Skocz do zawartości

Dwa słowa o oponach do przyczepy


Dako

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale to nie ja pisałem...

UPS :jump: , już poprawiłem :ok

 

Jeśli jednak chodzi o oponki bieżnikowane, to obecnie już 3-ci sezon użytkuje czeskie bieżnikowane zimówki (tylko na przodzie napędowym, z tyłu mam całoroczne nawigatory dębicy) i powiem że jak na razie to rewelacja, zwłaszcza za tą kasę (dałem po 100 za sztukę z założeniem), nie ma śniegu z którego bym nie wyjechał...

 

No to u mnie:

opony PROFIL. Zakupione na raty (2x2szt.) przez poprzedniego właściciela.

z jednej serii jedna opona - wyszedł bąbel (kordy popękały)

w drugiej serii w jednej oponie zaczął odklejać się bieżnik - w czasie wolnej jazdy robiła delikatne chrup chrup (skrzypienie guma o gumę) a w czasie szybszej jazdy robiła cyk-cyk-cyk...

Na bocznych ściankach opony widoczne spękania - starzenie się gumy. Opony miały 6 lat w chwili gdy je wyrzuciłem na hasiok - wysokość bieżnika - rewelacja. Na suchym, kopnym śniegu OK, na suchym/mokrym asfalcie średnioźle, na błocie pośniegowym średnioźle, na ubitym śniegu, śniegu w okolicy 0'C TRAGEDIA :hehe:

 

Wymieniłem na dębicę FRIGO 2:

Rewelacyjne właściwości trakcyjne w śniegu wszelakiego rodzaju. Bardzo dobrze na ubitym śniegu/błocie pośniegowym. Asfalt suchy/mokry - średnio.

 

U ojca - kupił komplet 4szt - jedna - jeszcze na gwarancji - odkleił się bieżnik...

 

Co do ceny: w Feli, zdaje się są 13stki..? To za frigo zapłaciłbyś pewnie ze 150zł...

 

[ Dodano: Czw 11 Lut, 2010 14:59 ]

Śnieg śniegiem... gorzej z trakcją z taką debicą na tyle. Troche szybszy zakręt i podsterowność.

Nawigatory są wielosezonowe - więc w zimie mogą mieć całkiem niezłe właściwości trakcyjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śnieg śniegiem... gorzej z trakcją z taką debicą na tyle. Troche szybszy zakręt i podsterowność.

Wydaje mi się że raczej auto mam w tej konfiguracji nadsterowne, ale jako że uczyłem się jeździć w zimowych warunkach niegdyś na polonezie, z pseudo całorocznymi oponami, to teraz taka nadsterowność jaką mam to pikuś :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmieniacie opony na szersze, zwróćcie jeszcze uwagę na szerokość obręczy. Np. założenie opony 175/.../... na obręcz szerokości 4,5 cala może spowodować, że przyczepa będzie się zachowywać jak baletnica na drodze. Wtedy obręcz 5,5 cala i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szadok, właśnie słyszałem ostatnio że FRIGO 2 są rewelacyjne, chyba to skutek tego że dębica to grupa goodyera w tej chwili i widać FRIGO 2 stało się rewelacyjnym dzieckiem tej fuzji :jump:

Nawigatory które mam obecnie na tyle nie są niestety za dobre na śniegu, na początku kupiłem je właśnie na wszystkie koła, jednak czasem ciężko było ruszać spod świateł jak śnieg spadł, więc postanowiłem zakupić do przodu zimówki, a na lato znowu nawigatory na przód. Zastanawiam się obecnie nad zakupem jakiś porządniejszych typowo letnich opon na przód na lato, a navigatory te mniej zużyte przednie dam na tył... :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śnieg śniegiem... gorzej z trakcją z taką debicą na tyle. Troche szybszy zakręt i podsterowność.

Wydaje mi się że raczej auto mam w tej konfiguracji nadsterowne, ale jako że uczyłem się jeździć w zimowych warunkach niegdyś na polonezie, z pseudo całorocznymi oponami, to teraz taka nadsterowność jaką mam to pikuś :jump:

I od razu inna rozmowa :ok:

Sam mam letnie na tyle :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacekwwa widzisz okazuje się im dalej w las tym..., :jump: powoli temat ten obnaża i pokazuje że przepisy swoje a życie swoje-kto na czym jeździ i że nie koniecznie tylko oponki C,ale piszcie kochani dalej na tym to polega wtedy każdy coś dla siebie znajdzie a na koniec :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szadok, właśnie słyszałem ostatnio że FRIGO 2 są rewelacyjne, chyba to skutek tego że dębica to grupa goodyera w tej chwili i widać FRIGO 2 stało się rewelacyjnym dzieckiem tej fuzji :)

 

Nie tylko frigo2. Frigo directional też były b.dobre w śniegu [miałem w tavrii właśnie frigo directional).

Wcześniej miałem w Tavrii opony D-124 (tak zwane kartoflaki :laugh: ) całoroczne. Wrażenia? Okropnie głośne! Choć na śniegu całkiem niezłe, ale Frigulcom do pięt nie dorastały. Dlatego napisałem, że może nawigatory nie są takie złe...

Natomiast zauroczony frigulcami kupiłem letnie dębice passio - typowo letnie. I tu zaskoczenie, niestety in minus - na mokrym TRAGEDIA! Śliskie jak pieron! Nie wiem jak Passio2 - jeśli nie zmienili mieszanki, to trzeba trzymać się od tej opony z daleka!

Panowie niezły OT się zrobił :mod:

EEEEeeeee... przyjdzie admin i posprząta :ok: . Da po cukierasie i bananku :jump::hehe:

ale jako że uczyłem się jeździć w zimowych warunkach niegdyś na polonezie, z pseudo całorocznymi oponami, to teraz taka nadsterowność jaką mam to pikuś

 

O! To ja też poldolota przećwiczyłem. Potem Tavria, potem Nubira, a teraz czasami Frontera tylnonapędowa na całorocznych oponach!!! To jest dopiero czad jak się człek przyzwyczajony do napędu na przód przesiądzie na tylnonapędowca! :ok:

A 4x4 to tylko włączam jak się spieszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passio 2 jest zdecydowanie poprawiona :hehe: Świadczyć może chociażby fakt, że skoda wydaje nowe autka na takowych gumach. Fakt nie umywają się do michelinek czy pirelli, ale zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli temat ten obnaża i pokazuje że przepisy swoje a życie swoje-kto na czym jeździ i że nie koniecznie tylko oponki C

dopoki bylo o oponach do przyczep to nawet nawiązywało do tematu dyskusji, ale licytowanie co lepsze na przednią lub tylną oś to już chyba mocno nie związane z Twoim zapytaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopoki bylo o oponach do przyczep to nawet nawiązywało do tematu dyskusji, ale licytowanie co lepsze na przednią lub tylną oś to już chyba mocno nie związane z Twoim zapytaniem...

 

Dokładnie tak kolego,a ja chciałem tylko się dowiedzieć czy mogą być inne opony niż z oznaczeniem C :hehe: nieraz dyskusja doprowadza do :jump: miejmy nadzieję że do tego nie dojdzie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już jest OT to powiem jeszcze że ja co max 5 lat wymieniam oba komplety opon na nowe :hehe: teraz i letnie i zimowe mam fuldy i jestem bardzo zadowolony :ok: oczywiście podstawa to żeby były kierunkowe i z aquaplaningiem :-] przy przyczepach to tez na nówki stawiam ale już z niższej półki :jump:

 

taka mała ciekawostka http://www.autocentrum.pl/opony/test-uzywanych-opon-zimowych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.