Skocz do zawartości

ford galaxy 1,9 tdi 90 km jako holownik


bikers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Parę uwag z mojego doświadczenia z Fordem Galaxy 1.9 tdi i przyczepą kempingową a wcześniej z lawetą.

 

1. Warto zrobić "remap" silnika bo wzrasta i moc i co dużo ważniejsze moment obrotowy (najważniejsze przy holowaniu). 

2. Często po zmianie oprogramowania silnika pali mniej.... niż mając mniejsze możliwości, po prostu oryginalne ustawienia producenta są dalekie od doskonałości. 

3. Warto szukać samochodu z automatem, bo nie ma koła dwu masowego i przekładnia hydrokinetyczna naturalnie łagodzi przeciążenia układu napędowego. Dużo większa trwałość.

 

Z silnikiem 1.9 tdi da się naprawdę świetnie ciągnąc nawet ciężką przyczepę, ważne by trzymać silnik w zakresie największego momentu obrotowego 2200~3000 raz, że ma siłę a dwa, że mniej się grzeje bo jest bardzo dobre smarowanie - z angielskiego. aquaplaning. Jak już w innym wątku pisałem ten silnik naprawdę mało się grzeje a to w przypadku holownika duży plus. Podstawa to regularna wymiana filtrów i oleju (polecam Motul i Vavoline) oczywiście pełen syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam

Parę uwag z mojego doświadczenia z Fordem Galaxy 1.9 tdi i przyczepą kempingową a wcześniej z lawetą.

 

1. Warto zrobić "remap" silnika bo wzrasta i moc i co dużo ważniejsze moment obrotowy (najważniejsze przy holowaniu). 

2. Często po zmianie oprogramowania silnika pali mniej.... niż mając mniejsze możliwości, po prostu oryginalne ustawienia producenta są dalekie od doskonałości. 

3. Warto szukać samochodu z automatem, bo nie ma koła dwu masowego i przekładnia hydrokinetyczna naturalnie łagodzi przeciążenia układu napędowego. Dużo większa trwałość.

 

Z silnikiem 1.9 tdi da się naprawdę świetnie ciągnąc nawet ciężką przyczepę, ważne by trzymać silnik w zakresie największego momentu obrotowego 2200~3000 raz, że ma siłę a dwa, że mniej się grzeje bo jest bardzo dobre smarowanie - z angielskiego. aquaplaning. Jak już w innym wątku pisałem ten silnik naprawdę mało się grzeje a to w przypadku holownika duży plus. Podstawa to regularna wymiana filtrów i oleju (polecam Motul i Vavoline) oczywiście pełen syntetyk.

 

A ja gupi myślałem, że te zjawisko z oponami ma coś wspólnego  :mlot:;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akwaplanacja

Jak nic trzeba zgłosić Wikipedii błąd ;)

 

Co do doskonałości silników zaprogramowanych przez producenta a modyfikowanych raczej te pierwsze okażą się trwalsze. Aczkolwiek nie jestem przeciwnikiem poprawiania możliwości. Szczególnie w tym silniku - ma potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquaplaning ma występuje też w przypadku opon. Chodzi o brak kontaktu opon z asfaltem. Podobne zjawisko występuje w silniku gdzie metalowe części tracą fizyczny kontakt ze sobą, stąd niższa temperatura bo mniejsze starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquaplaning ma występuje też w przypadku opon. Chodzi o brak kontaktu opon z asfaltem. Podobne zjawisko występuje w silniku gdzie metalowe części tracą fizyczny kontakt ze sobą, stąd niższa temperatura bo mniejsze starcie.

Aqua - woda. To nie ma nic wspólnego z olejem, smarowaniem, i tarciem w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście odradzam wyjazd tym zestawem w tamtym kierunku i w jakimkolwiek gdzie są górki. Po płaskim "to jak cię mogę". Byłem swego czasu w Chorwacji (Plitwice, Rovinij) z przyczepą angielską DMC 1300 i ciągnąłem to Renault Megane 1600 benzyna 115 KM. Dojechałem i wróciłem. Na płaskim szło to nieźle ale górki to kuż inny temat. Były momenty, że musiałem dać na 1 i jechałem wtedy pasem awaryjnym. Straszna męczarnia a i samochodu szkoda. Nie mówiąc już o tych, którzy mnie wyprzedzali i śmiali się w kułak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma chodzi o zjawisko fizyczne gdy przy odpowiedniej prędkości dwa stykajace się ciała tracą kontak i są wpełni rozdzielone ciecza. Tu mowa o zjawisku fizycznym a nie o wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.