Skocz do zawartości

Hak automat czy na śruby


konrad_b

  

84 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki hak masz w swoim holowniku ?

    • inny (np automatyczny "z przycisku")
      13
    • odkrecany na sruby
      84
    • odpinany (kluczykiem, wajcha)
      55


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wulkanizatorzy stosują spray miedziowy do szpilek i piast, szczególnie do felg aluminiowych.

 

Przy stalówkach bardziej to się przydaje. Alu zazwyczaj łatwo schodzi z piasty, stalówki nie raZ trzeba siłą zbijać. Ale fakt faktem, że to pomaga :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wulkanizatorzy stosują spray miedziowy do szpilek i piast, szczególnie do felg aluminiowych.

 

Robię tak samo ale podobno:

1 wdychanie rozpylonej miedzi jest bardzo szkodliwe dla zdrowia

2 miedź i aluminium korodują w kontakcie

 

Co do

"Smar z dodatkiem miedzi stosuje się w celu lepszego odprowadzenia ciepła z tarcz hamulcowych przez styk stal/aluminium",

to mało prawdopodobne.

W praktyce warstwa znanego mi smaru miedziowego, po chwili przypomina grubością farbę więc nie pozostają "mostki termiczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Robię tak samo ale podobno:

1 wdychanie rozpylonej miedzi jest bardzo szkodliwe dla zdrowia

2 miedź i aluminium korodują w kontakcie

 

 

to ja rzucę kryptoreklamą: Loctite

ja sam używam do felg aluminium w sztyfcie (nie ma go tutaj),

ale nie tyle do śrub, co smaruję cały styk felgi aluminiowej z piastą stalową

 

pozdr

Edytowane przez JINX_Sanok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
tak widzialem na autostradzie auto w ktorym oderwala sie laweta, ramie kuli haka wygladalo jak odciete katowka... kula z kawalkiem "ramienia" zostala w zaczepie przyczepy
No różnie to bywa - hai (kule) są robione ze stali o podwyższonej wytrzymałości i jak puszczają to z równą linią cięcia. Wydaje mi się że kula powypadkowa jest "mniej groźna" niż np auta które ciągało tyś km lawety przeciążone (w stosunku do auta, haka jak i do samej lawety), źle zapakowane, lecące z niebywałymi prędkościami itd...

Przypadki urwanego haka to rzadkość jednak, już chyba częściej się zdarzy urwanie zawieszenia, wyrwanie/wykręcenie koła itd (też bardzo groźne zdarzenia)...

 

Ja aktualnie mam hak automat i ... nie mam kluczyka :-( poprzedni właściciel zagubił, nigdy nie używał...

W poprzednim aucie wystraszony że może być kłopot z hakiem na stałe wymieniłem go na odkręcany... pierwszy raz (miałem auto 6lat) odkręcił go nowy właściciel bo powiedział że "limuzynie nie przystoi jeździć z takim drutem z tyłu ;-) ).

Hak miałem zamontowany zawsze w autkach (jak nie było, montowałem - we wszystkich dwudziestu paru...nawet w Syrenkach) pierwszym autem bez haka jest moje aktualne Clio (podobno niezbyt zalecane jako holownik - ale też raczej nie widzę potrzeby robić z niej holownika).

Nie przypominam sobie bym sie kiedyś o hak uderzył... chociaż pobrudzenie pare razy było (chociaż częściej się pobrudziłem, progiem, drzwiami, zderzakiem czy klapą).

 

Zakładając koła zawsze smaruję smarem miedzianym rurę centrującą i śruby/szpilki... jeżeli ktoś ma szpilki dobrym patentem są nakrętki deklowane. Także lubię alu felgi które mają "dekielki" gdzie śruba/szpilka/nakrętka jest zabezpieczona przed czynnikami zewnętrznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przeczytałem wszystkie posty na temat haków i jestem zdumiony myleniem pojęć HAK AUTOMATYCZNY. Otóż hak automatyczny to jest taki hak , którego się nie odkręca , nie odpina ani wyjmuje. Nie potrzeba do niego żadnych kluczy i kluczyków. Jest zamontowany na stałe w aucie i schowany pod zderzakiem. Jest sterowany elektrycznie i specjalną dźwignią w bagażniku auta. Po pociągnięciu dzwigni w bagażniku kula haha automatycznie wysuwa się lub chowa. Wysunięcie kuli automatycznie uaktywnia gniazdo elektryczne do połączenia z budką. Haki automatyczne są bardzo drogie , często 3 razy droższe od haków wypinanych lub odkręcanych . Np. hak oryginał do mojego Misia automat MB kosztuje ok. 5 tysięcy zł.., a hak odkręcany np.BRINK można zamontować za ok. 1500zł. Przy kilkukrotnym wykorzystaniu haka w ciągu roku można zadać sobie odrobinę trudu żeby włożyć hak i przykręcić dwie śruby.Pisząc o kosztach haków oczywiście mam na myśli same haki wraz z wiązkami elektrycznymi (komplet).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wszystkie posty na temat haków i jestem zdumiony myleniem pojęć HAK AUTOMATYCZNY. Otóż hak automatyczny to jest taki hak , którego się nie odkręca , nie odpina ani wyjmuje.

 

a skąd taka definicja ? może twój hak to po prostu hak elektrycznie chowany ? ;)

http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=32&L=4

 

mój wg producenta to hak automatycznie wypinany :bzik:

 

IMO ciężko mówić o myleniu pojęć bo jako takiej definicji nie ma, każdy producent stopniuje i nazywa to po swojemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względów ekonomicznych wybrałem hak przykręcany na śruby. W moim przypadku różnica w cenie pomiędzy przykręcanym i wypinanym jest dwukrotna czyli 1000 za przykręcany i 2000zł za wypinany (cena za hak + wiązka Westfalia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że nie mylę pojęć. Automatyczny hak to HAK AUTOMATYCZNIE wysuwany mechanicznie lub mechanicznie i elektrycznie bez zdejmowania KULI. Mylicie haki półautomatyczne z automatami .Wkładana ręcznie KULA wsuwana na zatrzask to na pewno nie AUTOMAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedys juz gdzies to pisalem ale przypomne...

nie wszystkie haki automaty czy polatomaty moga ciagac cepki ze stabilizatorem...

przy jezdzie ze stabilizatorem sa duze naprezenia przenoszone na mechanizm zapinania i nie wszystkie haki to dobrze znosza

 

cepka nie powinna sie odczepic ale sam mechanizm moze z czasem stukac w czasie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - każdy system, w którym coś dzieje się automatycznie - jest systemem automatycznym.

Otóż hak z kulą dokręcaną śrubami - nie jest jak sama nazwa wskazuje automatyczny.

Jeżeli kulę osadza się w otworze, w którym spięcie następuje automatycznie (klik, zatrzask, etc) - to jest to hak zdejmowany/zakładany automatycznie, czyli w skrócie - automatyczny.

Ty piszesz o haku stałym sterowanym elektrycznie (lub mechanicznie).

 

Jedź do pierwszego lepszego zakładu montażu haków i zapytaj o automat. Jestem pewien, że nikt nie pomyśli, że chodzi Ci o hak elektrycznie sterowany. A zrozumienie jest podstawowym warunkiem właściwej komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do pierwszego lepszego zakładu montażu haków i zapytaj o automat. Jestem pewien, że nikt nie pomyśli, że chodzi Ci o hak elektrycznie sterowany. A zrozumienie jest podstawowym warunkiem właściwej komunikacji.

 

IMO jest to jednak uproszczenie, podobnie jak czasem silnik diesla i słynne TDI ... występujące w każdej marce :bzik:

np na allegro jest obecnie 115 opli z tym silnikiem, a przecież opel nigdy nie montował TDI hehe%281%29.gif

 

albo powiedz że chcesz "bosza", myślisz o marce BOSCH czy szlifierce kątowej ;)

 

też nie zgadzam się że hak automat, jest przypisany do haka elektrycznego, faktycznie częściej używa się to do haków wpinanych automatycznie :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.