Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem zainteresowany zakupem przyczepy z rocznika 1999-2002 o DMC 1200 (taki wpis w dow. rej). Posiadam Forda C-maxa 1,8 benz. 120 KM. Interesuje mnie przyczepa do podróżowanie po Europie dla 4 os. ( w tym 2 dzieci - 5-7 lat). Czy forumowicze mogą pomóc w wyborze? Dodam jeszcze, że nie bez znaczenia jest estetyka wnętrza i jego funkcjonalność oraz trwałość. Podobają mi się Hobby ale większość oglądanych modeli ma DMC 1300-1350. Dlatego mogą być również inne marki ale w podobnym stylu i wykonaniu.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Witam,

jestem zainteresowany zakupem przyczepy z rocznika 1999-2002 o DMC 1200 (taki wpis w dow. rej). Posiadam Forda C-maxa 1,8 benz. 120 KM. Interesuje mnie przyczepa do podróżowanie po Europie dla 4 os. ( w tym 2 dzieci - 5-7 lat). Czy forumowicze mogą pomóc w wyborze? Dodam jeszcze, że nie bez znaczenia jest estetyka wnętrza i jego funkcjonalność oraz trwałość. Podobają mi się Hobby ale większość oglądanych modeli ma DMC 1300-1350. Dlatego mogą być również inne marki ale w podobnym stylu i wykonaniu.

 

Pozdrawiam,

zacząłbym tutaj (tak dla orientacji) http://allegro.pl/search.php?string=1200&from_showcat=1&category=18540&description=1&country=1

Opublikowano

zkijk, Jak zakupisz przyczepę o DMC 1200 , komfort jazdy po Europie nie będzie najlepszy , powinieneś pomyśleć o mniejszym DMC o jakieś 20 do 30 % od tego 1200 by spokojniej podróżować.

Opublikowano

Wir57, zapewne masz rację, ale...

...zakup przyczepy planuję na ładnych kilka lat, a autko (na mocniejsze) planuję zmienić w perspektywie max 2 lata i nie chcę ponownie przechodzić procedury sprzedaży i zakupu kolejnej przyczepy. Ponadto przyczepy, które proponujesz nie będą raczej duże a rodzina rośnie i ja sam do małych nie należę. Tak więc chodzi też o komfort mieszkania. Myślę, że tak naprawdę duże znaczenie ma masa własna, a nawet raczej masa rzeczywista przyczepy. Chyba, że jestem zbytnim optymistą i z doświadczenia możesz mi powiedzieć, że w życiu i tak zawsze przyczepa jest załadowana na maxa. Generalnie poszukuję jak największej przyczepy przy zachowaniu zdrowego rozsądku i zgodnie z przepisami. Mam wrażenie że Knausy przy porównywalnych gabarytach do Hobby mają jednak mniejsze DMC? Zastanawia mnie też czy te tylko 120 KM faktycznie mi aż tak dopiecze, że już w następnym sezonie będę szukał albo innego auta albo innej przyczepy?

Opublikowano

zkijk, jak uważasz , może jak już kupisz przyczepkę o DMC 1200 popróbuj najpierw po kraju pojeździć i sprawdzić jak się auto sprawdza z takim ogonkiem , gdzieś jakieś górki i tu lepiej załadować na max auto , a mniej w budce.

Opublikowano
może jak już kupisz przyczepkę o DMC 1200 popróbuj najpierw po kraju
Zastanawia mnie też czy te tylko 120 KM faktycznie mi aż tak dopiecze,

 

No to ja tu zabiorę słówko :) Bo wkońcu mam u siebie w mondeo taki sam silnik jak kolega w C-MAXie. Tak wogóle to ma on 125KM, ale to szczegół. Moja budka ma DMC też 1200kg. MW na sucho 834kg.

Uważam, że do podróży po europie śmiało możesz kupić przyczepę o masie własnej około tony. Auto demonem prędkości nie będzie, ale da radę. Ile jeździłem po podlaskich nizinach to górki (większe) spokojnie na 4 daje się pokonać bez spadków prędkości i bez duszenia gazu w dechę.

 

Podsumowując - przyczepka o masie własnej do 1000kg, a bagaż w rozsądnych ilościach (ale bez większego oszczędzania). Komfort podróży powinien być wówczas na dobrym poziomie :(

Opublikowano

Witam

Jak celujesz w Hobby to nie znajdziesz w tej masie :ok: trenowałem to już;D

Powiem tak i nie żałuje , że z Hobby zrezygnowałem :) ;

Jak uprzesz się na hobby to nie kupuj na ramie "Hobby" tylko na ramie ALKO ! co byś mebli w Polsce po przyczepie nie szukał:(

Porozmawiaj z jakimś dystrybutorem nowych przyczep on Ci to wyjaśni jaka jest różnica ..jak będzie w miarę uczciwy :(

wypełnij profil może ktoś Ci poleci namiar.

Auto da rade . moment ma cienki ale budę pociągnie, diesel byłby lepszy lub jakaś duża benzyna najlepiej V6, wtedy będzie pełen spokój;)

O doładowanych benzynach zdaje się , że nikt sie nie wypowiedział jeszcze.. :zlo:

Oczywiście sam zakup to z dziesięć razy przemyśl i nie pomyśl ,że jak kupujesz 9 letnią przyczepę to będzie lalka... postaw zawsze pytanie -> dlaczego poprzedni właściciel ja sprzedawał....? i ile będzie kosztowało przywrócenie jej do stanu w miarę fabrycznego;)

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Jak celujesz w Hobby to nie znajdziesz w tej masie :( trenowałem to już;D

Powiem tak i nie żałuje , że z Hobby zrezygnowałem :zlo: ;

Jak uprzesz się na hobby to nie kupuj na ramie "Hobby" tylko na ramie ALKO ! co byś mebli w Polsce po przyczepie nie szukał:(

Porozmawiaj z jakimś dystrybutorem nowych przyczep on Ci to wyjaśni jaka jest różnica ..jak będzie w miarę uczciwy :)

wypełnij profil może ktoś Ci poleci namiar.

Auto da rade . moment ma cienki ale budę pociągnie, diesel byłby lepszy lub jakaś duża benzyna najlepiej V6, wtedy będzie pełen spokój;)

O doładowanych benzynach zdaje się , że nikt sie nie wypowiedział jeszcze.. :(

Oczywiście sam zakup to z dziesięć razy przemyśl i nie pomyśl ,że jak kupujesz 9 letnią przyczepę to będzie lalka... postaw zawsze pytanie -> dlaczego poprzedni właściciel ja sprzedawał....? i ile będzie kosztowało przywrócenie jej do stanu w miarę fabrycznego;)

Pozdrawiam

 

przemo2.0td, Bardzo ale to bardzo słuszne spostrzeżenia :ok:

Odnośnie masy to prawda ,że HOBBY są cięższe od pozostałych przyczep o porównywalnych wielkościach .Mówiąc krótko sklejka jest lżejsza niż np.płyta wiórowa...

Też mieliśmy kupić Hobby .Wygląd tych nowych naprawde jest piękny.Oglądając katalog byliśmy pod ogromnym wrażeniem ale w realu było wielkie rozczarowanie i po badaniu organoleptycznym zrezygnowaliśmy z tej marki.Odnośnie ramy AL-KO w Hobby to nie ma takiej możliwości.Przyczepy Hobby są budowane na ramie BPW,osie mają od KNOTTA a zaczep ze stabilizatorem to WINTERHOFF.Czyli jak widać to taki "składak ".Pozostali producenci przyczep w większosci posiłkują się całym podwoziem AL-KO.Co do mebelków to ktoś juz pisał na forum ,że po przyjezdzie ze śląska nad morze zamiast iść z rodziną na plaże to musiał skręcać mebelki.Pisząc to mam na myśli te nowsze modele, bo te starsze tak do 95r.-97r. to były naprawde bardzo solidne przyczepy.

 

postaw zawsze pytanie -> dlaczego poprzedni właściciel ja sprzedawał....?

J czy ta przyczepa czasami nie była w wypożyczalni... ?

Opublikowano

Dziękuje za dotychczasowe rady, ostatnie posty trochę ostudziły mój wzgląd na markę Hobby, a może ktoś w Was ma wyrobione zdanie na temat innych marek z kręgu: Knaus, Sterckeman, Adria, BURSTNER. Widzę, że z tych marek wybrałbym większą przyczepę ale z DMC max 1200. Co do zakupu przyczepy to zdaję sobie sprawę, że "nówka" to nie będzie, ale liczę też na to, że zdarzają się egzemplarze sprzedawane z innych powodów niż zużycie lub uszkodzenie. Akceptuję wyższą cenę od średniej rynkowej w zamian za to że kupię przyczepę z "dobrych rąk". Tylko proszę nie gascie we mnie tej nadziei :(

Opublikowano

A my właśnie kupiliśmy Hobby z 98 roku przyjechała z Holandii na własnych kołach 1100 km na razie meble są tam gdzie ich miejsce śrubki się trzymają nie wiem czy jest z wypożyczalni,

przeszła test deszczowy od tygodnia leje .Każda przyczepa to ryzyko albo przypadek bo poprzedni właściciel coś użytkował i było ok ale nic nie jest wieczne i w każdej chwili się może zepsuć.

Faktem jest że wygląda to inaczej niż w naszej poprzedniej budce ale to jest kwestia egzemplarza ,oglądaliśmy Knausa i też nie wyglądał że przetrzyma wieki

Każda pliszka swój ogonek chwali

Jedziemy przetestować ją nad Bałtyk i zobaczymy co będzie śrubokręty w pogotowiu :(

Opublikowano

No to, że jestem szczęśliwym posiadaczem Hobby wtrącę swoje trzy grosze. Zrobiłem z przyczepą jakieś 4tys. km po naszych drogach i jak do tej pory nic się nie odkręciło ani nie poluzowało, a wszystkie meble są na swoim miejscu. Zastanawiam się czy osobom, którym się mebelki w Hobby rozkręciły nie przewoziły zbyt ciężkich przedmiotów np. w górnych szafkach lub też czy styl jazdy był odpowiedni do panujących warunków na drodze.

 

Tego roku, kiedy wracaliśmy z weekendu majowego jak zawsze zatrzymaliśmy się na stacji w Podgaju. Zaparkowałem obok dwóch zestawów z przyczepami Hobby. Byliśmy świadkami rozmowy między żoną stojącą w drzwiach na progu przyczepy, a mężem stojącym z przodu samochodu. Rozmowa, a właściwie wołanie wyglądało tak: żona woła... Michał !!!, co przynieś zestaw narzędzi, co narzędzia poco przynieś, bo drzwi od "kibla" się urwały !!! :( Wyglądało to komicznie :zlo::) ale czy naprawdę mogła to być przyczyna jakiś wad konstrukcyjnych w tych przyczepach czy też może niedbalstwo w sprawdzeniu przyczepy przed wyruszeniem w drogę?

 

Odnośnie ramy AL-KO w Hobby to nie ma takiej możliwości.Przyczepy Hobby są budowane na ramie BPW,osie mają od KNOTTA a zaczep ze stabilizatorem to WINTERHOFF.

 

A co to takiego, bo w mojej przyczepie na ramie jest wytłoczony napis, PEITZ

Opublikowano
A co to takiego, bo w mojej przyczepie na ramie jest wytłoczony napis, PEITZ

 

To pewnie Twoja Hobby jest z tych dobrych jakościowo. :(

Bo w tych nowych jest wytłoczony napis BPW

Mam w pdf.obrazek elementów podwozia

http://www.bpw.de/download/pdf/PKW/Verbindungseinrichtungen_Zuggabeln_ZEA_zul_Gesamtgewicht_3500kg_und_Montageteile_Verschraubung.pdf

Opublikowano

Nie inna ale to nawet lepiej bo bardziej nam odpowiadała ma łóżko piętrowe być może jest z tych słabszych ale tego nikt do końca nie przewidzi.

Znajomi są posiadaczami Knausa 2002 i też ciągle coś dokrecają każdy materiał się zużywa i każdy inaczej trktuje sprzęt.

My akurat nie planowaliśmy zakupu hobby to przypadek a czy zda egzamin to się okaże mamy rok gwarancji najwyżej będziemy reklamować

pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam Knausa z początku lat 90-tych. W zeszłym roku zapomniałem przykręcić dwóch zawiasów do szafy, przez co drzwi trzymały się tylko na jednym. Po dotarciu do celu szafa i drzwi były dokładnie tak jak na początku podróży. Przychylam się do opinii, że starsze, dobrze utrzymane egzemplarze są trwalsze. I nie dotyczy to tylko przyczep.

 

Niewykluczone, że za rok, dwa będę zmieniał przyczepę. Większa z łazienką itp. Podobają mi się angielskie np. Abbey. Jednak jak to już koledzy pisali nie ważna marka, tylko stan techniczny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.