Skocz do zawartości

MG HS jako holownik


Gizbern

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

to przed zakupem sugerowałbym sprawdzenie tego Tiguana po nr VIN czy ma możliwość montażu haka.

Nie, nie, hak właśnie jest fabryczny :yes: To było praktycznie jedyne wymaganie jakie miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

11 minut temu, piorun napisał(a):

Nie, nie, hak właśnie jest fabryczny :yes: To było praktycznie jedyne wymaganie jakie miałem

:ok:

to bardzo dobrze. hak fabryczny to pewność że nie będzie problemów z chłodzeniem elektryką itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Widocznie tak sobie wymyślił producent. Co za różnica czy hak montowany jest w fabryce czy dokładany w ASO, jesli auto jest dostosowane do montażu tego haka?

Różnica jest taka, że haki fabryczne lub zestawy doposażeniowe opracowane przez producenta samochodu są w pełni zintegrowane z systemami samochodu. ESP, PDC i inne. Samochód "wie", że ma podpiętą przyczepę i systemy działają w inny sposób. Np ESP może wykrywać wężykowanie przyczepy, PDC - odcina tylne czujniki, a ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu uwzględnia długość przyczepy. Przy instalacjach z uniwersalnymi modułami dostajemy tylko możliwość obsługi oświetlenia i czasem wyłączenia układu PDC - ale raczej całego jak tylko tyłu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Różnica jest taka, że haki fabryczne lub zestawy doposażeniowe opracowane przez producenta samochodu są w pełni zintegrowane z systemami samochodu. ESP, PDC i inne. Samochód "wie", że ma podpiętą przyczepę i systemy działają w inny sposób. Np ESP może wykrywać wężykowanie przyczepy, PDC - odcina tylne czujniki, a ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu uwzględnia długość przyczepy. Przy instalacjach z uniwersalnymi modułami dostajemy tylko możliwość obsługi oświetlenia i czasem wyłączenia układu PDC - ale raczej całego jak tylko tyłu.

Ale ja nie mówię o uniwersalbym module od pana ziutka z allegro, tylko o oryginalnych częściach dedykowanych przez producenta, które montuje ASO. Wtedy działa to dokładnie tak samo i samochód te wie, że podpinasz przyczepę. Niczym to się nie różni :) 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Ale ja nie mówię o uniwersalbym module od pana ziutka z allegro, tylko o oryginalnych częściach dedykowanych przez producenta, które montuje ASO. Wtedy działa to dokładnie tak samo i samochód te wie, że podpinasz przyczepę. Niczym to się nie różni :) 

Dokładnie...u mnie ASO Toyoty zmieniało jeszcze coś w kompie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Ale ja nie mówię o uniwersalbym module od pana ziutka z allegro, tylko o oryginalnych częściach dedykowanych przez producenta, które montuje ASO. Wtedy działa to dokładnie tak samo i samochód te wie, że podpinasz przyczepę. Niczym to się nie różni :) 

Różni się o tyle, że rozbebeszą pół samochodu ;-) szczególnie jak jeszcze sobie zażyczysz podpięcie pinów "przyczepowych". I oby zrobili to porządnie bo mnie w Daci zajęło  ze 2-3 miesiące przepychanie się z nimi, tłumaczenie i proszenie aby puścili przewody chociaż 4mm2 bo to przecież bez sensu (oczywiście według ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Widocznie tak sobie wymyślił producent. Co za różnica czy hak montowany jest w fabryce czy dokładany w ASO, jesli auto jest dostosowane do montażu tego haka?

W Skodzie, wyprodukowanie Karoqa bez przygotowania pod montaż haka, eliminuje możliwość założenia haka w ASO Skody. 

Według dealera, biorąc fabryczny hak, mam zwiększone chłodzenie (inna chłodnica, wentylatory i przedni zderzak). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, piorun napisał(a):

Różni się o tyle, że rozbebeszą pół samochodu ;-) szczególnie jak jeszcze sobie zażyczysz podpięcie pinów "przyczepowych". I oby zrobili to porządnie bo mnie w Daci zajęło  ze 2-3 miesiące przepychanie się z nimi, tłumaczenie i proszenie aby puścili przewody chociaż 4mm2 bo to przecież bez sensu (oczywiście według ASO).

To zależy już od samego auta. W Citroenie miałem w bagażniku wyprowadzoną wiązke do instalacji haka. Wpinało się oryginalny moduł na zasadzie Plug & Play, otworami dedykowanymi wyprowadzałeś wiązke na zewnątrz i aktywowałeś moduł haka kompem. To wszystko. Zasilanie przyczepy zależało tylko i wyłącznie od modułu przyczepy. 

W Renault było podobnie z tego co mi wiadomo :)

W Fordzie nie wiem bo mam fabryczny hak akurat.

45 minut temu, Mars napisał(a):

W Skodzie, wyprodukowanie Karoqa bez przygotowania pod montaż haka, eliminuje możliwość założenia haka w ASO Skody. 

Według dealera, biorąc fabryczny hak, mam zwiększone chłodzenie (inna chłodnica, wentylatory i przedni zderzak). 

Wiem. Ale u większości innych producentów nic nie stoi na przeszkodzie aby zamontować hak w późniejszym czasie. Więc jak dany producent dopuszcza taką możliwość to jak pisałem, nie ma różnicy czy auto wyjechało z hakiem z fabryki czy ten hak zamontowało ASO zgodnie z procedurami producenta. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, jacek00 napisał(a):

To zależy już od samego auta. W Citroenie miałem w bagażniku wyprowadzoną wiązke do instalacji haka. Wpinało się oryginalny moduł na zasadzie Plug & Play, otworami dedykowanymi wyprowadzałeś wiązke na zewnątrz i aktywowałeś moduł haka kompem. To wszystko. Zasilanie przyczepy zależało tylko i wyłącznie od modułu przyczepy. 

W Renault było podobnie z tego co mi wiadomo :)

W Dusterze podobnie, tyle, że bez instalacji zasilania przyczepy. Odkręcić boczek, wpiąć kostkę i po temacie. Ale przyczepa ciemna :( Długo rozkminiali temat, w końcu ciągnęli przewody przez całe auto.

W Toyocie fabrycznego haka nie ma, zamontowali mi hak Auto Słupsk. Wszystko super, lane assist wyłączone po podpięciu przyczepy, jak włączysz wsteczny kamera i czujniki również odłączone a na ekranie symbol auta z przyczepą. Ale przyczepa ciemna, zasilania brak :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ,że montaż haka na linii produkcyjnej odbywa się profesjonalnie ,jest wszystko co potrzeba . I montują tego setki jak nie tysiące ,mają wszystko jak to się w małym palcu

A w serwisie jak w serwisie ,dla nich 13pin to w większości przypadków to tylko gniazdko 13pin i osiem przewodów. A jak chcemy komplet 13 pin to robią wielkie oczy albo my robimy jak podpinamy budę a tam tylko światła zewnętrzne działają.

Druga najistotniejsza sprawa to ta różnica w ilości zamontowanych haków serwis vs fabryka. W serwisie się uczą na Twoim samochodzie ,po drodze jakąś spinkę urwą ,coś tam porysują itp.  Podobnie jest z montażem dodatkowych akcesoriów w przyczepie u dilera. W moim przypadku to wolałem te dodatki zamówić na etapie produkcji niż na placu u dilera. 

Co do różnicy w cenie jaką trzeba zapłacić za hak w fabryce a za  hak u dilera  to IMO tylko fabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piorun napisał(a):

W Dusterze podobnie, tyle, że bez instalacji zasilania przyczepy. Odkręcić boczek, wpiąć kostkę i po temacie. Ale przyczepa ciemna :( Długo rozkminiali temat, w końcu ciągnęli przewody przez całe auto.

W Toyocie fabrycznego haka nie ma, zamontowali mi hak Auto Słupsk. Wszystko super, lane assist wyłączone po podpięciu przyczepy, jak włączysz wsteczny kamera i czujniki również odłączone a na ekranie symbol auta z przyczepą. Ale przyczepa ciemna, zasilania brak :(

W Dustera... najpierw skopali...a później przez szedł kierownik i poprawili z zegarem w ręku w 15. Powiedzieli że musieli tylko dodatkowa wtyczkę wpiąć...na bank nie ciągnęli kabla przez auto bo się by nie wyrobili 

W Toyocie, też zamontowali Auto Słupsk. Jak nie działało to pokazali mi instrukcje...pokazałem co do domówić bo jak byk było w instrukcji. Jak coś to mogę gdzieś odkopać z instukcji...możesz im pokazać:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2024 o 17:46, Hultaj i Szelma napisał(a):

Nie, jeszcze nie. Odbiór auta mam na drugi tydzień maja. Doprecyzuję jeszcze co tam bym chciał o dołożenie i na co trzeba zwrócić uwagę.

Producent haka Brink... cokolwiek to znaczy...

 

Bo ja pracuję w innej branży.

Będziesz w ASO daj znać, zaproszę Cię na kawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Dustera... najpierw skopali...a później przez szedł kierownik i poprawili z zegarem w ręku w 15. Powiedzieli że musieli tylko dodatkowa wtyczkę wpiąć...na bank nie ciągnęli kabla przez auto bo się by nie wyrobili 
W Toyocie, też zamontowali Auto Słupsk. Jak nie działało to pokazali mi instrukcje...pokazałem co do domówić bo jak byk było w instrukcji. Jak coś to mogę gdzieś odkopać z instukcji...możesz im pokazać:-)
Zaglądałem pod maskę, mam położone dodatkowe przewody.
Ale wcale mnie nie zdziwi jeżeli przeciągneli nowe obok istniejących bo naprawdę nic nie ogarniają, wszelakie ASO to już dla mnie dno i 3 metry mułu... chyba nie mam szczęścia ani do ASO Daci ani Toyoty Jedynie z ASO Seata mam dobre wdpomnienia, kroili jak za zboże ale zawsze wszystko było zrobione na tip top...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem i napiszę jeszcze raz :) Każdy wie jak wygląda w ASO montaż instalacji haka do ośmiu kabli potrafią ale powyżej   to już  jest loteria i w większości przypadków dają ciała. Ale jak pojedziemy do firmy ,która zakłada tylko haki to jest pytanie jakie gniazdko  ma być 7 czy 13  ? i zaraz potem czy trzynastka pełna czy tylko podstawowa. Odbierasz , podpinasz i wszystko hula  można ? można :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Maras napisał(a):

Już kiedyś pisałem i napiszę jeszcze raz :) Każdy wie jak wygląda w ASO montaż instalacji haka do ośmiu kabli potrafią ale powyżej   to już  jest loteria i w większości przypadków dają ciała. Ale jak pojedziemy do firmy ,która zakłada tylko haki to jest pytanie jakie gniazdko  ma być 7 czy 13  ? i zaraz potem czy trzynastka pełna czy tylko podstawowa. Odbierasz , podpinasz i wszystko hula  można ? można :) 

W ASO jak trafisz na karawaningowca to będzie wiedział o co chodzi. Jeśli nie, to zrobią zgodnie z dokumentacją producenta samochodu i albo zasilanie będziesz miał albo nie.

Tam gdzie montują haki tą wiedzę mają. Natomiast instalację, którą zamontują nie będzie zintegrowana z systemami samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.