Skocz do zawartości

Bębny i łożyska w osi ALKO - 1600 do 2000 kg


AdamH

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, borek6 napisał(a):

Nie bardzo rozumiem, chcesz powiedzieć że biorąc mocniejsza ośkę która jest opcją po to żeby mieć spokojnie zapas wagowy mam jeszcze ze sobą wozić nowy bęben? https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2357.png bez jaj…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

:) Bez jaj!    Staram się pomóc bo ciągnę taką samą już 6 rok.  To znakomity model choć ma kilka wad.  Myślałem, że znikną po liftingu.  Wątpię aby przy wzmocnionej osi były inne łożyska.  Sądzę raczej, że oś taka sama lecz dostaniesz papiery na większe DMC jak zapłacisz.   Zapasu wagowego przy Twoich zamiarach raczej mieć nie będziesz.  A raczej będziesz miał iluzoryczny.

Fendt jest cięższy niż inne odpowiadające modele.  To solidna przyczepka która sprawdza się u nas znakomicie.  Ale nas jest dwójka i rzadko wnuki więc obciążenie inne. I jeszcze nie potrzeba movera bo wszędzie wjadę.  Mimo że co cięższe rzeczy wożę w holowniku to przyczepka z zapasem wody jest bliska DMC.  Raczej nie widzę Twego zestawu bez przekroczenia DMC.

Ale staram się pomóc przestrzegając przed przypadkami które mnie się wydarzyły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AdamH trochę mnie zaskoczyłeśbo nie po to idę w nową i większą przyczepę żeby jeździć na styku ;) . Obecnie przy podwyższonym DMC jest mocniejsza ośka i alufelgi, nie wiem faktycznie jak z łożyskami. Ale nie sądzę by były takie same jak w 1700. Pusta przyczepa waży około 1568 kg. Do tego klima - 30 kg, zestaw solarny z aku - myślę że kolejne 30 kg, może więcej, nie wiem.

Cały mój szpej zważę jak będę się przepakowywał ale obstawiam 100 kg wszystkiego. To robi się jakieś niecałe 1750 kg. Zostaje 250 wolnej wagi, i tak - jak będę nocował na kempingu nawet po drodze, nie będę woził raczej wody. A nawet jeśli - to kolejne 45 kg. zostaje jeszcze 200 na jedzenie, napoje...

Mam obok siebie market budowalny, mają wagę za pół literka mi zważą przyczepę jak już będę ją miał na gotowo zapakowaną. Ciuchy zawsze wozimy w torbach w aucie, jedynie ciuszki najmłodszego jadą w przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przejechane ponad 10k km Saphirem 560. Mi tez zwracano uwagę na łożyska kół, mam zestaw naprawczy Alko w zapasie. Ostatnio kontrolowaliśmy w serwisie okładziny i stan łożysk był ok. Bez szumu, luzu jak na razie. Zawsze mam tez nawyk w trasie przy każdym postoju dotykania felg i kontroli ich temperatury i trzeba przyznać ze latem bywają ciepłe.

Niemniej uważam, ze zwiększenie DMC to dobry ruch. Ja mam 1700 i aku, Omnistor 6300, mover i szpej typu krzesła i stół, wc zalany plus 20 litrów wody plus ubrania plus butla nano i mam 1678kg po ważeniu przed wyjazdem do Austrii. Narty, przedsionek QuickFit, pozostały gaz muszę wozić w bagażniku i boksie. Uwierz mi ze Mover w tym modelu to dobro pierwszej potrzeby. Przekonasz się sam na pierwszej trawie lub śniegu. Na naszym pierwszym wyjeździe na narty do Czech w 6 chłopa ustawialismy ja na parceli i bez dopingu bimbrowego się nie obyło…

Edytowane przez Wąski P (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli to kiedyś w osiach Alko były problemy właśnie z osiami 1700 kg. Ale to już chyba przeszłość. Przecież w różnych budach jeździ masa tych osi więc dlaczego akurat u Fendta miałoby się cokolwiek dziać?

IMO jeśli ktoś nie miał felernej sztuki osi, to raczej problemem było jeżdżenie z przeładowana budą co mogło skutkować szybszym zużywaniem się łożysk.

Nie ma sensu panikować na zapas, tylko cieszyć się nową budą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak uważam, i skoro producent oferuje za dopłatą mocniejsza ośkę to uważam że takowa jest w rzeczywistości a nie tylko na papierze.

Kolego @Wąski P mover musi niestety chwile poczekać. Na kempingach które mam w planie wyjazdowym spokojnie powinienem ustawić przyczepę autem, i w zasadzie tak robię najczęściej wiec nie powinno być problemu. Ale będzie na pewno, i to mam nadzieje na przyszły sezon


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, borek6 napisał(a):

Tez tak uważam, i skoro producent oferuje za dopłatą mocniejsza ośkę to uważam że takowa jest w rzeczywistości a nie tylko na papierze.

Na pewno nie jest tylko na papierze. Oś mająca DMC 1700 to oś z homologacją 1600-1700, albo 1700-1800 kg. Nie ma osi w zakresie homologacyjnym od 1700 do 2000 kg. To są zupełnie inne osie. 

Więc zmiana osi w fabryce to nie tylko kwestia dokumentów i nowej tabliczki znamionowej. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Tomii napisał(a):

No tyle że w moim Knausie przy 1900 i 2000 jest montowana ta sama oś. Obie osie zwiększają MW o tyle samo. Dopłata do papierów na 2 tony to 665 euro. 

Jakie wtedy masz bebny przy osi 2000kg? Alko 2361 czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, golob napisał(a):

Jakie wtedy masz bebny przy osi 2000kg? Alko 2361 czy coś innego?

Nie mam pojęcia jakie mam bębny, ale w papierach mam że maksymalny nacisk osi 2t, mimo że DMC budy 1,9 t. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tomii napisał(a):

Nie mam pojęcia jakie mam bębny, ale w papierach mam że maksymalny nacisk osi 2t, mimo że DMC budy 1,9 t. 

ok, ciekawy jestem, bo bebny Alko 2361 są niby wg. katalogu Alko do 1800kg i potem są juz bebny 3062, ale to są juz duże bebny do 2500kg do felg 6 otworowych nie spotykanych w przyczepach kempingowych. Więc ciekawy jestem jakie bębny sa przy osiach 1900-2000kg montowane.

8 minut temu, jacek00 napisał(a):

IMO nie jest. Knaus montuje różne osie w zależności od tego co chcesz komologować. I tak mamy takie zakresy:

  • oś 1300 - zakres 1250-1300 kg
  • oś 1500 - zakres 1300-1500 kg
  • oś 1700 - zakres 1500-1700 kg
  • oś 1800 - dla DMC 1800 kg (nie wiem czy dla tej osi można mieć niższe DMC, z cennika to nie wynika)
  • oś 1900 - dla DMC 1900 kg (nie wiem czy dla tej osi można mieć niższe DMC, z cennika to nie wynika)
  • oś 2000 - zakres 1900-2000 kg

Oprócz samej osi (osie mają większe przekroje przy wiekszych DMC), moga być różnice w bebnach które tez maja swoje osobne widełki kilogramowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, golob napisał(a):

ok, ciekawy jestem, bo bebny Alko 2361 są niby wg. katalogu Alko do 1800kg i potem są juz bebny 3062, ale to są juz duże bebny do 2500kg do felg 6 otworowych nie spotykanych w przyczepach kempingowych. Więc ciekawy jestem jakie bębny sa przy osiach 1900-2000kg montowane.

Oprócz samej osi (osie mają większe przekroje przy wiekszych DMC), moga być różnice w bebnach które tez maja swoje osobne widełki kilogramowe.

No ale oś masz już homologowaną razem z bębnami przecież. Generalnie u Knausa w przypadku zmiany osi wymagają dopłaty w wysokości 542 eu netto, a przy zmianie DMC w obrębie już istniejącej osi dopłata to tylko 104 eu netto. Tak było jak ja zamawiałem swojego Knausa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, golob napisał(a):

ok, ciekawy jestem, bo bebny Alko 2361 są niby wg. katalogu Alko do 1800kg i potem są juz bebny 3062, ale to są juz duże bebny do 2500kg do felg 6 otworowych nie spotykanych w przyczepach kempingowych. Więc ciekawy jestem jakie bębny sa przy osiach 1900-2000kg montowane.

W weekend zamierzam trochę ogarnąć przy budzie więc jest szansa że zrzucę koło i sprawdzę :yes:.

2t.png

Jest spore prawdopodobieństwo że konfigurator ma błąd i nie powinni pobierać takiej dopłaty do zmiany w papierach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jacek00 napisał(a):

No ale oś masz już homologowaną razem z bębnami przecież.

Tak, ale chodzi mi o przypadek że np. oś 1700kg ma bębny alko 2361 czyli do 1800kg (bo mniejszych alko 2051 nie może mieć bo one są do 1500kg), a oś 1800kg (grubsza/mocniejsza) również może mieć bębny do 1800kg, czyli oś masz mocniejszą/większa ale hamulce (bębny/łozysko) jest to samo. Wiec moga być pewnie jeszcze jakieś kombinacje różne dla zestawu oś+bębny, oczywiscie homologacje są na komplet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kupiłem kpl. naprawczy - łożysko, pierścień osadczy, nakrętka.  I porozmawiałem ze sprzedawcą - ma wszystko od osi Alko. Twierdzi, że wszystkie osie między 1600 a 2200 mają te same bębny tzn. te same łożyska. Osie jako całość są homologowane na różne obciążenia ale mają identyczne bębny i łożyska. Czyli dupa z DMC. Radzę wozić z sobą kpl. bęben i klucz do nakrętki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, AdamH napisał(a):

Dzisiaj kupiłem kpl. naprawczy - łożysko, pierścień osadczy, nakrętka.  I porozmawiałem ze sprzedawcą - ma wszystko od osi Alko. Twierdzi, że wszystkie osie między 1600 a 2200 mają te same bębny tzn. te same łożyska. Osie jako całość są homologowane na różne obciążenia ale mają identyczne bębny i łożyska. Czyli dupa z DMC. Radzę wozić z sobą kpl. bęben i klucz do nakrętki. 

Ja tak właśnie wożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.