Skocz do zawartości

Noga, podpora dyszla


Podola

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam pytanie odnośnie podpory dyszla, tak to się chyba nazywa. W moim przypadku jest ona dość długa, wysoka. Wydziałem niższe. Od czego jest to uzależnione? Koło podporowe chowa mi się dość wysoko a noga wisi. Na naszych pięknych drogach udało mi się nią nie raz zahaczyć. Wydaje mi się to dość niebezpieczne dla całego układu sprzęgającego. Czy mogę wymienić ją na niższa lub w ogóle usunąć? Dla testu nakleiłem na jej dolnej części taśmę i po ostatnim kontakcie taśma została zdarta.

 

IMG_20220803_201110.jpg

Edytowane przez Podola (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tego nie odcinał, bo jak by zaczep ześlizgnął się z haka, w sensie kółko podporowe nie było dokręcone to może spaść na stopę. A tak, oprze się na tej podporze.

Też zaczepiam czasem o progi zwalniające tą częścią. Najwyżej dał bym niższe - ale ja jestem początkujący.

Zarówno w Zafirze A, jak i w Berlingo zdarzało się zarysować tą podporę.
Nacisk na hak 80-90kg.
Osobiście rozważam kupienie sprężyn progresywnych Westfali do Berlingo - 800zl. Liczę na większy prześwit przy holowaniu przyczepy.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie robi za "ślizg" w przypadku wypięcia przyczepy???:niewiem:

6 minut temu, beniamin82 napisał:

może spaść na stopę. A tak, oprze się na tej podporze.

Zależy gdzie masz stopę. Ta podpora może większych szkód narobić jak trafi na stopę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po za tematem zasadnczym - zdaje się brakuje oczka, przez które poprowadzona jest linka zrywka. Niby duperela, ale gwarantuje, że linka zostanie szarpnięta tylko w jednym kierunku.

IMG_20220803_201110.thumb.jpg.986a923cd6139bd8f81762da341422e8.jpg.8d8cb1f3145153b0e6782f2e1e71315e.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Commander napisał: