Skocz do zawartości

wymiana okładzin ciernych AKS 2000 fotostory


kit

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem w swoim stabilizatorze okładzinki i zdecydowałem że podziele sie fotkami jak to przebiegało :-] może sie komuś kiedyś przyda :-] tym bardziej że teraz jest wiekszość wciskanych okładzin nowszego modelu a ja przedstawiam wkręcane okładziny starego AKSu

 

Stabilizator AL-KO AKS 2000 stary model na okładziny wkręcane

 

czas wykonania 10min

 

post-1137-0-19359600-1302988131_thumb.jpg

 

wszystkie narzędzia potrzebne do wymiany owych okładzin

 

post-1137-0-45355500-1302988236_thumb.jpg

 

na początek rozkręcamy torxem oba ramiona docisku

 

post-1137-0-70847700-1302988371_thumb.jpg

 

nastepnie wybijamy zawleczke

 

post-1137-0-59870100-1302988783_thumb.jpg

 

na początku palcami okręcamy "nakrętke" (tą w której była zawleczka) aż okładzina troche wejdzie w głąb a nastepnie wkrętakiem wkręcamy okładzine do środka

 

post-1137-0-73752200-1302988990_thumb.jpg

 

teraz wymiana starej na nową i składanie

 

post-1137-0-08030900-1302989124_thumb.jpg

 

przy wkrecaniu nowej trzeba zwrócić uwage by ją dobrze ustawić tzn widocznym nacięciem musi "iść do przodu" Ustawić należy przez przytrzymanie okładziny wkretaniem a palcami kręcić ta "nakrętką"

 

post-1137-0-38654900-1302989334_thumb.jpg

 

jak wymienimy obie okładziny wpinamy w zaczep kule haka i zaczynamy ustawianie Każde ramie osobno!!! Opuszczamy kolejno ramina docisku aż do wyczucia delikatnego oporu i wtedy ustawiamy na pierwszy znak-kreske Pole między znakami informuje nas że okładziny spełniają swoje zadanie a gdy przy kontroli przejdzie kreska na ramieniu docisku za drugą kreske na korpusie tzn że mamy okładzinki do wymiany

 

post-1137-0-77675200-1302990061_thumb.jpg

 

zabezpieczamy ustawioną okładzine w "nakrętce" nową zawleczką I robimy to samo z drugą okładziną

 

post-1137-0-83029600-1302990220_thumb.jpg

 

po ustawieniu i zabezpieczeniu obu okładzin skręcamy ramiona docisku

 

post-1137-0-36135200-1302990374_thumb.jpg

 

no i po sprawie :ok: teraz pozostaje sie tylko cieszyć z bezpiecznej jazdy :drive:

 

 

 

W roli wyjaśnienia i pokazania różnic w okładzinach danych AKSów (co może przydac sie przy kupnie) zamieszczam fotke okładzin starego typu

 

post-1137-0-88280900-1302990674_thumb.jpg

 

i nowego

 

post-1137-0-82551600-1302990836_thumb.jpg

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no i pierwsza podróż na nowych okładzinach za mną :-] jechało sie o wiele lepiej niż przed wymianą :ok: a budka szła jak po sznurku :jump:

 

Tylko teraz dużo bardziej słychać prace stabilizatora i musiałem sie przyzwyczaić bo przyznam sie że na początku myslałem że coś nie tak zrobiłem bo dzwieki były bardzo słyszalne :bzik: szczególnie na skretach i nierównościach ... a na starych okładzinach stabilizator rzadko kiedy sie "odzywał" :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde jak ktoś ma taki zaczep i niewie jak zużyte są okładziny to polecam wymiane :ok: koszt nie duży a roboty chwilka, zaś komfort jazdy nieporównywalnie sie poprawia :ok: a o bezp[ieczeństwie to juz mówić chyba nie trzeba :-]

 

ja głupi :mlot: czekałem rok na wymiane i strachu sie najadłem :czacha: o rok za długo :mlot: teraz po wymianie zupełnie inna bajka wiec nie ma co czekać tylko działać :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna sprawa,mam ten sam zaczep , nie ma na razie potrzeby wymiany ,ale podejrzewałem że wymiana grzybków wiąże się z rozbieraniem całego zaczepu.A tu się okazuje że to dosyć banalna sprawa.Dobrze że wstawiłeś fotki ,na podstawie samego opisu ciężko by mi było się za to zabrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za taką relację można podnieść reputację :ok: To jest cenne!!!

 

:piwo:

 

Mam identyczny zaczep i w przyszłości przyda mi się ta fotorelacja. A za skorzystanie dla Kitka przy spotkaniu piwko będzie się należało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Panowie :ok: i mam najdzieje że naprawde ta relacja pomocna będzie :-]

 

 

 

jeszcze kilka tematów w ten sposób przedstawie np. wymiana amortyzatorów, szczęk hamulcowych, pompki spłuczki wody w kibelku itp itd Mam zamiar stworzyć całą serie fotorelacji z obsługi i wymiany części eksploatacyjnych :-] niestety troche to potrwa bo wiadomo jak jest z czasem :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.