Skocz do zawartości

Wymiana osłony suwadła ?


tata

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za szczere chęci, wkurzyłem się i zaryzykowałem wykręciłem kalamitki i śrubę M-12 z tyłu i okazało się że wszystko wyciąga się bez problemu przodem, poniżej fotka z tabliczką znamionową tego ustrojstw i całość po demontażu, ambicja mi nie pozwoliła by taka smarkula (przyczepka) która ma 34 lata przeciwstawiala się seniorowi.

 

09bdf20fa674a3e3m.jpg

 

1fb48f1e3ade5f49m.jpg

 

No a teraz czas na dalszy demontaż i remont smarkuli :rolleyes:

 

 

 

nie ma żadnych luzów, hamulec działał super, przyczepka mało jeździła większość stała u gościa na działce i guma narażona na śłońce i mróz sparciała i stała się krucha.

Edytowane przez tata (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras, co do spraw technicznych z piaskowaniem i wyjęciem elementów to wiem co i jak, ale co dotyczy wyjmowania suwadła to nie masz racji w tym ustrojstwie nic do tyłu, tam jest w poprzek wspawana tuleja przez którą przechodzi śruba (patrz foto nr 2) i podejrzewam że ją trzeba wykręcić, tylko obawiam sę czy to wszystko się nie rozleci i nie trzeba będzie używać do montażu jakiegoś sprzętu specjalistycznego.

 

da46ec98b007a456m.jpg

 

cfef9353bfe55c65m.jpg kliknij foto aby powiększyć

 

tata , a możesz zrobić fotkę całego -wyjętego- suwadła ,tak z ciekawości chciałbym zobaczyć .

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko usunę tuleje i wszystkie inne szpeje i ocynk (sprubóję tu: http://surowce-polprodukty.hiperogloszenia.pl/czesci-metalowe-blachy/ogloszenie/15168-us-A3uga-cynkowanie-ogniowe-ocynkownia-woj--8Cl-A5sk-oferta-zawiercie/ ) może jeszcze cały dyszel dam do cynkowania, zależy jakie koszta :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zadzwonię i popytam o koszta , chodzi o sługę wraz z piaskowaniem :rolleyes:

 

przyczepy-Wiola, W tej firmie cynkowanie 2,50 zł/kg, czyszczenie elementu 50 zł/roboczo h, masz może namiary na jakiś tańszy i bliżej :policja:, chyba sam wezmę się za piaskowanie, tylko nie jestem pewny czy cynk zejdzie czy będzie musiał odcynkować.

Edytowane przez tata (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tata , a możesz zrobić fotkę całego -wyjętego- suwadła ,tak z ciekawości chciałbym zobaczyć .

mówisz i masz, 93df845c8e03ce76m.jpg budowa prosta jak budowa cepa :rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tata , niemożliwe stało się możliwe , tu brakuje emotki z opadniętą warą :rolleyes:.

Fotka wyraznie pokazuje suwadło starszego typu czyli 34-letnie i to co mnie bardzo zaskakuje to to ,że w suwadle (po przeciwnej stronie mocowania zaczepu) brak jest kołnierza , takiego jaki występuje w nowszych typach urządzeń najazdowych nawet tych 20 letnich.

Wspomniany kołnierz zapobiega wysunięciu suwadła do przodu ,czyli mamy pewne zabezpieczenie . Patrząc na fotkę Twojego suwadła to mam wrażenie ,że cały mechanizm jest zabezpieczony tylko tymi dwoma śrubamy ,tymi którymi jest przykręcony amortyzator -wewnętrzna przy zaczepie i tylna na końcu korpusu. Mówiąc krótko gdy jedna ze śrub ulegnie uszkodzeniu to suwadło "wyjeżdza" z korpusu i mamy "kuku" ale widocznie takie UN kiedyś produkowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tata , niemożliwe stało się możliwe , tu brakuje emotki z opadniętą warą :policja:.

Fotka wyraznie pokazuje suwadło starszego typu czyli 34-letnie i to co mnie bardzo zaskakuje to to ,że w suwadle (po przeciwnej stronie mocowania zaczepu) brak jest kołnierza , takiego jaki występuje w nowszych typach urządzeń najazdowych nawet tych 20 letnich.

Wspomniany kołnierz zapobiega wysunięciu suwadła do przodu ,czyli mamy pewne zabezpieczenie . Patrząc na fotkę Twojego suwadła to mam wrażenie ,że cały mechanizm jest zabezpieczony tylko tymi dwoma śrubamy ,tymi którymi jest przykręcony amortyzator -wewnętrzna przy zaczepie i tylna na końcu korpusu. Mówiąc krótko gdy jedna ze śrub ulegnie uszkodzeniu to suwadło "wyjeżdza" z korpusu i mamy "kuku" ale widocznie takie UN kiedyś produkowali.

 

 

Maras, nad tą konstrukcją myśleli konstruktorzy i jak myślę jest to konstrukcja dobra skoro tyle lat wyrzymała, a nie wierzę że jakiś tam kołnierz jest bardziej wytrzymały na zerwanie niż śruba M-12 (twardość 10,9) na ścinanie :rolleyes: , jak widzisz z wpisów w tym temacie większość nawet nie wiedziała iż taki patent istnieje, a mówiąc że gdy jedna ze śrub ulegnie uszkodzeniu to mamy "kuku" - tak można odnieść się do wielu elementów np.w samochodzie mocowanych jedną śrubą i ...?

Edytowane przez tata (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tata, nie takie urządzenia najazdowe widziałem. Pamiętam 2 lata temu przyjechała na serwis laweta która miała urządzenie najazdowe HYDRATOV produkcji radzieckiej, niestety nie mam zdjęć ale jakbyś zobaczył te rozwiązania techniczne to byś się za głowę złapał :rolleyes:

Swoją drogą poprzedni właściciel dbał o przyczepę skoro urządzenie najazdowe jest w miarę sprawne z tego co piszesz.

Co do ocynkowni o które mnie pytałeś to lepsza by była galwanizacja, chyba trochę taniej zapłacisz. Pytałem w ocynkowni z której korzystamy ale minimum chcą 500kg i nic mniejszego nie robią :policja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tata, nie takie urządzenia najazdowe widziałem. Pamiętam 2 lata temu przyjechała na serwis laweta która miała urządzenie najazdowe HYDRATOV produkcji radzieckiej, niestety nie mam zdjęć ale jakbyś zobaczył te rozwiązania techniczne to byś się za głowę złapał :rolleyes:

 

 

Ruscy to rzeczywiście potrafią - mam ruską przyczepę towarową ok. 20-25 letnią z czymś w rodzaju stabilizatora i na niezależnych wahaczach ze sprężynami i amortyzatorami.

Przy 100 km/h nawet nie czuć, że coś wlekę hehe%281%29.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.