Skocz do zawartości

Citroen c5 2.0 140 km jako holownik ( Ktoś Coś)


przemekp

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

22 godziny temu, Żyłka napisał:

Mam C4 Grand Picasso. Wiem że inne auto ale jest tam 2.0hdi, 136 koni. Auto mam od 2017 roku, przyczepkę (Hobby o DMC 1000kg) kupiłem w lutym 2020. Daje radę, byłem z nią w Pieninach, nad Bałtykiem, na Roztoczu i na takim dłuższym objazdowym wyjeździe w Austrii i we Włoszech (dużo gór było). Sam samochód bardzo fajny, C5 pewnie też jest super. Możliwe że wg niektórych to za słaby silnik bo czasami czuć przyczepkę na haku ale czy to nie jest normalne? Daleko mi do typu osoby, która kupuje RAMa 5.0 HEMI żeby ciągnąć naszą starą Niewiadówkę ale jak chcesz mieć zapas mocy nawet na dużych pojazdach to szukaj czegoś innego. Ja wygórowanych wymagań nie miałem. 

Dziękuję za doradztwo. Chyba jestem na tak? jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była to wersja 7 osobowa, nie dochodziłem tego, czy to błąd czy nie, patrzyłem tylko w dowód rej. Rocznika nie pamiętam. 

Edit:

był w pełnym automacie, nie wiem czy to mogło mieć znaczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jerrylin napisał:

Gdy szukałem holownika, znalazłem fajnego C4 Grand Picasso 2.0 hdi. Prawie miałem podpisywać umowę, ale sprawdziłem jeszcze maks. DMC przyczepy i okazało się, że mógł ciągnąć tylko 1200 kg! Niestety odpadł, a szkoda. 

Zalecam więc sprawdzenie ile ma na haku. 

 

 

C5 będzie miał okolo 1500-1600 na haku jak dobrze pamietam i przy zachowaniu 1.33

 

10 godzin temu, jerrylin napisał:

była to wersja 7 osobowa, nie dochodziłem tego, czy to błąd czy nie, patrzyłem tylko w dowód rej. Rocznika nie pamiętam. 

Edit:

był w pełnym automacie, nie wiem czy to mogło mieć znaczenie. 

Automat i 7 osob ma znaczenie, wiec pewnie dlatego ,  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, PolariS napisał:

Automat i 7 osob ma znaczenie, wiec pewnie dlatego ,  

Nadal nie miałby 1200. Jak pisałem to żaden C4 GP z silnikiem 2.0 HDi nie miał na haku 1200 kg. Automat 160 konny miał na haku 1500 kg. Podejrzewam że był to pojazd sprowadzony i diagnoście wyszło 1200 kg z DMC zestawu po odjęciu F2 auta. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.10.2020 o 22:45, przemekp napisał:

Bardzo dziękuję za info. Jeśli chodzi o rodzaj paliwowa to ropniak? z manualna skrzynią. Jutro jadę się nią przejechać. Mam nadzieję że to rozwija moje wątpliwości. Jeszcze raz dziękuję za opinie. 

To myślę, że bez problemu da sobie radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 tygodni później...
W dniu 20.10.2020 o 09:47, jacek00 napisał:

Nie było żadnego C4 Granda Picasso z silnikiem 2.0 HDi, który by miał na haku 1200 kg. Tak więc coś nie halo, albo jakiś błąd w papierach.  Który to był rocznik i jaka skrzynia? Wersja 5 czy 7 osobowa?

Ja mam c5 z 2009 roku, hdi 140 KM kombi i w papierach pole O1 1200 kg... czy to może być błąd, bo czytam i wygląda, że powinno być więcej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, lukaszgaweda napisał:

Ja mam c5 z 2009 roku, hdi 140 KM kombi i w papierach pole O1 1200 kg... czy to może być błąd, bo czytam i wygląda, że powinno być więcej... 

A co jest w świadectwie homologacji, co jest w CEPIKu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, lukaszgaweda napisał:

Ja mam c5 z 2009 roku, hdi 140 KM kombi i w papierach pole O1 1200 kg... czy to może być błąd, bo czytam i wygląda, że powinno być więcej... 

To był powód dla którego jakiś czas temu zrezygnowałem z zakupu takiego auta. Sam byłem zdziwiony, że miał tak mało i choć auto wówczas się podobało, to musieliśmy poszukać innego holownika. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.10.2020 o 11:59, jerrylin napisał:

była to wersja 7 osobowa, nie dochodziłem tego, czy to błąd czy nie, patrzyłem tylko w dowód rej. Rocznika nie pamiętam. 

Edit:

był w pełnym automacie, nie wiem czy to mogło mieć znaczenie. 

C4 w pełnym automacie... co za bzdury... tam nie było pełnych automatów... a C4GP ma na haku od 1500 do 1700 w zależności od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 29.07.2022 o 09:29, DnS napisał:
C4 w pełnym automacie... co za bzdury... tam nie było pełnych automatów... a C4GP ma na haku od 1500 do 1700 w zależności od silnika.

 @DnS najwyraźniej nie masz o czymś pojęcia a piszesz, że bzdury. Oczywiście że były C4P i GP w pełnym automacie, najpierw występowały z 4 biegową skrzynią Aisina a potem z 6 biegową. Oprócz tego były wersje całkowicie mechaniczne i mechaniczne automatycznie sterowane.

W dniu 28.07.2022 o 23:28, lukaszgaweda napisał:
Ja mam c5 z 2009 roku, hdi 140 KM kombi i w papierach pole O1 1200 kg... czy to może być błąd, bo czytam i wygląda, że powinno być więcej... 

Błąd wynikający z ignorancji diagnosty, który od pozycji F3, która pewnie wynosi u Ciebie 3526 kg odjął DMC pojazdu i tak mu wyszło 1200 kg. Jeśli dobrze widzę to Twoje auto powinno mieć na haku 1500 kg. Żadna wersja C5 nie miała na haku 1200 kg. Najmniej miała wersja z silnikiem 1.6 HDi - 1300 kg. 

Jeśli chcesz to wyprostować to musisz wystąpić do przedstawiciela producenta o wyciąg z homologacji, bo zakładam, że auto było sprowadzane i nie było pierwszy raz rejestrowane w Polsce. Jak już będziesz miał wyciąg to będziesz mógł wystąpić do WK celem sprostowania błędnych danych w DR.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaty w grupie PSA byly wykastrowane ze sterowników, w większości były to zautomatyzowane skrzynie, a nawet Aisin nie posiadał konwertera i bardzo łatwo można je było zagotować... 

 

 2x remontowałem skrzynie w C4GP, najpierw w 2.0HDI z 2008 a później późnie z 2010, w tych skrzyniach nawet wyastrowano płytę sterującą i zostawione zostały tylko 2 z 4 zaworow... Te skrzynie jak dojechały do 200k bez awarii to był sukces... w volvo i hondzie dojeżdżają bez problemów do 400-500k...

 

A swoją drogą jeśli auto zostalonzarejestrowane i posiada sygnaturę Cepik to zadnych zmian już nie dokonasz... diagnosta wpisał ci pozycje z dowodu francuskiego która określą max masę zespołu pojazdów, stąd ta różnica... np w Berlingo masz DMC przyczepy 1500kg a z zespołu pojazdów jak odejmiesz DMC auta to wychodzi ci DMC przyczepy 1145kg...

Edytowane przez DnS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.