Skocz do zawartości

Zakup przyczepy towarowej lekkiej 750kg


ragless

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Rydwan na resorze (od Lublina, 5 piór) też podskakuje, więc jego wyższość nad skretną nie jest znaczącą. Dopiero jak się wrzuci 200-250kg jest lepiej. 

Ja manewruje ciśnieniem w oponach. Jak wożę lekkie rzeczy schodzę do ok 1,5bar, przy najcięższych do 2,5-2,7. Wówczas jazda jest przyjemniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ragless napisał:

Corsa ma w dowodzie O2 550:/

Zaraz, zaraz, w temacie piszesz o przyczepce DMC750 kg. To błąd!

Ty potrzebujesz w dokumentach mieć DMC550 kg, a to duża różnica!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, tantalos napisał:

Pusta przyczepa na osi skrętnej będzie podskakiwać, nawet z małym ładunkiem. Jeśli ma być stabilnie to tylko resor.  Niewiadów z resorem na jednym piórze? Wolne żarty. Tam nawet wieszaka nie ma tylko jakiś ślizg resora. Niestety ale nowa porządna przyczepa kosztuje, ja na dniach kupuję towarówkę SUSKI w Radomiu. Zawieszenie to pięcio(!) piórowy resor i rama z zamkniętych profili.

http://www.suskiprzyczepy.pl/pl/przyczepy/przyczepy-skrzyniowe-jednoosiowe,9.htm

Pamiętaj że możesz sobie wybrać DMC przy zakupie, bo jak się domyślam to Corsa raczej nie ma w dowodzie O2  750kg.

 

Producent przewidział ładowność  550kg i jeden resor w zupełności wystarczy, to nie truck że ładujesz tony. Co do ślizgu nic nowego, patent który producent wykonał w mojej niemieckiej przyczepce jeszcze NRD. DO dziś jeździ i wszystko ok a lekko nie ma. O czym Wy piszecie? DMC można sobie wybrać...spoko można tylko po h.go? Po to żeby być bardziej ograniczonym czy co bo nie rozumiem naciągania ładowności? Jeżeli producent wydał taką a nie inna decyzje o tym iż dana przyczepka ma DMC 750 i mase wł.200 a ładowności 550 to chyba miał w tym jakiś cel. Co Wam da podniesienie DMC?Pomijam aspekt tych pseudo przyczepek i ich wytrzymałości realnej bo jak wiecie kartka przyjmie wszystko.  Jeżeli ktoś ma tylko B to takie naciąganie nie ma żadnego sensu...a jak ktoś chce mieć większe DMC to nie lepiej kupić mocniejszą, lepszą a przede wszystkim "legalną" przyczepkę gdzie podczas kontroli nikt się nie doczepi? Chyba że w drugą stronę to jeszcze jestem w stanie zrozumieć.
To że będziesz miał zawieszenie 5cio piórowe o niczym nie świadczy tak jak o profilach zamkniętych. To nie jest wyznacznik że profil zamknięty będzie mocniejszy a resory piórowe im więcej tym lepiej...

Edytowane przez Bob Duży (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ragless napisał:

 Ale czy to Niewiadów czy Zaslaw to nie będzie problemów ze zmianą na 550kg w dokumentacji

Jeśli kupisz u producenta to zmiana będzie raczej gratis a jeśli u dilera to z reguły wołają 100zł za usługę.

 

48 minut temu, Bob Duży napisał:

Producent przewidział ładowność  550kg i jeden resor w zupełności wystarczy, to nie truck że ładujesz tony. Co do ślizgu nic nowego, patent który producent wykonał w mojej niemieckiej przyczepce jeszcze NRD. DO dziś jeździ i wszystko ok a lekko nie ma.

Nie spotkałem się z tym wcześniej stąd moje zdziwienie.

49 minut temu, Bob Duży napisał:

O czym Wy piszecie? DMC można sobie wybrać...spoko można tylko po h.go?

Chodzi o zmianę na mniejsze; z 750 na 550kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mniejsze to jeszcze zrozumiem, tak jak przykład wyżej DMC w dowodzie 550, ale są tacy co mają lekkie z dmc na 900kg tego nie kumam ale spoko. Tak, ślizgi były stosowane od dawna, sprawdza się to bardzo dobrze co jakiś czas tylko smarem  pędzlem posmarować.  Moja jest konstrukcji drewniano-stalowej jest to fabryczny wymysł musiałbym pogrzebać w dokumentach. Targa sporo i wszystko pracuje należycie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ragless napisał:

Corsa ma w dowodzie O2 550:/

O2 dotyczy oczywiście przyczepy bez hamulca. W O1 masz na pewno więcej. To może poszukaj przyczepki z hamulcem.

Nową, też możesz zarejestrować na DMC 750, a możliwości załadunkowe zdecydowanie większe.

A żeby obniżyć cenę, nie bój sie kupić używanej. Na pewno trzeba sprawdzić czy nie była "katowana", ale wytrzymałość przyczepek tzw. "ciężkich" to zupełnie inna liga.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa z hamulcem odpada, po pierwsze wyższe koszty zakupu, po drugie wyższe koszty utrzymania ( przeglądy i wyższe ubezpieczenie ). A z tymi używanymi to jest tak że jak się już trafi jakieś sensowne ogłoszenie to znika praktycznie od razu. Zdecydowałem się na nową w moim zasięgu finansowym jest tak jak pisałem wcześniej ZASŁAW 265SU i Niewiadów BG7527YU. Z racji braku doświadczenia z przyczepkami mam do was pytanie. Czy mieliście już sytuację np. podczas kontroli policji lub sporu z ubezpieczycielem że mieliście w dowodzie Q2 mniejsze niż przyczepka 750kg? Dziś z ciekawości wśród znajomych popytałem jakie mają Q2 w swoich autach i tak Golf VII Kombi 2.0TDI 150KM ma 710kg, Fiat Croma 1,9 150KM ma 700kg, Golf VII 1.5 130KM ma 610kg. Co w takiej sytuacji że podczas kontroli jest większa przyczepa? Pytałem sprzedawców to jeden zrobił oczy że chcę zmniejszyć DMC przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak naprawdę mały promil człowieków o tym wie ;) a ci co są świadomi to pilnują tego aby masy się zgadzały.

Przyczepy hamowane też występują jako lekkie i odpada przegląd. Jednak są zdecydowanie droższe jak zauważyłeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ragless napisał:

 Co w takiej sytuacji że podczas kontroli jest większa przyczepa?

Jeśli policjant się kapnie że masy się nie zgadzają to z reguły mandat i na pewno koniec jazdy do czasu ściągnięcia holownika który może cepką odjechać.

Edytowane przez tantalos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kit napisał:

Jest podobny temat i tam opisywałem Wiole Posiadam taką już naście lat i moge polecić :ok:

Tomek Wiola produkowana naście lat temu a teraz to już nie to samo. Jak będziesz miał okazję porównać tą nową do Twojej to zobaczysz różnicę. Szkoda bo to był nr. 1 w tamtych latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.