Skocz do zawartości

Nowy kamper z miejscem na ekspres do kawy ;)


Zulos

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Po ośmiu latach z Fordowska skrzynia DSG (6) i pół roku z też fordowskim  hydrolinetykiem, (10) muszę stwierdzić, że DSG jest dużo bardziej komfortowy. Wolałbym też DSG w dużym transicie. 

Ja mam 8 biegowego hydrokinetyka i jestem jak na razie mile zaskoczony kulturą pracy. 
Generalnie hydrokinetyk jest konstrukcyjne "lepszy" do holowania. Co nie znaczy, że w poszczególnych wykonaniach może być na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 minuty temu, Bercik77 napisał(a):

Ja mam 8 biegowego hydrokinetyka i jestem jak na razie mile zaskoczony kulturą pracy. 

To jak u mnie. Natomiast to mój pierwszy jakikolwiek automat więc nie mam porównania. Ale biegi zmienia bardzo płynnie i jeździ się całkiem przyjemnie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie to tak, te skrzynie są bardziej pancerne, przenoszą większe momentu niż DSG. pewnie dlatego też trafiają w fordzie do cięższych aut lub tych z dużą mocą, jak transit, pickupy, mustang itp. do słabszych, lżejszych idą DSG.

natomiast DSG w moim odczuciu pracuje płynniej, szybciej, zmiany biegów są błyskawiczne, ale delikatne, czuwa nad tym fantastyczne oprogramowanie. nie czuć ich tak jak w hydrokinetyku. Może dlatego że zmiany biegów są robione w trakcie gdy drugie sprzęgło pracuje i napędza pojazd na innym biegu, natomiast hydrokinetyku jednak robi jakąś tam malutenka przerwę na zmiane biegu.

Tu to nie tylko że słychać, że bieg się zmienia, to jeszcze czuć całą budą :)

No i czasami jak zredukuje o kilka biegów naraz, przy wyprzedzaniu, obroty skaczą ponad 3-4tys,  to aż się żal silnika robi. DSG nie odstawial mi takich gwałtownych redukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, jacek00 napisał(a):

Nie jest :) To 6 stopniowy hydrokinetyk ;) 

No tak mi się wydawało, ale ja jestem dość daleko posuniętym ignorantem w sprawach technicznych:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Mechanicznie to tak, te skrzynie są bardziej pancerne, przenoszą większe momentu niż DSG. pewnie dlatego też trafiają w fordzie do cięższych aut lub tych z dużą mocą, jak transit, pickupy, mustang itp. do słabszych, lżejszych idą DSG.

natomiast DSG w moim odczuciu pracuje płynniej, szybciej, zmiany biegów są błyskawiczne, ale delikatne, czuwa nad tym fantastyczne oprogramowanie. nie czuć ich tak jak w hydrokinetyku. Może dlatego że zmiany biegów są robione w trakcie gdy drugie sprzęgło pracuje i napędza pojazd na innym biegu, natomiast hydrokinetyku jednak robi jakąś tam malutenka przerwę na zmiane biegu.

Tu to nie tylko że słychać, że bieg się zmienia, to jeszcze czuć całą budą :)

No i czasami jak zredukuje o kilka biegów naraz, przy wyprzedzaniu, obroty skaczą ponad 3-4tys,  to aż się żal silnika robi. DSG nie odstawial mi takich gwałtownych redukcji.

Dziwne, może to kwestia oprogramowania jakiegoś albo wagi samego pojazdu? U mnie ani nie ma jakiś redukcji wielkich, a same biegi zmieniają się praktycznie niezauważalnie. Znaczy ja wiem kiedy następuje zmiana, ale zona obok nie jest nawet w stanie wyłapać niczego.
 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał(a):

Dziwne, może to kwestia oprogramowania jakiegoś albo wagi samego pojazdu? U mnie ani nie ma jakiś redukcji wielkich, a same biegi zmieniają się praktycznie niezauważalnie. Znaczy ja wiem kiedy następuje zmiana, ale zona obok nie jest nawet w stanie wyłapać niczego.
 

dużo zmiennych. Ja mam 8 biegową hydrauliczną i chodzi pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam 8 biegowego hydrokinetyka i działa bez zarzutu a to że czasami redukuje o kila biegów to tak powinno być jak w zwykłym manualu u dobrego kierowcy. Hydrokinetyki są na pewno atutem w holownikach.W pojazdach solo szczególnie małych DSG są na pewno milsze i szybsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jacek00 napisał(a):

6 stopniowy hydrokinetyk

Myślę że do kampera znacznie lepszy jest hydrokinetyk...

Sportowych wyczynów nie trzeba, a przy manewrowaniu dużo fajniej się jedzie hydrokinetykiem, no i nie trzeba się martwić o sprzęgło i 2masę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwósprzęgłówkach też się nie trzeba o to martwić, chyba że ktoś kupi zajeżdżony i cofany wrak z rzeszy. 8 lat świętego spokoju jak na razie, tylko okresowa wymiana oleju z adaptacją trochę kosztuje, ale komfort jest tego warty imho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

W dwósprzęgłówkach też się nie trzeba o to martwić, chyba że ktoś kupi zajeżdżony i cofany wrak z rzeszy. 8 lat świętego spokoju jak na razie,

Czego Ci życzę i mam nadzieję ze tak u Ciebie będzie dopóki Fordzik będzie z Wami.

Ja jednak mam i słyszałem o innych "doznaniach" ale to też może zasługa małego momentu i małej masy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezależnie od rodzaju skrzyni franca jest zwinna. Ostatnio jechałem Słowacją od Martinu przez Dolny Kubin na Chyżne i dalej do Rabki na pustej drodze, siedząc na ogonie (co by nie zasnąć)  beemki i skubaniec nie dał mu uciec... Wywijał na zakrętach aż miło i przy tym nic nie trzeszczało w budzie:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.