Skocz do zawartości

Czy przyczepka nie będzie za duża


slawekchy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Żeby ciągać bezproblemowo i na luzie 1200 kg na haku to holownik powinien mieć co najmniej 150 KM. DMC holownika nie ma nic do tego poza tym, że nie powinna być mniejsza niż DMC przyczepy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy gdy pada pytanie: czy mój holownik pociągnie przyczepę o DMC .....? przy odpowiedziach bardzej skupiałbym się na masie własnej przyczepki bo tu czasami zachodzą spore różnice.

 

Moja przyczepa ma DMC 1500 kg a MW 1000 kg - analogiczny wymiarowo Knaus 500 też ma DMC 1500 kg ale masa własna to już 1200 kg. Więc mamy 200 kg rozbieżności przy identycznym DMC a 200 kg robi różnicę w jeździe. Widziałem też przyczepy o MW 1400 kg przy jednoczesnym DMC 1500 kg.

 

Nie porównując MW może dojść do sytuacji, że jakiś kolega za naszą radą opierając się tylko na DMC kupi przyczepkę cięższą, z którą będzie się mu gorzej jeździć i będą z tego nie potrzebne pretensje.

 

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ciągać bezproblemowo i na luzie 1200 kg na haku to holownik powinien mieć co najmniej 150 KM.

A co to ma do rzeczy .......... przy ciąganiu ważny jest moment obrotowy a nie jakaś magiczna moc mierzona przy czerwonej skali obrotomierza. Zresztą 150kucy w 1.8 benzynie a 150 kucy w tdi 2.5 to całkiem inne ciąganie.

 

[ Dodano: Wto 16 Mar, 2010 22:04 ]

Moja przyczepa ma DMC 1500 kg a MW 1000 kg - analogiczny wymiarowo Knaus 500 też ma DMC 1500 kg ale masa własna to już 1200 kg. Więc mamy 200 kg rozbieżności przy identycznym DMC a 200 kg robi różnicę w jeździe. Widziałem też przyczepy o MW 1400 kg przy jednoczesnym DMC 1500 kg.

fakt moja też ma dmc 1500 przy MW 1130 czy jakoś tak i jest na 4 kołach a teoretycznie mogła by być na jednej osi i mieć dmc 1200 (mógłbym ją teoretycznie przynajmniej ciągać scenikiem mojej Gosi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ciągać bezproblemowo i na luzie 1200 kg na haku to holownik powinien mieć co najmniej 150 KM.

 

Dokładnie tak jak macieku napisał :look: ,piomiar67 weż do benzyny np.150 konnej zapnij przyczepe i do diesla 150 konnego zapnij taką samą przyczepę to zobaczysz jaka jest róznica.

 

[ Dodano: Wto 16 Mar, 2010 22:04 ]

Moja przyczepa ma DMC 1500 kg a MW 1000 kg - analogiczny wymiarowo Knaus 500 też ma DMC 1500 kg ale masa własna to już 1200 kg. Więc mamy 200 kg rozbieżności przy identycznym DMC a 200 kg robi różnicę w jeździe. Widziałem też przyczepy o MW 1400 kg przy jednoczesnym DMC 1500 kg.

Należy jeszcze dodać ,że mogą być dwie takie same przyczepy, z tego samego rocznika,tej samej marki i mające te same oznaczenie a będą miały różne DMC przy tej samej MW .Będą różne DMC bo np.jeden wlaściciel miał ochotę na wiekszą ładowność i zażyczył sobie za dopłatą mocniejszą oś .Seryjnie była np.1300kg. a on ma np.1500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dyskusja rozgorzała na dobre a ja właśnie wczoraj zakupiłem starą poczciwą poniemiecką Hobby Prestige 455 o DMC 1000kg Mój Scenic ciągnął ją bez problemu z nawet niskim spalaniem ON Na razie nie będę się nią bardzo chwalił bo musimy doprowadzić ją do stanu używalności tzn wyczyścić ją należycie i naprawić to i owo Czekamy WIOSNY

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za wypowiedzi

Pozdrawiam Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak macieku napisał ,piomiar67 weż do benzyny np.150 konnej zapnij przyczepe i do diesla 150 konnego zapnij taką samą przyczepę to zobaczysz jaka jest róznica.

Haaaaaaaaaaaa . szczególnie rzecz nabiera wyrazu patrząc na mojego koreańskiego HDPI (to jakieś ichnie tdi) bo ma 2.9 pojemności i coś 147 koni (w automacie) ale ciągałem nim kilka razy lawety po prawie 3 tony bez najmniejszego problemu (inna sprawa że tylko po Polsce bo na haku ma tylko 2 tony więc w rzeszy mógłby być grubszy problem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras i Macieku - na pewno macie rację. Pisząc o wymaganej mocy miałem na myśli jedynie diesle. Benzyniakami to najwyżej ciągałem małe towarówki. Oczywiście maksymalny moment obrotowy dra tu decydujące skrzypce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maras i Macieku - na pewno macie rację. Pisząc o wymaganej mocy miałem na myśli jedynie diesle. Benzyniakami to najwyżej ciągałem małe towarówki. Oczywiście maksymalny moment obrotowy dra tu decydujące skrzypce.

 

myślę że tu nawet nie chodzi o podział na diesel/benzyna, a stopień wysilenia silnika

kiedyś silnik benzynowy 1.4 miał 60koni, dziś ma spokojnie ponad 100KM, a turbo nawet 150KM

podobnie diesel, miałem silnik 2.4 który miał 80KM, dziś więcej mają 1.4 :look:

 

ciekaw jestem co lepiej się sprawdzi jako holownik

diesel 1.4 90KM, 205Nm (12s do 100km/h)

benzyna 1.6 132KM, 160Nm (10s do 100km/h)

czy benzyna np 1.8 120KM, 165Nm

dorzućmy jeszcze nowość TSI 1.4 (120-160KM), 200-240Nm

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad z własnego doświadczenia: przyczepa MW 770 kg DMC 900 kg -

 

1,4 benzyna 103 KM - ciieeeniutko oj cieeniutko

1,9 JTD 85 KM - super

1,6 HDI 110 KM - dobrze ale subiektywnie gorzej niż 1,9 JTD 85 KM

 

Zawsze powtarzam - do ciągania dieselek o dużej pojemności :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 HDI 110 KM - dobrze ale subiektywnie gorzej niż 1,9 JTD 85 KM

tego się bałem, szukając nowego auta, gdyby to było 1.9 ... to może

ale zarówno kia, jak i berlingo miało wysilone silnik 1,6

 

Zawsze powtarzam - do ciągania dieselek o dużej pojemności :look:

benzyna taka ze 4.0 też się chyba nada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dołożę swoje 3gr co do wyższości diesla nad benzyną w kontekście holowania. Żeby nie było sam mam benzynę więc to nie kryptoreklama. Najważniejsza cecha to osiągnięcie przez silnik max momentu obrotowego przy jak najniższych obrotach silnika oraz utrzymywanie go w praktycznie w całym zakresie dopuszczalnych obrotów. Obecne diesle cdi taki moment osiągają przy ok. 2tyś obr/min gdzie moja benzynę muszę wykręcić na 3,5tyś obr/min. Ruszanie to nie problem bo każdy na 1 czy 2 biegu uzyska więcej niż 3tyś ale problem zaczyna się na biegach wyższych. Diesel spokojenie pojedzie na 6 biegu jak ma przy 2tyś obr/min ale benzyna nie za bardzo więc albo szybciej musimy jechać lub czeka nas redukcja co za tym idzie większe zuzycie paliwa. Tak więc diesel lepszy dla kieszeni. Mozna jeszcze zrobić porównanie benzyn z doładowaniem. Max moment trochę niżej niż w wolnossących no i zdecydowanie wyższy moment - dla przykładu mój scenic 2.0 ma 190Nm, a ten sam silnik z doładowaniem ma już 270Nm przy 3tyś obr/min - teraz pluje sobie w brodę, że nie brałem wersji T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna jeszcze zrobić porównanie benzyn z doładowaniem. Max moment trochę niżej niż w wolnossących no i zdecydowanie wyższy moment

 

przede wszystkim dość płaski w dużym zakresie obrotów

IMG_4955e7df515e14069.jpg

pytanie tylko czy takie auto wytrzyma na dłuższą metę jako holownik :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój diesel maksymalny moment obrotowy 310 Nm osiąga w zakresie 1500-4000 obr/min. Ciągam przyczepę o masie własnej 1100 kg. Generalnie holowanie na luzie i bez problemu. Przy stromych ale krótkich podjazdach żadnego strachu. 16 % wzniesienia brałem na 3 biegu. Ale już przy baaaaaaardzo długich podjazdach w Cro np. do pierwszego tunelu w drodze powrotnej ( nie pamiętam nazwy ) poczułem problem. Skoczyła temperatura silnika i zaczęło brakować mocy. Po raz pierwszy w historii wziął mi olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.