Skocz do zawartości

Przyczepa o DMC do 700kg


Baciuz

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, golob napisał:

To nie jest ani wielki problem ani wielki koszt (80zł/rok). Szkoda tym się sugerować.

 

Jak już uda Ci się zmienić to IMO lepiej ustalić sobie tą granicę na ok. 900-1000kg, zwłaszcza że jest Was 2+2 a nie samo 2. W 900-1000kg bedzie juz troche wyboru. 

Popieram zdanie kolegi. Szukaj DMC 1000. Będzie wygodniej, a 79zl rocznie to nie aż taki wydatek. Sam mam Adrie MW 719 kg, a DMC 1000. Zapas kg przyda sie na dłuższy wyjazd, gdzie zawsze uzbiera sie gratów do zabrania. Co do bezpieczeństwa to nie obawiałbym sie bardzo. Jeżeli przyczepka będzie sprawna i do tego jest rozsądek za kierownicą to będzie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Helmut napisał:

Eriby z tej linii to chyba jedyne przyczepy, w których mógłbym i mieszkać, i się im często przyglądać. Ceny moim zdaniem przystępne :), tyle że niekoniecznie dla polskich kieszeni.

8 minut temu, Artur1983Jed napisał:

Popieram zdanie kolegi. Szukaj DMC 1000. Będzie wygodniej, a 79zl rocznie to nie aż taki wydatek. Sam mam Adrie MW 719 kg, a DMC 1000. Zapas kg przyda sie na dłuższy wyjazd, gdzie zawsze uzbiera sie gratów do zabrania. Co do bezpieczeństwa to nie obawiałbym sie bardzo. Jeżeli przyczepka będzie sprawna i do tego jest rozsądek za kierownicą to będzie dobrze. 

Tak, coraz bardziej skłaniam się ku temu przedziałowi, a po Waszych uwagach na "bezprzeglądowość" już nie patrzę. W końcu jeśli dodatkowy raz w roku ktoś rzuci okiem na przyczepę przy okazji przeglądu (mój samochód diagnosta sprawdza zawsze dość skrupulatnie) to też będzie plus.

Godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

Jak pisałem. Naprawdę niewiele jest przyczep z DMC do 700kg, a szczególnie takich aby wyspać się mogły w nich 4 osoby. Normalne przyczepy dla czterech osób to szacuję zaczynają się tak tak od 1100kg DMC. Ale nie sugeruj się za mocno tym DMC, bo czasami jest mocno zaniżane i w efekcie nie zostaje mało ładowności. Trzeba mieć trochę wagi "w oku" i widzieć, że duża przyczepa więcej waży. Jak przyczepa ma 5 metrów to nie będzie ważyła 900kg  (chyba że Angielka ale na te lepiej nie patrz, choć może cię korcić)

Pomyśl nad tym holownikiem. I weź pod uwagę, że czasami większym holownikiem jest wygodniej holować, i mniej się stresujesz. Mniej tu się liczy moc, a bardziej waga. No i najlepiej diesel, ze względu na charakterystykę rozkładu mocy i momentu.

Zgadzam się, holownik byłby lepszy cięższy i z silnikiem o większym momencie obrotowym niż mój obecny, ale przez najbliższe kilka lat zmiana auta na pewno odpada. Jak się nie ma, co się lubi, to... wiadomo.

Angielki - jasne, naczytałem się o nich na Forum i, przy moim małym doświadczeniu, na pewno na razie odpuszczę. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czegoś nadal nie rozumiem:?

1. Aktualnym holownikiem możesz ciągnąć budę do 700kg

2. Dałeś się przekonać że 700kg to mało i że lepiej szukać większej, na przykład 900-1000kg.

3. Nie mozesz zmienić holownika - patrz punkt 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piotrekm13 napisał:

Ale czegoś nadal nie rozumiem:?

1. Aktualnym holownikiem możesz ciągnąć budę do 700kg

2. Dałeś się przekonać że 700kg to mało i że lepiej szukać większej, na przykład 900-1000kg.

3. Nie mozesz zmienić holownika - patrz punkt 1.

A, to przegapiłeś wcześniejsze posty ;) Wygląda na to, że w karcie pojazdu i dowodzie mam byka - napisałem w tej sprawie do Ford Polska, czekam na odpowiedź.

Dałem się przekonać na DMC powyżej 700kg bo bardzo możliwe, że teraz ma to sens. Liczę na to, że otrzymam świadectwo homologacji auta i po badaniu technicznym na jego podstawie wartość pola O.1 w DR zwiększy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Baciuz napisał:

A, to przegapiłeś wcześniejsze posty ;) Wygląda na to, że w karcie pojazdu i dowodzie mam byka - napisałem w tej sprawie do Ford Polska, czekam na odpowiedź.

Dałem się przekonać na DMC powyżej 700kg bo bardzo możliwe, że teraz ma to sens. Liczę na to, że otrzymam świadectwo homologacji auta i po badaniu technicznym na jego podstawie wartość pola O.1 w DR zwiększy się.

Ok, teraz rozumiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2021 o 12:02, Baciuz napisał:

Cześć!

Mój holownik (Ford Focus 1.6 benzyna 105KM HB 2015 r.) ma w dowodzie O1=700kg i O2=630kg. Szukam pierwszej przyczepy o DMC <= 700kg i wiem (dzięki Forum), że w Polsce mógłbym holować cięższą ("1.33"), ale mam zamiar jeździć z budką również za granicą w konfiguracji osobowej 2 dorosłych + 2 dzieci (8 i 12 lat).

Jednej rzeczy nie chwytam - z tego, co piszesz, wynika, że przy O1 w DR w Polsce mógłbyś holować większą (1.33) ale planujesz też jeździć za granicę, więc szukasz jednak do 700 kg. 

Uściślijmy: w Polsce obowiązuje 1:33, ale nie oznacza to że możesz przekroczyć DMC przyczepy wpisane w O1 w DR. Mając w DR w O1 700 kg, nadal możesz max. 700 kg. "Kaganiec" 1.33 wyznacza max. DMC cepy dla hamulca najazdowego, ale ta wartość będzie wyznacznikiem maksymalnej DMC cepy wówczas, kiedy wg DR mógłbyś teoretycznie pociągnąć więcej. W Twoim przypadku 1825/1,33=1372 kg, ale póki w DR masz 700, obowiązuje 700. Gdybyś miał w O1 np. 1500, to mógłbyś ciągnąć cepę z najazdem o DMC nie większej niż 1372 kg. Ale jak masz 700 kg, to DMC przyczepy to max. 700 kg i tylko tyle, nie ważne że z 1.33 wychodzi 1372 kg.  

Sprawdź kwestię DR i KP, czy nie ma błędu. 

W ostatnich kilku latach najczęściej niespodzianki co do DMC przyczepy (szokująco niska DMC w O1) pojawiają się często przy automatach powyżej 5 biegów i są cuda, właśnie b. niskie DMC przyczepy (producent podał takie DMC cepy żeby np. chronić skrzynię [gdy np. wprowadzano nowy automat]). Zdaje się że w niektórych Mondeo była przez pewien czas podawana dość niska DMC, w niektórych peugeotach w automacie też. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, czyś napisał:

Jednej rzeczy nie chwytam - z tego, co piszesz, wynika, że przy O1 w DR w Polsce mógłbyś holować większą (1.33) ale planujesz też jeździć za granicę, więc szukasz jednak do 700 kg. 

Uściślijmy: w Polsce obowiązuje 1:33, ale nie oznacza to że możesz przekroczyć DMC przyczepy wpisane w O1 w DR. Mając w DR w O1 700 kg, nadal możesz max. 700 kg. "Kaganiec" 1.33 wyznacza max. DMC cepy dla hamulca najazdowego, ale ta wartość będzie wyznacznikiem maksymalnej DMC cepy wówczas, kiedy wg DR mógłbyś teoretycznie pociągnąć więcej. W Twoim przypadku 1825/1,33=1372 kg, ale póki w DR masz 700, obowiązuje 700. Gdybyś miał w O1 np. 1500, to mógłbyś ciągnąć cepę z najazdem o DMC nie większej niż 1372 kg. Ale jak masz 700 kg, to DMC przyczepy to max. 700 kg i tylko tyle, nie ważne że z 1.33 wychodzi 1372 kg.  

Sprawdź kwestię DR i KP, czy nie ma błędu. 

W ostatnich kilku latach najczęściej niespodzianki co do DMC przyczepy (szokująco niska DMC w O1) pojawiają się często przy automatach powyżej 5 biegów i są cuda, właśnie b. niskie DMC przyczepy (producent podał takie DMC cepy żeby np. chronić skrzynię [gdy np. wprowadzano nowy automat]). Zdaje się że w niektórych Mondeo była przez pewien czas podawana dość niska DMC, w niektórych peugeotach w automacie też. 

 

Dzięki za wyjaśnienie 1:33 - źle rozumowałem. Co do holownika to ma manualną skrzynię. Sprawę sprawę ewentualnego (najprawdopodobniej) błędu w KP i DR wyjaśniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Baciuz napisał:

 Sprawę sprawę ewentualnego (najprawdopodobniej) błędu w KP i DR wyjaśniam.

Obawiam się, że niestety nie ma żadnego błędu. Focus z silnikiem 1.6 105 KM miał na haku 700 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

Obawiam się, że niestety nie ma żadnego błędu. Focus z silnikiem 1.6 105 KM miał na haku 700 kg. 

I tak może być, wrócę wtedy do punktu wyjścia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Baciuz napisał:

I tak może być, wrócę wtedy do punktu wyjścia...

Tak jest. Pierwsze lepsze auto w historiapojazdu.gov.pl
image.thumb.png.00c980838c5a854f5d55915d866b45e3.png
 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jacek00 napisał:

Tak jest. Pierwsze lepsze auto w historiapojazdu.gov.pl
image.thumb.png.00c980838c5a854f5d55915d866b45e3.png
 

No tak, jak w pysk strzelił. Ale przynajmniej ma super spalanie! ;)

Ech, przyczepki zachciało mi się na tyle mocno, że i tak coś kupię przed kolejnymi wakacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Baciuz napisał:

Ech, przyczepki zachciało mi się na tyle mocno, że i tak coś kupię przed kolejnymi wakacjami.

Czemu zmiana auta nie wchodzi w grę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jacek00 napisał:

Czemu zmiana auta nie wchodzi w grę?

Przede wszystkim ze względów finansowych - kupiłem je kilka lat temu i na pewno jeszcze kilka lat pojeżdżę. Poza tym jest proste konstrukcyjnie, bezproblemowe, świetnie się spisuje, mam je prawie od nowości i dobrze znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał:

Focus z silnikiem 1.6 105 KM miał na haku 700 kg

Zasięgnąłem ponownie języka i przesledzilem specyfikację i niestety się myliłem. 

MkIII nie ma 1200 z tym silnikiem 1.6 ti-vct. Homologacje były zróżnicowane, bo można trafić na 700, 800, w c-maxie 1000. 

Coś mi się pomieszało, źle zapamiętałem, przepraszam :(

Koledzy mają w masy odpowiednio: sedan 700DMC, kombi 800DMC, u Taty C-Max 1000DMC.

Wiec chyba nic nie zmieni zapytanie do producenta.

Co ciekawe 1.0 już ma normalniejsze możliwości holownicze 1000 i 1200.

Poprzednik z tym motorem miał zawsze 1200 DMC.

 

Więc także tak. Przepraszam za wprowadzenie w błąd i danie złudnej nadziei. ??‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.