Skocz do zawartości

rtwppk

Rekomendowane odpowiedzi

To czemu takie wąskie? Włożysz szersze będzie większe koło - o 16 już całkiem...

Tu mam też wrażenie że jest całkiem większe koło...

20240525_070731.thumb.jpg.e53a00290bc8fd7ee8f01cb98a401931.jpg

Dystans nie jest czymś złym - ale można od razu zakupić odpowiednią felgę z odpowiednim ET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 373
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

40 minut temu, Misio napisał(a):

Włożysz szersze będzie większe koło

Do takiej przyczepy tylko koła identyczne jak w aucie - masz podobny prześwit i jeden zapas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misio napisał(a):

To czemu takie wąskie? Włożysz szersze będzie większe koło - o 16 już całkiem...

Tu mam też wrażenie że jest całkiem większe koło...

20240525_070731.thumb.jpg.e53a00290bc8fd7ee8f01cb98a401931.jpg

Dystans nie jest czymś złym - ale można od razu zakupić odpowiednią felgę z odpowiednim ET.

Pewnie jeśli traktować to jako coś mega ważnego i mieć na to duży budżet, kupować nowe felgi to można cudować :) Ale ja jestem z Poznania …bez zmiany błotników i dużego dystansu nie było szans. Udało mi się kupić fajne felgi i tak musiałem dołożyć 10mm dystans bo niby ET powinno pasować … ale jakoś będę czuł się bardziej komfortowo gdy od blachy osi do opony będzie więcej niż 6mm :) IMG_2224.thumb.jpeg.8bf096f980500a4f3f77eae60f9a1c2a.jpeg

Co do wielkości felgi i szerokości opony oczywiście masz rację :) ale nie w tym projekcie … jak się mi spodoba może wymienię w przyszłości 

1 godzinę temu, Stu napisał(a):

Do takiej przyczepy tylko koła identyczne jak w aucie - masz podobny prześwit i jeden zapas...

Masz rację w 100% ale był problem z osią na 6 śrub made in Ford :). Widziałem dystanse z taką redukcją montaż na 4x100 a standard Ranger … ale jakoś po ponownym sprawdzeniu ile koło Forda waży nie odważyłem się iść w tą stronę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, rtwppk napisał(a):

Masz rację w 100% ale był problem z osią na 6 śrub made in Ford :). Widziałem dystanse z taką redukcją montaż na 4x100 a standard Ranger … ale jakoś po ponownym sprawdzeniu ile koło Forda waży nie odważyłem się iść w tą stronę. 

Ja na tylnej osi w kamperze mam dystanse 45mm ze zmianą rozstawów śrub - mam teraz koło przykręcane na szpilki i nakrętki...

A jeżeli Twoja wypowiedz była że tyle waży, że za dużo - ale o tyle więcej że zrekompensuje kolejne koło zapasowe?

Godzinę temu, rtwppk napisał(a):

Pewnie jeśli traktować to jako coś mega ważnego i mieć na to duży budżet, kupować nowe felgi to można cudować :) Ale ja jestem z Poznania

Niestety miejsca Twojego pochodzenia nie zmienię...

Jedynie mogę dodać, iż jestem z Krakowa w 3pokoleniu po linii ojca...wcześniej z pod Krakowa

a rodzina mojej mamy z Lwowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Misio napisał(a):

A jeżeli Twoja wypowiedz była że tyle waży, że za dużo - ale o tyle więcej że zrekompensuje kolejne koło zapasowe?

Hmmm 🧐 jak to Ci wytłumaczyć … mam mało zaufania do Forda i ich pomysłów ale jeśli do tak ciężkiego i dużego koła dali mocowanie na 6 śrub to zmiana na 4 śruby raczej jest głupotą. Przez pryzmat takiego pomysłu mówiłem o ciężarze … a nie przez kilogramy i analizę DMC :) (tym razem) :lol:

55 minut temu, Misio napisał(a):

Niestety miejsca Twojego pochodzenia nie zmienię...

Jedynie mogę dodać, iż jestem z Krakowa w 3pokoleniu po linii ojca...wcześniej z pod Krakowa

a rodzina mojej mamy z Lwowa...

Ale ja jestem dumny z tego pochodzenia… co nie zmienia faktu rozrzutnego wydawania kasy na nowe koła do przyczepki :) … jeszcze by się okazało, że po takiej wymianie muszę podnieś wartość przyczepki x2 w ubezpieczeniu bo koła kosztowały tyle co przyczepa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, rtwppk napisał(a):
Godzinę temu, Misio napisał(a):

A jeżeli Twoja wypowiedz była że tyle waży, że za dużo - ale o tyle więcej że zrekompensuje kolejne koło zapasowe?

Hmmm 🧐 jak to Ci wytłumaczyć … mam mało zaufania do Forda i ich pomysłów ale jeśli do tak ciężkiego i dużego koła dali mocowanie na 6 śrub to zmiana na 4 śruby raczej jest głupotą. Przez pryzmat takiego pomysłu mówiłem o ciężarze … a nie przez kilogramy i analizę DMC :) (tym razem) :lol:

Oczywiście rozumiem...

Ale Ford postawił auto 3,5t na 4 kołach przykręcanych 6 śrubami, które ma wjechać w teren i "pociągnąć/zahamować" tymi kołami...

Dodatkowy aspekt 6 śrub to możliwość poluźnienia/uszkodzenia jednej lub nawet dwóch, bez większego wpływu na nośność koła.

W przypadku przyczepy - nacisk na oś będzie teoretycznie rzędu 700kg - bez momentu napędowego czy hamującego...więc myślę że 4śrubami jak przykręcisz dystans, będzie OK ;)

33 minuty temu, rtwppk napisał(a):
Godzinę temu, Misio napisał(a):

Niestety miejsca Twojego pochodzenia nie zmienię...

Jedynie mogę dodać, iż jestem z Krakowa w 3pokoleniu po linii ojca...wcześniej z pod Krakowa

a rodzina mojej mamy z Lwowa...

Ale ja jestem dumny z tego pochodzenia… co nie zmienia faktu rozrzutnego wydawania kasy na nowe koła do przyczepki :) … jeszcze by się okazało, że po takiej wymianie muszę podnieś wartość przyczepki x2 w ubezpieczeniu bo koła kosztowały tyle co przyczepa :) 

Mimo że jestem z Krakowa - na koszty mojego hobby jednak patrzę mocno przez palce...

A jakby popatrzyć z innego punktu na Twoją przyczepę - jeżeli byś zlecił wykonanie "terenowej" przyczepy profesjonalnej firmie - pewnie Twój prototyp nie kosztował by nawet 1/10 kwoty ile byś musiał im zapłacić... oszczędności mogą być wszędzie, ale też ważny jest punkt widzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Misio napisał(a):

więc myślę że 4śrubami jak przykręcisz dystans, będzie OK ;)

No w tym przypadku nasze myślenie nie jest zbieżne :) … również nie traktuje jako rozsądne dawanie dystansu 4,5 cm, oczywiście przy off-road takie dystanse to codzienność ale należy oddzielić teren od szosy :). W terenie to i prędkości mniejsze i jak się coś urwie lądowanie miękkie …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, marek230482 napisał(a):

To bardzo fajny pomysł. Ja też bym tak sobie DMC powiększył..... a już mam zarówno hak jak i przyczepkę :D tylko że ja mam tylko prawo jazdy B więc musiałbym ten jakiś dodatkowy kod do 4,25t wyrobić. 

Do sprawdzenia, ale przyczepkę lekką (DMC 750kg) możesz ciągnąć 3.5t autem na kategorii B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie. Zestaw z auta o DMC 3500 kg i przyczepy lekkiej, którego łączna suma DMC może wynośić maksymalnie 4250 kg, możemy prowadzić mając tylko kat. B. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, jacek00 napisał(a):

Tak dokładnie. Zestaw z auta o DMC 3500 kg i przyczepy lekkiej, którego łączna suma DMC może wynośić maksymalnie 4250 kg, możemy prowadzić mając tylko kat. B. 

I by było ciekawiej opłaty drogowe za taką przyczepkę tylko w PL :( W Austrii (sprawdziłem) tylko winieta za auto :) … jeśli macie jakieś informacje że w którymś z krajów EU jest jeszcze opłata to poproszę taką informację …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, rtwppk napisał(a):

I by było ciekawiej opłaty drogowe za taką przyczepkę tylko w PL :( W Austrii (sprawdziłem) tylko winieta za auto :) … jeśli macie jakieś informacje że w którymś z krajów EU jest jeszcze opłata to poproszę taką informację …

Polska, Słowacja i Szwajcaria. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jacek00 napisał(a):

Polska, Słowacja i Szwajcaria. 

Dzięki za info … zanotowano czego trzeba unikać :) … Do Portugalii pojadę Lazurowym Wybrzeżem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rtwppk napisał(a):

Dzięki za info … zanotowano czego trzeba unikać :) … Do Portugalii pojadę Lazurowym Wybrzeżem :)

Ze Szwajcarią jest o tyle ciekawie, że możesz wykupić winiety jedynie na cały rok, bo innych nie ma :D Natomiast dalej od Włoch masz już bramki :) Więc płacisz wg cennika danego operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jacek00 napisał(a):

że możesz wykupić winiety jedynie na cały rok, bo innych nie ma :D

i to też nie tak do końca prawda, bo jakbyś teraz kupił to będzie ważna do końca stycznia przyszłego roku więc ani na rok od wykupienia ani na kalendarzowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.