Skocz do zawartości

Odbudowa klasyka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kilku ładnych lat nie udzielam się na forum i nie mam  na razie żadnej przyczepy. Wcześniej miałem  2 przyczepy, w jednej remontowałem narożnik więc jakieś pojęcie mam.

Za wszystko inne zapłacę kartą mastercard :)

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie  pomysł odbudowy klasycznej, okrągłej  przyczepy. Nie jest łatwo taką znaleźć. Najważniejszy jest tu nie stan lecz kształt budy :)

Wiele takich projektów zrealizowanych jest w USA czy w Australii. W Polsce takiego projektu jeszcze nie spotkałem.

Przyczepa ma być bardzo mała (miało być max 330, ale ta którą znalazłem jest chyba trochę większa), okrągła i klasyczna. Środek ma być całkowicie przebudowany, mega nowoczesny i minimalistyczny.  głównie knaus deseo będzie tu inspiracją.

Zainspirował mnie Knaus Shwalbennest (ale jest zbyt mały) oraz T@b 320. Uwielbiamy takie klimaty

Znalazłem przyczepę ( a w sumie to szablon do odrysowania części :)) no i chcę ruszać z projektem. 

Rama   ma być naprawiona i ocynkowana ogniowo lub posłuży tylko jako szablon i zbudowana zostanie nowa. Nowy zaczep i oś Alko, nowe koła i opony. Tu całość prac zostanie zlecona. Wszystko ma mieć jakość fabryczną. I wyglądać jak nowe !

Cała przyczepa od razu zostanie rozebrana, środek wyrzucony. Ze starej zostanie tylko poszycie dachu, część poszycia ścian, tylne światła :)  i okna. reszta ma być nowa. większość prac będzie zlecona. Sam wykonam rozbiórkę, następnie   podłogę, częściowo ściany, montaż okien, listew narożnych,  projekt i wybrane elementy wnętrza. 

Drewniany szkielet ścian tylko do odrysowania i do zlecenia do wykonania w stolarni. Myślę, że całość może potrwać nawet 2 lata. 

Będę wdzięczny za pomoc:

1. w ustaleniu co to za model przyczepy (niestety nie ma dokumentów). Na moje to Tabbert chyba ale nie jestem pewien. Brak dokumentów, tabliczki nie znalazłem

2. jak ją zarejestrować w przypadku braku dokumentów. da się to obejść? kupić ramę z dokumentami?

3. ewentualne wybicie mi tego pomysłu z głowy. Przyczepa jest już zarezerwowana, jutro jadę rozmawiać ze stolarzem

 

Niestety nie mam zdjęć wnętrza, jednak niewiele to wnosi ponieważ nie zostanie z niego nic...

IMG_3179.jpg

IMG_3188.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Chyba należałoby wyjść od kwestii budżetu. Przyczepa, którą pokazujesz na zdjęciu to wiekowa rzecz. Jak widać zaniedbana i zapuszczona, "wchłaniana" przez przyrodę ... . Z niej zbyt wiele nie odzyskasz: może ramę jeśli została starannie ocynkowana. Poszycie, jeśli długo stoi pod przysłowiową "chmurką" może być już przeżarte i dziurawe. O reszcie nie wspomnę ... .

Piszesz, że chcesz stworzyć przyczepę: "jak nową" , "mega nowoczesną", "o fabrycznej jakości".

Aby uzyskać opisany stan z materiału - przyczepy pokazanej na zdjęciach, biorąc pod uwagę, że w znacznej części będziesz zlecał prace a nie wykonywał sam, to myślę sobie startujesz w najbardziej pomyślnym scenariuszu od 15 000 PLN w górę, z zastrzeżeniem, że nowo, nowocześnie i fabrycznie nie będzie.

Żeby było fabrycznie i nowocześnie, angażując fachowców do wykonania tego i owego możesz sięgnąć 30 a nawet 40 tysięcy. Praca rzemieślników i materiały są drogie a słowa "nowocześnie" i "fabrycznie" mają swoją wagę i kosztują.

Jeśli sprawę przemyślałeś i budżet się zgadza, to marzenia trzeba realizować :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, killbill napisał:

jak ją zarejestrować w przypadku braku dokumentów. da się to obejść? kupić ramę z dokumentami?

Od strony finansów to Kol. @zuczek praktycznie wsio wyklarował, nie mam zamiaru ani zaglądać w kieszeń ani odwodzić od projektu - dodałbym tylko rozważ również krytycznie swoje warunki lokalowe, posiadane narzędzia i umiejętności i w kosztorysie uwzględnij rezerwę na poziomie +15-20% - życie - niestety budowy i remonty zwykle tak wychodzą.

Jeśli chodzi o możliwość rejestracji - sugeruję udać się na OSKP oraz do WK i pogadać czy będzie to możliwe - w PL prawnie nie rejestruje się już na chwile obecną pojazdów SAM.  Ale przecież ta przyczepa posiada ramę i taż rama na pewno posiada również numer - szedłbym tą drogą o ile rama jest w stanie technicznym takim że nadaje się do użytku, Kolejny temat to czy np. ta budka kiedyś nie została zwleczona bez papierów jako bez prawa rejestracji - wtedy siedzi w ewidencji i nie może być rejestrowana.

Podobno SAM można rejestrować np. w Czechach - nie znam wymagań nie znam szczegółów - traktuj info do sprawdzenia

Realizację marzeń jak najbardziej popieram ale po rozpoznaniu możliwości  i obliczeniu, bo przecież nie o to chodzi aby zrobić i postawić na podwórku a przepisy dot. rejestracji pojazdów w PL sa pogmatwane, czasem niepełne i dlatego diagności trochę zachowawczo podchodzą - wg mnie zachowawczo zwłaszcza w dużych miastach - mam  własnie przedsmak po rozmowach w Krakowie dot zmian na blaszaku

Możesz poczytać ew. również popytać o Twój przypadek na forum diagnostów - https://forum.norcom.pl 

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, killbill napisał:

2. jak ją zarejestrować w przypadku braku dokumentów. da się to obejść? kupić ramę z dokumentami?

Taką cepkę to kupuje się raczej dla dokumentów.  Może trafi się druga podobna z papierami. Szkoda czasu na wydeptywanie ścieżek po urzędach przy i tak niepewnym  finale.

9 godzin temu, killbill napisał:

Ze starej zostanie tylko poszycie dachu, część poszycia ścian, tylne światła :)  i okna

Okna to bym wymienił w pierwszej kolejności. Oryginały są pojedyncze. Zero termoizolacji - będziesz wiecznie narzekał ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, BUMERANG said:

Taką cepkę to kupuje się raczej dla dokumentów.  Może trafi się druga podobna z papierami. Szkoda czasu na wydeptywanie ścieżek po urzędach przy i tak niepewnym  finale.

Okna to bym wymienił w pierwszej kolejności. Oryginały są pojedyncze. Zero termoizolacji - będziesz wiecznie narzekał ;) 

kwestia rejestracji jest kluczowa. Plan jest, żeby z nią jeździć na Półwysep

słuszna uwaga z oknami. nie zwróciłem na to uwagi... trzeba dodać do kalkulacji

16 hours ago, zuczek said:

 

Aby uzyskać opisany stan z materiału - przyczepy pokazanej na zdjęciach, biorąc pod uwagę, że w znacznej części będziesz zlecał prace a nie wykonywał sam, to myślę sobie startujesz w najbardziej pomyślnym scenariuszu od 15 000 PLN w górę, z zastrzeżeniem, że nowo, nowocześnie i fabrycznie nie będzie.

Żeby było fabrycznie i nowocześnie, angażując fachowców do wykonania tego i owego możesz sięgnąć 30 a nawet 40 tysięcy. Praca rzemieślników i materiały są drogie a słowa "nowocześnie" i "fabrycznie" mają swoją wagę i kosztują.

 

No tanio  to nie będzie :) 

Zanim jednak rozpocznę muszę mieć pomysł na rejestrację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, killbill napisał:

kwestia rejestracji jest kluczowa. Plan jest, żeby z nią jeździć na Półwysep

słuszna uwaga z oknami. nie zwróciłem na to uwagi... trzeba dodać do kalkulacji

No tanio  to nie będzie :)

Zanim jednak rozpocznę muszę mieć pomysł na rejestrację...

Może to lepszy pomysł? https://www.olx.pl/oferta/garbus-przyczepa-cemping-wilk-1961-t1-t2-CID5-IDCoBDV.html#4c4aae9f76

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, Jerzy i Beata said:

no ma papiery :) ale moja kształt ładniejszy....

przy tym co chcę zrobić to stara przyczepa jest tylko szablonem i nawet przy tej zalinkowanej pracy będzie tyle samo (z wyjątkiem ramy, ale to i tak zlecam...)

Tu przykład renowacji zza oceanu:

https://pl.pinterest.com/pin/323414816992436074/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, smok_wawelski napisał:

czy np. ta budka kiedyś nie została zwleczona bez papierów jako bez prawa rejestracji - wtedy siedzi w ewidencji i nie może być rejestrowana.

wniosek do sądu o stwierdzenie zasiedzenia ruchomości ;) Warunek konieczny wejście w posiadanie "legalnie". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jerzy i Beata napisał:

Ten wilk to raczej taki podrasowany,  dół jakimś bitexem zrobiony,  ale trzeba przyznać że mocno charakterystyczny kolor na górze, będzie się wyróżniał z daleka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, PolariS said:

Ten wilk to raczej taki podrasowany,  dół jakimś bitexem zrobiony,  ale trzeba przyznać że mocno charakterystyczny kolor na górze, będzie się wyróżniał z daleka. 

Ten wilk jest skrzywdzony ;)

Jakosc malowania dyskusyjna.

dodatkowa praca zeby sie tego pozbyc

2 hours ago, Kevin said:

wniosek do sądu o stwierdzenie zasiedzenia ruchomości ;) Warunek konieczny wejście w posiadanie "legalnie". 

Nie znam historii tej przyczepy.

wiem tylko, ze nie ma dokumentow.

czy taki wniosek + przeglad techniczny otwiera droge do rejestracji?

moze sprobowac zarejestrowac jako zabytek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, killbill napisał:

Nie znam historii tej przyczepy.

To musisz poznać. Rejestracja czy to zabytku czy nie, prawo własności musi być uregulowane. 
Sprawdź, kto ją sprowadził, kiedy itp. Kilku świadków i powinno być Ok, jeżeli nie została ukradziona oczywiście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że rejestracja SAM jest w Polsce nadal możliwa nie wiem skąd macie takie informacje że trzeba wywozić SAM do Czech...... Niestety jest jeden wielki bynajmniej dla mnie problem. KOSZT REJESTRACJI SAM jest nie do przeskoczenia. Do tego dochodzi stacja kontroli pojazdów chyba w Warszawie-500km ode mnie do tego trzeba rysunki i dokumentację zdjęciową a koszt może lecz nie musi zamknąć się w okolicy 4-5tyś. zł. Takie informacje mam z WK jak wyremontowałem przyczepkę ale spóźniłem się z rejestracją bo miesiąc przed ukończeniem zmienili przepisy. Tłumaczą się tym że SAM są gorzej wykonane, bez testów i homologacji w porównaniu chociażby z badziewnymi niewiadówkami czy branderupem. No cóż... światem kręci kasa nie logika. Natomiast jest to do ogarnięcia jeżeli koszta nie grają roli i ma się blisko do Wawy chyba że teraz zmienili bo miały być po 1 stacji na województwo. Zawsze można zakupić ramę plus min odpowiadającą za tą co chcesz odbudować i niech mi nikt nie wyjeżdża z tekstami że to nielegalne. Państwo dyma  nas to trzeba wydymać Państwo proste. Mamy kraj chory ale to i plus bo nie ma jakichś specjalnych kontroli co do cepek. Więc w czym problem aby zakupić ramę i dokumenty? Żaden...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bob Duży napisał:

Więc w czym problem aby zakupić ramę i dokumenty? Żaden...

A po co kupować dokumenty? Można je ukraść! W końcu Bob Duży jest a nie Mały i nie będzie bawił się w przestrzeganie prawa.

 

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok @Bob Duży -  źle bo nieprecyzyjnie się wyraziłem przepraszam  - Przepisy zmieniły się bodajże w 2013

- dawniej dla budki SAM robiło się przegląd i rejestrowało, czasem trzeba było to podeprzeć opinią rzeczoznawcy za kwotę rzędu 300-500zł

- obecnie przepis faktycznie nie zabrania rejestracji SAM - ale zgodnie z dyrektywami EU tak jak piszesz  wprowadzono obowiązek homologacji  a ściślej po polskiemu "dopuszczenie jednostkowe pojazdu" i  to jest dokładnie to co pisze Bob Duży robi to PIMOT i ITS za ciężka kasę również płacona gdy badanie i opinia są negatywne i niekoniecznie jest to 4000-5000zł
Nie sposób jest podać kosztów bez porozumienia się w PIMOT lub ITS koszty są ustalane indywidualnie dla danego pojazdu - pełna procedura rejestracji SAM jest opisana TUTAJ - Dopiero po dopuszczeniu jednostkowym pojazdu przez PIMOT lub ITS - możliwa jest rejestracja w normalnym trybie

Jeżeli chodzi o przyczepę  rejestrowaną jako  zabytek - jeśli nie masz przeprowadzonego w/w dopuszczenia - nie ma mowy o rejestracji
Rejestracja jako zabytek (żółte blachy) jest możliwa wg nast. warunków|

Cytat

Pojazd, aby mógł zostać zakwalifikowany jako zabytkowy, powinien spełniać kilka wymogów:

• mieć co najmniej 25 lat,
• nie być produkowany od 15 lat,
• posiadać minimum 75 proc. zachowanych oryginalnych części (również główne podzespoły).

Kryterium wieku pojazdu nie zawsze musi zostać spełnione. W takim przypadku należy jednak udowodnić, że pojazd jest unikalny z uwagi na swoją konstrukcję czy rozwiązania techniczne lub był wykorzystywany przez znane osobistości. Ostatecznie decyzję o uznaniu samochodu za pojazd zabytkowy podejmie konserwator zabytków na wniosek uprawnionego rzeczoznawcy. 

Procedura jest opisana TUTAJ - nie ma z tym większych problemów i kosztów - tak się składa że planowałem moja ponad 40 letnią przyczepę tak zarejestrować  nie zrealizowałem tego bo trafił mi się fajny bus i przyspieszyłem decyzje o budowie kampera.
Moja buda jest prod. 1978r  TE-380T jest to budowa fabryczna Thrun i  Eickler - poprzednik TEC - klasyk to czy nie klasyk - nie wiem :) wisi obecnie w forumowych ogłoszeniach do sprzedaży   -  dla tej mojej budy koszt rzeczoznawcy w Krakowie  aby zrobić ja na zabytek wynosił ok. 700-800zł + jakieś drobne pieniądze za wpis u konserwatora, pomimo tego że ma przegląd aktualny i bezterminowy konieczny  był dodatkowy przegląd na OSKP i  dochodziły jeszcze koszty  zmiany DR i tablic  w WK
Przy okazji jak interesują Cie staruszki  - fajna stronka o dawnych przyczepach  http://www.oldiecaravan.de/index.html    moja też tam jest   http://www.oldiecaravan.de/Hersteller_A_-_Z/T_E_C_/t_e__1978/t_e__1978_-1-/t_e__1978_-1-.html

Edytowane przez smok_wawelski (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odniosłem się do mojej przyczepki i taki koszt jaki podałem był realny do uzyskania. Oczywiście wliczając w to wynajęcie lawety a dostarczenie do Warszawy przyczepki itp itd. Więc dałem sobie spokój bo gra nie warta świeczki i powiedzmy za 50% kosztów kupiłem uszkodzoną  przyczepkę SAM którą zrobiłem. Spóźniłem się miesiąc tylko i nie była to budka tylko towarowa więc tu też może są inne kruczki. Natomiast argument że fabryczna jest bezpieczniejsza i dlatego jest blokada rejestracji SAM jest chora.  Wiem że jeździlem u nas od stacji do stacji i każda stacja wysyłała mnie albo Poznań albo Wawa i w Poznaniu niestety też do Wawy. Teraz licząc wszystko, rzeczoznawca, laweta, paliwo, spać też trzeba bo możesz nie załatwić tego w 1 dzień, coś zjeść, bramki na autobanie zapłacić i suma sumarum kwota oscylowała w okolicy 5 a i tak nie miałem pewności czy stacja diagostyczna podbije i wystawi stosowny dokument. Takie mamy czasy  że Kowalski ma pod górkę. Cathay a Ty, pohamuj się troszkę, jak chcesz wszystko na legalu załatwiać powodzenia. Czasami trzeba to obejść i zaoszczędzisz i sobie czasu i nerwów bo to co u nas się wyprawia na niekorzyść obywatela to paranoja. Jaki masz problem aby kupić dokumenty  z ramą i ją wykorzystać? Co w tym złego i niemoralnego? Moralne jest to że Państwo okrada Ciebie? Twoja sprawa ale ode mnie to proszę z daleka i komentarze zachować dla siebie. Proszę mnie nie obrażać od złodziei. Kumasz czy nie kumasz?

 

PS: teraz w odnośniku który wkleiłeś widzę że  to się znowu pozmieniało. Stawki były znacznie wyższe niż te z tabelki. No ale to było prawie 7 lat temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.