Skocz do zawartości

Wymiana osłony suwadła ?


tata

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba zdemontować zaczep inaczej nie zejdzie

 

Dokładnie tak :niewiem:

Bardzo prosta czynność polegająca na odkreceniu dwóch śrub. Ale należy pamiętać ,że w suwadle jest amortyzatorek i po wyjęciu wewnętrznej śruby (ta bliżej przyczepy) może ten właśnie amortyzator nieznacznie się wysunąć i uniemożliwi nam to ponowne włożenie śruby przy skręcaniu.Może tak być ale też ie musi bo niektóre suwadła miały zabezpieczony amortyzator .Przy skręcaniu zwróć uwagę na stan śrub i nakrętek tzn. ich stan i czy są odpowiedniej wytrzymałości najlepiej aby były w minimum w klasie 8,8 a jeszcze lepiej w klasie 10,9 i tak samo nakrętki samokontrujące. Koszt nowych nie jest jakimś wielkim wydatkiem i warto założyć je nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było gdyby tylko to, ja zdemontowałem zaczep ale mam jeszcze na stałe blokadę hamulca przyspawaną (fabrycznie) i guma nie zajdzie nawet szerszą stroną jest za wąska - muszę wyjąć suwadło i wciągnąć gumę od tyłu,

 

Mechanika samochodowa to dla mnie żaden problem, tylko nigdy nie rozberałem tego ustrojstwa i nie wiem jak się do tego zabrać by coś nie spiepszyć.

Edytowane przez tata (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ariel , co do śrub to do prrzykręcenia zaczepu , ALKO montuje w klasie 8,8 a kupując zaczep ALBE do UN Knott-a w pudełku mamy śruby w klasie 10,9 ,tak przynajmniej ja z takimi śrubami się spotkałem nie jednokrotnie.

 

tata , patrząc na fotkę suwadła to ta blokada nie jest fabrycznie przyspawana i musisz ją obciąć flexem bo suwadła inaczej nie wyciągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras , ale suwadło musi się w jakiś sposób demontowac, chciałbym dać do cynkowania całe ustrojstwo więc muszę zdemontować suwadło z teleskopem :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras , ale suwadło musi się w jakiś sposób demontowac, chciałbym dać do cynkowania całe ustrojstwo więc muszę zdemontować suwadło z teleskopem :niewiem:

 

Tak ,jest to rozbieralne jak najbardziej ale suwadło wyciągniesz tylko do tyłu .W Twoim suwadle jest przyspawana część blokady bo masz starszego typu przyczepę która nie posia na tarczy kotwicznej automatu cofania .Tą cześć musisz przerobić i przykręcić po założeniu zaczepu dając nieco dłuższe śruby.

Odnośnie ocynkowania zaczepu to OK dobry pomysł tyle tylko ,że musisz jeszcze wycisąć tuleje ślizgowe -te na których "pracuje" suwadło bo ocynk (wysoka temperatura) stopi te tuleje. Ale zanim zaczniesz coś robić z tymi tulejami to dowiedz się czy w razie co -odpukać- jesteś w stanie kupić nowe. I jeszcze jedna uwaga przed ocynkiem musisz wypiaskować korpus suwadła o ile jest tam stary ocynk bo będą problemy z nowym ocynkowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras, co do spraw technicznych z piaskowaniem i wyjęciem elementów to wiem co i jak, ale co dotyczy wyjmowania suwadła to nie masz racji w tym ustrojstwie nic do tyłu, tam jest w poprzek wspawana tuleja przez którą przechodzi śruba (patrz foto nr 2) i podejrzewam że ją trzeba wykręcić, tylko obawiam sę czy to wszystko się nie rozleci i nie trzeba będzie używać do montażu jakiegoś sprzętu specjalistycznego.

 

da46ec98b007a456m.jpg

 

cfef9353bfe55c65m.jpg kliknij foto aby powiększyć

Edytowane przez tata (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras, do zaczepów z Żeliwa np. KF27 i wyżej Knott daje 10.9 i tu masz 100% racji :niewiem:

AL-KO zaleca 8.8.

tata, element który masz dospawany nie jest oryginalny i trochę komplikuje demontaż suwadła bo wyjdzie tylko tyłem z korpusu U.N.

Suwadło demontujesz w następujący sposób:

 

1. Zaczep karabińczyk w otworze na dole dźwigni hamulca ręcznego tak żeby nie odskoczył i nie uszkodził Ci ręki

2.Odkręć pręt hamulcowy z mocowania (jest w takiej nagwintowanej tulejce),

3.Wykręć górne kalamitki (smarowniczki)

4.odkręć tylne mocowanie amortyzatora (śruba przechodzi przez tulejkę) i wyjmij blachę oporową suwadła

5.Wyjmij suwadło od tyłu (jak się uporasz z tym czymś dospawanym z przodu :lol:)

6.Teraz wypchnij tuleje ślizgowe, przednią do przodu a tylną do tyłu (przyda się jakaś rurka)

 

I sprawa załatwiona :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tata

Sprawdź jeszcze czy nie masz luzów bocznych na suwadle ,bo jak są, to tulejki przy okazji do wymiany.

Wymiana tych tulejek to już nie jest takie proste.

Ta guma osłania te tuleje przed piachem i innym brudem co by się do nich nie dostał razem ze smarem.

Jak masz gumę nieszczelną:policja:,to jest prawdopodobieństwo że luzy są.:rolleyes:

Edytowane przez blaszka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.