  :yes:  :yes:  :yes:

 

A druga rzecz jaka chcialem poruszyc to regulacja stabilizatora. Nie wiem w jaki spsob ciagal ja poprzedni wlasciciel, ile kilometrow ja przejechal itd itp. Dlatego zdecydowalem sie zainwestowac w elementy zapewniajace bezpieczenstwo - nowe opony, nowe amortyzatory i nowe okladziny do stabilizatora.  Przesylka dojedzie do mnie przez znajomego w noc przed wyjazdem, dlatego za wczasu i "na sucho" chce przecwiczyc wymiane aby uniknac watpliwosci o 2 nad ranem :)  Jeszcze nie zaczalem a juz  pierwsza watpliwosc sie pojawila - w mojej cepce jest zamontowany AKS 2000 ale nie posiada dwoch kresek spelniajacych role "kontrolki" zuzycia okladzin. Wobec tego jak powinienem wyregulowac stabilizator? 

 

xOQxoE2.jpg

 

Trzecie pytanie: Kit, malowales uchwyty stabilizatora czy kupiles nowe? Jesli malowales to jaka farba i przez jaki czas sie ona "utrzymala"?

 

kit, dnia 09 Maj 2011 - 20:39, napisał:



zapomniałem dodać że po wymianie okładzin mój stabilizator dostał nowy kolorek  :ok: prezentuje się teraz o wiele lepiej :-] attachicon.gif P1110509.JPG

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe z tymi kreskami  :niewiem:

 

... co do uchwytów to zmatowałem je i pomalowałem zwykłą olejnicą i trzymało ok  :ok:  przynajmniej przez dwa lata bo potem sprzedałem ta budke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na mój gust, to masz te oznaczenia. Patrząc na zdjęcie - po lewej stronie nie widać na dźwigni kreski. Ale patrząc na prawą dźwignię - widoczna jest kreska. Na samej obudowie zaczepu odpowiednie kreski też są. Tyle, ze tak skorodowany zaczep dość skutecznie je ukrywa. Na rysunku pozaznaczałem widoczne kreski (musisz powiększyć obraz).

post-1975-0-64328700-1396945169_thumb.jpg

Edytowane przez Michalc3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał ale zwróć uwage na moje pierwsze zdjęcie w tym temacie Widoczne są po dwie kreski na korpusie zaczepu a u Maćka tylko jedna Przy jednej ja ustawiał bym aby te kreski się zrównały i powinno być ok :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano co fakt, to fakt. Niestety, stan zaczepu jest taki, że ciężko znaleźć te kreski. Przypuszczam, że macając z bliska dałoby się znaleźć te brakujące. Choć przy takiej rozdzielczości zdjęcia już powinny być widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedzi. Wczoraj grzebalem troche przy przyczepie i postanowilem wyczyscic zaczep. Niestety nadal nie widac drugiego rzedu kresek bo niestety chyba go po prostu nie ma. Okladziny dojada dzisiaj wieczorem, czy macie jakas koncepcje jak podejsc do tematu regulacji?

 

RPGw6Kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na odpowiedz od firmy Alko, ale raczej sie jej dzisiaj nie doczekam :(

Czy jezeli zbyt mocno "docisne" nowymi okladzinami hak, to moge je uszkodzic?

Jezeli tak to wstrzymam sie z montazem do "po wycieczce", kiedy bede mial odpowiedz producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

podepnę się pod temat ;) bo wyjazd blisko.

 

Z AKS 2000 wymontowałem  okładziny (wciskane) ale szukając nowych nie moge natrafić na takie same. Są podobne i tu moje pytanie: czy to mogę zastosować takie jakie jak w linku:

http://anhaenger24.de/modules/product-detail/detailimages.html

 

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

post-8280-0-96097100-1403341317_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy do regulacji AKS 2000 nowszego typu czyli tego ze zdjęć poniżej

post-17500-0-34092400-1441199363_thumb.jpg  post-17500-0-30751900-1441199389_thumb.jpg post-17500-0-99966900-1441199431_thumb.jpgpost-17500-0-56787100-1441199447_thumb.jpg

można bez problemu kupić podkładki w sklepie motoryzacyjnym stosowane w układach hamulcowych i są one  identyczne tylko miedziane o grubości 1mm.

Jesli podkładka bedzie jednak za gruba to można pobawic się papierkiem ściernym i dostosować grubość .....

Ja dodatkowo delikatnie nasmarowałem trzpień klocka ciernego i podkladki no bo po co ma się to wszystko wycierać.... :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 17.04.2011 o 00:03, kit napisał:

Wymieniłem w swoim stabilizatorze okładzinki i zdecydowałem że podziele sie fotkami jak to przebiegało :-] może sie komuś kiedyś przyda :-] tym bardziej że teraz jest wiekszość wciskanych okładzin nowszego modelu a ja przedstawiam wkręcane okładziny starego AKSu

 

Stabilizator AL-KO AKS 2000 stary model na okładziny wkręcane

 

czas wykonania 10min

 

post-1137-0-19359600-1302988131_thumb.jpg

 

wszystkie narzędzia potrzebne do wymiany owych okładzin

 

post-1137-0-45355500-1302988236_thumb.jpg

 

na początek rozkręcamy torxem oba ramiona docisku

 

post-1137-0-70847700-1302988371_thumb.jpg

 

nastepnie wybijamy zawleczke

 

post-1137-0-59870100-1302988783_thumb.jpg

 

na początku palcami okręcamy "nakrętke" (tą w której była zawleczka) aż okładzina troche wejdzie w głąb a nastepnie wkrętakiem wkręcamy okładzine do środka

 

post-1137-0-73752200-1302988990_thumb.jpg

 

teraz wymiana starej na nową i składanie

 

post-1137-0-08030900-1302989124_thumb.jpg

 

przy wkrecaniu nowej trzeba zwrócić uwage by ją dobrze ustawić tzn widocznym nacięciem musi "iść do przodu" Ustawić należy przez przytrzymanie okładziny wkretaniem a palcami kręcić ta "nakrętką"

 

post-1137-0-38654900-1302989334_thumb.jpg

 

jak wymienimy obie okładziny wpinamy w zaczep kule haka i zaczynamy ustawianie Każde ramie osobno!!! Opuszczamy kolejno ramina docisku aż do wyczucia delikatnego oporu i wtedy ustawiamy na pierwszy znak-kreske Pole między znakami informuje nas że okładziny spełniają swoje zadanie a gdy przy kontroli przejdzie kreska na ramieniu docisku za drugą kreske na korpusie tzn że mamy okładzinki do wymiany

 

post-1137-0-77675200-1302990061_thumb.jpg

 

zabezpieczamy ustawioną okładzine w "nakrętce" nową zawleczką I robimy to samo z drugą okładziną

 

post-1137-0-83029600-1302990220_thumb.jpg

 

po ustawieniu i zabezpieczeniu obu okładzin skręcamy ramiona docisku

 

post-1137-0-36135200-1302990374_thumb.jpg

 

no i po sprawie :ok: teraz pozostaje sie tylko cieszyć z bezpiecznej jazdy :drive:

 

 

 

W roli wyjaśnienia i pokazania różnic w okładzinach danych AKSów (co może przydac sie przy kupnie) zamieszczam fotke okładzin starego typu

 

post-1137-0-88280900-1302990674_thumb.jpg

 

i nowego

 

post-1137-0-82551600-1302990836_thumb.jpg

Super opis mam taki sam stabilizator ale co zrobić z trzecią okładzina cierna górna zielona wymieniałes ja ? Gdzie ja kupić ? Trzeba ją wymieniać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.