Skocz do zawartości

Angielska przyczepa co do zmiany ?


dzialus

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, dzialus napisał(a):

Czy kupując angielską przyczepę kempingową muszę coś w niej przerabiać by poruszać się po polskich drogach w tym światła?

Drzwi na drugą stronę :-)

To był żart.... NIC absolutnie nie trzeba przerabiać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angielska ma przeciw mgielne po przeciwnej niż ta od ruchu prawostronnego. Wszystko zależy jakie masz klosze może wystarczy zamienić klosze od cofanie i p.mgielnego no i kabelki we wtyczce. Pozdrawiam Hermogenes

Edytowane przez Hermogenes (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Hermogenes napisał(a):

Angielska ma przeciw mgielne po przeciwnej niż ta od ruchu prawostronnego. Wszystko zależy jakie masz klosze może wystarczy zamienić klosze od cofanie i p.mgielnego no i kabelki we wtyczce. Pozdrawiam Hermogenes

Dzięki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Hermogenes napisał(a):

Angielska ma przeciw mgielne po przeciwnej niż ta od ruchu prawostronnego. Wszystko zależy jakie masz klosze może wystarczy zamienić klosze od cofanie i p.mgielnego no i kabelki we wtyczce. Pozdrawiam Hermogenes

Niektóre przyczepy mają p-mgielne światła dwie sztuki czyli po lewej i prawej stronie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Hermogenes napisał(a):

Przecie napisałem zależy jakie klosze nie wiemy co chce kolega kupić; nie ma się co spinać może powinienem napisać lampy. Pozdrawiam Hermogenes :D

Ależ żadna spina :piwo:  , niech właściciel zerknie /sprawdzi czy ma jedno czy może ma dwa zanim np. na  OSKP pojedzie przegląd zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, dzialus napisał(a):

Czy kupując angielską przyczepę kempingową muszę coś w niej przerabiać by poruszać się po polskich drogach w tym światła?

Ja troszkę rozwinę temat ponad to co Koledzy już napisali.

Na to co "musisz" zmienić zwróci Ci uwagę diagnosta na pierwszym przeglądzie. Chodzi o to co jest obowiązkowe wg polskich przepisów o pojazdach, np. oświetlenie czy opony lub tabliczka znamionowa (jeśli będzie taka konieczność oczywiście).

 

Zupełnie inną sprawą jest to, co "warto" zmienić biorąc pod uwagę użytkowanie. Spróbuje wypisać kilka w punktach:

- 2 wtyczki 7PIN przyczepy warto wymienić na jedną 13PIN (zależy co masz w aucie; lub można przerobić gniazda w aucie)

- zależy jaką masz butlę gazową, ale warto wymienić na standard 11kg (w tym również reduktor i przewód)

- gniazdka elektryczne 230V (być może wystarczą przejściówki)

- urządzenia RTV, jeśli są, to mogą nie być kompatybilne

- ja osobiście dorobiłem trochę więcej zabezpieczeń (dodatkowy zamek na drzwi, "kłódka" na zaczep haka, czujnik czadu/gazu, itp) 

- zasilanie w wodę/odbiór ścieków - zależy od preferencji i od tego co masz, ale wygodnie mieć odrobinę zapasu (20-50 litrów) w stałych zbiornikach

- przewody elektryczne 230v zasilające przyczepkę - sprawdź wtyczki/gniazdka (typ Schuko, CEE, lub polskie z bolcem typ E, itp), zaopatrz się w przejściówki

 

pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, JINX_Sanok napisał(a):

Ja troszkę rozwinę temat ponad to co Koledzy już napisali.

Na to co "musisz" zmienić zwróci Ci uwagę diagnosta na pierwszym przeglądzie. Chodzi o to co jest obowiązkowe wg polskich przepisów o pojazdach, np. oświetlenie czy opony lub tabliczka znamionowa (jeśli będzie taka konieczność oczywiście).

 

Zupełnie inną sprawą jest to, co "warto" zmienić biorąc pod uwagę użytkowanie. Spróbuje wypisać kilka w punktach:

- 2 wtyczki 7PIN przyczepy warto wymienić na jedną 13PIN (zależy co masz w aucie; lub można przerobić gniazda w aucie)

- zależy jaką masz butlę gazową, ale warto wymienić na standard 11kg (w tym również reduktor i przewód)

- gniazdka elektryczne 230V (być może wystarczą przejściówki)

- urządzenia RTV, jeśli są, to mogą nie być kompatybilne

- ja osobiście dorobiłem trochę więcej zabezpieczeń (dodatkowy zamek na drzwi, "kłódka" na zaczep haka, czujnik czadu/gazu, itp) 

- zasilanie w wodę/odbiór ścieków - zależy od preferencji i od tego co masz, ale wygodnie mieć odrobinę zapasu (20-50 litrów) w stałych zbiornikach

- przewody elektryczne 230v zasilające przyczepkę - sprawdź wtyczki/gniazdka (typ Schuko, CEE, lub polskie z bolcem typ E, itp), zaopatrz się w przejściówki

 

pozdr

 

 

Bardzo dziękuję za konkretną i pomocną  odpowiedź ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2024 o 07:43, JINX_Sanok napisał(a):

Na to co "musisz" zmienić zwróci Ci uwagę diagnosta na pierwszym przeglądzie.

Jeśli pokaże diagnoście przyczepę, która nie spełnia naszych warunków, to oczywiście kolega dostanie info, co trzeba zmienić, ale wyjedzie z przeglądu bez pozytywnego wyniku badania. Po co koszty? Pewnie stąd pytania autora wątku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.