Jump to content
przemekp

Citroen c5 2.0 140 km jako holownik ( Ktoś Coś)

Recommended Posts

przemekp

5 Witam. Bardzo proszę o opinie. Mam zamiar zakupić citroena c5 z silnikiem 2.0 140 km. Sedan. Bardzo proszę  o opinie czy Ktoś z Was ciągał coś takim autem. Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny. 

Przyczepę którą posiadam i zamierzam targać za sobą to hobby 1300. 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Żyłka

Mam C4 Grand Picasso. Wiem że inne auto ale jest tam 2.0hdi, 136 koni. Auto mam od 2017 roku, przyczepkę (Hobby o DMC 1000kg) kupiłem w lutym 2020. Daje radę, byłem z nią w Pieninach, nad Bałtykiem, na Roztoczu i na takim dłuższym objazdowym wyjeździe w Austrii i we Włoszech (dużo gór było). Sam samochód bardzo fajny, C5 pewnie też jest super. Możliwe że wg niektórych to za słaby silnik bo czasami czuć przyczepkę na haku ale czy to nie jest normalne? Daleko mi do typu osoby, która kupuje RAMa 5.0 HEMI żeby ciągnąć naszą starą Niewiadówkę ale jak chcesz mieć zapas mocy nawet na dużych pojazdach to szukaj czegoś innego. Ja wygórowanych wymagań nie miałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
poziom

Ale ten 2.0 to chyba benzyna...więc może byc już mniej fajnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej

C5 ma na pewno przewagę HA czyli zawsze będzie poziomować się. Ja trochę  C5  2 HDI (110 KM) ciągałem Niewiadówkę (800 kg)  po płaskim spokojnie dawało radę. Po górkach nie jeździłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

powewklikuj sobie dane auta i przyczepy i sam się wszystkiego dowiesz. Auta na F i francuskie też się nadają. 

https://www.towcar.info/index.php

Edited by Thomas (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
przemekp

Bardzo dziękuję za info. Jeśli chodzi o rodzaj paliwowa to ropniak🙃 z manualna skrzynią. Jutro jadę się nią przejechać. Mam nadzieję że to rozwija moje wątpliwości. Jeszcze raz dziękuję za opinie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
3 godziny temu, Andrzej napisał:

C5 ma na pewno przewagę HA czyli zawsze będzie poziomować się.

Nie wszystkie C% miały hydro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
7 minut temu, PolariS napisał:

Nie wszystkie C% miały hydro

 

można powiedzieć że większość nie miała , przynajmniej C5 , w C6 było sporo wyższych wersji z hydrauliką (swoją drogą chciałbym taką mieć z 3.0 hdi)

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS
11 minut temu, chris_66 napisał:

(swoją drogą chciałbym taką mieć z 3.0 hdi)

XM to był statek.... ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
przemekp

Ta ma. Co to znaczy może się dowiem? 

Ciekawi mnie jak to się spisze jako holownik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PolariS

 C5 to całkiem spore auto i dosyć ciężkie, w wersji 140 kM powinno sprawować się moim zdaniem bardzo dobrze. Hydropneumatyczne zawieszenie da Ci to że bez znaczenia czy przyczepa podpięta czy nie tył na postoju będzie na tej samej wysokości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
14 minut temu, PolariS napisał:

Hydropneumatyczne zawieszenie da Ci to że bez znaczenia czy przyczepa podpięta czy nie tył na postoju będzie na tej samej wysokości. 

Dodatkowo można podnieść auto w awaryjnych sytuacjach, fajne rozwiązanie, kiedyś wjeżdżał ze mną na prom taki C5 z przyczepą i sobie wygodnie podniósł auto aby nie pozahaczać spodem na tych trapach wjazdowych, nie pamiętam jaką miał przyczepę, chyba nie jakąś długą, bo jakoś strasznie tył jej nie siadł przy podniesionym aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66
9 godzin temu, PolariS napisał:

XM to był statek....

raz miałem szansę na długą trasę, mistrzostwo świata :winner:

C6 miał mój były szef, na szczęście nie był chytry i dawał pojeździć

Share this post


Link to post
Share on other sites
jerrylin

Gdy szukałem holownika, znalazłem fajnego C4 Grand Picasso 2.0 hdi. Prawie miałem podpisywać umowę, ale sprawdziłem jeszcze maks. DMC przyczepy i okazało się, że mógł ciągnąć tylko 1200 kg! Niestety odpadł, a szkoda. 

Zalecam więc sprawdzenie ile ma na haku. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
32 minuty temu, jerrylin napisał:

Gdy szukałem holownika, znalazłem fajnego C4 Grand Picasso 2.0 hdi. Prawie miałem podpisywać umowę, ale sprawdziłem jeszcze maks. DMC przyczepy i okazało się, że mógł ciągnąć tylko 1200 kg! Niestety odpadł, a szkoda. 

Zalecam więc sprawdzenie ile ma na haku. 

Nie było żadnego C4 Granda Picasso z silnikiem 2.0 HDi, który by miał na haku 1200 kg. Tak więc coś nie halo, albo jakiś błąd w papierach.  Który to był rocznik i jaka skrzynia? Wersja 5 czy 7 osobowa?

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...