Skocz do zawartości

MG HS jako holownik


Gizbern

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Bercik77 napisał(a):

W ASO jak trafisz na karawaningowca to będzie wiedział o co chodzi. Jeśli nie, to zrobią zgodnie z dokumentacją producenta samochodu i albo zasilanie będziesz miał albo nie.

Tam gdzie montują haki tą wiedzę mają. Natomiast instalację, którą zamontują nie będzie zintegrowana z systemami samochodu. 

Tak jest, na końcu właśnie trzeba 'zakodować" hak w samochodzie .Niektóre  auta ogarną   bo mają program a niektóre tylko ASO tu prym wiedzie VAG .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Trochę mnie to smuci, co tu widzę. Zwłaszcza odmieniany przez wszystkie przypadki VAG.

Piszę o tym, bo dostałem nowego służbowego VW Tourana 1.5 TSI DSG7 i nie ma haka fabrycznego. Chcę założyć, w salonie powiedzieli, że się da, podali cenę. Jednak straszą mnie ludzie, że w VW jak się nie weźmie haka fabrycznego, to nie da się dołożyć. W cenniku nie ma opcji przygotowania pod hak. Więc na zdrowy rozum powinno się dać go założyć. W dowodzie rejestracyjnym mam podane wartości dla przyczepy z i bez hamulca i pokrywają się one z danymi w katalogach.

Jak sądzicie - będzie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, marian36 napisał(a):

Trochę mnie to smuci, co tu widzę. Zwłaszcza odmieniany przez wszystkie przypadki VAG.

Piszę o tym, bo dostałem nowego służbowego VW Tourana 1.5 TSI DSG7 i nie ma haka fabrycznego. Chcę założyć, w salonie powiedzieli, że się da, podali cenę. Jednak straszą mnie ludzie, że w VW jak się nie weźmie haka fabrycznego, to nie da się dołożyć. W cenniku nie ma opcji przygotowania pod hak. Więc na zdrowy rozum powinno się dać go założyć. W dowodzie rejestracyjnym mam podane wartości dla przyczepy z i bez hamulca i pokrywają się one z danymi w katalogach.

Jak sądzicie - będzie problem?

Jak w dowodzie masz wpisane dmc przyczepy to hak dołożysz. Np.  Westfalia ma zestaw do samochodów bez przygotowania.

Screenshot_20240322_230408_Chrome.thumb.jpg.f485ce7b147fd0cc0ae024144ca8e603.jpg

Edytowane przez Bercik77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marian36 napisał(a):

Trochę mnie to smuci, co tu widzę. Zwłaszcza odmieniany przez wszystkie przypadki VAG.

Piszę o tym, bo dostałem nowego służbowego VW Tourana 1.5 TSI DSG7 i nie ma haka fabrycznego. Chcę założyć, w salonie powiedzieli, że się da, podali cenę. Jednak straszą mnie ludzie, że w VW jak się nie weźmie haka fabrycznego, to nie da się dołożyć. W cenniku nie ma opcji przygotowania pod hak. Więc na zdrowy rozum powinno się dać go założyć. W dowodzie rejestracyjnym mam podane wartości dla przyczepy z i bez hamulca i pokrywają się one z danymi w katalogach.

Jak sądzicie - będzie problem?

Jeżeli serwis mówi że można (tzn. dana konfogracja moze być doposażona w hak akcesoryjny bez ceregieli typu wymiana chłodnic, wiatraków, sterowanika wiatraków) to śmiało wtedy można zakładać, jak zrobisz to w ASO, na haku i wiązce dostarcznej poprzez ASO, serwis zakoduje hak w konfiguracji i w centralnej bazie w Wolfsburgu, i dalej wszystkie przeglądy serwisowe samochód będzie przechodził jako wyposażony w hak holowniczy, kodowanie haka nie "zniknie" po każdym przeglądzie i aktualizacji softu. Dwa tak zakładałem, nie było i nie ma żadnego problemu. Fakt, koszt niewiele niższy od haka fabrycznegom i samochód nie ma pełnego przygotowania (z tym wiążą się detale teczhniczne) ale dawał radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku hak dokładany jest nieco droższy niż fabryczny - fabryczny 4800, dokładany 5500 i do tego fabryczny jest składany i zwalniany elektrycznie, ten dokładany jest na kluczyk. 

Bardziej martwi mnie, że mógł to być chwyt marketingowy, żeby tylko kupić auto - skoro wszyscy piszą, że VAG wiedzie prym w robieniu problemów z hakiem. I tu faktycznie np. dla Passata występuje w cenniku opcja "przygotowanie pod hak", dla Tourana jej nie ma. Można dobrać hak lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marian36 napisał(a):

że VAG wiedzie prym w robieniu problemów z hakiem.

Przepraszam Cię Marian - w czym VAG wiedzie ów prym z problemami z hakiem ?

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, marian36 napisał(a):

W tym przypadku hak dokładany jest nieco droższy niż fabryczny - fabryczny 4800, dokładany 5500 i do tego fabryczny jest składany i zwalniany elektrycznie, ten dokładany jest na kluczyk. 

Bardziej martwi mnie, że mógł to być chwyt marketingowy, żeby tylko kupić auto - skoro wszyscy piszą, że VAG wiedzie prym w robieniu problemów z hakiem. I tu faktycznie np. dla Passata występuje w cenniku opcja "przygotowanie pod hak", dla Tourana jej nie ma. Można dobrać hak lub nie.

Teraz tak niestety jest. Hak akcesoryjny wychodzi drożej niż opcja fabryczna. Niestety czasy że hak kosztował 300, uniwersalna wiązka "na wcinki" 70, dedykowana na kostkach 200, bez modułów itp, odeszły (tak zakładałem jesienią hak w pełnoletnim trafic-u, koszt całości 700 PLN na częściach klasy "premium", tzn. funkiel nówka ori belka z hakiem od R 400, wiązka Jaeger 250, 50 PLN grubsze kable o zasilań i masy, jedno popołudnie i wieczór na podwórku) mineły. 

Co do tego że VAG robi "fikołki" z hakiem - bo ja wiem? Dwa już takie mam. Wiele modeli "przyjmuje" hak bez żadnych modyfikacji, do niektórych akcesoryjny hak nie i basta. Ford robi lepsze ceregiele, założyć zaożą, 13-PIN, a jakże. Tylko linie zasilania 13-PIN nie będą działać i nie przewalczysz w czasie gwarancji żeby działały. Ile sobie winszuje audi za taką przyjemność jak akcesoryjny hak z montażem, nawet kiedy nie trzeba nic wymieniać, chyba w ogóle nie widziałeś :)

W VAGu założą Ci wyminaną westfalię, i to też nie jest złe. Hak w bagażniku, zawsze czysty i niepordzewiały, bez żadnego pilnowania, smarowania, czyszczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku hak dokładany jest nieco droższy niż fabryczny - fabryczny 4800, dokładany 5500 i do tego fabryczny jest składany i zwalniany elektrycznie, ten dokładany jest na kluczyk. 
Bardziej martwi mnie, że mógł to być chwyt marketingowy, żeby tylko kupić auto - skoro wszyscy piszą, że VAG wiedzie prym w robieniu problemów z hakiem. I tu faktycznie np. dla Passata występuje w cenniku opcja "przygotowanie pod hak", dla Tourana jej nie ma. Można dobrać hak lub nie.
4 lata temu jak szukałem kombivana miałem między innymi ofertę na Tourana ze stock'u, nie było żadnego problemu z dołożeniem haka (potrzebowałem na bagażnik rowerowy), montaż stałego haka wycenili wtedy na 1900pln.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, marian36 napisał(a):

Bardziej martwi mnie, że mógł to być chwyt marketingowy, żeby tylko kupić auto - skoro wszyscy piszą, że VAG wiedzie prym w robieniu problemów z hakiem. I tu faktycznie np. dla Passata występuje w cenniku opcja "przygotowanie pod hak", dla Tourana jej nie ma. Można dobrać hak lub nie.

Jeżeli czołowy producent haków Westfalia ma dedykowany zestaw do samochodu bez przygotowania do haka tzn, że się da. To nie jest firma, która uprawia partyzantkę. Jest duża szansa, że ten hak jest identyczny z tym jaki oferuje ASO. 

Nie ma się czym martwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bercik77 napisał(a):

Jeżeli czołowy producent haków Westfalia ma dedykowany zestaw do samochodu bez przygotowania do haka tzn, że się da. To nie jest firma, która uprawia partyzantkę. Jest duża szansa, że ten hak jest identyczny z tym jaki oferuje ASO. 

Nie ma się czym martwić

U mnie Westfalia wyciągana wyjechała w Fordzie z fabryki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał(a):

U mnie Westfalia wyciągana wyjechała w Fordzie z fabryki ;)

Tzw haki OEM to m.in. Westfalia, Oris/Bosal i Brink. Przy czym Brink ma najgorszy system demontażu kuli. Pierwsze dwa mają system niemal identyczny i bezproblemowy.

Producenci samochodów nie projektują ani nie produkuja haków. Od tego są specjaliści 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Producenci samochodów nie projektują ani nie produkuja haków. Od tego są specjaliści


No dokładnie. Fabryczny hak w Renault Scenic, składany, był od Bosala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduły Westfalii dedykowane do VW po montażu są widziane jak oryginalne sterowniki i widnieją nawet w diagnostyce OBD jako hak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czyś napisał(a):

 Ford robi lepsze ceregiele, założyć zaożą, 13-PIN, a jakże. Tylko linie zasilania 13-PIN nie będą działać i nie przewalczysz w czasie gwarancji żeby działały.

W VAGu założą Ci wyminaną westfalię, i to też nie jest złe. Hak w bagażniku, zawsze czysty i niepordzewiały, bez żadnego pilnowania, smarowania, czyszczenia. 

U mnie w ASO Ford podłączyli wszystkie piny tak jak powinno być. Co prawda po mojej reklamacji ale podłączyli i działa. Auto na gwarancji :D

hak Brink demontowany i w dedykowanym pokrowcu leży w bagażniku 

Edytowane przez hubi t (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czyś napisał(a):

Ford robi lepsze ceregiele, założyć zaożą, 13-PIN, a jakże. Tylko linie zasilania 13-PIN nie będą działać i nie przewalczysz w czasie gwarancji żeby działały.

A skąd te zabobony?😉 

Montowali (wiazka i moduł org, hak westfalii bo nie chciałem fordowskiego Brinka był nawet tańszy), działa, gwarancja aktywna i nic się nie zanosi aby miało być innaczej. Trochę trudno mi sobie wyobrazić aby serwis Forda robił jakieś problemy z powodu + stałego i po zapłonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.