Skocz do zawartości

Miejsce akumulatora oraz 12V i 230V jednocześnie


vtomax

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

szary11, wcześniej pisałeś też , że max jak solar Ci ładuje to 13,2 , jak widzisz u mnie 14 i też więcej nie widziałem.

 

 

Dokładnie, ładuje mi do 13,2V wg wskaźnika. A wyłącza prąd w okolicy 11V (nie pamiętam dokładnego wyświetlenia). W poprzedniej miałem wskaźnik diodowy schowany głęboko w szafie. Ale nie było panelu sterowania, z oddzielnymi obwodami.

 

Wir, a Ty gdzie u siebie masz akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mesert, Ja mam dedykowany akumulator w przyczepie ! ┼╣le mnie zrozumiałeś ... instalacja o której piszę czyli zasilanie z samochodu jest tylko na czas kiedy działa silnik - jak inaczej działałaby mi lodówka :nono: A ja nie lubię biwakowania zaczynać od zakupów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie jaki akumulator kwasowy czy żelowy ja stosuje kwasowy i producent Avento przewidział taką opcje bo zaraz obok akumulatora jest zrobiony wywietrznik aku mianowicie dziurka w podłodze wielkości 8mm na wężyk z odpowietrzenia akumulatora. A więc nie chwalić się żelówkami :) bo nie tylko takie mogą być stosowane.Ostatnie zdanie to żarcik :nono: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam Panowie,

Jestem posiadaczem przyczepy Avento Royal 350 TL z 89 roku. Również posiadam wbudowany zasilacz-ładowarkę połączony z zewnętrznym panelem sterującym. Przy 230V zasila on instalację 12V oraz może działać jak ładowarka. Planuję dokupienie akumulatora do swojej przyczepy ale mam dylemat czy kupić zwykłą kwasówkę, AMG czy też żelowy. Sprawa jest problematyczna bo żelowe trzeba ładować specjalnymi ładowarkami, które mają odpowiednią charakterystykę ładowania i chronią akumulator przed przeładowaniem. Nie sądzę, żeby Avento w 89 r montowało taką właśnie ładowarkę. Wiecie coś może na ten temat? Szukałem informacji w sieci i nawet pisałem do producenta ale niczego się nie dowiedziałem. Szczerze mówiąc chciałbym wykorzystać to co mam już zamontowane w przyczepie. Nie uśmiecha mi się zakup nowej ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Cześć wszystkim forumowiczom :-)

Właśnie zakupiłem Avento Royal 395 TL Luxe z '86 roku. W skrzyni pod łóżkiem jest przetwornica/prostownik i z niej wychodzą kable z klemami, niestety nie ma akumulatora. Pytanie zatem jakie aku podłączaliście u siebie w tej przyczepie, czy można ewentualnie żelowe?

Na jednym kablu od klemy, chyba + jest jakiś plastik, tam był jakiś bezpiecznik...? Będę wdzięczny za info jaki aku, bezpieczniki itd. Akumulator ma służyć głównie do pompki wody, iskrowników kuchni i piecyka.

Nad łóżkiem mam taki oto panel sterujący.

FpKssGlZlgptTvdLH7xvrlwivvi8HSiocYqx1PbL
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

Mam mały problem (może nie problem ,ale nie bardzo kumam jak on działa)  z zasilaczem w mojej przyczepie.

post-19607-0-94268300-1464769675_thumb.jpgpost-19607-0-46770300-1464769718_thumb.jpgpost-19607-0-41796000-1464769733_thumb.jpg

po podłączeniu 230V :

na wyjściu 1-4  jest napięcie - 11,6 V stałego,

na wyjściu 5-9 jest napięcie - 12,4 V  zmienne,

10 to masa,

11- 14 nie ma  nic.

Po podłączeniu akumulatora pod wyjście 13 +( plus akumulatora ) i 14 - ( minus ) mam tak:

na wyjściu 1-4 jest napięcie - 13,4 V stałe ,

na wyjściu 5-9 jest napięcie - 12,7 V też stałe ,

10 to masa ,

11- 12  napięcie -12,7 V stałe , 13 i 14 podłączony akumulator.

 

I teraz mam pytanie do kolegów, którzy się na tym znają - czy to jest normalne ? czy przy podłączeniu akumulatora jest on głównym zasilaniem 12 V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz podobny schemat do twojego zasilacza.

U ciebie podanie napięcia na pin 13 powoduje podanie równocześnie zasilania na cewkę przekaźnika odłączającą trafo. Z przekaźnika napięcie idzie na wejście pin 12 i poprzez bezpiecznik na wyjście pin 11. Z tego wyjścia rozdzielasz co ma być zasilane. Oczywiście to wywody na podstawie zdjęć, a prawdę powie tylko miernik

post-19324-0-40979400-1464792903_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.