Jump to content
makshary

Hak wpinany poziomo za 415zł do wszytkich aut

Recommended Posts

czyś
3 godziny temu, makshary napisał:

Witam Posiadam nowego Mercedesa A z 2019 roku

Chce zamontować hak w pinany poziomo bo jest dużo tanszy niż wpinay pionowo. Czy ktoś ma taki hak i może pokazać jak to wyglada i coś napisać o nim

Auto mam na gwarancji czy musze kupić wiązkę dedykowaną wiązkę  czy zwykłą bo sie nie znam

Znlażłem stronę gdzie wszytkie Haki w pinane poziomo sa do wszytkich aut za 415 zł http://www.italhaki.pl/

Mam obawy bo strona jest nie zabezpieczona . Czy ktoś ma doświadczenie z tą firmą . Bardzo proszę o pomoc

 

18 minut temu, makshary napisał:

NIe bede płacił w aso za hak 7200zł  bo tyle chcą.
Chce hak holowniczy tanio kupić wpinany automatycznie poziomo. I tu niema dyskusji ten włoski ma bardzo dobre opinie na zachodzie . Nie unas .I tu jest tema zamkniety

Mechanik z Mercedesa załozy mi ten wloski za 300zł

Czym sie rózni wiązka deeykowana od zwykłej

W sumie ekspert, obawy, że strona jest niezabezpieczona, a że hak, hmmmm, to już ok.

Co do wiązki, na pewno dedykowana jest zdecydowanie droższa, więc myślę, że z góry jest skreślona.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

No właśnie dlaczego hak wpinany poziomo jest dużo tańszy od wpinanego pionowo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander
Godzinę temu, Cathay napisał:

Chcesz do prawie nowego mercedesa hak za 415, 
Nowy mercedes a mentalność z golfa III  

Chcesz hak, to jedź do ASO albo do profesjonalnej firmy. Wszystko poniźej 1500 to będzie gó...

 

Jaja sobie ktoś robi. Szkoda klawiatury....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07
3 godziny temu, makshary napisał:

znajdz mi hak wpinany automatycznie za mniej niż 415 zł

Jest taki na olx za 100zl myślę że można go poziomo wpiąć

20210115_124211.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
Godzinę temu, makshary napisał:

NIe bede płacił w aso za hak 7200zł  bo tyle chcą.
Chce hak holowniczy tanio kupić wpinany automatycznie poziomo. I tu niema dyskusji ten włoski ma bardzo dobre opinie na zachodzie . Nie unas .I tu jest tema zamkniety

Mechanik z Mercedesa załozy mi ten wloski za 300zł

Czym sie rózni wiązka deeykowana od zwykłej

Wiesz wypinany ręcznie a automatycznie to całkiem co innego.

Mógłbyś zalinkować te bardzo dobre opinie z zachodu.

Skoro Ci mechanik założy za te trzy stówy !!! to jestem jeszcze bardziej pod wrażeniem. Z taką ceną to chyba zapisy ma na dwa lata do przodu. Podpięcie do listwy Can wiązki to nie jest tak hop siup. Pamiętając ,że szyna  Can w MB ma kanały L i H  a tam o zwarcie bardzo łatwo. Ale co się będziesz martwił płacisz trzy setki więc wymagasz :lol: Najważniejsze aby połamanych spinek blachowkrętami nie zastąpił.

Podobnie z tym hakiem pewnie byłbyś w stanie go kupić poniżej czterech stówek .Sprzedawca  ma go przynajmniej stówę mniej więc jaka jest to jakość oferowana za około 250 /300 PLN  ? 

Czekam na linka odnośnie opinii na temat tego haka :)   

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sul3m

Główna różnica pomiędzy hakiem montowanym pionowo, a poziomo jest siła nacisku z którą można go używać. Jeden i drugi pociągnie każda przyczepę o ile nacisk będzie w okolicach 50kg. Sytuacja zmienia się w przypadku bagażników rowerowych zakładanych na hak. W skrócie na pionowym zawiesisz dwa rowery, a poziomym cztery. Zaletą pionowego jest fakt, że po złożeniu nie widać w ogóle że masz hak od tyłu.

Zdecydowałem się na montaż w ASO z dwóch powodów. Gwarancja samochodu oraz ewentualna naprawa w ASO jak ktoś mi wiedzie w tył. ASO wymieni Ci elegancko hak na nowy w przypadku takiej szkody. No ale oczywiście to tylko moja subiektywna opinia. 

Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem w ASO Mazdy i Mercedesa, że hak w niektórych modelach Mercedesów to koszt nawet 12000 złotych. Nie jest to tylko koszt wiązki oraz haka, ale również chłodnicy która jest wymieniana na większą. Skoro samochód ma mieć hak to będzie pracował pod większym obciążeniem i musi mieć większą chłodnice. Taki jest tok rozumowania ASO. Czy słuszny to już niech sobie każdy sam odpowie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

A jak nacisk na hak przy zapięciu przyczepy wynosi 80 kg czyli więcej niż 4 rowery to pionowo wpinany hak odpada?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maras
3 godziny temu, Sul3m napisał:

Główna różnica pomiędzy hakiem montowanym pionowo, a poziomo jest siła nacisku z którą można go używać. Jeden i drugi pociągnie każda przyczepę o ile nacisk będzie w okolicach 50kg. Sytuacja zmienia się w przypadku bagażników rowerowych zakładanych na hak. W skrócie na pionowym zawiesisz dwa rowery, a poziomym cztery. Zaletą pionowego jest fakt, że po złożeniu nie widać w ogóle że masz hak od tyłu.

Zdecydowałem się na montaż w ASO z dwóch powodów. Gwarancja samochodu oraz ewentualna naprawa w ASO jak ktoś mi wiedzie w tył. ASO wymieni Ci elegancko hak na nowy w przypadku takiej szkody. No ale oczywiście to tylko moja subiektywna opinia. 

Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem w ASO Mazdy i Mercedesa, że hak w niektórych modelach Mercedesów to koszt nawet 12000 złotych. Nie jest to tylko koszt wiązki oraz haka, ale również chłodnicy która jest wymieniana na większą. Skoro samochód ma mieć hak to będzie pracował pod większym obciążeniem i musi mieć większą chłodnice. Taki jest tok rozumowania ASO. Czy słuszny to już niech sobie każdy sam odpowie...

Skąd ta wiedza?

W Mondeo kombi hak Westfalie wypinaną pionowo i w homologacji ma nacisk 120kg a uciąg 2000kg - o 200kg więcej jak możliwość auta

Outlander   hak Witter wypinany pionowo  i nacisk pionowy to 100 kg a uciąg 2000kg

 

29 minut temu, mundek28 napisał:

A jak nacisk na hak przy zapięciu przyczepy wynosi 80 kg czyli więcej niż 4 rowery to pionowo wpinany hak odpada?

Haki mają homologację zarówno w nacisku pionowym jak i masy holowanej przyczepy czyli tzw. uciągiem. 

Edited by Maras (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

Dlatego na tak zdecydowaną odpowiedż zadałem skromne pytanie.Forum internetowe ma swoje prawa, w auli uniwersyteckiej tak wielu znawców już nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adasiuuu

Jeśli auto na gwarancji to tylko ASO, inaczej przy jakiejkolwiek usterce elektronicznej możesz zapomnieć o roszczeniach.

Jeśli nie to nawet każda oszczędność na haku i montażu będzie zjedzona przez koszt programowania. Do nowego auta nie założysz haka bez właściwego komputera, bo żaden sygnał na gniazdo nie pójdzie. A Mietek który będzie się chciał wpiąć w lampy narobi Ci większego bigosu w aucie niż Ci się zdaje.

Ja zawsze wychodzę z założenia, że jestem za biedny na tanie rozwiązania :-P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

No to jeszcze lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś

Jeśli hak jest kodowany, a pewnie jest, to w przypadku kodowania poza oficjalnym oprogramowaniem z dostępem do bazy danych producenta, kazdy przegląd w ASO może zakończyc sie "wywaleniem" aktywacji haka (wystarczy podpięcie pod kompa i aktualizacja oprogramowania - auto dostanie update do wersji bez haka, lub kasującą opcję haka, bo w bazie nie ma), i od nowa do szpenia, żeby to zakodował.  

Sam boleję nad tym, że to teraz tyle kosztuje, ale trudno. Kiedyś za 300-400 złotych kupowało się stały hak, 50 do 100 zł kosztował montaż w serwisie sprzedawcy haków, wcinka w kable od lamp i wio. 

A tu merc ze stawką zaporową - prawdopodobnie przy tych kosztach sprawa nie ogranicza się tylko do haka, ale jeśli hak, to np. inna chłodnica (albo większa, albo z grubszym rdzeniem), inne wiatraki, inny sterownik wentylatorów, dołożenie np. wymiennika ciepła olej-ciecz itp. Samochód jeszcze chyba na gwarancji (2019 r., chyba że merc nie daje dłuższej, albo odpuściło się np. przedłużenie), ale jakakolwiek sprawa związana ze smarowaniem, czy chłodzeniem, albo elektryką, i szarpanie się o gwarancję, która raczej nie zostanie uznana.  

Taki montaż haka i taki hak, to może do przewozu roweru lub dwóch, ale nawet podpięcie wtyczki od oświetlenia (dodatkowe lampy w bagażniku/platformie) komp samochodu zapisze  w pamięci jako podpięcie przyczepy, więc to pozostawi ślady w danych komputera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dioblik
W dniu 15.01.2021 o 11:42, Cathay napisał:

Chcesz do prawie nowego mercedesa hak za 415, 
Nowy mercedes a mentalność z golfa III  

Chcesz hak, to jedź do ASO albo do profesjonalnej firmy. Wszystko poniźej 1500 to będzie gó...

 

Słuszna uwaga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DarekSłupsk

Dołożę swoje 5zl. Zamontowałem hak wpinany poziomo firmy AUTO-Hak. Bo firma jest w Słupsku a ja mieszkam w Słupsku. Dodatkowo pracuje w niej mój kolega. Wiec załatwił niższa cenę i zamontował.

Zamówiłem z rozszerzaną instalacją, czyli 13 pinów we wtyczce.. Nie wiem co oferuje cena 415zl ale myślę ze marną jakość. 

Bo ja po zniżkach, nowy hak, rozszerzona instalacja i montaż zapłaciłem 1100zł. Moj holownik to Mercedes ML w164. 

Hak jeszcze nie użyty, za tydzień jade po przyczepkę to edytuje wpis i dodam wrażenia. Póki co podoba mi się ze w 2 minuty go wypinam i chowam do bagażnika. 

received_1031251780659636.jpeg

received_2784529044980410.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adasiuuu

Ogólnie haki i wiązki polskie od AUTO-HAK są bardzo dobrej jakości.
Sam mam w obu holownikach, a co więcej akcesoryjnie montujemy tylko takie Klientom


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...