Skocz do zawartości

Nasza amerykanska przyczepa


Rubicon

Rekomendowane odpowiedzi

Szeryfie piękna prezentacja. 

Niech przynosi Wam wiele frajdy z użytkowania . U nas się mówi szerokości ale znając przestrzeń w Ameryce nie wiem co mam powiedzieć :)

 

  Z ciekawości zapytam jak już jesteśmy przy szerokości. Jak rozsuniesz sobie salon powiększając  przestrzeń w środku czy tam jest jakaś blokada aby zapominalski nie jechał z takim gabarytem .Wiem ,że powinien to kierowca zobaczyć w lusterku ale i z tym różnie bywa.

Elektryczne poziomowanie czy to podpór czy też z przodu centralnie przy dyszlu są tam jakieś poziomice .

Chyba coś takiego jak wpinany przedsionek w likszparę to pewnie nie występuje . 

Teraz, Maras napisał(a):

Szeryfie piękna prezentacja. 

Niech przynosi Wam wiele frajdy z użytkowania . U nas się mówi szerokości ale znając przestrzeń w Ameryce nie wiem co mam powiedzieć :)

 

  Z ciekawości zapytam jak już jesteśmy przy szerokości. Jak rozsuniesz sobie salon powiększając  przestrzeń w środku czy tam jest jakaś blokada aby zapominalski nie jechał z takim gabarytem .Wiem ,że powinien to kierowca zobaczyć w lusterku ale i z tym różnie bywa.

Elektryczne poziomowanie czy to podpór czy też z przodu centralnie przy dyszlu są tam jakieś poziomice .

Chyba coś takiego jak wpinany przedsionek w likszparę to pewnie nie występuje . 

 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Fajne górki w tle, co to za miejsce?

Najwyzsza gora w kontynentalnych stanach - Mt. Whitney w gorach Sierra Nevada na granicy Kalifornii i Nevady. Tuz obok Doliny smierci. Film z miejscowki sie robi i wrzuce go za pare dni. 

3 godziny temu, Maras napisał(a):

Szeryfie piękna prezentacja. 

Niech przynosi Wam wiele frajdy z użytkowania . U nas się mówi szerokości ale znając przestrzeń w Ameryce nie wiem co mam powiedzieć :)

 

  Z ciekawości zapytam jak już jesteśmy przy szerokości. Jak rozsuniesz sobie salon powiększając  przestrzeń w środku czy tam jest jakaś blokada aby zapominalski nie jechał z takim gabarytem .Wiem ,że powinien to kierowca zobaczyć w lusterku ale i z tym różnie bywa.

Elektryczne poziomowanie czy to podpór czy też z przodu centralnie przy dyszlu są tam jakieś poziomice .

Chyba coś takiego jak wpinany przedsionek w likszparę to pewnie nie występuje . 

 

 

Dzieki!!! :D

Nie ma zadnego zabezpieczenia przed ruszeniem z wysunietym salonem. 

Zestawy do autopoziomowania sa tylko w wiekszych i drozszych przyczepach. My musmu sie zdac na zwykla reczna poziomice polozaona na podlodze choc nie ukrywam ze mam w planach dokupienie poziomic zamontowanych na stale do przyczepy w okolicach dyszla. 

Tak, przedsinki w zasadzie nie istnieja...w sumie mialem o tym powiedziec jako o jednej z roznic miedzy przyczepami z USA i Europy ale wypadlo mi z glowy. 

15 minut temu, Marcin T napisał(a):

Ciekawe dlaczego oni tak wysoko przyczepy stawiają. Wie ktoś? Podwójna podłoga a'la camper to swoje robi, ale prześwity są takie mocno terenowe.

Czesciowo zeby mozna bylo wjechac w wieksze dziury. Przyczepy czesto sa wykorzystywane podczas polowan itp. Wiele kampingow jest w miejscach do ktorych prowadza wertepy. Do tego dochodzi tez prostota budowy...prosta plaska rama, prosta plasta podloga bez zadnych wyciec na kola - tu chodzi o szybkosc budowy na tasmie w fabryce. Dochodzi tez wsokosc i wiekosc ciagnikow. Generalnie jest wiele powodow dla ktorych przyczepy budowane sa w ten sposob. 

32 minuty temu, Marcin_G napisał(a):

No tak, te smoki nie nadają się na alejki w Union Lido czy na Alexie :)

Bardziej myślałem o takim czymś (wybaczcie kiepskie kadrowanie ale pstrykałem w biegu):


43E1EA57-DF60-4BE0-9A52-5ED9AB42F6AC.thumb.jpeg.3fc4bc5bfd7ee59301005b2af4b0bb43.jpeg

3D133BEF-4D20-44D4-86B8-47A733DF3DCF.thumb.jpeg.fe2695da7b1353c5af289d9b287814fa.jpeg

Z mojej perspektywy to w tej klasie wielkosci europejskie przyczepy sa lepsze. Miejsca w srodku mniej wiecej tyle samo a europejskie maja fajniejsze wnetrza. Jedynym plusem amerykanskich jest spory zbiornik na czarna wode zamiast typowych europejskich kaset. Ceny tych maluchow tez nie sa wcale niskie w porownaniu z pelnowymarowymi przyczepami. Taki Rpod jak z twojego zdjecia to nadal ponad $20tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna przyczepa :ok: Tylko te masy wyrywają z butów. Cóż...Ameryka. Powiedz coś jeszcze na temat tych amerykańskich okien. Zawsze mnie intrygowała ich konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2023 o 23:43, Rubicon napisał(a):

Czesciowo zeby mozna bylo wjechac w wieksze dziury. Przyczepy czesto sa wykorzystywane podczas polowan itp. Wiele kampingow jest w miejscach do ktorych prowadza wertepy. Do tego dochodzi tez prostota budowy...prosta plaska rama, prosta plasta podloga bez zadnych wyciec na kola - tu chodzi o szybkosc budowy na tasmie w fabryce. Dochodzi tez wsokosc i wiekosc ciagnikow. Generalnie jest wiele powodow dla ktorych przyczepy budowane sa w ten sposob. 

 

W tekim razie jek z trwałością, i "rochodzeniem" albo inaczej luzowaniem elementów w takiej budzie. Jak mowisz wszystko jest na szczywki, to cy po tripie np do Prudhoe Bay/Alaska, gdzie masz set km/mil szutru do przejechania przyczepa bedzie do ponownego "zbijania", czy tez te połączania są wystarczająco trwałe?

Czego można zazdrościć przyczepa USA? Sliderów - one robią robotę, dużych lodówek, zlewów i w standardzie kuchni z piekarnikami, oraz fajnych markiz. Nie do pogardzenia jest tez 35 gal czystej, 70 gal szarej i z 20 czarnej. I ceny - jednak 26-32k$ to taniej niż u nas - nie tak dużo ale taniej. Ale ten design - no tu w EU są inne gusta :) Z drugiej strony w naszych 720-tkach z 600-700 kg ładowności, tez da się zamontować takie zbiorniki. I wydaje mi się, że EU są lepiej przemyślane - np. w jednym miejscu centrum kontroli, dostęp do schowków z zewnątrz jak i wewnątrz itd. Więcej światła też jest. W USA trailer zauważyłem mało okien dachowych.

Powiedz mi a jak w warunkach minusowej temp. (zima) sprawdzają się amerykańskie przyczepy? Znasz może grubość ścian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.02.2023 o 23:43, Rubicon napisał(a):

Mt. Whitney w gorach Sierra Nevada na granicy Kalifornii i Nevady. Tuz obok Doliny smierci. Film z miejscowki sie robi

Dzięki za info, chętnie rzucę okiem. Ładnie wyglądają ;)
Te pożółkłe, pustynne kolory wynikają z pory roku, czy to po prostu taki suchy, preriowy klimat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.