Skocz do zawartości

GasBank 120L (80 % = 49,92kg) LPG na stałe w przyczepie


Rekomendowane odpowiedzi

Normalnie jak napełniłem zbiornik w maj to kolejny raz we wrześni , przez lato a trochę jeżdiłem zużyłem 27 l gazu ,W drugiej połowie września gazu starczyło na 3 tygodnie ciągłego używania , Na lato tak duży zbiornik jest zbędny . Pużna  jesień i zima gazu potrzeba więcej , ale mając możliwość podpięci butli też tak dużego bym nie zakładał , Prz ok -10 butla 11 kg starczała mi na 4 doby .Zbiornik tak duży ma sen tylko wtedy jak nie będziesz sie przemieszczał i to w zimie  , normalnie 40 l w zupełności wystarcza .

Edytowane przez adaml61 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat GasBanków. Rozważam je głównie ze względu na bardzo ograniczoną ładowność.

Myślałem o podłączeniu dwóch butli single 11kg pod Duocontrol CS. Przy tankowaniu zwyczajnie odpinałbym pustą i tankował na stacji. Idealne byłyby multi, ale cena dużo wyższa.

Ale zacząłem się zastanawiać nad takim zestawem:

2x SINGLE 11KG + zestaw do napełniania typu DISH - PRZEDSPRZEDAŻ/ DOSTAWA GRUDZIEŃ 2020 / STYCZEŃ 2021 | Karawaning, kemping \ Zbiorniki i instalacje gazowe \ GasBank (carbonzorro.com)

Tu rozumiem zamiast Duocontrol, podłączam zawór pod Monocontrol. Obie butle są cały czas odkręcone, zawór otwarty. Butle opróżniają się w miarę równomiernie. Przy tankowaniu zamykam zawór, tankuję obie butle jednocześnie do odbicia. Dobrze kombinuję? Jedyny problem jaki widzę, to nie bardzo mogę odpiąć jedną np do grilla, a korzystać z drugiej butli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego zestawu się nie wypowiem, ale z grillem najprościej byłoby już za reduktorem wstawić trójnik z zaworem i sztywnym przewodem pociągnąć gaz do zewnętrznego przyłącza w ścianie, plus ok. 5m węża plus szybkozłączka do grilla - i grilla podpinać do zewnętrznego przyłącza gazu. 5 m pozwalałoby wystawić grilla poza przedsionek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał:

Co do tego zestawu się nie wypowiem, ale z grillem najprościej byłoby już za reduktorem wstawić trójnik z zaworem i sztywnym przewodem pociągnąć gaz do zewnętrznego przyłącza w ścianie, plus ok. 5m węża plus szybkozłączka do grilla - i grilla podpinać do zewnętrznego przyłącza gazu. 5 m pozwalałoby wystawić grilla poza przedsionek.

Wiem, ale będzie jeszcze grill w domu:) Ale może nie ma co rzeźbić i w domu postawić stalową butlę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rolf napisał:

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat GasBanków. Rozważam je głównie ze względu na bardzo ograniczoną ładowność.

Myślałem o podłączeniu dwóch butli single 11kg pod Duocontrol CS. Przy tankowaniu zwyczajnie odpinałbym pustą i tankował na stacji. Idealne byłyby multi, ale cena dużo wyższa.

Ale zacząłem się zastanawiać nad takim zestawem:

2x SINGLE 11KG + zestaw do napełniania typu DISH - PRZEDSPRZEDAŻ/ DOSTAWA GRUDZIEŃ 2020 / STYCZEŃ 2021 | Karawaning, kemping \ Zbiorniki i instalacje gazowe \ GasBank (carbonzorro.com)

Tu rozumiem zamiast Duocontrol, podłączam zawór pod Monocontrol. Obie butle są cały czas odkręcone, zawór otwarty. Butle opróżniają się w miarę równomiernie. Przy tankowaniu zamykam zawór, tankuję obie butle jednocześnie do odbicia. Dobrze kombinuję? Jedyny problem jaki widzę, to nie bardzo mogę odpiąć jedną np do grilla, a korzystać z drugiej butli.

tylko użycie takiego zestawu wykluczy możliwość jazdy z otwartymi zaworami w butlach więc nie będziesz mógł jeździć z włączoną  na gazie lodówką czy ogrzewaniem.

Jednym słowem nie  wykorzystasz w pełni zalet duocontrola czy monocontrola CS   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spojrzałem na ten zestaw, też miałem takie wrażenie, jak Kuba, nawet jak za tym podepnie się Monocontrol-a, to nie będzie to samo - Monocontrol i Duocontrol mają specjlne węże z zaworem odcinającym w razie rozszczelnienia węża. Więc na tych wężach używanie Mono/Duocontrol-a w czasie jazdy nie jest dopuszczalne.

Fajnie móc na stałe tankować, ale m.zd. plusy ujemne przeważają nad dodatnimi.

Nie odepniesz np. jednej butli, żeby użyć jej do grilla, ale też żeby np. wziąć jedną butlę do napełnienia nie ruszając przyczepy, albo nie wypinając obu. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie! Czyli 2x single + Duocontrol i rozpinanie przy tankowaniu. To się dokręca kluczem, czy mocno ręką? I zakładam że Duocontrol będzie działać przy jednej podpiętej butli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz do odkręcania reduktora z butli gazowej (kena.pl)

Ale w zasadzie jak dobrze "z łapy" dokręcę, to nie ma co takim kluczem poprawiać. Ten klucz plastikowy działa tak,  że jak się za mocno próbuje, to przeskakuje. Czasem bardziej jest pomocny przy poluzowaniu nakrętki.

Ze strony gaspol.pl:

Poniżej instrukcja podłączania butli z zaworem standardowym

1. Usuń plombę foliową znajdującą się na zaworze butli.
2. Sprawdź, czy zawór butli jest zamknięty.
3. Odkręć plastikową zaślepkę.
4. Sprawdź, czy przy wylocie zaworu znajduje się gumowa uszczelka, a jej stan techniczny nie budzi wątpliwości. Jeśli stan uszczelki budzi Twoje wątpliwości, skontaktuj się z dostawcą i poproś o jej wymianę.
5. Przykręć nakrętkę reduktora do zaworu – wystarczy dokręcić ją ręką.
6. Po dokręceniu nakrętki reduktora, odkręć zawór i sprawdź szczelność połączenia za pomocą wody z mydłem lub specjalnego testera (pianki) – wystąpienie pęcherzyków powietrza świadczy o wycieku gazu. Zabronione jest sprawdzanie szczelności przy pomocy otwartego ognia (zapałek lub zapalniczki).
7. Otwórz zawór butli powoli – wystarczy jeden obrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

tylko użycie takiego zestawu wykluczy możliwość jazdy z otwartymi zaworami w butlach więc nie będziesz mógł jeździć z włączoną  na gazie lodówką czy ogrzewaniem.

Jednym słowem nie  wykorzystasz w pełni zalet duocontrola czy monocontrola CS   ;)

Czyli mając stałą butlę odpowiednio zamocowaną  i z podgiętą rurką , można jechać z otwartą i nie zaciągnie gazu płynnego ? 

P.s Że przepisy zabraniają juz doczytałem ?

Edytowane przez DarekSłupsk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, DarekSłupsk napisał:

Czyli mając stałą butlę odpowiednio zamocowaną  i z podgiętą rurką , można jechać z otwartą i nie zaciągnie gazu płynnego ? 

P.s Że przepisy zabraniają juz doczytałem ?

nie wiem o co chodzi z podgiętą rurką ?

żeby jeździć z odkręconą butlą trzeba mieć reduktor z tzw. "crashsensorem" czyli np Truma Monocontrol CS czy GOK Caramatic DriveOne  + do tego wąż wyposażony w zawór bezpieczeństwa, który zamyka się po uszkodzeniu węża lub instalacji np. Truma SecuMotion G12

reduktor musi być zamontowany na stałe powyżej zaworu butli i połączony z butlą za pomocą węża z zaworem odcinającym.

przepisy nie zabraniają .

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, DarekSłupsk napisał:

Czyli mając stałą butlę odpowiednio zamocowaną  i z podgiętą rurką , można jechać z otwartą i nie zaciągnie gazu płynnego

Nie tylko podgięta rurka ,ale cała instalacja o tym decyduje , Odpowiedni zrobiona instalacja nie pozwoli na dostanie się cieczy do reduktora . Instalacja ma  być tak zrobiona żeby ewentualna ciecz miała czas odparować nim dotrze do reduktora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.