Skocz do zawartości

Jakie auto ile pociągnie? - zestawienie w 1 poście (dane techniczne)


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu udało się dościąść do komputera i zaktualizować listę :) Mam nadzieję, że nic nie przeoczyłem. Mam jednak do nas prośbę/ponowienie prośby. Dopisujcie auta wg schematu jakim później zapisuje. Przykład poniżej:

Mondeo 2002; 1.8 16V 125KM 170Nm; MW 1415kg, DMC 2030kg; MMP z ham. 1450kg, bez 715kg

 

Większość czasu, jaki mogę poświęcić forum, to przeglądanie na tablecie. Dorzucenie poprawnego zapisu to łatwizna, zaś luźnej zbieraniny danych zajmuje tyle czasu, że wracam do tego tematu tylko jak zasiądę przy komputerze.

 

Więc w miarę możliwości - PROSZĘ o schematyczne zapisy danych  :dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dla mnie te niektóre normy są bardzo dziwne np Ford powyższy DMC przyczepy 1450 kg a Ford Tourneo Grand Connect z kilkunastu post wyżej tylko 1150. 

 

bo Tourneo na pusto ma dużo mniejszy nacisk na tylną oś - Tourneo przerabiałem jako holownik - z przyczepa towarowa DMC 1000kg juz mial problem z jazda na wprost powyzej 80km/h, a co dopiero z kempingiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie jaka jest różnica w nacisku na tylna os w przypadku tych dwóch aut. A jak się zwiększy obciążenie na tylną oś tylko pod wpływem nacisku na hak spowodowany przyczepką  to co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokaldnie nie wiem ile sie zmienia - mialem nim 2 przejazdy i nie wspominam tego dobrze - tyl mialem pusty i to bylo irytujace - w drodze powrotnej wrzucilem na tym caly przedsionek i dwa baniaki po 40L wody - roznica była zauważalna na plus ale dalej nie odczwalo sie komfortu z jazdy - taki taczkowóz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem kiedy Zafirę 2.0 DTL (103 koniki) z 2001 roku - miała w dowodzie przyczepę hamowaną 1200kg a własne DMC 2050 kg, natomiast identyczna wyposażeniowo i rocznikowo ale z silnikiem 2.0 DTI miała juz DMC 2100kg a przyczepkę 1400...  wiec nie da się tego wytłumaczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. DTL i DTI to dwa różne silniki.

O ile układ hamulcowy pozostał ten sam (założenie ) i dała by wychamować cepkę 1400 to DTL nie dał rady ruszyć z taka pod wzniesienie homologacyjne z cięższą niż 1200kg i stąd pewnie różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. DTL i DTI to dwa różne silniki.

O ile układ hamulcowy pozostał ten sam (założenie ) i dała by wychamować cepkę 1400 to DTL nie dał rady ruszyć z taka pod wzniesienie homologacyjne z cięższą niż 1200kg i stąd pewnie różnice.

 

chyba wrecz odwrotnie - DTL ma moment wyzszy o 25Nm a moc praktycznie ta sama....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, tego nie wiem, dokonałem pewnych założeń sądząc po twoich wpisach o wadze i silniku, ale coś musiało być na rzeczy, że tak zrobili.

A może kwestia ze stopniowania skrzyni biegów :hmm w każdym razie porównać możemy zawsze tylko auta o tych samych silnikach a powiedziałbym, że nawet wersji wyposażenia (ono też waży i to też może być jakiś ogranicznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, tego nie wiem, dokonałem pewnych założeń sądząc po twoich wpisach o wadze i silniku, ale coś musiało być na rzeczy, że tak zrobili.

A może kwestia ze stopniowania skrzyni biegów :hmm w każdym razie porównać możemy zawsze tylko auta o tych samych silnikach a powiedziałbym, że nawet wersji wyposażenia (ono też waży i to też może być jakiś ogranicznik).

 

Z doswiadczenia wiem ze Zafira A do przyczepy powyzej 1100kg nadaje sie tak jak maluch do Niewiadki - pojechac pojedzie ale szału nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.