Skocz do zawartości

Nasza amerykanska przyczepa


Rubicon

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.02.2023 o 05:11, Tomiy napisał(a):

W tekim razie jek z trwałością, i "rochodzeniem" albo inaczej luzowaniem elementów w takiej budzie. Jak mowisz wszystko jest na szczywki, to cy po tripie np do Prudhoe Bay/Alaska, gdzie masz set km/mil szutru do przejechania przyczepa bedzie do ponownego "zbijania", czy tez te połączania są wystarczająco trwałe?

Czego można zazdrościć przyczepa USA? Sliderów - one robią robotę, dużych lodówek, zlewów i w standardzie kuchni z piekarnikami, oraz fajnych markiz. Nie do pogardzenia jest tez 35 gal czystej, 70 gal szarej i z 20 czarnej. I ceny - jednak 26-32k$ to taniej niż u nas - nie tak dużo ale taniej. Ale ten design - no tu w EU są inne gusta :) Z drugiej strony w naszych 720-tkach z 600-700 kg ładowności, tez da się zamontować takie zbiorniki. I wydaje mi się, że EU są lepiej przemyślane - np. w jednym miejscu centrum kontroli, dostęp do schowków z zewnątrz jak i wewnątrz itd. Więcej światła też jest. W USA trailer zauważyłem mało okien dachowych.

Powiedz mi a jak w warunkach minusowej temp. (zima) sprawdzają się amerykańskie przyczepy? Znasz może grubość ścian?

Mowiac o slabej konstrukcji chodzilo mi bardziej o wnetrze. Przyczepy sa stawiane na naprawde solidnych ramach. Do tego dochodzi porzadna konstrukcja szkieletowa wiec z tym raczej nie ma problemu. Problem jest z wszelkimi listewkami i lekkimi pierdolami wewnatrz ktore sa przyszywane metalowymi malymi zszywkami. Problem moim zdaniem jest tez z wykonczeniem roznymi masami...niechlujne zatkana otwory przy rurach od instalacji wodnej, niechlujnie polozony silikon przy oknach itp. To wszystko jeszcze sie pogorszylo w czasach Covidu. 

Panel sterowania tu tez najczesciej jest w jednym miejscu ale akurat w naszym modelu tak wypadlo ze jest w roznych....wszystkok zalezy od modelu, producenta, rocznika itp.

Okna dachowe - ich brak wynika po czesci z wysokosci przyczepy a po czesci z tego ze po dachu mozna chodzic i jest on czesto miejscem na dodatkowy sprzet, taras itp. 

Warunki zimowe - sa rozne klasy przyczep. Nasza jest tzw trzysezonowa...czyli teoretycznie nadaje sie na nizsze temperatury ale nie jest na najciezsze zimy. Grubosc ocieplenia w naszej to dwa cale. Do tego jest ogrzewanie miedzy podloga wlasciwa i ta pod zbiornikami. Czesc przyczep ma dodatkowe, elektrycne ogrzewanie zbiornikow. Podczas naszej ostatniej wycieczki temperatura w nocy spadla do okolo -5C i nie bylo zadnego problemu. 

W dniu 26.02.2023 o 06:33, Łza Włóczynutka napisał(a):

Dzięki za info, chętnie rzucę okiem. Ładnie wyglądają ;)
Te pożółkłe, pustynne kolory wynikają z pory roku, czy to po prostu taki suchy, preriowy klimat?

Kolory to pustynia...miejscowka jest na wjezdzie do doliny smierci.

6 godzin temu, Commander napisał(a):

Szeryfie...a jaką masz max ładowność w papierach?

Dry Weight/Waga pustej

5,400 lbs/2450kg

Payload Capacity/Ladownosc

1,468 lbs/665kg

GVWR/Max masa calkowita

6,900 lbs/3130kg

Hitch Weight/nacisk na hak.

550 lbs/250kg

Edytowane przez Rubicon (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanie chyba ogólnie nie przedkładają estetyki ponad praktyczność. Nie że w ogóle się nie przejmują wyglądem, ale z moich obserwacji wynika że wszystko ma być przede wszystkim użyteczne i działać, a detalami sobie głowy nie zawracają. Do tego nie specjalnie przejmują się ekologią, więc mogą sobie pozwolić na szaleństwa. Na dzikusa w pełnym tego słowa znaczeniu idealne. Czasem zazdroszczę... :smirk: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rubicon napisał(a):

Hitch Weight/nacisk na hak.

550 lbs/250kg

To jak ciągają w USA przyczepy takimi autami jak VW Touareg, Mercedes ML . BMW X5, Ford Explorer czy też Porsche Cayenne? - akurat dziś widziałem import z USA z charakterystycznym hakiem jak u Ciebie. VW Amarok ma 120 kg np.

Popatrzyłem sobie na hak do Tundry i w PL ma nacisk pionowy 120 kg - https://www.hakihol.pl/auto-hak-hak-holowniczy-do-uchwytu-kwadratowego-wraz-z-zestawem-elektrycznym-7biegunowy-165143-09600-1.html

inne znalazłem 140 kg, ale 250 kg to nie znalazłem.

Oglądałem nawet prezentacje przyczepy Palomino Puma i sprzedawca mówi, że spokojnie europejskimi dużymi SUV można ciągnąc, a nawet oferuje przeróbkę na hamulce elektryczne.

Edytowane przez Tomiy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.02.2023 o 13:44, Tomiy napisał(a):

To jak ciągają w USA przyczepy takimi autami jak VW Touareg, Mercedes ML . BMW X5, Ford Explorer czy też Porsche Cayenne? - akurat dziś widziałem import z USA z charakterystycznym hakiem jak u Ciebie. VW Amarok ma 120 kg np.

Popatrzyłem sobie na hak do Tundry i w PL ma nacisk pionowy 120 kg - https://www.hakihol.pl/auto-hak-hak-holowniczy-do-uchwytu-kwadratowego-wraz-z-zestawem-elektrycznym-7biegunowy-165143-09600-1.html

inne znalazłem 140 kg, ale 250 kg to nie znalazłem.

Oglądałem nawet prezentacje przyczepy Palomino Puma i sprzedawca mówi, że spokojnie europejskimi dużymi SUV można ciągnąc, a nawet oferuje przeróbkę na hamulce elektryczne.

Autami ktore wymieniles to najwyzej ciagaja przyczepy typu rozkladany namiot(tent trailer) lub jednoosiowe male przyczepki w stylu Rpod....ale taki widok to rzadkowc...99% przyczep jest ciagnieta przez pickupy...nawet te male przyczepy. Haki w mniejszych autach sluza glownie do ciagniecia jakiegos jetski, motocykla badz atv. 

Jesli sprzedawca twierdzil ze mozesz duzym suvem ciagnac amerykanska przyczepe to albo mial na mysli przyczepy ktore wyzej wymienilem albo zwyczajnie klamal. 

Nie da sie beziecznie ciagnac przyczepy takiej jak moja suvem...zreszta tu na miejscu sprzedawca nie wypuscilby mnie z parkingu gdybym po odobior przyjechal suvem a nie odpowiednim pickupem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 28.02.2023 o 23:31, Rubicon napisał(a):

Autami ktore wymieniles to najwyzej ciagaja przyczepy typu rozkladany namiot(tent trailer) lub jednoosiowe male przyczepki w stylu Rpod....ale taki widok to rzadkowc...99% przyczep jest ciagnieta przez pickupy...nawet te male przyczepy. Haki w mniejszych autach sluza glownie do ciagniecia jakiegos jetski, motocykla badz atv.

Jak widać są trochę inaczej projektowane z założenia juz pod Pick-upy, gdzie nacisk 250lg automatycznie poprawi trakcje. Europejskie nawet o tej samej masie, sa bardziej wyważone.

Powiedz ile pali twój zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.