Skocz do zawartości

Ładowanie z alternatora.


Rujevit

Rekomendowane odpowiedzi

Wychodzi na to, że Adria dołącza do grona tych "nowoczesnych" przyczep, jak się okazuje nie ma osobnych instalacji 12V dla pokładowego aku i podłączenia z auta. Przewody zarówno z aku jak i z haka idą prosto do urządzenia o dumnej nazwie "Caravan distributor CV 304", zgodnie z instrukcja (znalezioną nawet na tutejszym forum), urządzenie to odpowiada za przełączanie zasilania puszczanego dalej na przyczepę. Teoretycznie zasilanie z akumulatora pokładowego powinno zostać automatycznie odcięte po wykryciu zasilania z auta. Zasilanie dochodzi, spadków dużych nie ma, miernik pokazuje okolice 13V ale lodówka i tak zżera aku pokładowe. Podany jest mall na wsparcie klienta końcowego, zaraz do nich napiszę zapytanie jaki warunki muszą być spełnione aby przełączenie jednak nastąpiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

14 minut temu, piorun napisał(a):

Wychodzi na to, że Adria dołącza do grona tych "nowoczesnych" przyczep, jak się okazuje nie ma osobnych instalacji 12V dla pokładowego aku i podłączenia z auta. Przewody zarówno z aku jak i z haka idą prosto do urządzenia o dumnej nazwie "Caravan distributor CV 304", zgodnie z instrukcja (znalezioną nawet na tutejszym forum), urządzenie to odpowiada za przełączanie zasilania puszczanego dalej na przyczepę.

No ale jak miałyby iśc inaczej? To jest jak najbardziej prawidłowe podłączenie. 

14 minut temu, piorun napisał(a):

Teoretycznie zasilanie z akumulatora pokładowego powinno zostać automatycznie odcięte po wykryciu zasilania z auta. Zasilanie dochodzi, spadków dużych nie ma, miernik pokazuje okolice 13V ale lodówka i tak zżera aku pokładowe. Podany jest mall na wsparcie klienta końcowego, zaraz do nich napiszę zapytanie jaki warunki muszą być spełnione aby przełączenie jednak nastąpiło.

Wg mnie masz coś nie tak z podłączeniem. Miałem ten sam energoblok i tam aku jest odseparowany i nie było możliwości aby lodówka brała zasilanie z aku pokładowego. 


Pokaż jak masz podłączony aku, gdzie on jest wpięty w energobloku

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, jacek00 napisał(a):

No ale jak miałyby iśc inaczej? To jest jak najbardziej prawidłowe podłączenie. 

Wg mnie masz coś nie tak z podłączeniem. Miałem ten sam energoblok i tam aku jest odseparowany i nie było możliwości aby lodówka brała zasilanie z aku pokładowego. 


Pokaż jak masz podłączony aku, gdzie on jest wpięty w energobloku

Wpięty jest raczej prawidłowo, pierwszy pin w energobloku to auto (+), drugi to aku (+), trzeci to auto (-), czwarty i piaty to rozgałęzione aku (-).

Jak wspominałem wcześniej, moje podejrzenie o zżeranie pokładowego aku opiera się jedynie na notyfikacjach z jego czujnika, przed wyjazdem SoC było 100% a po godzinie jazdy 60% i zaczęły się alarmy...

Connected devices can be supplied via a battery installed in the caravan or via the towing vehicle’s battery. Switchover is automatic on connecting the plug to the towing vehicle (requirement: 13-pole connector, connected in accordance with EN 1648-1 -- voltage at pin 10 with ignition switched on).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, piorun napisał(a):

Wpięty jest raczej prawidłowo, pierwszy pin w energobloku to auto (+), drugi to aku (+), trzeci to auto (-), czwarty i piaty to rozgałęzione aku (-).

Jak wspominałem wcześniej, moje podejrzenie o zżeranie pokładowego aku opiera się jedynie na notyfikacjach z jego czujnika, przed wyjazdem SoC było 100% a po godzinie jazdy 60% i zaczęły się alarmy...

Connected devices can be supplied via a battery installed in the caravan or via the towing vehicle’s battery. Switchover is automatic on connecting the plug to the towing vehicle (requirement: 13-pole connector, connected in accordance with EN 1648-1 -- voltage at pin 10 with ignition switched on).

Ja bym sprawdził czy aku masz na pewno sprawny. Bo skoro go rozładowałeś i naładowałeś potem do pełna w 30 minut to znaczy że on nie był rozładowany. A skoro Ci sypie powiadomieniami, że jest rozładowany a wcale nie jest to sam masz odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2023 o 20:29, Eastnomad napisał(a):

Pytanie czy w ogóle jest zainstalowane podłączenie po 12V? W knausach ostatnio mimo, że lodówki mogą być zasilane 230v/12v/gaz to akurat 12v jest nie podłączone do instalacji

Zapytałem dzisiaj dealera o ofertę na nową przyczepę, i w jednym z punktów jest:

Podłączenie lodówki do instalacji podczas jazdy + BOSTER  (regulator ładowania)    1.230 zł

O co chodzi? mam rozumieć że w nowych przyczepach nie działa lodówka z aku auta podczas jazdy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem dzisiaj dealera o ofertę na nową przyczepę, i w jednym z punktów jest:
Podłączenie lodówki do instalacji podczas jazdy + BOSTER  (regulator ładowania)    1.230 zł
O co chodzi? mam rozumieć że w nowych przyczepach nie działa lodówka z aku auta podczas jazdy?
 

Bardzo możliwe, że właśnie tyle sobie liczą za puszczenie kabla aby lodówka mogła pracować po 12v z zasilania samochodowego.
Szczerze uważam, że nie warto. Taniej wyniesie Cię MonoControl (ewentualnie DuoControl), który umożliwia chłodzenie lodówki gazem i dodatkowo samo chłodzenie jest nieporównywalnie efektywniejsze co zauważysz zwłaszcza w krajach południowych.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale w ogóle co to za zmiany żeby teraz czegoś takiego nie było w standardzie i jeszcze kanta za to płacić ? ile gazu bierze taka lodówka podczas jazdy? Podejrzewam ze jakieś znikome ilości?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tyle kasy chcą za instalację 12 V do zasilania lodówki w czasie jazdy, to moja propozycja jest znacznie tańsza i to do samodzielnego wykonania, a koszty 50-70 zł i swoja praca. Reszta w załączniku i nie proponujcie mniejszych przekroi przewodów bo te na rysunku są dobrane doświadczalnie.

Lodówka zasilanie.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ale w ogóle co to za zmiany żeby teraz czegoś takiego nie było w standardzie i jeszcze kanta za to płacić ? ile gazu bierze taka lodówka podczas jazdy? Podejrzewam ze jakieś znikome ilości?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Skoro w autach są już opcje działające na zasadzie subskrybcji (typu podgrzewanie foteli) to mnie już nie dziwi, że zasilania lodówki po 12V nie instalują.
Gazu nie idzie za wiele a plusem jest że jak potrzebujesz coś chłodnego z lodówki w trasie czy bezpośrednio po to nie ma porównania do 12V. Ja przerabiałem oba typy zasilania lodówki w trakcie jazdy i gaz bije 12V zdecydowanie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeżeli tyle kasy chcą za instalację 12 V do zasilania lodówki w czasie jazdy, to moja propozycja jest znacznie tańsza i to do samodzielnego wykonania, a koszty 50-70 zł i swoja praca.

Wiadomo za takie pieniądze większość jednak zrezygnuje, bo zrobienie tego we własnym zakresie jest proste. Mimo wszystko uważam, że gaz sprawdzi się zdecydowanie lepiej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Eastnomad napisał(a):

Mimo wszystko uważam, że gaz sprawdzi się zdecydowanie lepiej.

Ale z drugiej strony  wykonanie zasilania 12 V do lodówki jest mega proste i nie wiem naprawdę w czym tu problem...?

I na pewno wykonawczo wyjdzie prościej i taniej.

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony  wykonanie zasilania 12 V do lodówki jest mega proste i nie wiem naprawdę w czym tu problem...?
I na pewno wykonawczo wyjdzie prościej i taniej.
Pzdr
Włodek
 

Nie twierdzę, że jest trudne. Twierdzę wręcz, że jest proste, więc problemu nie widzę. Będzie oczywiście i prościej i taniej względem tego pakietu fabrycznego 12v jak i mono- duo- control, ale gaz jest dużo lepszym rozwiązaniem z mojego doświadczenia.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie, chyba się nie zrozumieliśmy - chodzi o to, że nowa przyczepa nie ma takowego połączenia, a nie auto. W haku mam normalnie 13pin i obecnie mi lodówka chłodzi podczas jazdy, ale w ofercie na nową przyczepę napisali, że podłączenie lodówki do ładowania z auta to taka kwota ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawiałem się wcześniej, ale mianowicie: na zasilanie lodówki w przyczepie podczas jazdy, przewód 2,5 kwadrat wystarczy, przy czym należy pamiętać, że nasze lodówki pobierają/zużywają energii, w zależności od producenta i wielkości lodówki, około 20-35 Ah na dobę. Nie chcę się zagłębiać, ale w mojej przyczepie, producent podaje pobór prądu w przedziale 13-15 Amper. Zabezpieczenie mam 20 A. 

Zastanawia mnie tylko jedno ? długość przewodu do źródła odbioru energii wynosi kilka metrów, spadek napięcia gwarantowany, teraz ładowanie jeszcze akumulatorów w przyczepie,  kiedy , ten drugi jest niedoładowany, to jaki prąd musi płynąć po takiej instalacji ?

Z ciekawości sprawdzę w swojej przyczepie miernikiem, jak to się ma:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, borek6 napisał(a):

Ale Panowie, chyba się nie zrozumieliśmy - chodzi o to, że nowa przyczepa nie ma takowego połączenia, a nie auto. W haku mam normalnie 13pin i obecnie mi lodówka chłodzi podczas jazdy, ale w ofercie na nową przyczepę napisali, że podłączenie lodówki do ładowania z auta to taka kwota ??

Ja dokładnie pisałem właśnie o podłączeniu lodówki do instalacji już wewnątrz przyczepy.
Instalacja w aucie to zupełnie inna kwestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.