Skocz do zawartości

Citroen c5 2.0 140 km jako holownik ( Ktoś Coś)


przemekp

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, DnS napisał:

 2x remontowałem skrzynie w C4GP, najpierw w 2.0HDI z 2008 a później późnie z 2010, w tych skrzyniach nawet wyastrowano płytę sterującą i zostawione zostały tylko 2 z 4 zaworow... Te skrzynie jak dojechały do 200k bez awarii to był sukces... w volvo i hondzie dojeżdżają bez problemów do 400-500k...

Bartku, piszesz o skrzynii zautomatyzowanej, bo takową miałeś w swoim C4GP,  i to faktycznie było nieporozumienie i były z tym same problemy, już nawet po kilkunastu tysiącach kilometrów. Natomiast normalny automat był najnormalniejszym automatem, i nie były z niczego wykastrowane i jeździły i nic się z nimi nie działo. 

4 godziny temu, DnS napisał:

A swoją drogą jeśli auto zostalonzarejestrowane i posiada sygnaturę Cepik to zadnych zmian już nie dokonasz... diagnosta wpisał ci pozycje z dowodu francuskiego która określą max masę zespołu pojazdów, stąd ta różnica... np w Berlingo masz DMC przyczepy 1500kg a z zespołu pojazdów jak odejmiesz DMC auta to wychodzi ci DMC przyczepy 1145kg...

Oczywiście że dokonasz, o ile tylko udowodnisz że doszło do błędu. Dlatego wystarczy mieć wyciąg z homologacji i wszystko się da odkręcić. I ludzie nawet tu na forum to robili. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

13 minut temu, mundek28 napisał:

Automaty klasyczne bez konwertera-specjalista.

JL27 nie miała konwertera :-) ale co ty możesz wiedzieć :-) od 10 lat zabierasz glos w tematach o których nie masz pojęcia :-)

 

Jacek, miałem tez zautomatyzowaną, jedyny problem był ze sterownikiem magneti, ale odłączenie aku pomagało na 2-3 miesiace ... do specyficznego błędu, czyli ruszania na wsteczny pod spore nachylenie. Dosiagnela u mnie do 340.000 a kolejny właściciel na skrzynie się nie skarżył tylko na cieknący szyberdach...

w C4 były pakowane początkowo Aisiny a później już TF które były pakowane wszędzie, Ford, opel, volvo, mazda itd. W TF często płyn chłodniczy mieszał się z olejem i skrzynie się zacierały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy się Panowie doktoryzujcie nad skrzyniami, a ja tymczasem wrzucę info z tegorocznego wyjazdu zestawem C5 2.0 hdi 136KM manual + Hobby 500 kmf do Włoch i Chorwacji. 
 

FB291123-3563-474B-ADEF-9F7114CE9A4C.thumb.jpeg.321f69f3997707e8dffecea66dc80b59.jpeg

Wyszło równo od domu pod dom 2,9 tyś km. Przyczepa realnie ok 1550 kg, samochód pewnie na granicy DMC czyli jakieś 2250 (cztery osoby, cztery rowery na dachu, bagażnik wypakowany po podsufitkę). Prędkość przelotowa na autostradach 95 km/h na tempomacie. Zaliczona wspinaczka na 1800m w Dolomitach i efektowny zjazd połączony z paleniem hamulców w przyczepie. W Chorwacji manewrowanie na parcelę pod górkę tyłem połączone z paleniem sprzęgła zaliczone :ph34r:. Średnie spalanie wg komputera jak na zdjęciu. Czy C5 to dobry holownik? Moim zdaniem za..isty. Zawieszenie hydro robi robotę. Może automat byłby fajniejszy do budy, ale cóż. Jak będę zmieniał kiedyś samochód to sprawdzę jaki polecacie (jak już ustalicie który jest ok :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Marcin_G napisał:

Wy się Panowie doktoryzujcie nad skrzyniami, a ja tymczasem wrzucę info z tegorocznego wyjazdu zestawem C5 2.0 hdi 136KM manual + Hobby 500 kmf do Włoch i Chorwacji. 
 

FB291123-3563-474B-ADEF-9F7114CE9A4C.thumb.jpeg.321f69f3997707e8dffecea66dc80b59.jpeg

Wyszło równo od domu pod dom 2,9 tyś km. Przyczepa realnie ok 1550 kg, samochód pewnie na granicy DMC czyli jakieś 2250 (cztery osoby, cztery rowery na dachu, bagażnik wypakowany po podsufitkę). Prędkość przelotowa na autostradach 95 km/h na tempomacie. Zaliczona wspinaczka na 1800m w Dolomitach i efektowny zjazd połączony z paleniem hamulców w przyczepie. W Chorwacji manewrowanie na parcelę pod górkę tyłem połączone z paleniem sprzęgła zaliczone :ph34r:. Średnie spalanie wg komputera jak na zdjęciu. Czy C5 to dobry holownik? Moim zdaniem za..isty. Zawieszenie hydro robi robotę. Może automat byłby fajniejszy do budy, ale cóż. Jak będę zmieniał kiedyś samochód to sprawdzę jaki polecacie (jak już ustalicie który jest ok :P).

U mnie w tym roku dość podobnie. Całość ok. 3300 km, w tym myślę, że 90% z przyczepą. Przyczepa o DMC 1600 i tyle realnie było. Cały zestaw na pewno pod granicę F3 holownika. Silnik u mnie to 1,6 dCi - spalanie wg komputera to 9.6l/100. Na autostradach i ekspresówkach jechałem na tempomacie, który ustawiałem w zakresie 92-96 km/h. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Marcin_G napisał:

W Chorwacji manewrowanie na parcelę pod górkę tyłem połączone z paleniem sprzęgła zaliczone :ph34r:.

Tu lepiej się zastanowić czy lepiej zainwestować w mover czy nowe sprzęgło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mover jest. Musiałem się powykręcać między alejkami, żeby do tej mojej parceli dojechać. Trochę było kombinowania, ale taki urok parceli w strefach typu "mare". Widok wynagradza, ale czasem ciasno z dojazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.