Skocz do zawartości

Skoda Octavia III 1.4 benzyna, 140 KM


BartekJ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Dopiero zamierzam rozpocząć przygodę z przyczepą i zastanawiam się jaka przyczepa (o jakim DMC) będzie tą właściwą. Obecnie jeżdzę Skodą Octavią III Kombi (1.4 benzyna, 140 KM) i stoję przed wyborem przyczepy, która będzie właściwa do ww. holownika. Poczytałem dość uważnie forum,  min. wątki o VW w benzynie, wątek benzyna a holownik itp., ale powiem szczerze, że informacje są dość sprzeczne momentami. 

Waga własna Skody to 1197 kg.  Wyjazdy z przyczepą będą miały miejsce w 4 osoby (2+2), więc tu dochodzi prawie 200 kg plus bagaże itp.  Do tej pory myślałem nad przyczepą w przedziale 1100-1200 DMC. Czy macie może doświadczenie w ciągnięciu przyczep o takim DMC autem zbliżonym do mojego? Zastanawiam się, czy Skoda pociągnęłaby przyczepę 1300 KG DMC (większy wybór przyczep), czy to już raczej byłoby ciężko? W grę wchodzą wyjazdy krajowe, ale także zagraniczne, typu Włochy, Chorwacja. Dlatego też zastanawiam się, jaka waga przyczepy będzie odpowiednia, by jazda takim zestawem nie była męczarnią, by nie "zajechać" auta, by nie było problemów z wzrastającą temp. w aucie itp.  Wszelkie porady, sugestie, przemyślenia na bazie własnych doświadczeń mile widziane. 

Nie mam doświadczenia w jeździe z przyczepą, zimą chcę dorobić hak w aucie, wziąć parę lekcji, by poćwiczyć jazdę takim zestawem. Najpierw chcę wypożyczyć przyczepę, by potwierdzić, że to jest właśnie to, bo do tej pory miałem do czynienia jedynie z kamperami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, BartekJ napisał:

Cześć, 

Dopiero zamierzam rozpocząć przygodę z przyczepą i zastanawiam się jaka przyczepa (o jakim DMC) będzie tą właściwą. Obecnie jeżdzę Skodą Octavią III Kombi (1.4 benzyna, 140 KM) i stoję przed wyborem przyczepy, która będzie właściwa do ww. holownika. Poczytałem dość uważnie forum,  min. wątki o VW w benzynie, wątek benzyna a holownik itp., ale powiem szczerze, że informacje są dość sprzeczne momentami. 

Waga własna Skody to 1197 kg.  Wyjazdy z przyczepą będą miały miejsce w 4 osoby (2+2), więc tu dochodzi prawie 200 kg plus bagaże itp.  Do tej pory myślałem nad przyczepą w przedziale 1100-1200 DMC. Czy macie może doświadczenie w ciągnięciu przyczep o takim DMC autem zbliżonym do mojego? Zastanawiam się, czy Skoda pociągnęłaby przyczepę 1300 KG DMC (większy wybór przyczep), czy to już raczej byłoby ciężko? W grę wchodzą wyjazdy krajowe, ale także zagraniczne, typu Włochy, Chorwacja. Dlatego też zastanawiam się, jaka waga przyczepy będzie odpowiednia, by jazda takim zestawem nie była męczarnią, by nie "zajechać" auta, by nie było problemów z wzrastającą temp. w aucie itp.  Wszelkie porady, sugestie, przemyślenia na bazie własnych doświadczeń mile widziane. 

Nie mam doświadczenia w jeździe z przyczepą, zimą chcę dorobić hak w aucie, wziąć parę lekcji, by poćwiczyć jazdę takim zestawem. Najpierw chcę wypożyczyć przyczepę, by potwierdzić, że to jest właśnie to, bo do tej pory miałem do czynienia jedynie z kamperami. 

Zacznij od tego serwisu: towcar.info i zrób sobie symulację swojego auta z dowolną przyczepą o DMC 1200 i o DMC 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, BartekJ napisał:

Waga własna Skody to 1197 kg.  Wyjazdy z przyczepą będą miały miejsce w 4 osoby (2+2), więc tu dochodzi prawie 200 kg plus bagaże itp.  Do tej pory myślałem nad przyczepą w przedziale 1100-1200 DMC. Czy macie może doświadczenie w ciągnięciu przyczep o takim DMC autem zbliżonym do mojego? Zastanawiam się, czy Skoda pociągnęłaby przyczepę 1300 KG DMC (większy wybór przyczep), czy to już raczej byłoby ciężko? W grę wchodzą wyjazdy krajowe, ale także zagraniczne, typu Włochy, Chorwacja. Dlatego też zastanawiam się, jaka waga przyczepy będzie odpowiednia, by jazda takim zestawem nie była męczarnią, by nie "zajechać" auta, by nie było problemów z wzrastającą temp. w aucie itp.  Wszelkie porady, sugestie, przemyślenia na bazie własnych doświadczeń mile widziane. 

Spokojnie możesz szukać przyczepy DMC1300 czy DMC1350, poradzi sobie auto. Masz manual czy DSG? To jest bardzo fajny silnik. Tą masę własną chyba trochę wiekszą powinno mieć kombi. Ja prawie 4 lata ciągałem Kodiaqiem z 1.5tsi z czyli ewolucją 1.4tsi przyczepą najpierw 1300 potem 1500 i przejeździłem dość sporo naprawdę trudnych tras dla przyczepy, we Włoszech, Austrii, Chorwacji (Alpy, Dolomity itp) i nigdy nie było żadnego problemu z brakiem mocy - oczywiście więcej mocy zawsze jest fajnie mieć, ale nie było nigdy sytuacji że gdzieś nie dam rady. Wiadomo że Octavia lżejsza, ale do tych 1350kg sobie poradzi i będzie się przywoicie jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Auto jest lekkie. Został bym przy masie przyczepy 1100-1150 kg. Potem szukaj układu pod rodzinę. Jazda z przyczepą wcale nie jest taka trudna.

Przypomnę tylko, że wg konwencji wiedeńskiej ciągniecie przyczepy o dmc większej od masy własnej pojazdu na samej kategorii B jest niedozwolone. Jak trafisz na kontrolę z kumatym gościem to cię usadzi.... 

Więc wypadałoby zrobić kod 96 do B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, golob napisał:

Czy w Pozycji G w dowodzie jest na pewno 1197kg? Katalogi dla kombi podają więcej, bliżej 1300kg. Jeśli tak to tak jak @Commander mówi, trzeba by było 96 albo B+E zrobić.

Tak, w pozycji G jest 1197 kg, w pozycji F1 i F2  1842 kg, a w pozycji F3 3342 kg.

Właśnie słyszałem o tej konwencji, dlatego brałem na początku pod uwagę przyczepy 1100 -1200 kg DMC.  Jednak czasami widząc, czy to w Polsce, czy w innych krajach europejskich, jakie auta ciągną jakie przyczepy, to zacząłem zastanawiać się nad opcją cięższej przyczepy. A zakładając, że zrobię np. B96, to wtedy Skodą nie powinienem mieć problemów z taką wagi przyczepy, np. 1300, czy 1350.  Na początku, tak jak wspomniałem, zamierzam wypożyczyć przyczepę, więc też chcę wypożyczyć taką o właściwej masie, by jechać ze spokojem i bez problemów i nie obawiając się kontroli, np. właśnie na gruncie wspomnianej konwencji. 

22 minuty temu, golob napisał:

Masz manual czy DSG?

mam skrzynię manualną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, BartekJ napisał:

Waga własna Skody to 1197 kg.

Coś mało jak na octavię. To są dane z DR czy podawane w necie? Taka MW kojarzy mi się z htb 1.2, octavia 1.4 w kombiaku powinna być 1300+

 

Manual to dobrze, skrzynia spoko da radę, w DSG parowanym z 1.4 są suche sprzęgła, któe przy holowaniu średnio wyrabiają. Silnik spokojnie da radę z tym przedziałem wagowym, moc mocą, ale to jest zdaje się 250Nm i to już od dołu, spokojnie sobie radzi i niedużo pali.

Octavia będzie siadać nisko tyłkiem po załadowaniu (miękka i długi zwis), ale można pomyśleć nad sprężynami wspomagającymi do tylnego zawieszenia, do octavii zdaje się są dostępne zestawy.  

Mater, bajki w dowodzie, wg starych danych homologacyjnych, masz zdaje się wpisaną masę dla najniższego modelu, faktyczna MW jest większa. To jest pewien problem przy wyjazdach zagranicznych (musiałoby być E+B, B 96 nie załatwia teamtu). 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, czyś napisał:

Coś mało jak na octavię. To są dane z DR czy podawane w necie? Taka MW kojarzy mi się z htb 1.2, octavia 1.4 w kombiaku powinna być 1300+

No właśnie to są dane z dowodu rejestracyjnego. Możliwe, że jest to błąd w dowodzie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BartekJ napisał:

No właśnie to są dane z dowodu rejestracyjnego. Możliwe, że jest to błąd w dowodzie? 

Auto kupowane nowe w PL czy sprowadzane? Jak sprowadzane to błąd bardzo mozliwy. Ja ostatnio robiłem badanie auta sprowadzonego z zagranicy to diagnosta otworzył sobie stronkę autocentrum i z niej przepisywał dane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, golob napisał:

Auto kupowane nowe w PL czy sprowadzane? Jak sprowadzane to błąd bardzo mozliwy. Ja ostatnio robiłem badanie auta sprowadzonego z zagranicy to diagnosta otworzył sobie stronkę autocentrum i z niej przepisywał dane....

Auto kupowane w PL, kupione jako używane, ale z oferty aut używanych w salonie Skody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z MW poniżej 1200 kg kojarzę co najwyżej wersje 1.0 i 1.2.

Idealnie nie będzie, ale powinna dać radę. Słabza wersją 1.4 (122 km) w golfie ciągało się 1300 kg i było dość przyzwoicie. Do rozważenia na serio doatkowy zestaw sprężyn wspomagających na tył.

 

1 minutę temu, golob napisał:

Auto kupowane nowe w PL czy sprowadzane? Jak sprowadzane to błąd bardzo mozliwy. Ja ostatnio robiłem badanie auta sprowadzonego z zagranicy to diagnosta otworzył sobie stronkę autocentrum i z niej przepisywał dane....

Przy sprowadzanym, MW może być podawana z normatywną wagą kierowcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, golob napisał:

Bardziej chodzi mi o to ze na takich roznych stronach zdarzaja sie błędy itp.

Auto kupowane w PL, kupione jako używane, ale z oferty aut używanych w salonie Skody.

Czy ta wartość w ogóle jest do zmiany? A jeżeli tak, to czy jest to proste do realizacji, czy to raczej "droga przez mękę" w urzędzie? Może macie tu jakąś wiedzę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, BartekJ napisał:

Auto kupowane w PL, kupione jako używane, ale z oferty aut używanych w salonie Skody.

Czy ta wartość w ogóle jest do zmiany? A jeżeli tak, to czy jest to proste do realizacji, czy to raczej "droga przez mękę" w urzędzie? Może macie tu jakąś wiedzę? 

Podjedź do salonu i niech Ci sprawdzą MW w oparciu o VIN. Da się to sprostować jako błąd, jeśli jest inaczej. Wtedy będziesz miał spory wybór przyczepek z ok 1350 kg i będzie to jechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.