Skocz do zawartości

Które auto lepsze jako holownik?


Hultaj i Szelma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Ponieważ w sobotę wyjeżdżam do Francji proszę o doradzenie, które auto będzie się lepiej sprawowało jako holownik do przyczepy dmc900:

 

1. Citroen C5 rok 2001 2.0 benzyna/gaz ok 120 km;

 

2. Citroen Berlingo rok 2009 ( nówka ) 1,6 90km diesel;

 

Jak Berlingo - diesel lepsze to umówiony jestem w piątek na montaż haka, ewentualnie muszę montaż odmówić.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jak z jazdą z nowym silnikiem pod obciążeniem?

 

Kurde, nie wiem... w kwestii motoryzacyjnej jestem laikiem. W tych czasach to silniki są chyba tak robione, że nie robi im różnicy obciążenie????

 

W dowodzie c5 mam chyba moc 90 KW z tego co pamiętam ( żona jeździ )

 

Tak Berlingo Multispace jest naprawdę wysokie i pojemne...

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdzę Berlingo XTR 110 z przyczepą o podobnej masie i powiem że jeżdzi się bardzo przyjemnie.Przede wszystkim jest wyższy niz osobowy i nie ma tych uderzeń pędu powietrza od ciężarówek.Mój miał przejechane 2 tys.km jak pojechałem z przyczepą na wakacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Berlingo, ze względu na silnik wyższy moment obrotowy dostępny już od ok 1500 obr/min a w benzynie ok 4000 -4500 obr/min więc znaczna różnica!!! choć przy DMC 900kg pociągniesz i jednym i drugim bez problemu, ja w tym roku ciągłem przyczepe o DMC 1100kg. nowym silnikiem benzynowym 1,4 - 90km i nie było problemów, choć wcześniej ciągałem xsarą picasso 2.0 HDI i różnica była kolosalna!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak założę hak to będę mógł porównać, nie chciałem zakładać niepotrzebnie i wyrzucać pieniądze ale zgodnie z Waszymi podpowiedziami i moim zgłębianiem tematu, Berlingo będzie lepsze.

 

A kolegi post powyżej, jak wyprzedzałem TIRy przy 110 to przy C5 ciągnęło na bok, że hej... ogólnie przyczepa chodziła na boki...

 

Wybrane: zakładam hak i jadę Berlingo...

 

W tamtym roku ciągnąłem C5 cycepę 1000 dmc załadowaną, holownik załadowany i szło jak masło, ale jak zaczęły się górki to gotował się, na desce rozdzielczej miałem czerwoną choinkę... fakt przejechałem i dojechałem ale miałem stresy z grzaniem się auta... no i nie dawał rady pod górki wyższe, musiałem na dwójce a on się gotował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam partnera z tym silnikiem

 

jeśli nie zalezy ci na spalaniu - a chcesz jechac szybko - to weź c5

 

jeśli ekonomika i jazda powiedzmy max 100-110 to berlingo wystarczy

 

acha nie obciążaj za bardzo auta bo będzie tyłkiem szorowało po jezdni

 

gdy jechałem na wegry zaąłdowałem wszystkie napoje do auta i uderzałem podporą przyczepy na nierównościach

 

z powrotem załadowałem pryzczepę - to nawet bardziej z tyłu i już było ok choć chyba troszkę bardziej myszkowała w koleinach

 

spalanie średni wyszło u mnie 8,6L/100km czyl zasięg na baku coś około 600 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym wybrał C5 - komfort, cisza, zawieszenie hydropneumatyczne daje możliwość jazdy w gorszych warunkach.

 

A benzyna nie taka straszna - jeżdżąc 1.8 benz. po dieslach jakie miałme nie czuję aż tak wielkiej wyższości diesla :ok: Poza ruszaniem (długa 1 i wsteczny) benzyną miło się jedzie. Z wyprzedzaniem też nie ma problemu... tylko potrzebna redukcja np. na 3. Idzie bezproblemowo.

 

Spalanie? - Po ostatnich 950km (800km z budą) średnie spalanie wyszło 9,8l/100km.

 

Wg mnie wybór ustosunkuj, czy potrzebny Ci pojazd użytkowy. Jeśli nie z C5 będziesz zadowolony :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie wróciłem,

 

Szczecin - Paryż - Lazurowe - Szczecin - 5000 km

 

Pojechałem Berlingo i ten wybór okazał się decyzją słuszną.

 

Więcej + foto postaram się opisać w kąciku turystycznym.

 

Jestem naprawdę zadowolony z jazdy Berlingo po górach i serpentynach, mocniejszy silnik byłby lepszy ale nie jeździ się przyczepą 150 km/h.

 

Trasa: Szczecin - Niemcy - Belgia - Francja - Włochy - Szwajcaria - Austria - Niemcy - Szczecin.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.