Skocz do zawartości

Opony do holownika


Wojtek N

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.04.2020 o 13:59, Cezarr napisał:

Zawsze kupuję zwykłe opony bo z zwiększonym obciążaniem to są z oznaczaniem C do dostawczych aut.

To nie jest precyzyjne i poprawne określenie C  bywa również używane XL i też jest nie poprawne  - C czy XLki to żargon a nie konkret

 

Tu nie ma o czym  gdybać

3 godziny temu, filipert napisał:

Każda opona ma indeks nośności a każde auto ma MINIMALNY wymagany indeks nośności i nie wolno montować opon o niższym niż przewidział producent.

To jedyna słuszna idea,   -  dodałbym i prędkości ale to mniej istotne w tym rozważaniu

https://www.oponeo.pl/artykul/indeks-nosnosci-opony

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dołuj się - jak opona C do dostawczaka to zwykle ma spory indeks nośności - więc nie do końca jest to błędne pojecie :) 
Ale fakt faktem   205/75 R16 110/108 R C - mówi mi konkretniej  - ale masz tu też Twoje C :) 

 

Pokarało mnie za konkrety :( Qurde aż za konkretnie mi mówi że min 8 stówek trza szykować a optymalnie byłoby z 16 stówek :( 

 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, smok_wawelski napisał:

To nie jest precyzyjne i poprawne określenie C  bywa również używane XL i też jest nie poprawne  - C czy XLki to żargon a nie konkret

C - to oznaczenie producentów więc raczej konkret a nie żargon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to oznaczenie producentów zarówno C jak i nieraz XL  - ale to nie mówi konkretnie o nośności opony
jako C może byc zarówno - 96 czy 98 do lekkiego pickupa jak i  110 dla busa, na Sharanie też mam C  i   na  Jumperze też C - DMC  rożni sie jednak znacznie
Dlatego C nie jest przecyzyjnym określeniem a indeks nosności jest :) 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Galaxy miałem przewidziane 3 rozmiary opon i na lato kupowałem 215 a na zimę 195 ale dopiero przy trzecim komplecie mój wulkanizator zapytał dlaczego uparcie wciskam 215 na stalowe felgi... Wytłumaczył mi, że te najszersze są tylko dla alusów. 

Kiedyś zamawiałem opony u niego i to on się martwił rozmiarmi i indeksami ale teraz nie sprzedaje, bo bez marży miałby drożej niż oponiarskie portale. 

20141028_203730.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie w starszym kuzynie :)  ale niemiaszki zalecają  tylko 1 rozmiar a wychodził w serii przecież na stalówkach

Opony-zalecane-klapka.jpg

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, filipert napisał:

... dlaczego uparcie wciskam 215 na stalowe felgi... Wytłumaczył mi, że te najszersze są tylko dla alusów. 

To nie do końca tak, każdy z rozmiarów może być zarówno na stalowych jak i "alusach", zasada jest taka, iż do szerokości opony dobieramy szerokość felg  (dopuszczalny jest pewien rozrzut, np. dla wspomnianych 215 jest to 6.0-8.0, a zalecana 7.0, a dla 195 to 5.5-7.0, zalecane 6.0, czyli mając felgi od 6.0 do 7.0 możesz założyć oba rozmiary opon, przy tym warto trzymać się zasady, że dla niższego profilu bierzemy te szersze z dopuszczalnego zakresu a dla wysokiego profilu odwrotnie)
lub częściej patrzymy jakie opony możemy założyć na posiadane felgi, a najlepiej trzymać się zaleceń producenta pojazdu, bo temat nie jest taki prosty jak się wydaje, bo ze zmianą rozmiaru wiąże się również zmiana średnicy koła czy odsadzenia (ET), a co za tym idzie kąta pochylenia itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak stronę oczywiście  znam, jest kilka takich stron mniej lub ładniej graficznie pokazujących te zależności
Są też jasno określone zasady wg których musi następować zmiana opony w stosunku do felgi i zaleceń fabrycznych - jest to ściśle określony %
W przypadku zastosowania felg czy opon różnych od fabrycznych - należny również pamiętać też o zafałszowaniu wskazań prędkościomierza który jest skalibrowany  dla rozmiaru felg i opon fabrycznych w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupione:

Sezon: Letnie

Rozmiar: 205/55 R16

Indeks prędkości: H = max 210 km/h
Indeks nośności: 91 = max 615 kg
Dziękuje wszystkim za miłą dyskusję :):jump:

W dniu 14.04.2020 o 22:10, smok_wawelski napisał:

podobnie w starszym kuzynie :)  ale niemiaszki zalecają  tylko 1 rozmiar a wychodził w serii przecież na stalówkach

Opony-zalecane-klapka.jpg

U mnie na klapce było tylko ciśnienie, byki reszty informacji nie dali zbóje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.