Skocz do zawartości

Które auto lepsze jako holownik?


Hultaj i Szelma

Rekomendowane odpowiedzi

Zdecydowanie Berlingo, ze względu na silnik wyższy moment obrotowy dostępny już od ok 1500 obr/min a w benzynie ok 4000 -4500 obr/min więc znaczna różnica!!! choć przy DMC 900kg pociągniesz i jednym i drugim bez problemu, ja w tym roku ciągłem przyczepe o DMC 1100kg. nowym silnikiem benzynowym 1,4 - 90km i nie było problemów, choć wcześniej ciągałem xsarą picasso 2.0 HDI i różnica była kolosalna!!!

 

planuję ciągnąć przyczepę xsarą picasso 2.0 HDI - jakie są Twoje doswiadczenia? DMC ma 1300 - czy radzisz nie przeginać i np. zmieścić się w 1000? czy ciągałeś rufę auta po ziemii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak jak w moim opisie...... Ja swoją przyczepę Knaus (1300DMC) ciągam Xsarą Picasso 1.6HDI 92KM..... Powiem tak..... po równym terenie (Mazury, Wybrzeże) jedzie się całkiem spoko - do 85km/h idzie bardzo sprawnie... Po drogach expresowych (równe i proste) daje się jechać spokojnie 90-95km/h..... Co do spalania to mniej więcej 1/10 prędkości.... czyli przy 80km/h spala 8l/100km przy 90 odpowiedznio 9-9.5l/100km....

 

 

planuję ciągnąć przyczepę xsarą picasso 2.0 HDI - jakie są Twoje doswiadczenia? DMC ma 1300 - czy radzisz nie przeginać i np. zmieścić się w 1000? czy ciągałeś rufę auta po ziemii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie samochód który ma większy i o bardziej płaskiej charakterystyce moment obrotowy.

W tym pojedynku wygrywa diesel.

 

 

A ja bym powiedział, że duża benzyna (od 2,5l dla klasy średniej) ma płynniej poprowadzoną charakteystykę. :) I z pewnością radość z jazdy jest wyższa niż TD'kiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przykładu wykres momentu obrotowego i mocy silnika 5.7 Hemi :hej:

 

Uwaga: moment jest wyrażony w tak ciekawej jednostce jak ft lbs. czyli funt x stopa. Toteż podaję przelicznik na ISO:

1 ft lbs to 1.35 Nm. Zatem maksymalny moment 375 ft lbs. to 507.85 Nm.

Co bardzo miłe: przy 1500 obrotów silnik ma moment obrotowy 440 Nm. :)

post-3693-050439700 1295540468_thumb.jpg

Edytowane przez pkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłoby jeszcze ciekawiej jakbyś pokazał wykres zużycia paliwa zależny od prędkości obrotowej :hej:

 

No to jeszcze zależy od wybranego przez skrzynię przełożenia :)

Ale zakładam, ze chodzi Ci o coś takiego:

 

Spalanie 5.7 HEMI w jeździe miejskiej: około 23 litrów na 100km, w trasie około 12 litrów/100km, w trasie z dwutonową przyczepą 18 litrów/100km (w zasadzie wszystko jedno czy benzyny czy LPG) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spalanie 5.7 HEMI w jeździe miejskiej: około 23 litrów na 100km, w trasie około 12 litrów/100km, w trasie z dwutonową przyczepą 18 litrów/100km

 

 

 

jak na taką pojemność to wyniki naprawdę ok!

moje 3.0 w mieście 15 litrów ,

zaczerpnięte z innego wątku:

vw t4 multivan 2.5Pb/lpg 110KM z przyczepa ok.850kg 14-16 l/100km solo 12-16l/100km

mój grandzik solo na trasie wsysa do 15 lpg a z budką dmc 1300 18-20l lpg.Silnik 3,8l 220km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na taką pojemność to wyniki naprawdę ok!

moje 3.0 w mieście 15 litrów ,

zaczerpnięte z innego wątku:

vw t4 multivan 2.5Pb/lpg 110KM z przyczepa ok.850kg 14-16 l/100km solo 12-16l/100km

mój grandzik solo na trasie wsysa do 15 lpg a z budką dmc 1300 18-20l lpg.Silnik 3,8l 220km

 

Parafrazując: no bo to dobry silnik jest... :hej:

 

A jakie masz obroty silnika w trasie z przyczepą?

Jaką prędkość i przy niej obroty silnika w trasie solo?

Może to ma znaczenie?

Ja mam w trasie około 1800 rpm z przyczepą (80-85km/h) i około 1500 rpm solo przy 110km/h.

Różnica wynika stąd, że z przyczepą włączam tryb "tow/haul" dla skrzyni biegów i trochę inaczej ona pracuje niż kiedy jadę solo.

 

Jeśli jadę szybciej to spalanie proporcjonalnie do prędkości wzrasta aż do 20l/100km (ale to już przy prędkościach o jakich nie wypada pisać).

Edytowane przez pkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parafrazując: no bo to dobry silnik jest... :)

 

zgadza się ,jeżeli silnik pali 8 litrów w mieście a ma 1,6 l pojemności to i tak Twój jednostkowo z litra jest bardziej oszczędny :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkos jak sie kiedys gdzies spotkamy to chcialbym zebys mnie tym bolidem przewiozl i zaprezentowal osiagi. Gaz do dechy przy tym silniku musi robic wrazenie

 

No trochę wciska w fotel. :hej: Za to przy "gaz do dechy" to on jest "dość" głośny...

Ale asfaltu nie nawija na opony, bo moc jest przekazywana przez sprzęgło hydrokinetyczne. Zatem nie ma nagłego szarpnięcia połączonego z piskiem opon. Ale też nie jest to samochód do takich efekciarskich pokazów (żeby nie powiedzieć szczeniackich...). Chciałbym, żeby jeszcze trochę pojeździł, przyczepę pociągał, więc za bardzo go nie mogę zamęczać - ma już swoje lata. Ale Cię przewiozę jak się zetkniemy...

Sprzęgło hydrokinetyczne ma taką zaletę, że nie da się go spalić :)

Edytowane przez pkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.