Skocz do zawartości

Odbudowa klasyka


Rekomendowane odpowiedzi

@killbillStoi u mnie na działce ta oto przyczepa ze zdjęć.Tabbert 450 z 1969 roku.Służy obecnie za graciarnie ale będę się jej pozbywał i w jej miejsce stawiał domek narzędziowy.Myslę,że na wiosnę będzie do odsprzedania.Może Ci sie przyda do projektu.Wszystkie okna ma całe(podwójne),dwa z trzech daszków też są całe.W środku są meble nadgryzione już zębem czasu ale w większości w dobrym stanie,jest zlew i to na tyle.Ma zaczep taki bardzo,bardzo starego typu.Jakbyś był zainteresowany całością to możemy się jakoś dogadać.Miała być odratowana ale jak to bywa w życiu....nie wyszło ? 

Ważna rzecz to to,że nie można jej zarejestrować.

20170128_102601.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

8 minutes ago, desperos said:

@killbillStoi u mnie na działce ta oto przyczepa ze zdjęć.Tabbert 450 z 1969 roku.Służy obecnie za graciarnie ale będę się jej pozbywał i w jej miejsce stawiał domek narzędziowy.Myslę,że na wiosnę będzie do odsprzedania.Może Ci sie przyda do projektu.Wszystkie okna ma całe(podwójne),dwa z trzech daszków też są całe.W środku są meble nadgryzione już zębem czasu ale w większości w dobrym stanie,jest zlew i to na tyle.Ma zaczep taki bardzo,bardzo starego typu.Jakbyś był zainteresowany całością to możemy się jakoś dogadać.Miała być odratowana ale jak to bywa w życiu....nie wyszło ? 

Ważna rzecz to to,że nie można jej zarejestrować.

 

@desperos - dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc

Patrząc na dach jak jest zakończony nad oknem  - to typowe dla starych Tabbertów i moja też jest Tabbert tylko jeszcze nie wiem z którego roku...

Dam znać co z oknami, ewentualnie tak jeszcze patrzę na podkładkę pod tablicę rejestracyjną, oświetlenie tablicy  i logo z tyłu ? 

Oryginalnymi kołami też nie pogardzę o ile są 4x100 i wejdą na nową oś alko.

Elementów wnętrza nie będę potrzebował - robię wszystko od podstaw (w stylu T@b 320, deseo lub campy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote

Patrząc na dach jak jest zakończony nad oknem  - to typowe dla starych Tabbertów i moja też jest Tabbert tylko jeszcze nie wiem z którego roku...

na stronie internetowej opisują ten patent jako "legendary rear-ventilated roof"

 

fullsizeoutput_1b4d.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam,

przygotowuję się do transportu, niestety przyczepa nie posiada kół w standardzie :)

... aby jej ułatwić wjazd na lawetę muszę  coś kupić

śruby są cztery i obstawiam 4x100, jednak w tamtych rocznikach mogły być 4x98?

ewentualnie czy da się przykręcić koła 4x100 na bębny z rozstawem 4x98.  

Oś będzie nowa alko i koła również nowe, więc nie chciałbym kupować starych kół 4x98 tylko na transport...

 

p.s. zapraszam na Instagram #happyvintagecamper

Profil polubiło już około 100 osób robiących podobne renowacje (głównie USA i Australia)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/27/2020 at 6:39 PM, BUMERANG said:

Do wjazdu na lawetę spokojnie przykręcisz zamiennie 98/100. Problemem może być jeszcze średnica otworu centrującego.

dzięki za info.

Jestem dziś po wizji lokalnej - przygotowuję przyczepę do transportu. Pasują koła od malucha i takie też od właściciela dostałem. Co założymy po renowacji

to jest jeszcze czas żeby przemyśleć

Przyczepa to NIE Tabbert.

Jest wyprodukowana przez nieistniejącą  już niemiecką markę CONTINENT Fahrzeugbau GMBH,

Model to 320SB z 1966 roku.  

Rama w lepszym stanie niż się spodziewałem. Nie jestem teraz tylko pewien czy cynkować czy malować na biało jak w oryginale.

Listwa narożna aluminiowa  kompletna (po prostu na pewnej wysokości kończy się kedra - wcześniej myślałem, że uszkodzona i trzeba wymienić).

Niestety blacha to rybia łuska (nie wiem dlaczego bylem przekonany, że gładka...)

Nie jest źle - w lutym mam nadzieję już ją przywieźć i rozebrać. Rozbieram w całości. Ściągam ściany i podłogę od razu.

Nie będę remontował etapami tak jak widziałem w innych relacjach. Czy to błąd?

 

Prace będą przebiegać rownolegle: odtworzenie ramy ścian  i podłogi - elementy wykona stolarz. ślusarz zajmie się ramą. 

Poniżej kilka smaczków z tamtych lat: zlew, szafki górne (zostają), panel sterowania piecem truma, uchwyty szafek

 

 

 

IMG_4074.JPG

IMG_6925.JPG

IMG_1010.JPG

IMG_1456.JPG

IMG_8643.JPG

IMG_4126 2.JPG

IMG_1286.JPG

Edytowane przez killbill (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebna porada w zakresie  blach.

Boczne ściany, przód i tył to rybia łuska, z kilkoma dziurami pod  uchwyty przedsionka.

Dodatkowo chcę zmienić okna, np.  przednie będzie o połowę mniejsze (na wzór tego w T@b 320)

Zamiast bawić się w łatanie dziur, szlifowanie  i malowanie chyba wymienię blachy na nowe gładkie lub laminat. Stare posłużą jako szablon.

Zostawiam tylko oryginalny dach, ze względu na specyficzny profil wywietrzników nad oknami...

Chcę kupić nową blachę gładką lub najlepiej laminat jak w tym wątku:

Dodatkowo co ważne laminatu nie trzeba malować (a to droga usługa)  i chyba nie skrapla się na nim tak  tak woda jak na aluminium?

Pytanie jest więc: blacha aluminiowa gładka  czy laminat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, killbill napisał:

Rama w lepszym stanie niż się spodziewałem. Nie jestem teraz tylko pewien czy cynkować czy malować na biało jak w oryginale.

Jak już robisz taką odbudowę to bym ocynkował i pomalował, wtedy będzie picabello i nie do ruszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to zaczynamy XD

przed nami szybka rozbiórka. Zastanawiam się  co  zrobić z najazdem.

Remont czy kupić nowy?

Obawiam się jednak czy kupię coś na okrągły dyszel?

Kółko manewrowe oczywiście do wyrzucenia. Rama jedzie do piaskowania i zobaczymy co dalej

 

 

 

IMG_4128.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Chcę kupić nową blachę gładką lub najlepiej laminat jak w tym wątku:
Dodatkowo co ważne laminatu nie trzeba malować (a to droga usługa)  i chyba nie skrapla się na nim tak  tak woda jak na aluminium?
Pytanie jest więc: blacha aluminiowa gładka  czy laminat?
 

Według mnie laminat. Ale to zależy, jak się czujesz w takiej obróbce?

Skontaktuj się z@maciejkos.
On zbudował przyczepę z laminatu. I wiem że projekt ukończył. Widziałem zdjęcia z końca projektu. Super wyszło.
Myślę, że jest wstanie dużo doradzić.
https://forum.karawaning.pl/topic/24784-przyczepa-szyta-na-miarę/page/4/

Drugi ukończony projekt to@Skwarek

https://forum.karawaning.pl/topic/30011-budowa-przyczepki-xs-–-czyli-łóżko-na-kółkach/page/19/

Też super projekt.
Pozdrawiam i kibicuje. Takie projekty lubię.
Opisuj wszystko.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, killbill napisał:

Remont czy kupić nowy?

Rozbierz i będzie wiadomo. W brew pozorom może być w środku w nie najgorszym stanie. Przecież cepka stoi od wieków nieruszana. Jeżeli ktoś to kiedyś nasmarował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, BUMERANG said:

Rozbierz i będzie wiadomo. W brew pozorom może być w środku w nie najgorszym stanie. Przecież cepka stoi od wieków nieruszana. Jeżeli ktoś to kiedyś nasmarował...

tak też zrobimy ;) w trakcie wciągania przyczepy na lawetę pracował więc być może wystarczy regeneracja. chciałbym jednak dyszel zostawić okrągły a nic  nowego co pasuje rejczel nie kupię...

co do ramy -  znalazłem już warsztat, który wypiaskuje całość. zajmą się też najazdem. zaczem kupi się nowy - w sprzedaży są zaczepy na okrągłe profile od 50 do 70 mm

 

kilka zdjęć z dzisiejszej demolki ;)

co ciekawe -  w latach 60-tych nie było wkrętów krzyżakowych. wszystko w budzie ma płaski "łeb" co często uniemożliwia użycie wkrętarki....

To  co stanowiło dla mnie jakakolwiek wartość - zostało zdemontowane (piecyk truma, kran, umywalka, szafki sufitowe, oświetlenie)

Kolejny krok to zdemontowanie dachu, ścian i podłogi.

Odbudowa podłogi wydaje się mega prosta (długość podłogi to tylko 2,4m),

ściany -  postaramy się zapisać kształt w autocad 

rama jedzie na renowację....

IMG_4136.JPG

IMG_4138.JPG

IMG_4140 2.JPG

IMG_4144.JPG

Edytowane przez killbill (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że stopień "zgniłkowatości" tej budki jest proporcjonalnie daleko mniejszy, niż w obecnych, "nowoczesnych" wynalazkach, o angielskich nie wspominając... .

Powodzenia w robocie :) !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, killbill napisał:

ciekawostka - przekrój podłogi. Styropian to zaledwie 5mm.

Z kolei grubość ścian bocznych to tylko 25mm. 

Bo tam Panie kupa drewna jeszcze jest, a nie tak jak we współczesnych wynalazkach wyrób sklejkopodobny i paździerz  :D :puk:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.