Skocz do zawartości

KNAUS Sudwind 580 QS


diversKRK

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 96
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jest jakiś "optymalny" przekrój/średnica dla węża doprowadzającego wodę miejską? np. 10mm, 12mm, 16mm itd.?  Wzmocniony specjalnym oplotem czy niekoniecznie? Przeźroczysty czy nie? (np.  Wąż techniczny Cristallo Extra Combo 12 mm - Węże techniczne - Castorama) Jak często wymieniacie węże? "Samoróbka" czy może kupno gotowego? na którymś filmiku https://forum.karawaning.pl/profile/20868-voku/ testował węża z biedronki, jak się sprawuje?

pozdrawiam,

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

sezon zamknięty od maja 64 dni w przyczepie, znam już wady i zalety przyczepy, wiem już co dokupić do przyczepy i powoli przymierzam się do zakupów.

Nie mam napędu (DMC 1700) i do tej pory ustawiałem przyczepę samochodem/rękami choć czasami było ciężko :)

przymierzałem się do P1 manuala do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 tkoszt ok. 5800 zł, na papierze wygląda najlepiej (2250 kg przy wzniesieniu 12%) - automat 7600 zł - nie wiem ile lat gwarancji

ale zastanawiałem się też nad AL-KO RANGER do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 t (1500 kg przy wzniesieniu 18%) - 5000 zł - 5 lat gwarancji

lub Obelink Excellent Automatic II do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 t  (1300 kg przy wzniesieniu 25%) - 4600 zł - nie wiem ile lat gwarancji

@jacek00 założył do Obelinka i chyba jest zadowolony, ja mam 200 kg więcej na pokładzie, czy wystarczy mi Obelink lub AL-KO (plus że automaty, choć manual mi nie przeszkadza), czy jednak przy mojej przyczepie warto wziąć P1? Może coś innego?

dzięki z góry za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, diversKRK napisał:

przymierzałem się do P1 manuala do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 tkoszt ok. 5800 zł, na papierze wygląda najlepiej (2250 kg przy wzniesieniu 12%) - automat 7600 zł - nie wiem ile lat gwarancji

Jeżeli mogę coś doradzić to P1 automat to mój faworyt w kategorii „dobry i w rozsądnym pieniądzu” dodatkowo polski.

W poprzedniej przyczepie testowałem go 5 lat w dosłownie każdych warunkach. Nie było z nim absolutnie żadnych problemów. 
Dla mnie to jest kandydat nr.1 do jednej osi.

Jak masz budżet trochę większy to pomyśl o Alko mamucie albo o Trumie xt2

To są już movery premium i tez dają radę. Truma ma płynne sterowanie i jeździ sie tym jak samochodem zdalnie sterowanym gdzie możesz płynnie dodać gazu i skręcić kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sezon zamknięty od maja 64 dni w przyczepie, znam już wady i zalety przyczepy, wiem już co dokupić do przyczepy i powoli przymierzam się do zakupów.

Nie mam napędu (DMC 1700) i do tej pory ustawiałem przyczepę samochodem/rękami choć czasami było ciężko

przymierzałem się do P1 manuala do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 tkoszt ok. 5800 zł, na papierze wygląda najlepiej (2250 kg przy wzniesieniu 12%) - automat 7600 zł - nie wiem ile lat gwarancji

ale zastanawiałem się też nad AL-KO RANGER do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 t (1500 kg przy wzniesieniu 18%) - 5000 zł - 5 lat gwarancji

lub Obelink Excellent Automatic II do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 t  (1300 kg przy wzniesieniu 25%) - 4600 zł - nie wiem ile lat gwarancji

[mention=19021]jacek00[/mention] założył do Obelinka i chyba jest zadowolony, ja mam 200 kg więcej na pokładzie, czy wystarczy mi Obelink lub AL-KO (plus że automaty, choć manual mi nie przeszkadza), czy jednak przy mojej przyczepie warto wziąć P1? Może coś innego?

dzięki z góry za opinie

W Obelinku maks to 1600 kg przy nachyleniu 18%. Gwarancja chyba standardowo 2 lata. Po zarejestrowaniu na stronie Enduro-Europe dostałem 3 rok gratis (jeśli dobrze pamiętam).

 

Ja nie będę ukrywał, że wybrałem obelinka ze względu na cenę, a zważywszy, że to jest de facto produkt od Enduro to się nawet nie zastanawiałem. Za różnice w cenie wolałem kupić Aku LiFePo4 i ładowarkę Victron Energy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@diversKRK ja też polecampolecduzo pokazał, zwłaszcza w te wakacje. Ma jednak mały mankament w stosunku do GO2, moim zdaniem jest nieco mniej dokładny i występuje minimalne opóźnienie w reakcji. W poprzedniej budzie tego nie byli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, diversKRK napisał:

Nie mam napędu (DMC 1700) i do tej pory ustawiałem przyczepę samochodem/rękami choć czasami było ciężko :)

przymierzałem się do P1 manuala do przyczep jednoosiowych o masie do 1,8 tkoszt ok. 5800 zł, na papierze wygląda najlepiej (2250 kg przy wzniesieniu 12%) - automat 7600 zł - nie wiem ile lat gwarancji

U mnie P1 doskonale sobie radzi z cięższą przyczepą.

Montowałem w serwisie Hobby/Hymer i cena z montażem była w okolicach katalogowej. Warto dopytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.11.2021 o 18:41, vrs napisał:

Jeżeli mogę coś doradzić to P1 automat to mój faworyt w kategorii „dobry i w rozsądnym pieniądzu” dodatkowo polski.

 

W dniu 3.11.2021 o 07:43, dudek_t napisał:

5 sezonów z P1 i przyczepą 1800kg. Kupiłbym ponownie.

Ja posłuchałem rad w/w kolegów i także od jakichś 3-4 sezonów mam P1 automatic. Jest git :ok: Według mnie warto dopłacić do automatica, niezależnie od marki ;) 

Jedyna "wada" P1 to paluch boli po długim trzymaniu przycisku pilota (nie wiem, jak inne movery mają). Choć pilot jest świetny i można go ładować ładowarką telefonu na USB :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zakupiłem P1 w manualu i akumulator Green Cell akumulator LiFePO4 | 125Ah 12.8V 1600Wh (Akumulator LiFePO4 Green Cell 12V 12.8V 125Ah do kampera łódki (swiatbaterii.pl))

Jak połączyć akumulator z napędem:

1. bezpiecznik (GNIAZDO SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW 3x MIDIVAL MTA MIDI 0300468 za 50 zł z Piastów - Allegro.pl - (5037032324)) + wyłącznik (Główny Wyłącznik Prądu Masy Cargo 12V-50V 200A hc181614 za 62,99 zł z Nysa - Allegro.pl - (10872223792) lub GŁÓWNY WYŁĄCZNIK PRĄDU HEBEL RYGIEL 12V 24V 300A 58135 za 19,25 zł z Kraków - Allegro.pl - (11199185612))

czy może wystarczy

2. Samochodowy bezpiecznik automatyczny 200A PREMIUM (Samochodowy bezpiecznik automatyczny 200A PREMIUM 3776 za 82,90 zł z GŁOGÓW - Allegro.pl - (10652182487))

bezpieczniki i tak będę musiał wpiąć między budę a akumulator, więc może wystarczy wyłącznik?

przez podłogę przejdę tak jak @Jacek00

 

pozdrawiam,

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, diversKRK napisał:

Zakupiłem P1 w manualu i akumulator Green Cell akumulator LiFePO4 | 125Ah 12.8V 1600Wh (Akumulator LiFePO4 Green Cell 12V 12.8V 125Ah do kampera łódki (swiatbaterii.pl))

Jak połączyć akumulator z napędem:

1. bezpiecznik (GNIAZDO SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW 3x MIDIVAL MTA MIDI 0300468 za 50 zł z Piastów - Allegro.pl - (5037032324)) + wyłącznik (Główny Wyłącznik Prądu Masy Cargo 12V-50V 200A hc181614 za 62,99 zł z Nysa - Allegro.pl - (10872223792) lub GŁÓWNY WYŁĄCZNIK PRĄDU HEBEL RYGIEL 12V 24V 300A 58135 za 19,25 zł z Kraków - Allegro.pl - (11199185612))

czy może wystarczy

2. Samochodowy bezpiecznik automatyczny 200A PREMIUM (Samochodowy bezpiecznik automatyczny 200A PREMIUM 3776 za 82,90 zł z GŁOGÓW - Allegro.pl - (10652182487))

bezpieczniki i tak będę musiał wpiąć między budę a akumulator, więc może wystarczy wyłącznik?

przez podłogę przejdę tak jak @Jacek00

 

pozdrawiam,

Marcin

Hmm, bezpiecznik powinieneś mieć w komplecie z Moverem. Przynajmniej u mnie wszystko było. Wyłącznik prądu też tam powinieneś mieć - ja miałem, chociaż i tak finalnie zastosowałem swój z dostępem od schowka aby móc mover włączać i wyłączać będąc na zewnątrz przyczepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem jeszcze raz pudełka i nie ma, w instrukcji montażu też nic o tym nie wspominają

wyłącznik masz w schowku koło zbiornika z wodą, czy masz też dostęp z tyłu pod łóżkami piętrowymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, diversKRK napisał:

sprawdziłem jeszcze raz pudełka i nie ma, w instrukcji montażu też nic o tym nie wspominają

Ciekawe, u mnie było wszystko w komplecie. Bezpiecznik z oprawką i hebel do montażu na zewnątrz.

3 minuty temu, diversKRK napisał:

wyłącznik masz w schowku koło zbiornika z wodą, czy masz też dostęp z tyłu pod łóżkami piętrowymi?

Tak, zrobiłem koło zbiornika z wodą. Czyli otwieram ten właz serwisowy i mam tam wyłącznik movera jak i całej budy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.