Skocz do zawartości

ford galaxy 1,9 tdi 90 km jako holownik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć koledzy, czy może ktoś ciąga takim autem swoja przyczepkę proszę o opinie chciałbym się wybrać takim autem do Chorwacji

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Mam coś podobnego - Alhambra 1,9 TDI 110 kM. Przyczepę ciągnie się przyzwoicie, tym niemniej "koniki" gdzieś się gubią z uwagi na masę samego auta. Moim zdaniem 90 kM to dla takiego zestawu jest za mało.

Opublikowano

Witam.

 

W 2007 roku byliśmy Galaxy 1.9 tdi 130KM + przyczepa we Włoszech i Chorwacji.

Samochód spisał sie doskonale.

 

Niestety a może całe szczęście 2 tygodnie po powrocie z wakacji samochód nam padł. Skrzynia, sprzęgło, dwumasówka.

 

Jak się okazało sprzedawca samochodu nie do końca był z nami szczery i po prostu wraz ze swoim mechanikiem po prostu nas orżnął :hehe:

 

A ja mu wtedy uwierzyłem. :-]

To był mój błąd. Kupowaliśmy auto na szybko. :hehe:

 

Samochód naprawiłem i sprzedałem. Żona stwierdziła, że nie ma do niego zaufania, a to Ona na codzień jeździła tym samochodem. Kupujący wiedział co padło, co zostało naprawione. Po miesiącu jeżdżenia zadzwonił i jeszcze raz podziękował za samochód.

 

Teraz jeżdżę czymś innym ale ze względu na pełnowymiarowe siedzenia dla 7 osób ponownie myślę o podobnym samochodzie. Pewnie to będzie Alhambra. .

 

Sam z niecierpliwością czekam na opinie innych karawaningowców. :hop1:

 

Póki co życzę szerokości. :-]

post-135867-imported-7a0b44a6-4546-4a6c-8a35-2b89a13ab5d3_thumb.jpg

Opublikowano

Chyba lepiej poszukać mocniejszego motorka.

Z tego co czytałem - warto poszukać VANA (Galaxy, Alhambra, Sharan) po lifcie, czyli po 2000 roku.

Wcześniejsze były bardzo usterkowe. Dopiero po 2000 roku jakość (wygląd też) się poprawiła.

Plus to dostęp do tanich części.

Nie pamiętam, czy w Galaxy były montowane silniki 2000 TDI. Te są odradzane, ze względu na wadę konstrukcyjną z pierwszej fazy produkcji (do 2004 roku). Pękały w nich głowice.

 

Sam też jak sprzedam Toyotkę to zastanawiam się na VW Sharanem.

 

Jedna ważna sprawa. Każdy z tej trójki ma DMC ponad 2400 kg (chyba od 2430). Więc jak Twoja Adria ma DMC powyżej 1100 to musisz robić E do B.

 

[ Dodano: Pon 03 Maj, 2010 12:59 ]

Teraz jeżdżę czymś innym ale ze względu na pełnowymiarowe siedzenia dla 7 osób ponownie myślę o podobnym samochodzie. Pewnie to będzie Alhambra.

Ja mierzę w Sharana. Z kilku powodów. Mi.in. dlatego, ze w Polsce jest dostępna baza ASO europejskich. Więc na każdej autoryzowanej stacji jesteś w stanie sprawdzić przebieg i naprawy realizowane w sieci autoryzowanej.

Oczywiście jak ostatni wpis w bazie był sprzed 3 lat, to raczej niebędzie bardzo miarodajny, chyba, że w bazie było 200 tys, a Ty teraz kupujesz i auto ma 199tys ....

 

Jakość VW też podobni jest wyższa. Jest też trochę droższy,...

Opublikowano

z autopsji wiem ze 90 koni przy takiej masie auta ma juz co robic, jechalismy w 4 dorosle osoby plus bagaze takim sharanem i powiem ze rewelacji nie bylo, spalanie tez wyszlo dosyc duze /9l ON/ przy "normalnej" autostradowej jezdzie,pozatym rynek sam pokazuje ze te autka niezbyt stoja w cenie, sa tansze anizeli 2,3 lub 2,8 PB...

z kolei silnik 2.3 jest mocniejszy niz 1.9 a prz zastosowaniu lpg jazda jest takim tansza - zakladajac ekonomiczny wariant 6l ON na setke daje nam to 25 zł a to jest 12l lpg co jest bardziej realne do uzyskania anizeli 6 l ON... o silniku 2.8 PB nie bede pisal duzo... pali niewiele wiecej anizeli 2.3 ale za to ma ducha noijest to V6...

wiec pomysl o silniku benzynowym... 1.9 tdi 90 koni to jest dobry do polo lub golfa bo w sharanie to sie meczy jadac tylko z kierowca...

 

niechcacy napisalem o sharanie...ale galaxy i alhambra to jest to samo...

 

pozatym silnik 2.3 potrzebuje raptem 600rpm wiecej aby uzyskac ten sam moment obrotowy co 1.9 tdi 90KM... druga sprawa to to ze te 90 koni silnik ten w tabelach uzyskuje przy 4000rpm - bedziesz tak jezdzil? :hehe:

Opublikowano

Witam. Ja przez trzy lata holowałem przyczepę GALAXY 1,9 TDI 110 KM. Przyczepa to HOBBY o DMC 1100 kg. Z opinią, że przed 2000 rokiem auta są bardzo awaryjne nie zgadzam się. Zależy to od egzemplarza. Jak kupiłem Galaktykę i poczytałem forum to byłem przerażony. Rzeczywistość okazała się łaskawa. Samochód nie psuł się bardziej niż przeciętne auto. Jeśli chodzi o holowanie to bardzo dobrze się sprawował. Jest ciężki i pewnie się prowadził. Na pewno lepiej mieć 130 KM ale z mojej ocenie 90 KM da sobie radę. Z przyczepą szaleć nie będziesz. Zwróć uwagę na DMC samochodu bo Galaxy/Sharan/Alhambra do 2000 roku ma 2400 kg a po 2000 roku maja 2430 kg. Przy mojej przyczepce 1100 kg, tak jak wyżej pisze kolega, trzeba byłoby dorobić kolejną kategorię na przyczepy - zestaw powyżej 3500 kg.

Opublikowano

Mirku - miałeś trochę szczęścia z autkiem. Pracowałem w ASO Forda, kolega pracował w SEACIE a inny w VW. Więc mamy przegląd większej ilości aut niż jedno.

Zresztą wystarczy poczytać statystyki ADAC lub DEKRA. Tam ewidentnie trojaczki okupywały ostatnie miejsca. Dopiero w katalogu 2008 (marzec) wartości usterek (%) w autach 2-3 letnich były w okolicach średniej dla rocznika. Starsze roczniki - wypadały kiepsko.

Co do masy - oczywiście, że nowsze są cięższe. Mają bogatsze wyposażenie, trochę zmian w zawieszeniu, inna deska. uzbierały się kilogramy.

 

Co do silnika - to 90 KM trochę mało ...

Opublikowano
o silniku 2.8 PB nie bede pisal duzo... pali niewiele wiecej anizeli 2.3 ale za to ma ducha noijest to V6...

 

 

Silmnik 2.8 pali co najmniej 20 litrów gazu po mieście. 15l benzyny. To chyba nie jest mało.

Po za tym jego awaryjność sięga dna. Z elekyryką walczyłem odkąd sprowadziłem go z niemiec go końca. Już spać przez niego po nocach nie mogłem. Śnił mi się. Wymęczył mnie psychicznie strasznie. 95 rok sprzedałem za 6 tysięcy i cieszyłem się jak dziecko że pozbyłem się problemu z notorycznie psującymi się cewkami wysokiego napięcia 800zł za szt., świecami platynowymi których trzeba było od razu 6 sztuk kupić po 50zł szt. skrzynią biegów automatyczną z którą zawsze się coś działo, gazem który rozp... wszystko. długo mógłbym tak wymieniać...

 

Silnik 2,8 VR6 :D

Opublikowano

hmmm... 2.8 dotychczas mial u mnie dobre zdanie, mam znajomych co maja ten silnik w golfie, pasku i mercedesie i nie narzekali...

Opublikowano

Nie będę się rozpisywał bo nie o to w tym wątku chodzi, ale zobacz opinie na temat tego silnika i jaki jest odssetek osób narzekających.

Ale jak by nie patrzeć jest to auto b. drogie w utrzymaniu. Za samo OC przy 60% zniżki w wawce trzeba zapłacić 600-700zł. Z przyczepą pali 22-23 litry.

Moment obrotowy ( bo on przecież jest najważniejszy przy ciąganiu naszych budek) ma tylko 235Nm przy 4tys. Dla porównania yarisa ma 205Nm od 1800 obrotów a waży o 700 kg mniej.

Zdecydowanie lepiej mi się ciąga pptkę yarisą, mimo że galaxa miała 174 konie a jarisa ma 90.

I koszty ropy zdecydowanie mniejsze: Z podpiętą budką 6,5 do 7 litrów w górach.

Opublikowano
I koszty ropy zdecydowanie mniejsze: Z podpiętą budką 6,5 do 7 litrów w górach.

 

jak Wy to robicie :P

mnie sharan 99 rok, 110KM, spalił z niewiadką 9-10L ON :P

 

solo spala 7L

owszem da sie zejść do ok 5L, ale to "kapelusz mode" czyli Vmax ok 80-90km

 

z niewiadką i 5 osobami jechało się bardzo komfortowo, do tych 70-80 to prawie nie czuć było ogona

powyżej dostawał już zadyszki

 

mnie się też to auto strasznie podoba, ale niestety do miasta jest ciut duże :D

 

i 90KM to IMO zdecydowanie mało, jak na zestaw grubo ponad 3T

post-136069-imported-20eb60e2-c76a-4730-989a-d242b3617e5c_thumb.jpg

Opublikowano
I koszty ropy zdecydowanie mniejsze: Z podpiętą budką 6,5 do 7 litrów w górach.

 

jak Wy to robicie :D

mnie sharan 99 rok, 110KM, spalił z niewiadką 9-10L ON :P

 

solo spala 7L

Szczerze sam byłem mile zaskoczony. Ale zapewne chodzi o wagę . Yarisa waży 1050kg. Przyczepa coś koło 750kg+ bambetle 100?. Razem 1800-1900. A twój zestawik?

Opublikowano
I koszty ropy zdecydowanie mniejsze: Z podpiętą budką 6,5 do 7 litrów w górach.

 

jak Wy to robicie :P

mnie sharan 99 rok, 110KM, spalił z niewiadką 9-10L ON :przytul:

 

solo spala 7L

Szczerze sam byłem mile zaskoczony. Ale zapewne chodzi o wagę . Yarisa waży 1050kg. Przyczepa coś koło 750kg+ bambetle 100?. Razem 1800-1900. A twój zestawik?

 

aaa to czekaj, wątek było o Sharanie :D

sharan załadowany ok 2.5T, + niewiadka też załadowana min 500kg

to razem 3T jak nic :P

no i jazda po PL "drogach", czyli gaz-hamulec-gaz itd :przytul:

 

mnie maxiu też spala mniej, 13L LPG (z 1000kg budą) , co dziś daje ok 27zł/100km

to nawet yarisem wyjdzie drożej

 

tyle że wątek był o sporo większym aucie, takie galaxy z 2.8 musi spalić koło 20L

wtedy cena 100km na ON zaczyna być korzystniejsza

Opublikowano

Vandi, cosik mi sie wydaje ze urwałes coś w spalaniu... i jeszcze napisałeś w górach... co by nie pisać wynik bardzooooo dobry aż nieprawdopodobny

Opublikowano

Vandi - przeliczałeś na papierze, czy podajesz średnią z komputera pokładowego? Dane z komputera są.... optymistyczne.

Nalej ON pod korek, zrób 400-500 km i zatankuj pod korek. Przelicz i porównaj. Róznica około 1-1,5 litra mnie nie zdziwi.

Ja jeżdżę służbowym punto 1.3 MultiJet (diesel dla niewtajemniczonych). Nawet komputer podaje mi spalanie 6-7 l. Oczywiście bez ogonka.

 

Teścio jeździ Aurisem 1.4 D-4D. Tam spalanie jest około 5,5-6l bez przyczepki. Teścio nie jeździ "w kapeluszu". :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.