Jump to content
Sign in to follow this  
Bartekzzz

Pompowane koło podporowe

Recommended Posts

Bartekzzz

Witam. 

Co myślicie o pompowanym kole podporowym? Nie posiadam u siebie w przyczepie movera i zazwyczaj sobie radzę z wjechaniem w najciaśniejsze miejsca bez problemu. Aczkolwiek ostatnio będąc na dziko nad wodą było na tyle ciasno, że dałem radę wjechać całym zestawem, ale z wyjazdem był problem bo przeszkadzały drzewa i trzeba było obrócić przyczepę o 90 stopni w miejscu, no i koło podporowe ryło się w miekiej ziemi. Zastanawia mię fakt czy pompowane koło będzie lepiej się zachowaywało w miękkim terenie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarod

Nie mam porównania co prawda, ale zwykle się rozkładam na piaskach i jest ok. Czasem ciężko się obraca jak się pcha do przodu i do tyłu na zmianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krzysztof57

Istotna tu będzie szerokość koła i średnica a nie czy pompowane czy nie.

Jaki miałeś nacisk na hak (koło podporowe)?

Czy podniesione koło obraca się bez oporów ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Najfajniej miałem z szerokim plastikowym kołem. Twardym.
Minusem były kamyki które czasem wbijały się.
Pompowane było ciche na twardym. Innych zalet nie zauważyłem.


Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ja z pompowanym mam dobre doświadczenia i wjeżdżałem po piachu, błocie oczywiście płytkim bez problemu. Minus to konieczność osłaniania opony przed słońcem (pękanie opony)  i czasami unoszenia go na postoju. Twarde często zakopuje się w podłożu, ale jest praktycznie niezniszczalne. Ciśnienie w kółku było 2,7-3,0 Bar .

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob

Ja wymieniłem ostatnio kółko na szerokie ale pełna guma (czy tam jakies tworzywo), aby uniknąć pompowanego i problemów z dopompowywaniem itp, sprawuje się duzo lepiej przy jezdzeniu moverem po trawie czy grząskim terenie w porównaniu do twardego wąskiego koła tradycyjnego. Nie wiem jak z trwałością ale to koło kosztowało 40 pare złotych. Więc nawet niech 2 sezony wytrzyma to wystarczy.

obraz.png.b3712dd632b3cc31cd884aae8cdb634b.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartekzzz
1 godzinę temu, Krzysztof57 napisał:

Istotna tu będzie szerokość koła i średnica a nie czy pompowane czy nie.

Jaki miałeś nacisk na hak (koło podporowe)?

Czy podniesione koło obraca się bez oporów ?

Jaki nacisk to Ci tak dokładnie nie powiem ale jak się zaparłem to podniosłem za dyszel do góry (pakerem nie jestem :P). Tak na oko to kilkadziesiąt kilogramów.

Co do obrotu to nie ma z tym problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Jest już o tym obszerny temat i ciągle te same pytania....

Mam 2 rok pompowane. Nawet słów brakuje jaka to wygoda, zwłaszcza na miękkim. Nacisk nam 75-80 kg na dyszlu. Trzeba kupić porządne a nie w markecie.... Przestrzegam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Peter

Miałem dawno temu w przyczepie koło podporowe z pełnej gumy. Pamiętam ile się każdorazowo namęczyłem z ustawianiem przyczepy na miękkim gruncie.Marzyłem o szerszym, pompowanym ale przyczepę sprzedałem i po temacie. Może w rozwiązaniu zagwozdki pomoże fakt że posiadam dwie taczki, tak taczki, takie zwykłe budowlano-ogrodowe. Jedna z nich jest na kółku pompowanym a druga na pełnej gumie. Taczka z pompowanym kółkiem lżej się prowadzi po każdej nawierzchni z dwukrotnie większym ciężarem niż taczka z kółkiem pełnym. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

I właśnie odpowiedż Petera wszystko wyjaśnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartekzzz

Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Zdecyduję się chyba na zakup pompowanych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
40 minut temu, Bartekzzz napisał:

Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Zdecyduję się chyba na zakup pompowanych. 

Tylko kup cos dobrej jakości, bo ja w taczce która nie jest garażowana :) wymieniam te gówniane opony i dętki co 2 lata regularnie od wielu lat, w oczach sie to rozłazi, no ale kupuje zawsze taniznę do taczki, teraz wymienię na takie koło jak kupiłem do przyczepy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartekzzz
34 minuty temu, golob napisał:

Tylko kup cos dobrej jakości, bo ja w taczce która nie jest garażowana :) wymieniam te gówniane opony i dętki co 2 lata regularnie od wielu lat, w oczach sie to rozłazi, no ale kupuje zawsze taniznę do taczki, teraz wymienię na takie koło jak kupiłem do przyczepy.

Pytanie czy te koła dostępne w sklepach z artykułami do przyczep są dobrej jakości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob

Powinny być, one też są chyba bezdętkowe, bo do taczki to taki najtańsze dętkowe daje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bartekzzz
8 minut temu, golob napisał:

Powinny być, one też są chyba bezdętkowe, bo do taczki to taki najtańsze dętkowe daje.

Tylko że pompowane są szersze od standardowego, więc trzeba zmierzyć czy wejdzie. Ale nawet jeśli nie, to widziałem za ok 100 zł komplet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...