Skocz do zawartości

Transit MK5 Marlin


pavel888

Rekomendowane odpowiedzi

Miała być delikatna kosmetyka, ewentualnie drobne poprawki, a wyszedł mi remont alkowy :wacko:. Po początkowej frustracji i załamaniu, wziąłem się do roboty i w sumie nie wygląda to tak źle, jak na początku się wydawało. Woda zaciekała pod uszczelkę dolnej listwy alkowy i w połączeniu z upływem czasu efekt był taki, że można było urządzić sobie w tym miejscu grzybobranie :lol:. Generalnie i tak miałem sprawdzić to miejsce, bo podejrzewałem, że to będzie jeden ze słabych punktów. Ostatecznie sprawa nie wygląda tak beznadziejnie - udało mi się wyciąć zdecydowaną większość zgnilizny i pleśni. Pozostaje teraz wstawić nowe drewno i złożyć wszystko do kupy (oczywiście na razie w robocie jest jedna strona, druga czeka na swoją kolej). Z pozytywnych wieści jeszcze, to udało się wkleić na nowo wentylator dachowy :brawo:.

Przy okazji mam pytanko, bo będę musiał w dalszej perspektywie ogarnąć elektrykę, gdyż tu też jest sporo rzeźby. Mam w kamperze regulator taki, jak na zdjęciu. Udało mi się znaleźć w necie, że jest on do paneli max 110W i nic poza tym (http://www.cbe.it/newsite/wp-content/uploads/pdfs/000151_02_PRS110.pdf). Możecie powiedzieć coś więcej o tym ustrojstwie? Czy zostawić ten regulator, czy wymienić na jakiś inny?

7088083B-4C52-4C85-A071-38C6539C6E61.jpeg

1E4DD0DA-6CD1-4180-B5FE-1E21165E4204.jpeg

9DE462BD-12FB-4C09-BFA4-88155F1D866C.jpeg

A25E9023-AD03-4224-81CE-0756C8E76927.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 7.10.2022 o 21:52, pavel888 napisał:

Mam w kamperze regulator taki, jak na zdjęciu. Udało mi się znaleźć w necie, że jest on do paneli max 110W i nic poza tym (http://www.cbe.it/newsite/wp-content/uploads/pdfs/000151_02_PRS110.pdf). Możecie powiedzieć coś więcej o tym ustrojstwie? Czy zostawić ten regulator, czy wymienić na jakiś inny?

Nie znam, ale jak chcesz więcej mocy na dachu, to koniecznie zmień, jak działa i nic nie zmieniasz, to nie ma co się przejmować.

Remoncik niezły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Was po dłuższej przerwie.

Prace w Transicie posuwają się powoli, ale jednak do przodu :-) Z rzeczy, które zostały zrobione, to uszczelnienie środkowego okna dachowego, wymiana okna w alkowie na takie ze świetlikiem (plus uszczelnienie, bo stare okno przeciekało), wymiana kantówek w alkowie (strona prawa) plus wymiana uszczelnień zewnętrznej listwy narożnej alkowy (obie strony) oraz odmalowanie wnętrza. Przy okazji wyszło parę innych drobnych spraw, takich jak: przeciek przy oknie z tyłu z prawej strony tam, gdzie jest dodatkowy stolik (drobna rzecz, ciekło po śrubach, wymieniłem kawałek kantówki i uszczelniłem okno), przeciek przy schowku na butle gazowe (tu było strasznie kiepskie uszczelnienie, które wymieniłem, ale nie zdążyłem powymieniać kantówek, bo się zimno zrobiło, więc chyba wrócę do tego tematu na wiosnę), tylny prawy narożnik (też poczeka na wiosnę, odkryłem go dopiero niedawno bo problem był po prostu zamaskowany kawałkiem panela podłogowego, a teraz już nie bardzo są warunki, żeby to robić). Generalnie z dotychczasowej roboty jestem zadowolony, myślę, że będzie ok. Chciałem się zabrać przez zimę za remont kibelka, ale napotkałem na pewne przeszkody. Otóż chciałem przeprowadzić w łazience "generalkę" ze względu na wysoki poziom obleśności. Przede wszystkim brodzik wymaga remontu, bo oprócz wspomnianej obleśności jest pożółkły i spękany. Jako że warunki atmosferyczne raczej nie pozwalają na prowadzenie remontu w kamperze, wymyśliłem, że zdemontuję wszystko, co wymaga naprawy i przez zimę będę sobie dłubał powoli w domu. No i dzisiaj pojawiły się schody, ponieważ żeby wydrzeć brodzik, trzeba zdemontować kibelek, a ten, niestety, nie daje się odkręcić, bo po 23 latach śruby zardzewiały i się zapiekły. Pryskałem jakimś cx-em, ale nie wiele to dało. I tu zwracam się do Was z pytaniem, czy macie jakiś pomysł jak dobrać się do tych czterech śrub, którymi toaleta jest przykręcona do podłogi, bo oprócz tego, że nie chcą się odkręcić, to dostęp do nich jest niezbyt wygodny. Ewentualnie może macie jakieś pomysły, jak inaczej zdemontować kibelek, żeby móc wydrzeć brodzik, bo aktualnie zostaje mi albo poczekać z robotą do wiosny, albo przeciąć brodzik tak, żeby wyjąć tylko tą część gdzie jest prysznic, ale nie wiem czy to dobry pomysł i czy by to ładnie potem wyglądało? Kibelek to Thetford C200 CS.

D5D9DA1C-8784-4963-B51F-797DE97BE770.thumb.jpeg.5b87d7c07708a08743fcf6f54bdb59c6.jpeg124B5573-ED65-48C1-B64F-1559EFC0BF40.thumb.jpeg.025dd4a803aa28033a8758a5bbfe0909.jpegA62D2486-63A9-4A47-BE53-5574F39835D2.thumb.jpeg.bf50408510883573b010b2d9e28510db.jpegE0EAC6F6-1722-4CFA-8EAA-61D35BA19F24.thumb.jpeg.3750d11a6a9619b61414328f489d538f.jpeg8946D5B2-95C0-4E71-A5B4-109168D32BF6.thumb.jpeg.f0b2482d31aed4f641458ef8cc7dbdb9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto w warsztacie mieć jeszcze takie do wykręcania śrub z obrobionym łbem. Wykręcają nawet łby walcowe :)

image.png.612bcc8228b05d588c6c8b55ead1eb53.png

Już wiele razy ten i poprzednio podany zestaw uratował auto/podzespoły przed cięciem i złomowaniem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, polo63 napisał:

Jejku ile "dobroci" na tym świecie jest, a człek wiedzy o ich istnieniu nie ma:/. Dzięki Marek.

Też byłem zaskoczony :-)

W każdym razie dzięki za podpowiedzi. Mam w planie w najbliższym czasie postawić auto u mechanika (oleje, filtry, rozrząd itp.), to spytam, czy czasem on nie ma takich wynalazków, a jak nie, to się zaopatrzę i sam spróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... do jednorazowej akcji niekoniecznie musi się opłacać. Ale jak coś ciągle grzebiesz, masz to w planie to się nie wahaj tylko od razu kupuj. 

Kwestia tylko tego czy w ogóle masz zamiar takie "cięższe" naprawy sam ogarniać :) ja jak wszystko robię sam przy autach to jest niezbędne. 

Tak na prawdę każde narzędzie jest tańsze od usługi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam po dłuższej przerwie. Jako że sezon się zbliża nieubłaganie ;) czas wrócić do tematu remontu kamperka. Przez zimę auto stało praktycznie cały czas u mechanika, bo ja nie miałem ciśnienia, żeby gdzieś jechać albo przy nim robić a mechanik mógł sobie na spokojnie go posprawdzać. Generalnie pod względem mechanicznym jest OK, przynajmniej tak twierdzi mój spec. Wymienił tylko olej i filtry, natomiast rozrząd był w porządku (stwierdzając po informacji znajdującej się na zawieszce w komorze silnika i potwierdzając organoleptycznie) więc go nie ruszał. Poza tym lampy wymagały przepolerowania a opony prosiły się o wymianę.

Jak już kamper zaczął mechanikowi zawadzać, to go przydarłem do siebie (kampera, nie mechanika) i z bólem serca zauważyłem, że moja jesienna naprawa nie do końca była udana. Przy oknach dachowych jest miodzio, tzn. sucho i nie widać żadnych przecieków, natomiast problem jest nadal w alkowie i zastanawiam się, co poszło nie tak? W jesieni przy remoncie tej części zabudowy starałem się wykonać prace jak najdokładniej, waliłem uszczelniacza ile wlazło a i tak gdzieś woda podcieka, tylko nie wiem gdzie? Prawdopodobnie przez śruby mocujące zewnętrzną listwę narożną alkowy, bo zawilgocenia są jakby punktowe, co jakiś kawałek. Słabym punktem jest też moim zdaniem plastikowy narożnik maskujący łączenia blach w miejscu gdzie się kończy alkowa a zaczyna normalna zabudowa (z jednej i drugiej strony). Zdając sobie z tego sprawę, starałem się uszczelnić to miejsce bardzo dokładnie, nie żałując uszczelniacza. Jak się zrobi cieplej, będę musiał wykonać tę robotę jeszcze raz, co mnie trochę zniechęca, ale co robić... Macie może jakieś pomysły, jak rozprawić się na dobre z tym problemem?

Dodam też, że przez zimę nie próżnowałem całkowicie i nie zarzuciłem robót. Powoli odnawiam łazienkę. Na pierwszy ogień poszła umywalka i szafka, bo strasznie pożółkły, następny w kolejce będzie brodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak masz plastikowe lampy to już były wymieniane. Oryginał był szklany. Ja miałem szkło ale środek był już marny (wypłowiał odbłyśnik). A ponieważ nowe szklane lampy (co prawda zamienniki) kosztują niewiele to sprawiłem sobie nowe. Polecam bo z nowymi dobrymi żarówkami to był krok o lata świetlne do przodu :) 

Odnośnie rozrządu to śmiały ruch.... przy cenach raczej śmiesznych to chociaż pasek można było zmienić. Takich rzeczy na oko się nie bierze. 

Przykra sprawa z tym przeciekiem. Szczerze to trudno powiedzieć co mogło by pójść nie tak. I wiem że to jest najgorsze jak się tyle narobisz i trzeba to powtarzać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2023 o 19:48, marek230482 napisał(a):

(...) najgorsze jak się tyle narobisz i trzeba to powtarzać. 

Dokładnie. W pierwszym momencie ręce mi opadły i się trochę załamałem, ale cóż... Trzeba zakasać rękawy i rozprawić się z tym dziadostwem. Pozamawiałem sobie tyle uszczelniaczy, że pewnie ze trzy kampery bym obskoczył ;), czekam jeszcze na lepszą pogodę, bo nie mam zadaszenia dla kamperka i ogień!

P.S. Widzę, że dokonałeś przeskoku na prawie nowego transolka ;) i też masz sporą rzeźbę do ogarnięcia, tylko u Ciebie prace idą dużo szybciej niż u mnie :(. Gratuluję zakupu. Oby służył jak najwierniej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.