Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Koledzy do Was prośbę o radę. Mój bus Peugeot Traveller (Xpert) ma z tyłu zawieszenie na dwóch wahaczach na sprężynach + amortyzatory. Auto ma hak holowniczy i przy obciążeniu bagażnika już kilka razy zaryłem mocowaniami haka o podłoże (mocowania mocno odstają w dół). Dlatego też postanowiłem jakoś tył auta (zawieszenie) usztywnić lub podnieść. Mechanik zaproponował i zrobiliśmy podniesienie tyłu, poprzez włożenie między sprężyny a podwozie 3 centymetrowych gumowych podkładek (talerzyków). Tył poszedł do góry jak chciałem, ale pojawił się inny problem. Przy przejeżdżaniu przez dziury, zapadliska w drodze, czy zjeżając z progów zwalniających, czyli w momencie kiedy koła spadają w dół, następuje uderzenie tylnego zawieszenia – głośne „szarpnięcie”. Oczywiście, jest to przy pewnej prędkości, minimum 10, 15 na godzinę. Przy wolniutkiej jeździe tego nie ma. Co charakterystyczne i bardzo ważne, uderzenia takiego nie ma kiedy przez przeszkodę przejeżdżają przednie koła. Dotyczy to zawsze tylko tylnej osi. Uderzenie przypomina, jakby ktoś walnął drewnianym, twardym młotkiem w podwozie. Wcześniej, przed wstawieniem tych gum zjawiska takiego nie było, a jak było, to tylko przy dużo większych prędkościach, słabsze i dużo mniej słyszalne.

Nie wiem, co powoduje to uderzenie? Co radzicie? Jak podnieść tył auta i jednocześnie zachować jego komfort? Wstawienie sztywniejszych sprężyn pogorszy ten parametr, dlatego nie za bardzo wchodzi w rachubę. Tym bardziej, że 90% jeżdżę pustym autem ,a tylko 10% to wyjazdy z obciążeniem.
Na zdjęciach pokazuję jak wygląda guma nad sprężyną i dół sprężyny, który odchodzi od dekielka wahacza.

IMG_20220711_171446.jpg

P1130423.JPG

339833646_227332539982968_2019801160771167351_n.jpg

340039313_720772803173496_316707191235034945_n.jpg

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Ja miałem kiedyś Chrysler Grand Voyager gdy załadowałem to sprężyny siadały tak że tył obcierał przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające  , rozwiązałem problem stosując poduszki pneumatyczne które wkłada się w środek sprężyny i pompuje , zwykła pompka do kół , a jak pusty to upuszczasz powietrze i jeździsz.    

Znalazłem to rozwiązane w USA stosują to do różnych aut, tu link , poczytaj może skorzystasz.

2010 Dodge Grand Caravan Vehicle Suspension - Air Lift (etrailer.com)

Opublikowano
7 godzin temu, terenowiec napisał(a):

Nie wiem, co powoduje to uderzenie? Co radzicie?

Więcej amortyzator nie może się rozciągnąć...

Takie uderzenia w konsekwencji uszkodzą gniazda amortyzatora lub same amortyzatory...

Stanowczo najlepszym rozwiązaniem są poduszki pneumatyczne!

Opublikowano

Ja mam założone w Passacie dodatkowe sprężyny progresywne z Westfalii, bardzo dobre rozwiązanie, tył poszedł ze dwa centymetry do góry ale komfort resorowania nie załadowanego samochodu został na tym samym poziomie i oczywiście przy zapiętej cepce i załadowanym aucie na full nie szoruje dupą po ziemi i nie dobija zawieszenie na nierównościach a wcześniej tak się działo. 

Opublikowano

Tam gdzie ci zaznaczyłem możesz podłożyć gumowe krążki, musisz zobaczyć jakie grube, ja przeważnie podkładałem od 1cm do 1,5cm i starczało. Musisz liczyć się z tym że pusto będzie dużo wyżej stał. Krążki nie muszą być gumowe mogą być też aluminiowe lub z tworzywa. 

Ps. Zaznaczone masz na czarno bo tel innego koloru nie mógł znaleźć ?

Screenshot_20230413-081400_Chrome.jpg

Opublikowano

Peja76, ale na zdjęciu widać że mam już założone krążki (właśnie czarne gumowe) i opisałem to w pierwszym poście. Po ich założeniu zaczęło się stukanie w momencie opadania kół.
Czy możecie powiedzieć o jakich poduszkach pneumatycznych mówicie? Czy jest to pneumatyczne zawieszenie na które wielu użytkowników aut narzeka, że naprawy są strasznie drogie?

Opublikowano
3 minuty temu, terenowiec napisał(a):

Peja76, ale na zdjęciu widać że mam już założone krążki (właśnie czarne gumowe) i opisałem to w pierwszym poście. Po ich założeniu zaczęło się stukanie w momencie opadania kół.
Czy możecie powiedzieć o jakich poduszkach pneumatycznych mówicie? Czy jest to pneumatyczne zawieszenie na które wielu użytkowników aut narzeka, że naprawy są strasznie drogie?

Ok, zle cie zrozumiałem, myślałem że piszesz o tych wkręcanych w sprężynę:sciana: Jak założyłeś te krążki to popuściłeś śruby od wahacza? żeby ułożyły się tuleje, jak nie to spróbuj może coś to pomoże.

Opublikowano
17 minut temu, terenowiec napisał(a):

Czy możecie powiedzieć o jakich poduszkach pneumatycznych mówicie? Czy jest to pneumatyczne zawieszenie na które wielu użytkowników aut narzeka, że naprawy są strasznie drogie?

Nie

To takie który ma 80% kamperów...

np tu, to nie reklama:

Tu znajomy zakładał, a ja pewnie będę montował do T5 ale ja dopiero w sierpniu...

https://www.olx.pl/d/oferta/poduszki-pneumatyczne-ducato-iveco-sprinter-vw-t4-boxer-jumper-CID5-IDI0sMp.html?

Opublikowano

Michał wyglądają na system bardzo skomplikowany (w porównaniu do sprężyn czy gum). Jak to widzę, to mam stracha. 
Z Waszych wypowiedzi wnioskuję, że rozwiązaniem byłoby również wymienienie amortyzatorów na takie z dłuższym skokiem, ale o podobnych parametrach. Czy nie byłoby to jedno z prostszych i jednocześnie tańszych rozwiązań?

Opublikowano

W kilu autach z podobnym problemem wymieniałem sprężyny i amortyzatory na mocniejsze - zawsze pomagało i nie czułem żadnego dyskomfortu na pusto. Nigdy nie stosowałbym podkładek (między zwoje) czy innych tego typu półśrodków - przecież to jest niebezpieczne W obecnym aucie mam resory i wstawiam poduszki pneumatyczne ( do innego projektu).

Opublikowano
W dniu 13.04.2023 o 20:48, terenowiec napisał(a):

Michał wyglądają na system bardzo skomplikowany (w porównaniu do sprężyn czy gum). Jak to widzę, to mam stracha. 

Mam w Viano pneumatykę i do holowania przyczepy to idealne rozwiązanie. Jednak u mnie jest dużo prościej, bo jeden kompresor i automatyczne (proste, mechaniczne) sterowanie poziomem auta.

Jak przeraża to szczerze polecam

W dniu 13.04.2023 o 05:02, Piotrekm13 napisał(a):

Zobacz tutaj

https://esjot.info/k/15/mad-sprezyny-progresywne-1

Ewentualnie możesz popytać o doznania z zastosowania tych sprężyn u @filipert

W Sorento bardzo pomogło na +

Opublikowano
W dniu 13.04.2023 o 20:48, terenowiec napisał(a):

Z Waszych wypowiedzi wnioskuję, że rozwiązaniem byłoby również wymienienie amortyzatorów na takie z dłuższym skokiem, ale o podobnych parametrach. Czy nie byłoby to jedno z prostszych i jednocześnie tańszych rozwiązań?

prostsze i tańsze, ale czy lepsze... wątpię - ale na pewno trzeba z tym coś zrobić by nie uszkodzić auta!

9 minut temu, filipert napisał(a):
W dniu 13.04.2023 o 20:48, terenowiec napisał(a):

Michał wyglądają na system bardzo skomplikowany (w porównaniu do sprężyn czy gum). Jak to widzę, to mam stracha. 

Mam w Viano pneumatykę i do holowania przyczepy to idealne rozwiązanie. Jednak u mnie jest dużo prościej, bo jeden kompresor i automatyczne (proste, mechaniczne) sterowanie poziomem auta.

Skomplikowane bardziej i sporo droższe, ale tak naprawdę mądre i sensowne... warto mieć opcje z kompresorem (w kamperze dla mnie wręcz obowiązkowe, chociaż w osobówce można się bawić w wentylki...)

Opublikowano

W związku z tym, że 90% jeżdżę solowo bez obciążenia, to dotychczas sprężyny spisywały się idealnie, na piątkę. Problem pojawiał się tylko przy pełnym obciążeniu podczas wakacji i 3 -5 jednodniowych wjazdów wokół komina. Stąd też moje sceptyczne podejście do wkładania skomplikowanych rozwiązań, jakimi są poduszki. Czy warto, dla tych 5 dni w roku, aż tak przerabiać samochód? Może zatem skorzystać z rady BIGL i założyć nieco sztywniejsze sprężyny? Jeżeli solowo nie będzie trzepało i na komforcie nie stracę wiele, to wydaje się to rozwiązanie dobre. Dodam jeszcze, że roczne przebiegi jakie robię, to - nie licząc Norwegii, około 3 - 4 tys km. Niewiele, aby bawić się w poduszki i kompresory z zegarami gdzieś w kokpicie. 
BIGL czy możesz wskazać gdzie można kupić wzmacniane sprężyny do mojego samochodu: Peugeot Expert Traveller 2.0 150 koni (wersja najdłuższa), rocznik 2017 do dzisiaj.      

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.