Skocz do zawartości

Różnica Jedna oś ,czy dwie, sugestie do zakupu.


AdamWLKP

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze. 

Obecnie jestem na wyjeździe drugi raz z przyczepą i zrobiłem jak doczytałem na forum tzn wypożyczalnia.

Pierwsza Burnster belkanto 525tk rocznik 2008 dmc 1500.

Druga Sterckerman Alize 530 pe rocznik 2019 dmc1500.

Wnioski - nowszą ciągnie się o wiele  lepiej, jednak może był błąd przy ładowaniu,  bo wszystko do przyczepy ,za drugim razem  wszystko do auta ?

Jeżeli chodzi o wnętrze rzecz gustu dla mnie Burnster praktyczniejszy ,a Sterckeman nowocześniejszy, wiem że po wypożyczeniu nie kupię żadnej, szukam dalej idealnego 

wnętrza. Dzieci niestety boją się pietrusa i to załatwia sprawę. Osobiście też lepiej czuje się w dużych przestrzeniach i tutaj moje pytanie jaka są plusy i minusy 

przyczep dwuosiowych.  Wydaje mi się ,że są bezpieczniejsze w podrózy ( np wystrzał opony) , stabilniej się prowadzi a z minusów manewrowanie na polach , ale

tutaj sprawę może rozwiązać  Mover . 

Prośba o rzeczowe informacje, bo cały dzień szukam wątków i takich porównań nie znalazłem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę, z tego wątku bo sam mam taki dylemat :)

Z plusów należy jeszcze wymienić większą sztywność ramy przy długich/dużych budach.

 

Z minusów to będzie jeszcze raz większy koszt opon i trudności w poziomowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Cichy56 napisał:

Plusem będzie też to że są cztery hamulce co może mieć znaczenie w Alpach. 

Witam

Plusem lub minusem, wszystko zależy czy chcemy się zatrzymać, czy mamy dłuuuuuugi zjazd z serpentynami z góry. Mam wrażenie, że będzie ciężko porównać oś pojedynczą i oś tandem, dla mnie są dwie wady osi tandem : nie da się "popchnąć" kolanem przyczepy w lewo - prawo, no i muszą być dwa koła zapasowe. Zaletą jest na pewno dłuższa przyczepa i jej, jakby to powiedzieć, teoretyczna stabilność. Przy jednej osi na tę chwilę widzę same plusy, pomimo, że teraz mam długość przyczepy ponad 8 metrów, DMC 2 tony, ale wierzcie mi, że przy tej masie, to oś, koła, rama to jest naprawdę bardzo masywna konstrukcja, więc ze sztywnością nie powinno być problemów. Same opony to 225x70R15. Jedyny raz jaki jeździłem z osią tandem to był kurs E i była to towarówka, a holownik to VW T5, manewrowało i skręcało tym zestawem beznadziejnie, opony darły podłoże i stawiały większy opór niż oś pojedyncza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodowo używam kilku przyczep praktycznie każdego dnia, więc mam jakieś porównanie... Dla mnie największą zaletą, oprócz oczywiście stabilnego prowadzenia dwuosiówki, jest odporność na nierówną nawierzchnię. Przyczepa na jednej osi na każdej dziurze podskakuje, co jest szczególnie niebezpieczne w przypadku delikatnych przyczep kempingowych, natomiast dwie osie pozwalają na dużo bardziej delikatne pokonywanie wybojów. Minusem dwóch osi jest oczywiście kiepska zdolność manewrowania samą przyczepą.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, AdamH napisał:

Po co dublujecie temat ???

To już było, wystarczy poszukać.

Adam. 

W kąciku kupującego jest 114 stron , wczoraj zanim napisałem temat spędziłem 4-5 godzin wpisując różne dziwne hasła,aby odszukać to co mnie interesuje,  

Jak w drugim zdaniu napisałem,że przyczepę wypożyczyłem,bo to doczytałem własnie na forum.

Może prościej pominąć temat jeżeli nie masz nic do dodania ,a nie się niepotrzebnie stresować.

9 godzin temu, Stu napisał:

Zawodowo używam kilku przyczep praktycznie każdego dnia, więc mam jakieś porównanie... Dla mnie największą zaletą, oprócz oczywiście stabilnego prowadzenia dwuosiówki, jest odporność na nierówną nawierzchnię. Przyczepa na jednej osi na każdej dziurze podskakuje, co jest szczególnie niebezpieczne w przypadku delikatnych przyczep kempingowych, natomiast dwie osie pozwalają na dużo bardziej delikatne pokonywanie wybojów. Minusem dwóch osi jest oczywiście kiepska zdolność manewrowania samą przyczepą.

Pzdr

Stu. 

Manewrowanie , to w sumie załatwi w dużej przyczepie mover. Oczywiście jednososiowa niższe DMC , łatwość w manewrowaniu i można ją w jedną, dwie osoby ustawić, ale mi zależy najbardziej na bezpieczeństwie podróży i tutaj chyba dwuosiowa zdecydowanie wygrywa. 

W sumie teraz sobie zdałem sprawę ,że to najważniejszy parametr- bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kategoryczna twierdzenie że oś tandem jest bezpieczniejsza od pojedynczej jest raczej nadużyciem, to bezpieczeństwo to może parę procent, a już dokonywanie wyboru zakupu tylko na tej podstawie to lekka przesada. Wierz mi że będzie problem z przestawieniem budy w parę chłopa, już szybciej właściciel cię wyrzuci z kempingu za rycie po zadbanej trawie. Co do napędu to potrzeba dwóch, oraz zdecydowanie większy akumulator, więc zamiast 45 kg, będzie 75 kg. Jeszcze jedno, oś tandem nie zawsze idealnie w 100 procentach opiera się na czterech kołach na drodze, wystarczy że hak będzie miał lekko inną wysokość, że auto więcej siądzie, wtedy nacisk pierwszej pary kół będzie ok inny niż drugiej.

Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przychylę się do wypowiedzi Tomka. Wprawdzie nie holowałem nigdy dwuosiowego kempingu (raz zdarzyło mi się holować 3-tonową, zaplandeczoną towarówkę) i nie uważam, że długa (o ile 7731mm można tak nazwać) przyczepa jest gorsza w prowadzeniu. Mam akurat świeże odniesienie do holowania takiej przez 3244km i przez 3 dni jazdy żadnych sytuacji, które wpłynęłyby na bezpieczeństwo a prędkości przy wyprzedzaniu ciężarówek dochodziły do 120km/h. Powiem nawet, że przy aktualnej cepce nie mam charakterystycznego "wsysania" w stronę wyprzedzanych ciężarówek co przy krótszej o ponad metr przyczepce było częstym przypadkiem. Ale to moje odczucie z moim zestawem. Więcej na ten temat będą mogli powiedzieć wspomniany wcześniej @AdamH czy @vrs, którzy mają doświadczenia z holowaniem obydwu typów przyczep i na pewno jakieś zdanie mają na ten temat wyrobione...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwu ośkę, teraz mam jedno ośkę, jak na wyjazd typu jadę na dwa tygodnie stawiam i stoi to tylko dwie osie, dużo większy komfort w środku więcej szafek itp, jak na krótkie wypady tak jak robimy teraz to  max 550 i 230 szerokości i jedna oś, Komfort w środku mizerny ale komfort jazdy i ustawienia ma polu nie porównywalny.

 

20190218_143530(0).jpg

20200507_170645.jpg

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, peja76 napisał:

dwie osie, dużo większy komfort w środku więcej szafek itp,

Ale przestrzeń wewnętrzna nie zależy wprost od liczby osi. Są przyczepy na jednej osi 2,5 m szerokie i bywa, że dłuższe od dwuosi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, filipert napisał:

Ale przestrzeń wewnętrzna nie zależy wprost od liczby osi. Są przyczepy na jednej osi 2,5 m szerokie i bywa, że dłuższe od dwuosi. 

W sumie racja, ale ja bym nie chciał jej ciągnąć tydzień w tydzień, dwa razy w roku oki, ale tak to odpada. 

jak jechaliśmy poprzednia przyczepą to żona mówiła że ale się wleczemy, a teraz mówi ci tymi osobówkami się ale wloką ???.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał:

jak jechaliśmy poprzednia przyczepą to żona mówiła że ale się wleczemy, a teraz mówi ci tymi osobówkami się ale wloką ???.

U Ciebie zmienił się też holownik. Ale abstrahując od tego, to masz odczucie lepszego prowadzenia z 1 osią? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, filipert napisał:

U Ciebie zmienił się też holownik. Ale abstrahując od tego, to masz odczucie lepszego prowadzenia z 1 osią? 

Niem ma co porównywać, Turasem ciągałem tą dwu ośkę dwa sezony, Hobbitke też nim przytargałem i byliśmy nim na jednym wyjeżddzie, to jak bym jechał bez przyczepy, na luzie zero spiny 120km/h to norma wyprzedzanie wszystko jak powinno być, a tamtą dwu ośką  to 90km/h już nie komfortowo, wyprzedzanie przy 100km/h ręce spocone i to nie mówię o wyprzedzaniu na drogach lokalnych ale na autostradzie Tira, na lokalnych drogach bym się nawet nie odważył, raz jechaliśmy 95km/h na drodze krajowej i zaczął wyprzedzać nas kamper z dużą prędkością jak ją bujnęło to było co robić. Wiem pewno znajdą się tacy co powiedzą że bzdury piszę ale takie są moje spostrzeżenia a nie była to moja jedyna przyczepa na dwóch osiach, miałem jeszcze Hobby 2000r 650 dwie osie, fakt jest taki nie wiem dla czego te Hobby lżej szło ciągałem je wtedy X5 E70 to porównywalne auto z Tuaregiem.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, peja76 napisał:

miałem jeszcze Hobby 2000r 650 dwie osie, fakt jest taki nie wiem dla czego te Hobby lżej szło

no i tu jest to co czytam na forum od lat między wierszami.

Nie ma jak dla mnie jednoznacznego wskazania, że ilość osi, długość, czy szerokość determinują na + czy - komfort holowania.

Kilka osób, podobnie jak Ty porównują nawet marki o tych samych gabarytach i piszą że X to o niebo lepiej niż Y się prowadzi.

Niemniej, jak dla mnie, zaskakujące są opinie, że dwuośki gorzej "jadą".

 

Wątek zrobił się ciekawy i osobiście utwierdziłem się, że mimo iż szukam sporej przyczepy to wolałbym jedną oś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.