Skocz do zawartości

Przyczepa o DMC do 700kg


Baciuz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mój holownik (Ford Focus 1.6 benzyna 105KM HB 2015 r.) ma w dowodzie O1=700kg i O2=630kg. Szukam pierwszej przyczepy o DMC <= 700kg i wiem (dzięki Forum), że w Polsce mógłbym holować cięższą ("1.33"), ale mam zamiar jeździć z budką również za granicą w konfiguracji osobowej 2 dorosłych + 2 dzieci (8 i 12 lat). Nie musi być nam super wygodnie, na WC nam nie zależy, namiotu mamy już jednak dosyć. Budżet: maksymalnie kilkanaście tys. zł, na pewno poniżej 15.

Wg zebranych przeze mnie informacji, oprócz N126 kryterium DMC spełniają również:

  • N126NT (680kg, dobra dla 2 osób)
  • N126NL (660kg, chyba bardzo rzadka)
  • Hymer Eriba (700kg, dobra dla 2 osób)
  • Adria Prima 400 (700kg)
  • CARAVELAIR PALMA (690kg)

Czy znacie jeszcze jakieś modele, które można dopisać do tej listy? Te powyżej pochodzą z lat ~90+.

Pozdrawiam i dziękuję za forumową kopalnię informacji!

Bartek z Mosiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

51 minut temu, maniacs99 napisał:

Kip i beyerland miały w latach 80-00 kilka modeli z dmc poniżej 750kg
Z tego co pamiętam to kip340 lub 360 miał nawet wersję z piętrowym wyrkiem i toaleto-przysznicem

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, szary11 napisał:

Czy to jakaś specjalna odmiana focusa? Powinien mieć 1200dmc. Wygląda mi to na błąd w dowodzie.

Nie, zwykły krajowy hatchback. Sprawdziłem w karcie pojazdu - jest to samo. Również pomyślałem o błędzie tym bardziej, że nasze drugie (mniejsze) auto tzn. Peugeot 206 SW 1.4i 8V 75KM 2005 r. ma O1=900kg, O2=499kg...

DR_Focus_700.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej pomyśleć o czymś troszkę większym (mam na myśli holownik) a wtedy będziesz miał od razu większy wybór przyczep.

Jak masz bardzo mocne ograniczenia, to statystycznie może być ciężko znaleźć coś fajnego w rozsądnych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Może lepiej pomyśleć o czymś troszkę większym (mam na myśli holownik) a wtedy będziesz miał od razu większy wybór przyczep.

Jak masz bardzo mocne ograniczenia, to statystycznie może być ciężko znaleźć coś fajnego w rozsądnych pieniądzach.

Pewnie, to też jest rozwiązanie, ale póki co niestety odpada. Wymiana holownika to byłby ABS (Absolutny Brak Szans) na zakup przyczepy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Baciuz napisał:

Nie, zwykły krajowy hatchback. Sprawdziłem w karcie pojazdu - jest to samo. Również pomyślałem o błędzie tym bardziej, że nasze drugie (mniejsze) auto tzn. Peugeot 206 SW 1.4i 8V 75KM 2005 r. ma O1=900kg, O2=499kg...

DR_Focus_700.jpg

Bardzo dziwne. 2 kolegów w pracy ma takie focusy z tym silnikiem, Tato Cmaxa i wszyscy 1200.

A masz świadectwo homologacji? Wg mnie walnęli się z wpisem do DR i KP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szary11 napisał:

Bardzo dziwne. 2 kolegów w pracy ma takie focusy z tym silnikiem, Tato Cmaxa i wszyscy 1200.

A masz świadectwo homologacji? Wg mnie walnęli się z wpisem do DR i KP.

Dzięki za mobilizację - wysłałem maila do Ford Polska i otrzymałem informację, że został przekierowany do Działu Homologacji celem wyjaśnienia sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Baciuz napisał:

Dzięki za mobilizację - wysłałem maila do Ford Polska i otrzymałem informację, że został przekierowany do Działu Homologacji celem wyjaśnienia sprawy.

Dobry krok :ok:

Pewnie skończy się nowym wyciągiem z homologacji, badaniem technicznym o ustalenie mas za 60zł i zmiana dowodu w urzędzie.

I poszukiwania większej przyczepy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, szary11 napisał:

Dobry krok :ok:

Pewnie skończy się nowym wyciągiem z homologacji, badaniem technicznym o ustalenie mas za 60zł i zmiana dowodu w urzędzie.

I poszukiwania większej przyczepy ?

Oby - bardzo by mi to ułatwiło sprawę. Nadal będę szukał przyczepy lekkiej, bo po pierwsze mniej zamieszania z corocznymi przeglądami, a po drugie, jak napisał ktoś na Forum "chodzi o to, żeby pies merdał ogonem, a nie ogon psem". DMC do 750kg poszerza zakres poszukiwań.

szary11, dzięki raz jeszcze! Dam znać jak się sprawa potoczy i, mam nadzieję, korzystnie zakończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Baciuz napisał:

Nadal będę szukał przyczepy lekkiej, bo po pierwsze mniej zamieszania z corocznymi przeglądami,

To nie jest ani wielki problem ani wielki koszt (80zł/rok). Szkoda tym się sugerować.

 

8 minut temu, Baciuz napisał:

DMC do 750kg poszerza zakres poszukiwań.

Jak już uda Ci się zmienić to IMO lepiej ustalić sobie tą granicę na ok. 900-1000kg, zwłaszcza że jest Was 2+2 a nie samo 2. W 900-1000kg bedzie juz troche wyboru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, ogon nie merda psem w tym wypadku. Diesle są homologowane nawet na 1500 więc auto dobrze się spisuje z budą.

Co prawda poprzednim modelem ale ciągnąłem 1300. Jazda bezproblemowa. W tym też bym się nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, szary11 napisał:

Spokojnie, ogon nie merda psem w tym wypadku. Diesle są homologowane nawet na 1500 więc auto dobrze się spisuje z budą.

Co prawda poprzednim modelem ale ciągnąłem 1300. Jazda bezproblemowa. W tym też bym się nie martwił.

Świetnie, dobrze wiedzieć. Znów jestem o kilka informacji mądrzejszy. Miłego popołudnia!

15 minut temu, golob napisał:

To nie jest ani wielki problem ani wielki koszt (80zł/rok). Szkoda tym się sugerować.

 

Jak już uda Ci się zmienić to IMO lepiej ustalić sobie tą granicę na ok. 900-1000kg, zwłaszcza że jest Was 2+2 a nie samo 2. W 900-1000kg bedzie juz troche wyboru. 

Rety, w tym zakresie to jest prawdziwe morze opcji do wyboru. I ceny jakby sensowniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Baciuz napisał:

Rety, w tym zakresie to jest prawdziwe morze opcji do wyboru. I ceny jakby sensowniejsze...

Jak pisałem. Naprawdę niewiele jest przyczep z DMC do 700kg, a szczególnie takich aby wyspać się mogły w nich 4 osoby. Normalne przyczepy dla czterech osób to szacuję zaczynają się tak tak od 1100kg DMC. Ale nie sugeruj się za mocno tym DMC, bo czasami jest mocno zaniżane i w efekcie nie zostaje mało ładowności. Trzeba mieć trochę wagi "w oku" i widzieć, że duża przyczepa więcej waży. Jak przyczepa ma 5 metrów to nie będzie ważyła 900kg  (chyba że Angielka ale na te lepiej nie patrz, choć może cię korcić)

Pomyśl nad tym holownikiem. I weź pod uwagę, że czasami większym holownikiem jest wygodniej holować, i mniej się stresujesz. Mniej tu się liczy moc, a bardziej waga. No i najlepiej diesel, ze względu na charakterystykę rozkładu mocy i momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.